TIPURI DE DISCURI DE FRANA - Ce Folosim ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • In anumite conditii, ABS-ul mareste distanta de franare DAR pastreaza masina manevrabila. Scrie oficial!
    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

    Comment


    • In anumite conditii dar alea nu sunt pe asfalt. Conditiile alea sunt gheata/polei unde ca o mareste la 250m in loc de 220 e irelevant, macar nu iei toti stalpii in brate. Pe asfalt cu roata blocata distanta creste fara doar si poate, crististreulea are si video care confirma asta.
      '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

      Comment


      • Fireste ca in conditii de carosabil alunecos! Problemele apar tot datorita factorului uman care e prea increzator in ABS.
        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

        Comment


        • deci : cu franele de VAN ale colegului razvan eu nu am reusit sa controlez franarea sa nu blochez rotile. pedala este foarte foarte moale si are un prag de care treci si zdrang ai blocat rotile. probabil nici nu eram obisnuit. oricum in caz de panica rotile se blocheaza si directia nu poate fi controlata absolut deloc

          pedala mea este moale si de la jumatea cursei se intareste progresiv ajutandu ma sa controlez franarea. daca ma ia valul si apas prea tare ABS ul face mici corectii ajutandu ma sa franez cu eficienta maxima 100%. deci ABS franeaza mai bine decat fara. daca apas pedala la blana ca nimfomanul cel mai probabil ma duc "sanie" dar am directie.

          cu 4 persoane si bagaje in masina am incercat azi niste frane de pe la 130 140 si masina se opreste foarte foarte bine. mult peste peste eficienta franelor stock.
          daca imi sunt puse in fata avantaje/dezavantaje etrieri ATE vs TRW clar aleg TRW.
          daca se gasesc placute bune pentru ATE ( DS2500 exclus EBC sportive) da etrierii de van sunt mult mai buni, doar cu masinile dotate cu EBD sa nu fie nevoie de inlocuirea puntii spate. sau se adauga si puntea de VAN si dispare dezechilibrul franelor. altfel iei de fata sa dai pe spate si ajungi iar la acelasi cuplu de franare al etrierilor normali si te alegi cu un spate care da cu tine de toate santurile daca e ud si pui vreo frana in curba. eu nu as putea sa merg calm stiind ca exista posibilitatea de 1% sa se intample asa ceva

          prin amabilitatea colegului Soran atasez urmatoarea poza: FDB 845 vs FDB 4035 VAN
          Attached Files
          Last edited by alessandro; 25 September 2011, 21:50.

          Comment


          • @ darksid3, http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/frict3.html

            +
            Attached Files

            Comment


            • eu unul sincer, sa crap daca am inteles. ce rost are sa ma mai gandesc la 205 55 15 ? imi iau direct de Oltcit 145 70 15 sunt 100 lei bucata

              pui roti mai late da suprafata ramane aceiasi nu o cred .....

              Comment


              • @amza: placuta ATE cu 180 lei. Peste EBC-ul tau green.

                Comment


                • Confirm ! GreenStuff sunt printre cele mai slabe placute de frana pe care le-am incercat ! Incercati voi YellowStuff, numai sa nu va plangeti dupa ca n-aveti frane la rece
                  sigpic

                  Comment


                  • am avut deja placute ate, green-urile franeaza ceva mai bine. cat despre fdb-ul postat de alessandro, arata interesant. adica ai gasit echivalenta?

                    in alta ordine de idei, o roata mai alata face altfel de pata de contact, un dreptunghi cu latura lunga perpendicular pe lungimea masinii. rotile inguste au pata la sol tot un dreptunghi, numai ca forma este la 90 de grade fata de rotile late. iar cand esti pe schiuri sau patine, conteaza daca sunt longitudinale sau perpepndiculare pe directia de mers. asa se explica de ce rotile mai late sunt mai stabile, si franeaza mai eficient. vorba lui alessandro. cand ai in fata un pieton pe trcere, ai fi incantat sa ai roti de scuter sau 205/55 r16? eu din cate vad pe masinile serioase sunt roti doar de la marimea asta in sus, si mai sunt si al naibii de scumpe!
                    Last edited by razvanamza; 26 September 2011, 08:22.

                    Comment


                    • Originally posted by MyKe View Post
                      Cred ca ceva a fost inteles gresit pe acolo. Aia nu au de aface cu aria petei de contact ci cu niste vectori de forte.

                      Originally posted by darksid3 View Post
                      In anumite conditii, ABS-ul mareste distanta de franare DAR pastreaza masina manevrabila. Scrie oficial!
                      Singurele conditii de genul asta sunt alea cu zapada afanata sau pietris, unde roata blocata adunata zapda in fata ei ca un val. Alfel, e de dorit ABSul. Masinile de raliu nu au ABS insa nu le vezi franand sanie, idem la F1. Oare de ce?
                      Last edited by einstein1984; 26 September 2011, 16:09. Reason: Automerged Doublepost
                      Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                      Comment


                      • Am dezbatut tema asta pe alt thread, cred ca pagini intregi si DA, asa este.
                        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                        Comment


                        • Originally posted by einstein1984 View Post
                          Cred ca ceva a fost inteles gresit pe acolo. Aia nu au de aface cu aria petei de contact ci cu niste vectori de forte.



                          Singurele conditii de genul asta sunt alea cu zapada afanata sau pietris, unde roata blocata adunata zapda in fata ei ca un val. Alfel, e de dorit ABSul. Masinile de raliu nu au ABS insa nu le vezi franand sanie, idem la F1. Oare de ce?
                          pai spune ne si raspunsul

                          Comment


                          • For example, it implies that wide tires will not in general give better traction than narrow tires, and will not change the normal braking distance for a car.
                            Bineinteles, fiecare intelege ce vrea.

                            Comment


                            • ok. explica ne ! vrei sa zici ca 185 pleaca la fel de bine de pe loc ca 205 ? sau ca franeaza la fel ?

                              Comment


                              • Avem masini prea usoare pentru anvelope late.
                                Sincer, si eu am fost mirat cand am citit prima oara, dar mi s-a parut logic. O sa fac sapaturi, incerc sa vorbesc cu un inginer in Autovehicule Rutiere, imi trebuie doar cateva zile.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google