Particularitati Motor D4F-732

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Particularitati Motor D4F-732

    Eu tot nu pricep de ce la acest tip de motor cu 16 valve au folosit doar un singur ax cu came si nu doua asa cum sunt la 99% din motoarele cu 16 valve.

    Care este avantajul folosirii unui singur ax cu came in loc de doua ??
    sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

  • #2
    Mai putine role la distributie, frecari mai mici, chiualsa mai ieftina, mai putini arbori deci mai ieftin...
    Mai sunt si alte motoare cu 4 valve pe cilindru si SOHC.
    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

    Comment


    • #3
      Intradevar poate mai ieftin dar se pune mai mult stress pe acel ax fiind singur...mai multe came pe el....
      sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

      Comment


      • #4
        asa si?
        Tu cumperi, se strica, platesti altul.
        Sa manance si gura francezilor.
        Celor care nu stiu sa mearga cu diesel cautati pe google: "Exploatare diesel ! MAK"

        Comment


        • #5
          Pai parca era vorba de satisfacerea clientului nu ? sa tina cat mai mult un motor...nu sa ma trezesc ca pe la 100k trebuie sa schimb acel ax...banuiesc...fiind incarcat cu mai multe supape e clar ca va tine mai putin decat doua axe cu came cum ar fi trebuit sa-l faca in mod normal...+ ca acele brate care sunt actionate de came cred ca au tacheti care vor necesita un reglaj in timp....pe cand la doua axe nu mai gasesti asa ceva....
          sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

          Comment


          • #6
            Ai vazut tu multe motoare D4F cu arbore de distributie rupt? Eu nu, si am vazut incepand de la twingo din 2000 si apoi Kangoo sau clio 2 cu peste 200 000km.
            Da, are culbutori care se regleaza manual, altii au tacheti hidraulici. Daca avea si asta tacheti hidraulici, era mai scump. Daca avea 2 arbori in loc de unul era mai scump. Asa e mai ieftin.
            Daca avea 8 supape ar fi fost un D7F avea 64 de cai si nu se mai misca rabla.
            Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

            Comment


            • #7
              Sincer, tie la 75 (sau 105 cp) iti trebuie 2 axe cu came?
              sigpic

              Comment


              • #8
                scoti mai multi cai dintr-un 1.2 cu 2 axe cu came , dar in turatii mari. o singura axa ajuta putin la cuplu la turatii mici. eu cred ca-i foarte bun asa acest motor. plus ca-i mai ieftin.
                ps:eu personal am o problema cu 0.9 tce si cu cei trei cilindrii...
                o/____\o
                (i)
                .........

                Comment


                • #9
                  2 axuri cu came inseamna greutate mai mare, costuri mai mari de productie si complexitate mecanica mai mare. Ai nevoie de mai multe chestii ca sa angrenezi doua axuri cu came.
                  Avantajul folosirii a doua axuri cu came ar fi puterea mai mare la turatii mari, dupa cum a spus si Costi. Adica, acolo o sa se simta bine, in ture mari. Si nu cred ca pentru asta a fost gandit Logan-ul.
                  Si totusi in ziua de azi si motoarele SOHC au evoluat mult incat diferentele de consum si putere nu mai sunt atat de mari. Pe turatii mici, motorul sohc (1 axa) se misca mai bine decat cel cu doua axuri.
                  Dar cum masina de familie si economica nu inseamna ture mari, rezulta ca cea mai buna variana este si cea aleasa si anume 1 ax cu came. Zic si eu...
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Un mechanic de la apan mi-a zis ca avand capacitate de numai 1.2 nu era necesar sa puna doua axe...tocmai cica datorita cilindreei foarte mici...aspirate
                    sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                    Comment


                    • #11
                      pe mecanicul ala trimite-l sa faca putina inginerie si apoi sa deschida gura. pana atunci sa traga linistit la saiba ...
                      o/____\o
                      (i)
                      .........

                      Comment


                      • #12
                        Stai...ca imi vine sa
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Ala a fost raspunsul lui...m-a mirat si pe mine .........
                          sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                          Comment


                          • #14
                            Cauta 1.2 dohc pe goagal si o sa vezi Chevrolet Aveo, Hyundai I20, etc...care au motoare 1.2 cu puterea de 75 Cp (sau cat au) si doua axuri cu came.
                            Last edited by Pacco; 30 October 2013, 14:40.
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Pai tocmai asta e ca am cautat la acele marci specificate mai sus cu aceeasi capacitate cilindrica dar cu doua axe ...si nu intelegeam de ce cei de la Renault au ales doar o axa ....(ei sunt mai cu mot)
                              sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google