Curatare EGR Logan 1.5 DCI 65 Cai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Curatare EGR Logan 1.5 DCI 65 Cai

    Am vazut pe un site de la dacia in care un membru amabil a postat modul in care se poate curata EGR-ul la logan. Stie cineva cam la cati km se curata? Voi ati facut asa ceva? Daca da...sugestii si opinii.

    Ca sa nu fac reclama ca nu pot pune aici un link strain va rog sa dati un search pe google la "curatare EGR logan" si e primul site de acolo.

    Bafta si spor la treaba pentru cei interesati.
    Last edited by Adrian.C; 2 March 2009, 20:08.

  • #2
    Scule necesare, inclusiv cele aduse apoi din casă: trusă de bituri Bosch, cleşte, cleşte papagal, set de chei torx cu cot, un ciocănel, lanternă, cheie inelară de 13, şurubelniţă dreaptă, cheie tubulară de 13, pensulă, 2 cutii goale de smântână, diluant, pungă de gunoi, hârtie igienică, cârpă de şters, perie de spălat sticle furată de la mama şi nu în ultimul rând voinţă cu carul.


    emontatul. Prima dată am dat deoparte capacul de la motor şi am descoperit prima surpriză, imi lipseşte un amortizor de cauciuc de tipul ăsta, poate imi spune cineva un cod şi dacă pot să-l comand pe undeva:

    Am scos furtunul de absorbţie aer al motorului către carcasa filtrului de aer:

    Am demontat cele 4 suruburi ale carcasei filtrului de aer:

    colierul furtunului de admisie aer în turbină

    mufa senzorului de presiune turbină, deşi mai încolo am aflat că nu era nevoie, am demontat senzorul cu totul de pe carcasă:

    ăsta este senzorul de temperatură aer, cu smoala de rigoare, i-am scos mufa:

    Acum putem vedea cum arată EGR-ul, apoi i-am scos cele 3 şuruburi şi protecţia de căldură:

    Pentru cine vrea să vadă, avem şi piese de VW AUDI pe Logan, reprezentând mufa EGR


    Ei şi acum a început distracţia, scoate EGR-ul dacă poţi. Am tras eu de el în fel şi chip, neam să iasă. Am chemat întăriri şi am procedat aşa: celălalt ţinea ridicat de EGR şi eu loveam uşor cu ciocănelul în buza de aluminiu, cu ciocănelul şi cu o şurubelniţă boantă în vârf. Spre mulţumirea mea, nimic nu a fost stricat:

    Văzând că EGR-ul nu prezintă mizerie exagerat de mare am zis să scot şi furtunul de plastic al turbinei. Am început cu scoaterea furtunaşului de presiune aer pentru valva de control a turbinei apoi am băgat de seamă că furtunul de presiune aer pentru senzorul turbinei e destul de înţepat datorită montării greşite în service, la revizie. Şi putin ulei de turbină în mufa senzorului de temperatură aer nu are cum sa strice.

    Nici în furtunul de plastic nu am vazut mare lucru aşa că mi-am băgat nasul şi în ţeava de aer către motor. Ei bine, aici m-am îngrozit. Mâzgă la greu formată din funiginea de la gazele de evacuare împreună cu uleiul scuipat de turbină. M-am hotărât pe loc să demontez tot traseul de admisie aer în motor şi să-l curăţ. E un şurub în partea stângă spate a ţevii, 2 şuruburi la carcasa EGR şi un colier de metal la furtunul de admisie gaze arse.

    Am scos foarte uşor ţeava şi carcasa EGR-ului. Au garnituri de cauciuc la îmbinări. A urmat o muncă grea de curăţare cu hartie igienică, surubelniţă. La urmă am băgat peria de spălat sticle împreună cu diluant şi am făcut totul bec. Dar şi acum mă dor mâinile. Din motive evidente nu am mai putut să fac poze multe, fiind singur atunci.

    După toată tevatura, am montat totul la loc. Aşa ar trebui montat corect furtunul de cauciuc către senzorul de presiune turbină. Ma tem totuşi că va trebui să comand altul, e foarte adânc înţepat.

    În rest, peste 30.000 km mai fac o dată operaţiunea dar mă gândesc serios cum să curăţ şi porţiunea de chiulasă către supapele de admisie. Probabil că pe la vreo 100k o să dau chiulasa jos.

    copyright ...

    daca vrei si poze dai un pm
    sigpicMy ride

    Comment


    • #3
      Eu am vazut si pozele pe siteul de unde ai luat tu modul de curatare. Dar eu eram curios cine a mai facut asta, la cati km se face,...

