n-am zis ca, conduci "dezastruos" sau ca nu te duce capul...poti fi foarte atent atunci cand iti f..i masina ziceam doar ca nu le recomand stilul tau celor care vor sa-i tina mult masina...si stai linistit, nici eu n-am puncte si ocazional ii mai dau si eu "forja". amenzi insa am luat inainte, pt radar, centura si neadaptarea vitezei la conditiile de drum (cand am iesit cu masina de pe niste denivelari lasate de tir-uri intr-un val de pamant)...
Turatii Logan 1.4 - cum sa nu subturezi?
Collapse
X
-
Deci sa schimbi treapta la un 1.4 la 2200-2300 e jos, prea jos(asta cand e rece motorul ar fi ok). Atunci sa ia naiba de catalizator si de injectie si de presiune ulei si de tot. . Ok nu o calci la podea, mai merge, dar e subturata CLAR. Nu vorbim de diesel, sau n-am inteles eu bine???
Mers frumos, economic si benefic la motor e schimbarea treptei intre 2500-2800 (ca sa pice in 1900-2200 in treapta superioara). Ceva de genu'...
Comment
-
Sumar la ce s-a zis
Multumesc in primul rand tuturor care au raspuns.
Deci sa inteleg ca ar fi bine cam asa:- la motor rece (0-2 linii): ar trebui sa schimb in jur de 2500 ture
- la motor cald (4 linii): ar trebui sa schimb in jur de 3000 ture
Am inteles bine?
Acum, inca doua intrebari, daca ma mai suportati ) :
- Cum se face ca la 3000 de ture se aude masina binisor turata? Mie mi se parea normal ca daca intra frumos in viteza si nu se aude pacanind la turatii mai mici sa fie ok, insa vad din ce ziceti voi ca nu e chiar asa...
- Daca am subturat-o in rodaj, ce inseamna asta pentru viitor? Ce i s-a intamplat si ce as putea sa fac sa mai "dreg" din problema daca ea exista?
Mersi inca o data anticipat...
Comment
-
Originally posted by sorro[*]Daca am subturat-o in rodaj, ce inseamna asta pentru viitor? Ce i s-a intamplat si ce as putea sa fac sa mai "dreg" din problema daca ea exista?[/LIST]
Mersi inca o data anticipat...
Comment
-
@ sorro: prima parte, eu zic ca ai inteles bine. partea a doua, nu te speria, nu cred ca ai stricat ceva la masina, dar nu insista in condusul subturat. are oarecum dreptate radu_lyn: mai da-i si talpa sa vada injectoarele alea debit de benzina si bujii incinse, ca nu-i "faleste" cu nimic, atata timp cat nu exagerezi.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by sorroMultumesc in primul rand tuturor care au raspuns.
Deci sa inteleg ca ar fi bine cam asa:- la motor rece (0-2 linii): ar trebui sa schimb in jur de 2500 ture
- la motor cald (4 linii): ar trebui sa schimb in jur de 3000 ture
Am inteles bine?
Acum, inca doua intrebari, daca ma mai suportati ) :
- Cum se face ca la 3000 de ture se aude masina binisor turata? Mie mi se parea normal ca daca intra frumos in viteza si nu se aude pacanind la turatii mai mici sa fie ok, insa vad din ce ziceti voi ca nu e chiar asa...
- Daca am subturat-o in rodaj, ce inseamna asta pentru viitor? Ce i s-a intamplat si ce as putea sa fac sa mai "dreg" din problema daca ea exista?
Mersi inca o data anticipat...
Comment
-
ca o completare la ce a zis spike, cand o lasi sa curga in treapta in care a fost (un fel de pseudo-frana de motor) consumul este 0 (spre deosebire de relanti), si in plus de asta lungesti viata placutelor de frana (si a discurilor)
Comment
-
Originally posted by sorroSi cum sta treaba cu cei care spun ca "se uzeaza motorul ca nu se face ungerea bine la turatia asta"? E un mit sau au dreptate?!?Logan Ambition 1.6 8V
Comment
-
Da, se poate strica si sonda lambda dein cauza subturarii.
Comment
-
Originally posted by sorroMultumesc in primul rand tuturor care au raspuns.
Deci sa inteleg ca ar fi bine cam asa:- la motor rece (0-2 linii): ar trebui sa schimb in jur de 2500 ture
- la motor cald (4 linii): ar trebui sa schimb in jur de 3000 ture
Am inteles bine?
Acum, inca doua intrebari, daca ma mai suportati ) :
- Cum se face ca la 3000 de ture se aude masina binisor turata? Mie mi se parea normal ca daca intra frumos in viteza si nu se aude pacanind la turatii mai mici sa fie ok, insa vad din ce ziceti voi ca nu e chiar asa...
- Daca am subturat-o in rodaj, ce inseamna asta pentru viitor? Ce i s-a intamplat si ce as putea sa fac sa mai "dreg" din problema daca ea exista?
Mersi inca o data anticipat...
In general ideal este sa schimbi la 3000rpm, la turatia de cuplu optim, de aici va rezulta consumul cat se poate de redus.... Bine asta nu inseamna ca in aglomeratie (bara la bara) sa mergi numai cu tr I pana la 3000rpm, mai schimbi si la 2500rpm, in functie si de trafic
Nu este nici o problema chiar daca ai mers subturata cu ea in rodaj... Nu se strica imediat masina, pe viitor sa nu mai continui cu mersul subturat...
Originally posted by blanarucristiEu am motorul de 1.6 8V care este asemanator cu cel de 1.4, ca vorba aia, tot benzina este, si am avut o problema, din aceasta cauza, schimbare la turatii prea joase, problema este postata la PROBLEME TEHNICE, thread-ul se numeste PROBLEME LA CATALIZATOR. Citeste ce mi s-a intamplat, si mai gandeste-te daca e chiar asa de bine sa schimbi jos.....
Daca vrei sa mergi subturat si cu un consum minim ia-ti tico/matiz , no offenceLast edited by tomycta; 24 November 2007, 14:10.
Comment
-
-
salutare mai baieti!
iata ca am testat cele spuse de voi mai sus:
- cu motorul la cald (4 linii la apa) pe o distanta de 3,6km (acasa-servici in BT)
cu schinbare la 2000ture - consum de 8,5l/100km
cu schimbare la 2500ture - consum de 8,7l/100km
cu schimbare la 3000-3200ture - consum de 9,0-9,1l/100km
testul l-am facut timp de o saptamana (consumul este cel dat de CB)
CONCLUZIE: daca vrei sa economisesti benzina schimbi la 2000ture dar in acest caz adio putere si demaraje rapide (necesare vietii la oras), dar daca esti un tip care are un stil de condus de "pensionar" e chiar ok.
masina nu se va uza (prea tare) dar pe timp indelungat acest lucru isi va spune cuvantul.
Parerea mea este ca trebuie sa schimbi intre 2500-3000ture (iar la 3000ture ai si cuplu max - cel dat de constructor).
Comment
Comment