Consumul mediu 1.6 16v 105CP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by darksid3 View Post
    Nu poti pune o cutie de diesel pe un motor benzinar. Difera curbele de cuplu si motoarele scot puterea in conditii diferite. Benzinarul trebuie urcat in ture, dieselarul nu. Deci cutiile de viteza destinate sunt diferite inca din stadiul de proiect. Problema ar fi alta. S-a resetat CB-ul inainte de plecarea la drum?
    Pai bun si atunci de ce cheama tot JR5?
    Eu cred ca este fix aceeasi cutie, mai ales ca acest motor de benzina are cuplu de 148 Nm fata de 200 Nm al diesel-ului de 85, exista o diferenta, dar nu enorma. Dacia chiar spunea pe undeva pe la ei pe site ca acest motor de 16V atinge 90% din cuplu in jurul valorii de 2000 rot/min si crede-ma ca te lasa in scaun de la 2000 daca ii dai talpa.
    Deci pun pariu ca si kitul de ambreiaj este identic, mai ales daca il incarci cu 7 oameni si mai ai si bagaje deasupra pai ai nevoie de rezistenta la transmisie (ambreaiaj si cutie).
    Unde mai pun si faptul ca merge mult prea turat comparativ cu viteza la care se afla (de exemplu are peste 3000 de rotatii la 100 si 5000 si un pic la 160, valori luate de pe ceas). Deci cutia asta intr-adevar nu este 100% buna pentru acest motor, insa a fost pusa tocmai pentru a putea "cara" mai bine si mai usor, deci e clar ca n-am cum sa ating 200 pe ceas cu ea, indiferent cat m-oi strofoca, cel mai mult am atins 165 pe ceas, masina avand aproape 14.000).

    Si ca o mica paranteza. MCV-ul de 7 locuri si motorul de 1.6 90CP tot cu JR5 vine, daca il iei cu 5 tot cu 1.6 vine cu JH3. Oare de ce? E simplu de inteles si logic.

    Si sa nu uit, pentru ca nu-l mia pot edita pe precedentul. CB l-am resetat de fiecare data cand am pus benzina si cand mi s-a parut ca, consumul a sarit prea mult.
    Last edited by emanu900; 18 May 2009, 14:21. Reason: Automerged Doublepost

    Comment


    • La mcv cu 5 locuri, in oras cam 10% (pana in 11), de obicei numai cu sofer, iar pe afara cam 6.8-7.5% functie de cum merg. Consumul la mcv este clar influentat de cutia de viteze.
      O intrebare pentru cei cu consum instant: care este consumul la 130km/h reali (deci ~140 pe bord)

      Comment


      • @emanu900: dupa ce m-am plimbat cu un MCV vandut in Germania, un pic modificat (pus pe el o cutie cu 6 + 1 trepte), m-am mai luminat: cel putin 1.6 (16v sau 8v) au nevoie de 6 trepte. Consum mic si motor relaxat, plus ca poate merge sigur cu 200 km/h.
        The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

        Comment


        • @emanu900: si 1.4 are cutie jh1 si ca rapoarte e identica cu jh3 de pe 1.6, 1.6_16v si 1.5dci. si totusi la dci ai ture mai putine la aceeasi viteza decat benzinarul. nu te mai pisa contra vantului, sunt mai multe modele de cutii de viteza, tipul poate fi jh3 sau jr5, dar conteaza si indicativele de dupa, adica jh3-60 sau jh3-61 nu sunt identice. una e de dizal, cealalta de benzinar. crede-ma ca o diferenta de cupl;u de 50Nm o simti si la motoare de 500CP, cu atat la <100CP, nu se pun cutii identice.
          @jrewing: fain vis cu 6 trepte si 200km/h daca nu-i in stare cu o cutie scurta sa prinda 200, ce te face sa crezi ca o cutie mai lunga va fi mai buna? ca motorul tot atata cuplu dezvolta, daca il demultiplici mai mult, vei avea la roata (singurul loc unde conteaza cu adevarat forta motorului) mai putin decat cuplu decat cu o cutie in 5 trepte. ori asta numai a viteza mai mare nu-mi seamana...
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • Cel mai bine se impaca cu rapoartele 1.6 16V.
            Daca ai pune 6 trepte (tr 6 sa fie ceva mai lunga decat tr 5 acum) n-ai facut nici o treaba buna. La 1.6 mpi nici nu se mai discuta.