      Comment


      • #4
        DeLuXe nota 10


        multumim

        Comment


        • #5
          Eu vin cu o completare.
          Acel EGR se demonteaza nu prin batere, ciocanire ci prin usoare miscari circulare, in ambele sensuri de rotatie (ca si cum l-ai desfileta, infileta).
          In caz contrar exista riscul spargerii vreunei buze a corpului principal. Si inca ceva: sa aveti inca o garnitura metalica (cea care vine intre corpul EGR si tubulatura...)
          Intr-adevar, iti trebuie muuuulta rabdare si perseverenta sa faci asa ceva; cel mai bine e sa rulezi cum trebuie, cu o turatie adecvata.
          Daca e sa o luam cum zice autorul acestui material (de unde s-a "inspirat" @DeLuXe) ar trebui ca la vreo 100000 de km sa iti fie colmatata integral tubulutura respectiva (inclusiv EGR). Nu zic ca nu se pot gasi depuneri, insa cel mai bine preveniti
          Last edited by 77sky; 2 March 2009, 23:51.
          Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

          Comment


          • #6
            Eu am curatat prima data la 60000 in service, nu a fost prea grav, acum la 120000, teava de al. aproape facuse dop, desi nu schimb sub 2500 de ture. Parerea mea, e bine sa fie curatat, acum, respira mai usor.

            Comment


            • #7
              am si zis copyright ... deci nu mi-am asumat nimic + ca la disel sunt praf ... dar am zis sa ajut si m-am deranjat sa caut
              sigpicMy ride

              Comment


              • #8
                Originally posted by cristi1970 View Post
                Eu am curatat prima data la 60000 in service, nu a fost prea grav, acum la 120000, teava de al. aproape facuse dop, desi nu schimb sub 2500 de ture. Parerea mea, e bine sa fie curatat, acum, respira mai usor.
                La ce service ai facut operatiunea de curatare EGR?

                Comment


                • #9
                  Am vazut si pozele + explicatiile de pe forumul respectiv si trebuie sa recunosc ca m-au cam pus pe ganduri. Parerea mea este ca oricum depuneri vor fi tot timpul, chiar daca schimbi dupa 2000 rpm , dar si sa stau acum cu grija ca la fiecare XX nr. de km trebuie sa-l desfac .... . Chiar am studiat un pic problema , ca eram curios pe unde sunt pozitionate piesele respective , nu mi se pare o operatiune dificila, dar trebuie timp si multa vointa pt. asta .
                  Poate la vara intr-o zi frumoasa, dau si eu un bunghi pe acolo.
                  Apropo in service , curatare EGR , cam cat costa ?
                  , sunt cu ochii pe voi !
                  :thumbsup:

                  Comment


                  • #10
                    In service in jur de 150 lei costa.
                    Si nu e nevoie de curatare cel putin 100.000 km daca nu se merge subturat si daca motorina e destul de buna.
                    Cel mai nou proiect auto din România!
                    Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                    Comment


                    • #11
                      Chestia cu mersul subturat este destul de discutabila, iar motorina.... nu stiu cat de calitativa este. Dar totusi daca s-ar face treaba asta cam pe la 60 / 70 K , cred ca ar fi OK.
                      , sunt cu ochii pe voi !
                      :thumbsup:

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by SUPERCAR View Post
                        La ce service ai facut operatiunea de curatare EGR?
                        La Meridian pe str. Turnul Magurele nus cat a costat, am facut multe operatii atunci

                        Comment


                        • #13
                          Eu am curatat EGR-ul la 22.000km (asta acum cca 1 an); l-am gasit destul de curat insa tubulatura aceea de inox era aproape colmatata. Cat despre mers subturat, nici vorba, schimb numai la 2.800-3.000 rpm. Dupa curatare mi-a reaparut acel sunet de turbionare a aerului (shuierat) caracterisitc turbatului, care cam disparuse. Saptamana viitoare oricum e planificata a doua curatare a EGR, deja a implinit 41.000 km si e cazul... Dar musai trebuie sa dau jos si galeria ca era plina...

                          Comment


                          • #14
                            spre rusinea nu stiu ce este ala EGR, si vad ca trebuie curatat si el din cand in cand, si la mine cred ca este timpul pt ce am 75000 km, ms astept raspunsuri.

                            Comment


                            • #15
                              am curatat eu la 72.000 km si vreau sa zic ca ziceai ca l-am scufundat in buda inainte sa trag apa.scuze de expresie dar era in ultimul hal. aveti grija la colierele alea sa nu le rupeti .bafta
                              Asistenta: RAZVAN YPO - 0726240862 COSMIN CGK - 0767132803

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google