Cum conducem un dCi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cum conducem un dCi?

    Acum sunt sigur ca exista o explicatie stiintifica pentru a conduce- adica a schimba corect, la timp si pentru bunul mers al motorului, respectiv treptele cutiei de viteze-atat ascendent cat si invers. Am citit multe dar putine opinii avizate. Cine stie sa ne spuna si noua, celor care nu le prea avem!!

  • #2
    nu e bine sa mergi subturat dar nici supraturat. si tinant cont ca pentru fiecare supraturarea si subturarea au limite diferite de aici parerile sunt impartite.
    cred ca cel mai bine e sa spunem fiecare dintre noi care avem diesel cam cum schimbam.
    Eu schimb cam in felul urmator:
    1. Motor rece (pana in 4 liniute):
    - treapta 2: la 2.000 rpm
    - treapta 3: 2.200 - 2.300 rpm
    - treapta 4: 2.200 - 2.300 rpm
    - treapta 5: 2.200 - 2.300 rpm
    cat timp motorul e rece nu ii dau talpa si accelerez printr-o apasare constanta si moderata.
    2. Motor incalzit (la vreo 4 - 5 min dupa ce am 4 liniute):
    - treapta 2: 2.200 - 2.300 rpm
    - treapta 3: 2.500 - 2.700 rpm
    - treapta 4: 2.700 - 2.800 rpm
    - treapta 5: 3.200 - 3.500 rpm
    Cu motorul cald talpa dupa 2.000 rpm si acceleratii bruste tot dupa 2.000 rpm (pentru a evita surge-ul)

    Invers schimb cand am nevoie ca dupa retrogradare sa accelerez. Daca nu e nevoie sa accelerez las masina sa mearga in viteza pana in jur de 1.000 - 1.100 rpm dupa care o scot pe liber.

    Cand am sarcina mare sau cand am nevoie sa accelerez puternic dupa ce am schimbat, incerc sa schimb la limitele de sus la turatiile mentionate la motorul cald sau chiar 200 - 300 rpm mai sus astfel incat dupa ce am schimbat turatia sa pice in jur de turatia de cuplu maxim.
    Dacia Logan Ambition 2006 1.5 dci 65cp
    10.000 km - 22.01.2007

    Comment


    • #3
      eu schimb treptele pana in 2500 rpm cand e rece motorul,iar dupa ce am facut doua liniute la temperatura ii mai cate un 3000-3200 rpm

      Comment


      • #4
        Eu am inceput sa ajung repede la 4 linii..mai ales daca sar de 2500 ture..si eu schimb cam totul pe la 2500..e bine?cand e rece doar in jur de 2000. am observat ca urla dupa 2500 si nu m-am incumetat sa schimb pe la 3000 sau peste 3000. Am un vecin sofer cu euro3 ..mi-a zis ca sa nu trec de 2500 primii 10.000 de km..asta ca sa am motorul intreg si dupa asta. El il are de 1 an si ceva si merge struna. ceva comentarii, sugestii?
        Last edited by 1.5 DCI; 2 May 2007, 17:41.

        Comment


        • #5
          il auzi ca urla ca e slab antifonata masina. daca pui un 1.5 dci langa un 1.9 tdi si le turezi la 2.500 tdi-ul urla mai tare daca asculti din exterior.
          la un diesel e bine sa il mai si forjezi din cand in cand daca mergi mult prin oras si schimbi sub 2.500. scapi de depunerile de pe palele turbinei si de prin evacuare. depunerile de pe palele turbinei in timp o fac sa cedeze pentru ca o dezechilibreaza, ii fac joc in ax si pana la crapare nu mai e mult.
          Dacia Logan Ambition 2006 1.5 dci 65cp
          10.000 km - 22.01.2007

          Comment


          • #6
            sa nu depasesti 2500 decat dupa 10000 km ???????? vezi de treaba ca motoarele sunt deja rodate din fabrica lucru care nu-l confirma cei de la garantie ... eu i-am dat pana in 1500 km si 3200 rpm ..... singura problema e in oras ca de multe ori merg cu ia subturata ceea ce nu face bine la turbina .... o alta problema care o mai am este ca o scot pe liber inainte de a ma opri la ...semafor ... indiferent ce turatie am
            :popa:

            Comment


            • #7
              faza este ca abia dupa 2-3 mii de km motorul incepe sa dea tot din el,de aia se recomanda la inceput sa o lasi mai moale.La mine in carte (am benzinar) imi spune sa nu depasesc 3500-4000 rpm si 140 km/h
              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

              Comment


              • #8
                si cum scapam de funinginea de pe palete?

                cum ii dam forja pentru a scapa de depuneri?mai ales ca merg desul de mult in oras

                Comment


                • #9
                  nu stii cum sa ii dai forja? )
                  Pai de exemplu ii dai si tu cand e traficul mai liber in fata treapta II pana la 70km/h odata/luna macar sau mai bine zis schimbi treptele la 3500 rpm...I-a,a-II-a si a-III-a.

                  Comment


                  • #10
                    asta cu motorul rece sau cald..banuiesc ca e cu motorul cald..

                    Comment


                    • #11
                      Iti dai seama ca motorul trebuie sa fie cald,cel putin sa ai 20km parcursi.

                      Comment


                      • #12
                        cel mai bine, in treapta a2-a, mergi pana ii taie alimentarea (loganul meu s-a dus aproape de 5000 rpm) apoi o lasi sa coboare in frana de motor pana la 2000 rpm, si mai incerci de 2-3 ori asa

                        Comment


                        • #13
                          nu prea e bine sa faci asta cat motorul e rece...Cand motorul e rece masina nu trebuie fortata deloc!
                          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by bagheera
                            sa nu depasesti 2500 decat dupa 10000 km ???????? vezi de treaba ca motoarele sunt deja rodate din fabrica lucru care nu-l confirma cei de la garantie
                            exista un rodaj facut in fabrica. din cate am inteles e un rodaj chimic pentru ca piesele motorului sa scape de micile asperitati ca sa zic asa (ceva de ordinul micronilor).
                            insa e bine sa respecti ce scrie in manualul de utilizare pentru ca desi motorul e rodat chimic din fabrica el nu e supus fortelor ce se dezvolta atunci cand mergi. si asta trebuie sa se realizeze in cei 1.500 km de rodaj. in acesti km piesele din motor care vin in contact (impropriu spus contact pentru ca sunt lubrifiate de pelicula de ulei dintre ele) scapa si de asperitatile care nu au fost eliminate de rodajul chimic. motorul se "aseaza", "se lasa" ca sa ma exprim asa.
                            faza cu 2.500 rpm dupa 10.000 km e bazaconie. dupa 1.500 - 2.500 km (asta pentru cei mai milosi cu masina) poti sa ii dai blana cat cuprinde. sa fie motorul cald si uleiul bun daca ii dai blana la greu.

                            oricum, cei care mergeti cu dci-ul schimband mereu in jur de 2.000 - 2.300 sa veniti si sa scrieti pe forum si dupa ce faceti primul ITP la masina. sa ne povestiti si noua cum a fost treaba cu noxele.
                            Dacia Logan Ambition 2006 1.5 dci 65cp
                            10.000 km - 22.01.2007

                            Comment


                            • #15
                              cand consider ca masina e incalzita..adica motorul..la 2 sau la 4 linii?Sincer nici eu nu am crezut faza vecinului..dar e mai in varsta si sofer cu ani..bine nu pe masini "moderne".

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google