Consum Logan 1.2_16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ca si posesor de 1.2 si avand cateva zeci de mii de km cu el - si avand in vedere ca am trecut de la clio 2, 2003, 1.5dci 65cp (adika de la diesel la benzina):
    va enumar cateva din diferentele cu + sai - dintre motoare:
    1.5dci - foarte multumit de consum - la un condus echivalent cu 1.2 (pe autostrada si asta papa aproape la fel)
    baia mare - budapesta - baia mare cu 1.5dci - consum ~46l / ~850km - cam 5.4% diesel
    cu 1.2 benzina ~50l / ~850km - cam 5.9% - diferenta infima avand in vedere diferenta de pret intre motorizari
    acceleratie - 1.5dci - 1.2 16v - avantaj 1.2 16v
    urcare in panta pe autostrada - castiga detasat 1.5dci - datorita cuplului cu peste 50% mai mare ca la 1.2 16v
    galagie la rulare - castiga 1.2 16v
    intretinere - castiga 1.2 16v
    asigurare - 1.2 16v
    tuning - 1.5dci
    aer conditionat - 1.5dci - sa nu radeti - dar la motorul de 1.2 16v - cand cuplez aerul conditionat se simte pe motor - la dci nu am simtit niciodata
    pornire pe ger dimineata si zgomot - 1.2 16v
    facut rost de carburant de la tiristi - 1.5dci
    - este o lupta destul de stransa intre cele 2 motorizari
    am avut 1.5dci timp de 60.000km si nu ma lasat niciodata indiferent unde am fost cu el
    am facut 2 drumuri de grecia - unu dintre ele a fost cu 4 persoane si bagaje
    - dece am renuntat la 1.5dci??
    simplu - pt ca avea 2 usi - si m-am insurat era din 2003 decembrie ~ 2004, avea 178.000km cand l-am vandut
    am luat - clio 3 din fabricat in 2007, vandut din reprezentanta in februarie 2008
    cumparat de mine in ianuarie 2009, cu 32.000km la bord, 4 usi, si pretul la 50% din unu nou la aceleasi dotari - 6400E , nou 13200E - in momentul in care l-am cumparat

    - a fost prima mea masina personala pe benzina

    am facut cu ea 30.000km de cand o am si nu pot sa ma plang decat de lipsa cuplului la motor, in rest sunt foarte multumit
    ex. cuplu: in grecia, autostrada noua, Salonic -> Igumenita (portul pt corfu), prin munti, multe tuneluri, mult de urcat, mult de coborat.
    - cand vedeam ca urmeaza rampa sa urc, bagam 130-140 km/h, opream aerul conditionat.... cand eram aproape in varf repede retrogradam in tr4 si mai aveam 80 km/h la bord... si atuncia am zis catre nevasta.... Mo DEZAMAGIT !!!
    - nevasta: lasa draga - ca asta mi-o lesi mie si iti cumperi tu una diesel

    Comment


    • Cand revenim la topic? consum 1.2?

      Le: am sters peste 40 de posturi pe langa topic.

      Lasa-ti off-topicul, si mereti pe topicurile dedicate: consum 1.6 16 v si 1.4. Bateti-va acolo.
      Last edited by Cezar; 3 February 2010, 20:16.

      Comment


      • Pentru Baban Sergiu:

        Vreao o parere personala din partea ta, merita motorizarea de 1,2 16v? Poate ne spui si conditiile optime de utilizare.

        Tu o ai pe Renault din ce am citit (sper sa nu gresesc), eu o am pe Logan.
        Last edited by andrei_nsts; 3 February 2010, 21:20.

        Comment


        • pt. andrei_nsts - asa este am clio 3 cu motor de 1.2, si are 1207km mai greu ca loganul

          din punctul meu de vedere a meritat sa aleg motorul asta.
          eu personal merg in fiecare zi de 2 ori la servici 12.5km pe sens, si fac minim 50km/zi, 1-2 concedi pe an si astea de obicei inafara tari - deci bag cam ~3000km in fiecare concediu + o data la 2 saptamani ma duc la cluj sa vad filme
          - toata lumea mi-a recomandat diesel la cati km fac cu masina
          - personal am ales benzina pt ca am gasit-o la pret promotional, plus ca revizile sunt mai ieftine fata de un diesel, asigurare si restu
          - daca ai un stil de condus agresiv - recomand ceva mai mare, daca esti un tip linistit la volan si nu te deranjeaza sa stai la un tir in spate care merge cu 80-90, e masina perfecta (nu ca nu poti sa depasesti)

          parerea mea personala este; ca nici nu trebuia sa apara vre-odata logan sau sandero cu motor de 1.4 8v - de la inceput trebuia pus motorul asta de 1.2 16v si cel de 1.6

          Conditii - ii place turat - doar nu degeaba are cuplu la 4250rpm
          ii place de minune viteze intre 80-100km/h constant in tr 5-a - unde ai si un consum pe masura
          poti merge si cu 110km/h cu tr 3-a
          o singura data l-am bagat in limitare in tr 2-a la 6500rpm

          per total o motorizare reusita in special pt oras si din cand in cand drumuri inafara TARI
          Last edited by baban sergiu; 3 February 2010, 22:14.

