Minimalizarea costurilor de intretinere la Dacia Logan

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 140000 sti bancul cu pescarul si felinarul ? mai taie din km. si mai sting si eu felinarul miche sunt f. bune e drept dar nici chiar asa

    Comment


    • Pai poate a dus masina pe semiremorca vara.

      Gumele alea de iarna, indiferent cum se numesc, se vor uza dupa vreo 25-30k. Am mai condus si altii cu gume de iarna, vara, e risipa de bani sa le strici pe caldura. Plus ca masina franeaza prost.
      Povesti pescaresti.

      Schimbati singuri consumabilele uzuale(ulei+filtre, eventual bujii) si o sa economisiti 100 de lei manopera.
      In rest, feecare isi baga nasul unde se pricepe, ca daca nu, il va costa de-l va ustura ce va face prost.

      Comment


      • totul se rezuma la bani intotdeauna

        Comment


        • La Loganurile fabricate 2010 masina are filtru de polen din fabrica. La celelalte se poate monta. Se decupeaza locasul la baza consolei si se pune filtru.

          Comment


          • Sau daca vrei minimizarea costurilor, nu montezi.
            Glumesc.
            Minimizarea costurilor implica indeosebi alegerea unor magazine care sa aiba preturi bune la consumabile si piese. Cu manopera, fiecare ne descurcam in functie de indemanare si scule.

            Comment


            • Originally posted by mr.K View Post
              Sau daca vrei minimizarea costurilor, nu montezi.
              Glumesc.
              Minimizarea costurilor implica indeosebi alegerea unor magazine care sa aiba preturi bune la consumabile si piese. Cu manopera, fiecare ne descurcam in functie de indemanare si scule.
              si cat ar costa acesta imbunatatire?....si-a pus cineva si se simte diferenta? multumesc

              Comment


              • 22 de lei filtrul de la auchan, diferenta se simte f bine, mai ales daca dai ventilatia la 4 si nu-ti mai intra frunzele in ochi.

                Originally posted by andrei View Post
                Nu se poate verifica. Doar cand se aprinde martorul in bord atunci se schimba.
                Daca stii sa folosesti un CLIP se poate verifica.
                Last edited by einstein1984; 11 August 2011, 12:38. Reason: Automerged Doublepost
                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                Comment


                • Originally posted by Rares_M View Post
                  Multe pareri, multe din ele juste, unele nu.

                  Exemplu: pe Logan am pus acum 2 ani cauciucuri Michelin (185/65/R15) (de iarna, ca era iarna la momentul respectiv). Din comoditate, lipsa de timp si alte motivatii "absurde", nu le-am mai dat jos nici vara, am mers cu ele non-stop. Au peste 140.000 km si mai merg cu ele pana iarna vitoare, cand va fi cazul sa le schimb, totusi.
                  Cred ca exemplul e destul de concludent. Parerea mea...
                  Cu stima.
                  Oare le schimba iarna aceasta sau poate nu mai lucreaza la Michelin ?
                  Oricum a postat o data si ... gata !
                  Pacat, cine stie ce lucruri interesante am mai fi aflat !

                  @einstein1984 : Filtrul de polen din Auchan ce marca este ? L-ai mai avut pe masina pana acum ?
                  Multumesc !

                  Comment


                  • Filtrul e romcarbon, sunt la al 3lea si am mai dat catorva colegi (vreo 4). E ok, face treaba insa in Bucuresti se imbacseste in 5000 km. La cat de negru e cand il scot as zice ca filtreaza destul. Gasesti si filtru Mann, la pret dublu.
                    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                    Comment


                    • Originally posted by andrei View Post
                      Asa e, este vorba de sonda lambda.
                      Ea masoara cantitatea de oxigen din gazele evacuate si trimite semnalul catre unitatea de comanda a motorului ECU (Engine Control Unit). Semnalul este utilizat de aceasta pentru a regla exact amestecul aer-combustibil la nivelul optim pentru o eficienta si o durata de viata maxime ale catalizatorului. O sonda lambda uzata poate cauza un consum excesiv de benzina, emisii de noxe crescute, uzura excesiva a catalizatorului si scaderea performantei motorului.
                      trebuie verificata la o anumita data?
                      in ce fel?
                      multumesc!

                      Comment


                      • Nu trebuie verificata decat daca se aprinde becul OBD de exemplu sau merge prost dupa ce se incalzeste motorul. Se citeste tensiunea livrata de aceasta cu Clipul si daca ala de la tastatura stie ce face stie daca e buna sau nu.
                        Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                        Comment


                        • Un filtru de ulei nou, neutilizat, poate fi folosit dupa 10 ani de la data cumpararii? Ce parere aveti? Experiente?

                          Comment


                          • Exceptand garnitura de cauciuc de pe buza filtrului si supapa care impiedica scurgerea uleiului din filtru nu vad ce ar mai putea imbatrani la el.
                            Dar la cat costa un filtru eu mi-as vedea de treaba.
                            [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

                            Comment


                            • Originally posted by vi_escu View Post
                              ... ar mai putea imbatrani la el. ...
                              Materialul filtrant.

                              Originally posted by Szente Sandor View Post
                              Un filtru de ulei nou, neutilizat, poate fi folosit dupa 10 ani de la data cumpararii? ...

                              Nu este mare inghesuiala la aceasta intrebare.
                              Last edited by Szente Sandor; 12 December 2011, 17:53. Reason: Automerged Doublepost

                              Comment


                              • Originally posted by DaniD View Post
                                Eu numai pe ianurie am reusit sa fac un calcul exact.
                                Cost total de intretinere: 1310.52RON
                                din care...
                                Cost combustibil: 982.64RON
                                Revizie 3 ani: 280RON
                                Altele: 47.88RON
                                Total km parcursi: 2529
                                Total combustibil folosit: 196.45L
                                Consum mediu pt luna ianuarie: 7.77L/100km
                                Cost mediu de intretinere pe km parcurs: 52 bani (rotunjit)

                                Nu stiu cum sunt aceste cifre, mai vad si luna viitoare si la anu in ianurie
                                La Ambianta mea 1.4,127000km fac asa:ulei elf 5W30+filtru=125RON la fiecare 12000km,filtru aer polonez 15RON,tot la 12000 km,set bujii renault schimbat la fiecare 40000 km,cand se umple de depuneri primul set, cu grija curat electrodul cu o periuta de sarma depunerile si mai merge cam 10000 km)kit distributie 180 RON la 60000km, cauciucuri allseason Kormoran 150 RON/buc la 50000(sunt la al 3-lea set)schimbat kit ambreiaj la 119000 km Valeo,250 Ron, rulmenti cap de bara schimbat la 85000(cca 100 RON inclusa manopera)Discuri frana fata simple schimbate la 95000+tamburi spate=cca 70 Ron, placute frana cam la 45000km 50 ron(pt ca accelerez cat trb si nu franez fara rost). Mai economic de atat nu se poate in Romania
                                Cine sapă groapa altuia şi sare înainte de-a zice "HOP", la nevoie se cunoaşte

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google