Turatii Logan 1.4 - cum sa nu subturezi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    n-am zis ca, conduci "dezastruos" sau ca nu te duce capul...poti fi foarte atent atunci cand iti f..i masina ziceam doar ca nu le recomand stilul tau celor care vor sa-i tina mult masina...si stai linistit, nici eu n-am puncte si ocazional ii mai dau si eu "forja". amenzi insa am luat inainte, pt radar, centura si neadaptarea vitezei la conditiile de drum (cand am iesit cu masina de pe niste denivelari lasate de tir-uri intr-un val de pamant)...
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • #17
      Deci sa schimbi treapta la un 1.4 la 2200-2300 e jos, prea jos(asta cand e rece motorul ar fi ok). Atunci sa ia naiba de catalizator si de injectie si de presiune ulei si de tot. . Ok nu o calci la podea, mai merge, dar e subturata CLAR. Nu vorbim de diesel, sau n-am inteles eu bine???
      Mers frumos, economic si benefic la motor e schimbarea treptei intre 2500-2800 (ca sa pice in 1900-2200 in treapta superioara). Ceva de genu'...

      Comment


      • #18
        Sumar la ce s-a zis

        Multumesc in primul rand tuturor care au raspuns.

        Deci sa inteleg ca ar fi bine cam asa:
        • la motor rece (0-2 linii): ar trebui sa schimb in jur de 2500 ture
        • la motor cald (4 linii): ar trebui sa schimb in jur de 3000 ture


        Am inteles bine?

        Acum, inca doua intrebari, daca ma mai suportati ) :
        1. Cum se face ca la 3000 de ture se aude masina binisor turata? Mie mi se parea normal ca daca intra frumos in viteza si nu se aude pacanind la turatii mai mici sa fie ok, insa vad din ce ziceti voi ca nu e chiar asa...
        2. Daca am subturat-o in rodaj, ce inseamna asta pentru viitor? Ce i s-a intamplat si ce as putea sa fac sa mai "dreg" din problema daca ea exista?


        Mersi inca o data anticipat...

        Comment


        • #19
          Originally posted by sorro
          [*]Daca am subturat-o in rodaj, ce inseamna asta pentru viitor? Ce i s-a intamplat si ce as putea sa fac sa mai "dreg" din problema daca ea exista?[/LIST]

          Mersi inca o data anticipat...
          Eu zic sa o mai forjezi cate putin sa-si mai dea drumul motorasul ala al tau

          Comment


          • #20
            @ sorro: prima parte, eu zic ca ai inteles bine. partea a doua, nu te speria, nu cred ca ai stricat ceva la masina, dar nu insista in condusul subturat. are oarecum dreptate radu_lyn: mai da-i si talpa sa vada injectoarele alea debit de benzina si bujii incinse, ca nu-i "faleste" cu nimic, atata timp cat nu exagerezi.
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #21
              Originally posted by sorro
              Multumesc in primul rand tuturor care au raspuns.

              Deci sa inteleg ca ar fi bine cam asa:
              • la motor rece (0-2 linii): ar trebui sa schimb in jur de 2500 ture
              • la motor cald (4 linii): ar trebui sa schimb in jur de 3000 ture


              Am inteles bine?

              Acum, inca doua intrebari, daca ma mai suportati ) :
              1. Cum se face ca la 3000 de ture se aude masina binisor turata? Mie mi se parea normal ca daca intra frumos in viteza si nu se aude pacanind la turatii mai mici sa fie ok, insa vad din ce ziceti voi ca nu e chiar asa...
              2. Daca am subturat-o in rodaj, ce inseamna asta pentru viitor? Ce i s-a intamplat si ce as putea sa fac sa mai "dreg" din problema daca ea exista?


              Mersi inca o data anticipat...
              La 3000 rpm e doar o impresie ca motorul e supraturat, la turatia asta intra in rezonanta diferite componente ale caroseriei (cum ar fi capota motorului), iar zgomotul se transmite si in habitaclu, asa ca... schimba cu nadejde la 3000 ca nu se-ntampla nimic rau, dimpotriva. In schimb ar fi bine sa nu mergi in trepte inferioare distante lungi, in special a I-a, a II-a si a III-a la 3000 pt ca vei simti la buzunar. Alege conducerea supla (sau lunga), accelereaza usor... pe distante lungi (sa ajungi in treapta a V-a dupa 6-700m), daca trebuie sa reduci nu scoate din viteza (nu lasa pe liber!), lasa sa curga in treapta in care a trebuit sa reduci pana ajungi la 1000 rpm apoi calci ambreiajul si franezi sau schimbi treapta...