          Comment


          • Multumesc Baban Sergiu pentru parerea ta.

            Singurele mentiuni pe care le am de facut la ce ai scris tu sint urmatoarele:
            1.la 4250 de ture probabil ca poti conduce masina (Dacia) doar cu antifoane in urechi;
            2.consumul va fi mare si nu stiu daca merita experienta.
            Principalul motiv pentru care am luat masina este economia si pretul la revinzare care e peste alte marci straine. In plus accesoriile sint accesibile ca pret si le gasesti peste tot.

            Eu sint genul de om pe care nu il deranjeaza sa mearga in spatele tir-ului cu 80-90 km/h.
            Aici probabil ca economia de combustibil va fi considerabila in 3 ani.

            Pt. Baban Sergi:

            Ce remarc eu e ca toti spun ca Dacia e mai grea ca un Clio. Astept si eu sa fc un drum mai lung cu Logan-ul pina la mare si inapoi. Sa vedem cum ma simt la un drum mai lung.

            Pt. Cezar:

            Ce e cu cei 400cmc si cei 40 cp? Endurist cumva?
            Last edited by andrei_nsts; 4 February 2010, 23:00. Reason: Automerged Doublepost

            Comment


            • liniste :P

              ce liniste s-a lasat pe partea asta de forum .... sa inteleg ca nu mai consuma nimic 1.2

              Comment


              • andrei_nsts: da ai dreptate logan este mai greu decat cel mai usor clio cu 9 kg.

                logan 1090kg
                clio 1099kg - dar daca socotim cele 140kg ale mele - cred ca se intelege )
                clio estate 1110kg - care are acelas motor de 1.2
                poate singura diferenta ce poate sa o mai faca intre consum este ca clio vine echipat cu cauciucuri pt. consum de combustibil redus (175/65/15) dar si dublu ca pret fata de cauciucuri de pe logan (185/65/15)
                si posibil ca indicele aerodinamic de la clio sa fie mai bun ca si la logan

                Comment


                • Consuma consuma....

                  Am mers acum citeva seri in Bucuresti, pe la 6-7 seara. Aglomeratie mare, mai mult s-a stat decit s-a mers. Consumul uimitor de mare la care am ajuns in conditiile respective a fost undeva la 11,5%.

                  Am mers si in seara asta, cu conditii de trafic ceva mai bune. Minimul mediei de consum la % la care am ajuns a fost 8,4%. Media a fost masurata pe drumul Conservator - Grozavesti, mergind pe la Cotroceni si apoi coborind pe Sos. Orhideelor.

                  Concluzia pe care o trag eu e ca merita sa mergi doar in afara bucurestiului cu masina, iar daca ai drum cind e bara la bara iti asumi consumul respectiv. Sau, o alta varianta este mersul dupa 9 seara cind traficul este redus.

                  Mai mentionez ca masina are 1100km.
                  Last edited by andrei_nsts; 12 February 2010, 23:07.

                  Comment


                  • cred ca mototul mai tre' un pic rodat... si pana la urma in conditile alea cu alt motor nu cred ca esti mai avantajos.
                    - poti sa iei cu motor mai mare... si ce rezolvi... ajungi mai repede in bara celui din fata si platesti taxe mai mari.
                    - singurul care te-ar scoate ar fi un diesel din ani '80, in care sa pui ulei folositi in loc de motorina... deci mergi aproximativ gratis si miroase si a prajit
                    - presupun ca in conditile date nici un 1.5dci nu ar cobora sub 7%... poate chiar 8%
                    zic din experienta unui dci si a masini de 1050kg - care in aceleasi conditi nu scotea cu mai ptin de 1% fata de 1.2
                    acuma am un consum mediu pe CB de 6.4% cu cdi-ul aveam cam 5.8% - deci nu este ceva care sa ma faca sa inclin decisiv in favoarea dci

                    Comment


                    • ieri am mers cu un taxi 1.2 16v. avea 17.000 km masina si zicea omu ca ii consuma 9-10 in oras cateodata si 11 cand e bara la bara. mie nu mi se pare un consum f ok.

                      Comment


                      • pate daca avea masina 800 kg consuma si ea mai putin in oras...
                        Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                        Comment


                        • Originally posted by baban sergiu View Post
                          pt. andrei_nsts - asa este am clio 3 cu motor de 1.2, si are 1207km mai greu ca loganul

                          din punctul meu de vedere a meritat sa aleg motorul asta.
                          eu personal merg in fiecare zi de 2 ori la servici 12.5km pe sens, si fac minim 50km/zi, 1-2 concedi pe an si astea de obicei inafara tari - deci bag cam ~3000km in fiecare concediu + o data la 2 saptamani ma duc la cluj sa vad filme
                          - toata lumea mi-a recomandat diesel la cati km fac cu masina
                          - personal am ales benzina pt ca am gasit-o la pret promotional, plus ca revizile sunt mai ieftine fata de un diesel, asigurare si restu
                          - daca ai un stil de condus agresiv - recomand ceva mai mare, daca esti un tip linistit la volan si nu te deranjeaza sa stai la un tir in spate care merge cu 80-90, e masina perfecta (nu ca nu poti sa depasesti)

