If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
.........................................
La vale nu scot din viteza, folosesc frana de motor. De exemplu daca am vale, 40km/h si NU vreau sa incetinesc, dau tr.5 ca motorul sa opuna mai putina rezistenta (dar fara sa scada rpm-ul sub 1000) si merge ca scos din viteza.
Deci daca tu cobori o panta cu 40 la ora, viteza a 5 a si 1000 rpm, exista un efect de franare?
Pai si atunci care mai e rostul retorgradarii intr-o treapta inferioara?
Se da o situatie: Cobori de la cota 1400 spre Sinaia cu treapta (nu zic a 5 a) a 4 a si efectul de franare este acelasi ca si cu treapta 3?
Ca sa nu mai mentionez ca in virajele stanse se cere treapta a 2 a...
sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Am inteles... Dar asa pe viitor ar trebui sa stii ca panta o cobori cu treapta de viteza cu care ai urcat-o (ai fi urcat) pentru a putea beneficia de frana de motor. Iar eu ma indoiesc ca poti urca o panta cu viteza a 5 a la 1000 rpm.
Si alta treaba: cand turata scade sub 1500 rpm, motorul isi reia alimentarea cu carburant si nu mai functioneaza in regim de "compresor".
sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
ECU reia alimentarea cu carburant cand motorul tinde sa se opreasca (adica sub 770rpm, turatia minima pentru ralanti), pana atunci, in coborare, functioneaza pe post de compresor (daca nu apesi pe acceleratie).
Pai si atunci de ce pe functia CB-ul, "consum instant", arata consum de 2-3 la suta atunci cand turatia scade sub 1500 rpm, iar peste 1500 arata 0 la suta?
sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
La intrebarea ta nu pot sa raspund decat cu o intrebare: De ce la alimentare plin-plin am un consum iar pe CB am alt consum (in 99% din cazuri, pe CB e mai mic decat cel prin metoda plin-plin)? Eu unul nu ma orientez dupa consumul dat de CB, diferenta e mult prea mare fata de realitate (in realitate e cu 15-20% mai mare).
Cele afirmate de mine anterior sunt bazate pe metoda testului cu laptopul. Un amic conducea dupa indicatiile date de mine ("accelereaza", "decelereaza", "frana fara sa scoti din viteza", "las-o pe liber", "masina sta pe loc, trage frana de mana, cupleaza treapta 1 si ridica piciorul de pe ambreiaj").
Plin pentru mine inseamna atunci cand declanseaza pompa. Daca inisiti peste momentul asta mai intra inca 10-15 litri. Am auzit si de cazuri in care au intrat 65 l de carbunant intr-un rezervor de 50 de litri. Si mai exista si cazul in care esti furat la pompa, cat alimentezi efectiv nu coincide cu ce iti arata pompa de la benzinarie.
sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment