TIPURI DE DISCURI DE FRANA - Ce Folosim ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stiu din sursa sigura cel putin in cazul amortizoarelor.

    Trimis via Tapatalk

    Comment


    • Originally posted by anto84 View Post

      Cat despre cel care spune ca franele trebuiesc verificate nu-stiu-cum, eu cred ca pentru asta s-a "inventat" ITP-ul la 2 ani. Nu?
      Din moment ce omul ala a trecut ITP-ul inseamna ca franele ii tineau suficient, chiar daca discurile aratau asa.


      Sa ma ierti, dar sustii o ineptie. Inainte sa te superi, iti explic de ce.

      Mergi pe trecerea de pietoni fara sa te uiti, e dreptul tau,de ce sa te mai asiguri? Iti rupe un neatent piciorul, sau mai rau, ramai paralizat pe viata sau , mai rau de atat ... nu mai zic.

      Mergi la ITP, ala zice ca la franare timp de 15 sec pe role frana ta e beton. Pleci la drum intins cu masina, nu te mai asiguri daca ai sau nu placute si discuri bune, ca doar de aia e ITP. Masina incarcata, 5 persoane, familie, bagaje, catel, purcel, mergi cu 130km/h, ca doar de aia e autostrada. Se intampla ceva, esti nevoit sa franzi brusc, discul tau mega-ultra-uzat, dar eficient pe bancul de probe se sparge, pierzi controlul directiei si iesi din sosea.
      Cum e mi bine, sa te siguri ca e totul ok si sa te intorci intreg acasa sau sa lasi pe altul sa se asigure, iar apoi, cand esti deja mort, sa fii multumit ca poti da vina pe altul?


      La ITP iti tine frana acum, timp de 15 secunde, cat e bancul in sarcina. Peste 2 franari, adio placute!

      Ganditi-va la vietile voastre si ale celor dragi.
      Masinile sunt niste mijloace de transport, nu bibelouri.
      Masinile astea sunt o gramada de fiare, te pot ucide imediat.
      Constientizati faptul ca o tona de fier pe roti, o data scapata de sub control, e tare greu s-o mai redresezi.

      Lasati briz-brizurile la o parte, masina merge perfect cu 2 zgarieturi pe capota si o bara putin crapata, dar nu poate misca deloc fara frane, directie, anvelope si suspensie bune.

      Un disc ca cel de mai sus nu are 15 000 km, ala are 150 000 km si vreo 50 000 km de cand nu au fost veriicate corect placutele, etrierele, samd.

      Nu de aia e ITP-ul. ITP-ul verifica daca masina e ok, iar ca masina sa ie OK, trebuie sa mrgi cu ea la service sa o verifici din colt in colt.

      Si ne mai intrebam de ce murim pe sosele desi nu suntem vinovati?!?
      Last edited by dsign; 29 March 2016, 21:57. Reason: Automerged Doublepost
      _
      B 48 C U P - Ligheanul Agitat

      sigpic

      Comment


      • Tu ai evident dreptate.
        Hai ca placutele (si discurile) le vezi de 2 ori pe an, cand schimbi cauciucurile.
        Dar etrierii, nu stiu cati verifica etrieri la 10.000 km.
        Discul de mai sus nu inseamna neaparat ca are kilometri multi, tocmai ca daca nu s-a mers cu masina a ruginit in halul asta. Ale mele aratau la fel, si aveau doar 60.000, cu 2 seturi de placute. Si totusi tinea frana cat sa nu dea niciun motiv de ingrijorare, dar le-am schimbat tocmai ptr ca aratau rau si pe interior nu mai facea contact complet discul cu placuta.

        Comment


        • Pai etrierul e simplu de verificat : il desfaci, inspectezi cu atentie placutele, le cureti de orice urma de rugina acumulata pe suprafetele in contact cu discul (tragi cu o perie de sirma de 2-3 ori direct peste placute, e simplu), le cureti capetele pe care culiseaza in suportul de etrier, gresezi zonele de glisare, verifici daca pistonasul functioneaza corect, usor, verifici discul, verifici burduful antipraf si gata. Maxim 15 min la fiecare etrier, daca se face treaba asta anual macar, la schimbul de ulei, este perfect.
          Discul se inlocuieste cand iese din cotele descrise de producator. Nu este nevoie sa mergi cu el pana se sparge. Un disc uzat peste masura asigura oarece franare, inspectia se face masurand cu sublerul grosimea lui. Nu sunt aia prosti cand iti dau cota de uzura, stiu ei ce stiu.

          O data la 2 ani este ok sa se desfaca si tamburii, sa se curete sabotii, sa se greseze platourile. Tot la 2 ani e de bun simt un schimb complet de lichid de frana.

          Am tocit tastele de cand scriu treburile astea.