                          parerea mea personala este; ca nici nu trebuia sa apara vre-odata logan sau sandero cu motor de 1.4 8v - de la inceput trebuia pus motorul asta de 1.2 16v si cel de 1.6

                          Conditii - ii place turat - doar nu degeaba are cuplu la 4250rpm
                          ii place de minune viteze intre 80-100km/h constant in tr 5-a - unde ai si un consum pe masura
                          poti merge si cu 110km/h cu tr 3-a
                          o singura data l-am bagat in limitare in tr 2-a la 6500rpm

                          per total o motorizare reusita in special pt oras si din cand in cand drumuri inafara TARI
                          Te refereai la masa masinii, deci erau kg, nu?

                          Comment


                          • In momentul cand dai consumul de 11% ,spune si viteza medie , e foarte relevant. Consumul e dat si calculat la suta de km de CB.La mersul bara la bara aproape ca poti sa dai consumul la ora , ca la tractoare.

                            Comment


                            • "In momentul cand dai consumul de 11% ,spune si viteza medie , e foarte relevant."

                              Foarte corect ce ai spus. E doar o senzatie ciudata cind te uiti la CB si te miri ca ajungi la 11,5 cind tu de fapt de astepti la mai putin. Evident, daca masina sta cu motorul pornit.

                              Daca se circula la 40-50km/h ajungi repede la un consum de 8%. Daca mergi mai mult scade undeva la 7,5%. Mai putin de atit nu cred ca ajungi in oras, cu stopurile de rigoare.

                              Pt. Baban Sergiu:

                              Aici te contrazic putin, insa probabil ca nu intra in discutie. Mai am o masina cu motorizare de 1,1 si 55cp (tot benzina) care consuma mai putin ca Dacia in conditii de bara la bara similare. Simt asta cind alimentez, rezervorul ei fiind de 35 de litri si ma raportez la cit merg ca nr. de km si distantele dintre alimentari.

                              Sigur, in conditii de mers ca in Bucuresti, unde la orele de virf mai mult stai decit mergi consumul e consum.

                              O sa fac o socoteala stricta pe numar de km facuti si consum aferent la cele 2 masini.

                              Pina la urma nu pot sa dau vina pe masina ca se circula nasol in Bucuresti.


                              Mi-ar fi placut sa am un S m a r t strict pentru oras. Insa la cit costa cumperi 2 Dacii.

                              Originally posted by marx View Post
                              ieri am mers cu un taxi 1.2 16v. avea 17.000 km masina si zicea omu ca ii consuma 9-10 in oras cateodata si 11 cand e bara la bara. mie nu mi se pare un consum f ok.
                              Ce vrei tu se poate optine aproape la orice tip de motorizare (consum mic).
                              Problema e ca, probabil mai trebuia sa platesti inca 1-2000 de euro in plus. Ca exemplu exista la B M W modelul Efficient Dynamics sau altele omoloage, care monitorizeaza parametrii motorului si iti taie alimentarea pe cilindrii care ii considera in plus cind stai pe loc cu motorul pornit. Mai e si sistemul care iti opreste motorul daca stai mai mult de x secunde pe loc si tot asa.
                              Rezolvari la problema sint, insa trebuie sa platesti pentru ele, nefiind disponibile pe marci ca Dacia. Ecologia e considerata o fita momentan si trebuie sa platesti o caciula de bani sa faci ecomnomie la 2 litri de benzina.
                              Last edited by andrei_nsts; 13 February 2010, 14:37. Reason: Automerged Doublepost

                              Comment


                              • Va salut petoti

                                Azi am facut un drum de aproximativ 350km.

                                In proportie de 30% am mers pe drumuri de tara, drumul prezentindu-se in conditii acceptabile. Viteza medie de deplasare a fost in jurul valorii de 40km/h. Consumul s-a situat in jur de 5 si ceva %. Pe anumite tronsoane a fost si 4,8%.

                                Restul de 70% din drum l-am mers pe DN-uri. La o viteza de 120km/h masina a consumat in jur de 7 - 7,2%. Pe la 100km/h a consumat cam 6%. Cel mai bun consum pe care l-am optinut a fost la viteza de 90km/h pe ceasul masinii (aprox 85km/h dupa GPS) unde consumul a variat de la 4,8% (ciudat de mic) la 5,4% care practic s-a mentinut 70% din drumul facut pe DN-uri la viteza aceasta.
                                E vorba de consumul mediu iar CB a fost resetat si pornit la vitezele respective (120, 100, 90).

                                Pe viraje masina e cam barca, asa ca nu m-am obosit sa merg mai mult decit trebuia sa merg. Galagia facuta de motor la 120km/h este destul de puternica. Parerea mea e ca nu merita sa tragi de masina iar consumul creste simtitor. Cel mai ok m-am simtit pe la 80-90km/h. Vintul face galagie destul de mare, iar trenul de rulare este destul de ok insonorizat la crapaturi sau mici gropi din asfalt.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google