              Comment


              • #22
                ca o completare la ce a zis spike, cand o lasi sa curga in treapta in care a fost (un fel de pseudo-frana de motor) consumul este 0 (spre deosebire de relanti), si in plus de asta lungesti viata placutelor de frana (si a discurilor)

                Comment


                • #23
                  La 3000 masina nu este f turata ti se pare , deoarece zgomotul este mai mult de la toba decat de la motor, stai linistit nu e nimik , cum ti-au mai spus unii mai dai si tu talpa peste 3500 chiar 4000-4500.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by sorro
                    Si cum sta treaba cu cei care spun ca "se uzeaza motorul ca nu se face ungerea bine la turatia asta"? E un mit sau au dreptate?!?
                    Eu am motorul de 1.6 8V care este asemanator cu cel de 1.4, ca vorba aia, tot benzina este, si am avut o problema, din aceasta cauza, schimbare la turatii prea joase, problema este postata la PROBLEME TEHNICE, thread-ul se numeste PROBLEME LA CATALIZATOR. Citeste ce mi s-a intamplat, si mai gandeste-te daca e chiar asa de bine sa schimbi jos.....
                    Logan Ambition 1.6 8V

                    Comment


                    • #25
                      Da, se poate strica si sonda lambda dein cauza subturarii.
                      Cel mai nou proiect auto din România!
                      Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by sorro
                        Multumesc in primul rand tuturor care au raspuns.

                        Deci sa inteleg ca ar fi bine cam asa:
                        • la motor rece (0-2 linii): ar trebui sa schimb in jur de 2500 ture
                        • la motor cald (4 linii): ar trebui sa schimb in jur de 3000 ture


                        Am inteles bine?

                        Acum, inca doua intrebari, daca ma mai suportati ) :
                        1. Cum se face ca la 3000 de ture se aude masina binisor turata? Mie mi se parea normal ca daca intra frumos in viteza si nu se aude pacanind la turatii mai mici sa fie ok, insa vad din ce ziceti voi ca nu e chiar asa...
                        2. Daca am subturat-o in rodaj, ce inseamna asta pentru viitor? Ce i s-a intamplat si ce as putea sa fac sa mai "dreg" din problema daca ea exista?


                        Mersi inca o data anticipat...


                        In general ideal este sa schimbi la 3000rpm, la turatia de cuplu optim, de aici va rezulta consumul cat se poate de redus.... Bine asta nu inseamna ca in aglomeratie (bara la bara) sa mergi numai cu tr I pana la 3000rpm, mai schimbi si la 2500rpm, in functie si de trafic

                        Nu este nici o problema chiar daca ai mers subturata cu ea in rodaj... Nu se strica imediat masina, pe viitor sa nu mai continui cu mersul subturat...



                        Originally posted by blanarucristi
                        Eu am motorul de 1.6 8V care este asemanator cu cel de 1.4, ca vorba aia, tot benzina este, si am avut o problema, din aceasta cauza, schimbare la turatii prea joase, problema este postata la PROBLEME TEHNICE, thread-ul se numeste PROBLEME LA CATALIZATOR. Citeste ce mi s-a intamplat, si mai gandeste-te daca e chiar asa de bine sa schimbi jos.....
                        Dupa ce ca ai masina puternica 16 valve, daca mergi si subturat cu ea iti bati joc de ea...
                        Daca vrei sa mergi subturat si cu un consum minim ia-ti tico/matiz , no offence
                        Last edited by tomycta; 24 November 2007, 14:10.

                        Comment


                        • #27
                          bre vezi dublu? ca acolo scrie 8v)
                          si cu turatu la 3000...confirm, se aude nasol, dar eu aseara am rezolvat-o si l-am dus la 5000, se aude foarte frumos, si nu am toba sport)
                          la 5000 sunt 110 pe bord intr-a 3-a
                          Last edited by RSX; 24 November 2007, 14:22.

                          Comment


                          • #28
                            Bravo... esti tare daca ai dus-o la 5000rpm
                            Eu ti-am zis la 3000rpm este turatia de cuplu optim pentru masina asta logan 1.4

                            Comment


                            • #29
                              salutare mai baieti!
                              iata ca am testat cele spuse de voi mai sus:

                              - cu motorul la cald (4 linii la apa) pe o distanta de 3,6km (acasa-servici in BT)
                              cu schinbare la 2000ture - consum de 8,5l/100km
                              cu schimbare la 2500ture - consum de 8,7l/100km
                              cu schimbare la 3000-3200ture - consum de 9,0-9,1l/100km
                              testul l-am facut timp de o saptamana (consumul este cel dat de CB)

                              CONCLUZIE: daca vrei sa economisesti benzina schimbi la 2000ture dar in acest caz adio putere si demaraje rapide (necesare vietii la oras), dar daca esti un tip care are un stil de condus de "pensionar" e chiar ok.
                              masina nu se va uza (prea tare) dar pe timp indelungat acest lucru isi va spune cuvantul.
                              Parerea mea este ca trebuie sa schimbi intre 2500-3000ture (iar la 3000ture ai si cuplu max - cel dat de constructor).

                              Comment


                              • #30
                                de obicei io schimb pe la 2700-3000 in sus si nu als sa coboare sub 2000 ;) in depasire alta treaba: 3500-4000 chiar 4500-5000 in situatii speciale
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google