          Si tot ceea ce vreau sa spun este : asigurati-va pentru voi si familia voastra, inainte s-o faca altii pentru voi!
          Last edited by dsign; 30 March 2016, 08:23.
          _
          B 48 C U P - Ligheanul Agitat

          sigpic

          Comment


          • Datorita uzurii discului si a marginii care ramane pa marginea acestuia, micrometrul e scula care poate masura exact grosimea discului.
            Mai e un pic pana cand vom vedea recomandari de inlocuire a lichidului de frana, la fiecare revizie.
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • Exista scula speciala pentru masurat grosimea discului, ea nu ar trebui sa lipseasca din nici un service.

              Evident, la service abia gasesti o presa de etrier in mintile ei!

              Eu schimb lichidul de frana periodic, la fiecare interventie care presupune aerisire. Pur si simplu dau drumul la mai mult lichid .
              _
              B 48 C U P - Ligheanul Agitat

              sigpic

              Comment


              • nu iti trebuie mare scula speciala... un micrometru e suficient...

                Comment


                • Originally posted by dsign View Post
                  Eu schimb lichidul de frana periodic, la fiecare interventie care presupune aerisire. Pur si simplu dau drumul la mai mult lichid .
                  Chiar acum am verificat lichidul de frana cu o chestie speciala din service. E inca in parametri normali si are 9 ani si 5 luni.
                  La operatii care presupun aerisire se completeaza (se innoieste partial [emoji3] ).
                  Banuiesc ca o sa trebuiasca inlocuit cand schimb sabotii si verific si pistoanele.

                  Trimis via Tapatalk

                  Comment


                  • Tu ai verificat lichidul din borcanas, nu din etrier. Vei avea o surpriza cand il vei schimba, daca il vei schimba vreodata.
                    Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                    Comment


                    • Si antigelul se verifica in "borcanas" nu in radiator si uleiul din motor se verifica pe joja nu in cilindru. N-are cu ce sa difere lichidul din borcanas cu lichidul din etrier.

                      Comment


                      • Antigelul din vas e deja recirculat de sistemul de racire.
                        Lichidul de frana e recirculat si ala, cand e capat de linie la roata?

                        Comment


                        • Ma nene, e chiar greu sa deschizi un rahat de aerisitor si sa faci 5 pedale? Costa 5 lei un borcan de lichid nou.

                          Atata discutii pt un lichid nenorocit, care chiar face diferenta.
                          Lichidul ala nu are capacitatea de a se recircula. De aia in bidonas este cat de cat in parametri, iar in etriere e negru !

                          O sa te miri de ce s-au blocat aerisitoarele, de ce e ruginit pistonasul pe interior, de ce e blocat etrierul samd.

                          PNM, de prosti imi zic astia de la Subaru sa pun lichid nou la fiecare 30 000 km? S-o lasam balta pe aia cu marketingul, ca lichidele sunt la libera alegere la mine, le iau de unde doresc, asa ca Subaru nu castiga nimic daca imi recomanda sa il schimb.
                          _
                          B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                          sigpic

                          Comment


                          • Am vazut recomandari de schimbare la 4 ani, nu la nr de km. Pe capacul de la bidonasul meu scrie "DOT 3 sau DOT 4". N-am gasit nicaieri sa scrie clar ce are din fabrica. Daca-l schimb, ar merge DOT 5? La dacia 1410, cand a trebuit sa-l schimb, cineva a zis ca n-are nimic daca pui DOT 4 si ai avut DOT 3 dar nu invers. Au astia de la norauto oferta la schimbat lichidul de frana cu DOT 5 (daca o mai fi valabila). Ii cred in stare sa spuna ca n-are nimic dar nu pot sa ma bazez pe ce spune vanzatorul.

                            Comment


                            • Originally posted by mr.K View Post
                              Antigelul din vas e deja recirculat de sistemul de racire.
                              Lichidul de frana e recirculat si ala, cand e capat de linie la roata?
                              Lichidul de racire este recirculat de o pompa; in cazul lichidului de frana nu poate fi vorba despre recirculare.
                              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                              Comment


                              • Originally posted by dsign View Post
                                verifici daca pistonasul functioneaza corect, usor,
                                Cat de usor ar trebui sa functioneze pistonul? Ca a fost nevoie de apasare serioasa ca sa intre la loc cand am schimbat discurile si placutele.
                                Apropo, am cam 200 km cu discurile noi si inca nu prea imi place cum franeaza masina, probabil mai trebuie asteptat. Nu prea i-am dat franari bruste inca, dar am vazut ca incepe sa scartaie iar la franare mai serioasa, asa cum facea si inainte cu discurile vechi, care ar fi motivul?
                                Discurile sunt brembo pline iar placutele trw 1648.
                                Last edited by anto84; 30 March 2016, 13:35.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google