intercooler pe dci 65CP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • intercooler pe dci 65CP

    Sunt curios si pe viitor as vrea sa fac acest lucru daca se poate. A montat cineva intercooler pe versiunea de 65 CP? Ce modificari presupune? Se poate face operatia fara pierderea garantiei? Cat costa? Ce beneficii s-au observat?
    Logan Berlina 1.5 DCi 65 CP - Preferance 26 OCT. 2006 sigpic

  • #2
    Originally posted by culaurentiu
    Sunt curios si pe viitor as vrea sa fac acest lucru daca se poate. A montat cineva intercooler pe versiunea de 65 CP? Ce modificari presupune? Se poate face operatia fara pierderea garantiei? Cat costa? Ce beneficii s-au observat?
    din cate stiu, dci70 are doar intercoolerul in plus fata de dci65, deci se poate. modificarile sunt la nivelul tubulaturii de la turbina spre motor, care tubulatura tre' schimbata, ca sa treaca prin intercooler (ala e un radiator aer-aer, se monteaza ianintea radiatorului de apa; cred ca-i mai greu de modificat daca ai clima, ca si ala tot inaintea radiatorului de apa sta); adica aerul trebuie sa treca prin filtru->turbina->intercooler->motor. nu stiu costurile, in principiu daca te pricepi un pic, poti face acasa "pe genunchi" operatia; la fel, nu stiu ce implicatii are asupra garantiei. eu zic sa intrebi la un service...
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • #3
      Am versiunea Preferance. De facut acasa... trebuie timp, ceea ce eu nu am. Cred ca am sa pun o intrebare la VC sa vad ei ce zic daca se poate monta in service asa ceva si daca afecteaza garantia, cu toate ca cei de acolo sunt c-am afoni.
      Last edited by crististreulea; 6 February 2008, 12:18.
      Logan Berlina 1.5 DCi 65 CP - Preferance 26 OCT. 2006 sigpic

      Comment


      • #4
        Se poate monta dar in service la dacia nu iti monteaza nimeni stai linistit,trebuie sa te duci tu la un service particular,sau acasa dar e mai complicat daca nu te pricepi.

        Comment


        • #5
          Originally posted by culaurentiu
          Am versiunea Preferance. De facut acasa... trebuie timp, ceea ce eu nu am. Cred ca am sa pun o intrebare la VC sa vad ei ce zic daca se poate monta in service asa ceva si daca afecteaza garantia, cu toate ca cei de acolo sunt c-am afoni.
          foarte bine gandita treaba cu VC ! intreaba totusi si la un service...
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • #6
            Atasez ce-am gasit referitor la montat, dar e pentru alta masina
            Attached Files
            Logan Berlina 1.5 DCi 65 CP - Preferance 26 OCT. 2006 sigpic

            Comment


            • #7
              Se poate monta si pe un dCi de 65 CP, dar castigul de putere e sub 5cp, de fapt sunt doar 3cp...

              @csebalyn:
              - diferente fata de K9K 790 (65cp E3)
              • norme depoluare Euro4 (125 g/Km CO2)
              • schimbator de caldura aer/aer (air/air intercooler)
              • senzor debit de aer admisie
              • senzor de temperatura aer admisie - cuplat cu senzorul de debit de aer admisie
              • EGR este comandat cu un motor, in loc de electrovana
              • senzor pozitie EGR
              • posibilitate de intrare in mod "avarie" cu pierdere de putere dar
                motorul inca functioneaza cand pompa de injectie nu mai poate
                asigura debitul nominal (din cauza temperaturii motorinei, uzurii pieselor
                sau infundarii filtrului de motorina, etc.)
              Cel mai nou proiect auto din România!
              Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

              Comment


              • #8
                Sa inteleg ca pana la urma trebuie pus si restu' nu doar schimbatorul de caldura cu tubulatura !?!? si montarea senzorilor, presupune si schimbarea ECU?!?!, banuiesc ca da
                Logan Berlina 1.5 DCi 65 CP - Preferance 26 OCT. 2006 sigpic