            Comment


            • Seba, nu prea le am eu tare cu fizica, deci nu te contrazic. Eu am dedus asta din faptul ca schimbarea vitezelor I-V le facea la 3500-4000 iar V-VI la 4500 (traseul catre Cenad) si motorul chiar dadea semne ca putea mai sus. La cat a fost de relaxat motorul la 170 km/h am considerat ca e capabil sa ajunga relativ lejer la 200. Eu am incercat-o si pe a mea si m-am oprit la 175 km/h din cauza detectorului de radar (tot catre Cenad) si a nevestei, plus ca se termina linia dreapta... Nu cred ca pot ajunge cu a mea la 200, dar nici nu am de gand sa incerc.
              Octavian__30: De acord. Trage tare, trage bine, e OK, dar parca mi-ar placea inca o viteza (s-ar simti la drum lung si constant, gen autostrazi). De la 110 km/h incepe un pic sa urle motorul (la 95-100 se aude cel mai fain, dupa mine citire, adica intre 2750-3000 rpm la masina mea).
              Last edited by JREwing; 19 May 2009, 10:12.
              The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

              Comment


              • Pai se aude motoru pt ca nu e masina un exemplu bun de antifonare.
                Uite la Focus 1.6 spre exemplu, rapoartele sunt mai scurte, la 130 ai 3900 rpm ( ) ) dar nu e deranjant in interior.

                Eu ma gandesc ca daca ai avea si tr VI nu cred ca ar fi ceva economie la benzina (pt ca s-ar chinui ceva mai mult ca sa tina viteza constanta) .
                Oricum ideea e ca motorul nu e supraturat sau sa se chinuie (sau sa se uzeze mai repede, exclus) la 130-140. E chiar in largu lui, lejer faci autostrada (oricare) cap coada cu 140-150.
                E doar prost antifonata.

                Comment


                • ai dreptate e chiar f prost antifonata

                  Comment


                  • Eu nu prea inteleg ceva, daca la 130km/h ai 3000 RPM in treapta a 6-a in loc de 3900 RPM in tr a 5-a cu ce chinui motorul? Trebuie neaparat motorul sa se tureze ca dracu' pentru a mentine o viteza constanta pe autostrada? O fi el motor de turatie doar pentru ca ajunge la turatii mari dar nu cred ca ii face bine deloc sa mergi ore intregi cu el turat pe autostrazile de afara!

                    Comment


                    • Nu e un motor cu suficient cuplu pentru a "intretine" o cutie cu 6 trepte de viteza. Intr-a 5-a nu va avea putere sa ajunga la 6000RPM ca sa fi nevoit s-o dai pe a 6-a. Ca sa concepi o cutie de 6 trepte cu rapoarte prea scurte iar nu e ok pentru ca va creste substantial consumul
                      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                      Comment


                      • Eu am facut test drive acuma vreo 2-3 saptamani cu Noul Renault Megane care avea motor de 1,6 16V 110 cai si cutie in 6 trepte. Pot spune ca mergea foarte bine in viteza a-6-a cu 70 km/h si cand o calcai lua viteza destul de repede nu se ineca motorul sau trepida, iar diferenta de cuplu intre motorul de 110 cai si cel de 105 de pe logan e foarte mica, iar sunetul motorului in Renault se auzea destul de tare, bine ca suna ceva mai grav probabil de la toba de esapament.

                        Comment


                        • Are treptele altfel etajate...pe un motor de generatie mai noua poti pune 6 rapoarte scurte pentru ca echilibrezi balanta din consumul mai scazut al motorului...apoi, voi vreti 6 viteze pe low cost?
                          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                          Comment


                          • Ajung si 5 viteze la ce autostrazi avem noi.

                            Comment


                            • ai dreptate la ce drumuri avem noi
                              apr e chiar subturata cu tr 6 la 70 km/h se duce draq motoru ala daca mergi asa cu el
                              a mea spre ex daca merg cu tr 4 la 70-80km/h consuma mai putin decat in tr 5 si motorul e in largul lui,orcum nu schimb mai devreme de 3000-3000 +

                              Comment


                              • Proabil ca s-ar potrivi si la Logan 16V o cutie in 6 rapoarte (dar desigur altele decat ce stim noi acum ca inseamna 5 rapoarte, adica mai scurte, tr VI sa semene cu tr V acum ).
                                Cine stie, poate chiar ar reusi un sprint si mai bun (pt ca oricum, e foarte bun sprintul, daca era si aerodinamica+garda mai mica, batea multe masini cu fitze-n cap).

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google