Cam Fierbinte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Nu ti s-a intamplat nici-o data in timp ce merge gmv-ul sa opresti motorul si el sa mearga in continuare? de ce? pentru ca apa a ajuns la temperatura unde a pornit gmv-ul si nu se opreste pana nu raceste apa, iar cum zici tu cand auzim ca a pornit gmv-ul sa mai lasam motorul mergand sa asteptam pana se opreste pai eu chiar nu-i vad rostul la treaba asta cand la mine de multe ori a pornit si dupa ce am oprit motorul si este normal scrie si in carte chestia asta

    Comment


    • #32
      Originally posted by jelly View Post
      Nu ti s-a intamplat nici-o data in timp ce merge gmv-ul sa opresti motorul si el sa mearga in continuare? de ce? pentru ca apa a ajuns la temperatura unde a pornit gmv-ul si nu se opreste pana nu raceste apa, iar cum zici tu cand auzim ca a pornit gmv-ul sa mai lasam motorul mergand sa asteptam pana se opreste pai eu chiar nu-i vad rostul la treaba asta cand la mine de multe ori a pornit si dupa ce am oprit motorul si este normal scrie si in carte chestia asta
      Mai citeste postul scris de mine si vezi ca am zis si eu ca e normal sa porneasca si am explicat si de ce.
      Dar totusi sa mearga 15 min mi se pare cam mult, pana in 5 min sa zic ca e normal.

      Comment


      • #33
        Merge cat are nevoie
        LE: Si eu imi fac griji pentru becul din portbagaj,se incalzeste ))
        Nu trebuie sa iti faci probleme ca e cald intr-o parte sau alta,asa se intampla,si...totusi e vara!

        Comment


        • #34
          [QUOTE=SorinXp;672398]La mine daca ventilatorul merge pe treapta 1 si opresc motorul tace si ventilatorul. Eu am 1.6 16v ca poate depinde de motor.
          Dar recomand sa mai lasati motorul la relanti 1 min sa zic, daca ati mers pe autostrada sau ati condus mai sportiv, ca sa se raceasca de ex pistoanele... altfel il opriti si dupa un timp auziti ca a pornit GMV.
          Daca merge ventilatorul e bine sa lasati motorul pornit pana tace, ca sa scoata caldura din motor.(aveti grija cu ac-ul pornit ca atunci merge si gmv)

          doamne ce baliverne

          Comment


          • #35
            Corect.
            Eu dupa forje il las (mai ales vara) cateva minute bune asa in ralanti.

            Comment


            • #36
              De ce crezi ca se raceste mai bine asa decat sa-l opresti?

              Comment


              • #37
                Pt ca dupa forje in blocu motor ai temperatura maaare, oprind motoru instant dupa o forja serioasa, apa/antigelu saracu sta acolo fara sa mai circule , daca motorul e pornit, se face racirea/circuitul de racire, mai porneste ventilatoru de una-doua ori si reuseste astfel sa aduca motorul la parametrii de temperatura normali.

                Am patit cu masina lu frate-meu (1.4, in trecut) dupa forje inumane am bagat-o in curte si oprit motorul, a mers ventilatoru ca prostu vreo 5-10 minute (!!) de fapt el nu racea decat apa din radiator, senzoru ii comanda sa mearga pt ca in blocul motor apa era mega fierbinte...

                Daca totul e dus la extrem, exista riscul sa puste garnitura de chiuloasa.
                In concluzie mai bine motorul pornit dupa o forja, decat sa mearga ventilatoru fara sa faca racirea in motor.
                Mai patesc cand ajung de la lucru acasa, opresc motorul si ventilatorul merge, daca nu ii dau cheie, merge 1-2 minute, daca ii mai dau o cheie, tinut pornit motorul 10-15 secunde, se opreste repede ventilatorul definitiv

                PS: explicatie cam din topor, dar e adevarata.
                Last edited by Octavian; 30 July 2010, 19:17.

                Comment


                • #38
                  Da asa este, multumesc!

                  Comment


                  • #39
                    Mie mi s-a intamplat sa mearga ventilatorul vreo 10 minute dupa oprirea motorului la un 1,6 8V, dupa 2 ore de mers pe autostrada, vara. E normal sa faca asa daca motorul a fost turat mai mult timp (peste 3000).

                    Comment


                    • #40
                      Acum sper ca a inteles si amitaf ce am vrut sa spun. Ca deja s-a detaliat si de alti useri. Daca merge 1-2 min, maxim 5 min e acceptabil. Ce este peste 5 min e mult. Pana la urma fiecare face cum doreste si cum crede el ca e mai bine.

                      Comment


                      • #41
                        este cam anormal sa functioneze ventilatorul mai mult de 5 min sau trebuie ca motorul sa fie extrem de incins! , ceea ce este cam anormal! mie nu mi-a pornit ventilatorul desi am venit de la mare pe autostrada, in schimb a pornit dupa mers prin canicula in bucuresti (dar nu mai mult de 2 min) .
                        Dacia Logan Laureat, 1.6 16V 105cp, Bleu Electrique

                        Comment


                        • #42
                          la mine in aproape 4 ani nu a mers niciodata ventilatorul dupa ce am scos cheia din contact.chiar si cand era pe treapta a doua gmv, daca scoteam cheia se facea liniste.nu mai mergea gmv ,se oprea incet si pace.
                          Welcome to the Club, We Have Jackets !

                          Comment


                          • #43
                            Am facut revizia vineri la 16 v si m-am uitat pe tester.
                            La 81*C afiseaza in bord 4 liniute la indicator temp. lichid racire.
                            La 95*C porneste electroventilatorul, si functioneza pana sonda inchide circuitul datorita scaderii temp.
                            Cand apar 2 liniute in bord , nu mai stiu exact valoarea,dar era trecut de 50*C.
                            Probleme cu racirea au avut mai des motoarele 8 v,cel mai mult au picat sondele apoi termostatele,din ce mi-a relatat ing. din service.

                            Comment


                            • #44
                              Nu exista un anumit timp in care e normal sa mearga gmv , ventilatorul merge atat timp cat e nevoie pentru a reduce temperatura motorului , 1, 5, 10 minute , oricat e necesar , e bine sa nu se opreasca motorul in timpul functionarii gmv , e bine sa se astepte oprirea lui pentru ca degeaba merge ventilatorul daca motorul este oprit, nu merge pompa de apa si automat nu se face racirea , e simplu, nu inteleg de ce unii isi dau cu parerea spunand ca astea sunt baliverne ...
                              Last edited by 827sam; 4 October 2010, 11:38.
                              Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                              Comment


                              • #45
                                [QUOTE=sabyusleo;726199]
                                La 81*C afiseaza in bord 4 liniute la indicator temp. lichid racire.
                                La 95*C porneste electroventilatorul, si functioneza pana sonda inchide circuitul datorita scaderii temp.
                                Cand apar 2 liniute in bord , nu mai stiu exact valoarea, dar era trecut de 50*C.
                                QUOTE]
                                Merci - e interesanta informatia asta.
                                Ventilatorul e comandat de calculator sau de o termocupla montata in radiator? (intreb asta fiindca daca e comandata de o termocupla, porneste la o anumita temperatura a apei din radiator - nu a apei din motor)

                                Cred ca ceasuri temperatura apa si ulei si presiune ulei sunt destul de utile. Are cineva montat asa ceva? De unde le-ati luat? La ce pret?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google