                Comment


                • #9
                  andrei, ma refeream strict la partea mecanica a motorului, nu si la echipamentele auxiliare sau electronica cand am zis ca sunt aceleasi motoare...oricum, senzor debit si temp aer tre sa aiba amandoua, altfel ecu nu stie sa calculeze injectia in nici unul dintre cazuri...iar daca dci65 nu le are, atunci nici dupa monrtarea intercoolerului nu-i trebuiesc. oricum ecu se adapteaza la ce zice sonda lambda.ideea de baza era ca poti pune intercooler pe dci65, fara sa-l strici, ba chiar mai castigi ceva putere, cu acelasi motor si cu acelasi soft.evident, consumul nu va mai fi acelasi, probabil ca va creste foarte putin.
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #10
                    Eu cred ca, cu acelasi soft ar trebui sa consume mai putin, pentru ca arderea are loc mai bine. Sa luam ca exemplu situatia fara intercooler, la 2500 RPM turbina incalzeste destul de bine aerul, si este fortata sa dea maximul, rezulta un consum mai mare, datorita insuficientei de aer, in situatia in care aerul e rece .. care intra, rezulta o ardere mai buna, necesita mai putin combustibil pentru a mentine cele 2500 RPM la acceasi sarcina. Poate gresesc, dau si eu cu parerea.
                    Logan Berlina 1.5 DCi 65 CP - Preferance 26 OCT. 2006 sigpic

                    Comment


                    • #11
                      @culaurentiu: zici tu ceva... ma gandeam insa ca senzor de temp si presiune tre sa aiba (daca are si benzinarul) si din cauza asta temperatura mai scazuta a aerului de admisie (ca urmare a montarii intercoolerului) va face ecu sa creada ca e mai frig, deci implicit trebuie mai multa motorina...asta daca nu se resofteaza. ziceam ca fara schimbarea tabelelor de injectie, ecu va fi pacalit de aceasta temperatura mai scazuta si in consecinta va corecta amestecul conform vechilor tabele, valabile pt un aer mai cald, deci ceva mai multa motorina. asta in acceleratii...la mers constant, amestecul e dictat de lambda, care daca e mai mult aer in evacuare, clar ca si ea va comanda o imbogatire a amestecului (pt ca n-are de unde sa stie de modificarea adusa motorului), deci de aia ma gandesc ca la inceput va consuma o idee mai mult. oricum, in timp, ecu isi "invata" parametrii "din mers" si va corecta acele tabele de injectie, posibil de aici sa revina si consumul la normal, dar nu stiu sigur cat de mult are ecu posibiliatea sa nu tina cont de datele "default".
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #12
                        trebuie sa te interesezi si de caderea de presiune pe care o da intercoolerul. daca la intrate in intercooler turbina are o presiune de 1 bar si la iesire are 0.8 bar inseamna ca intercoolerul are o cadere de presiune de 0.2.cu cat caderea de presiune e mai buna cu atat intercoolerul e mai tare.oricum mai bine mergi la un service specializat pentru ca ei stiu mai bine ce sa iti dea si nu e recomandat sa iti iei tu.risti sa stai cu el acasa.
                        sigpic........restul e NoSpeedLimit

                        Comment


                        • #13
                          gig0-kent, asa e cum zici: e normal sa scada presiunea cand scade si temperatura (exista o lege fundamentala a termodinamicii care zice ca intordeauna presiunea x volumul / temperatura este constant). cu cat intercoolerul raceste mai bine, cu atat presiunea va scadea mai mult. oricum, aceasta scadere relativa de presiune e valabila daca intercoolerul ar fi lasat cu iesirea libera. dar cum pe iesirea intercoolerului e motorul, cred ca se schimba un pic starea lucrurilor. aceeasi termodinamica mai are cateva legi ce-o guverneaza, printre care ca intr-un sistem inchis, presiunea statica e aceeasi in toate punctele, la fel si debitul. tocmai astea ultimele doua dau explicatia avantajului de a pune intercooler pe masina, adica aer mai rece inseamna mai mult oxigen, la aceasi presiune.
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • #14
                            am vrut sa zic ca difera intercoolerele si nu toate au o cadere de presiune standard si de aceea trebuie sa fii atent la ce cumperi.apropo ce presiune e in turbina de pe logan?si se poate pune ceas indicator de presiune in turbina?
                            sigpic........restul e NoSpeedLimit

                            Comment


                            • #15
                              @gigi-kent: la dci65-dci70 cred ca e 2-2,2bari, iar la dci85 e 2,3bari. ma gandesc ca da, se poate pune un manometru pe iesirea turbinei. tre' sa te "intepi" in tubulatura ce duce spre intercooler. la dci65, presupun ca undeva spre galeria de admisie poti "baga" un colier "T" cu iesire spre manometru. n-ar trebui sa fie ceva extraordinar de complicat, iar un manometru de 4 bari max cred ca-i destul.
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google