Cum conducem un dCi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by valeriuciprian
    Deci diagrama pentru 1.5 dci 70 cp o are cineva?
    Incerc sa fac rost si de ea si o postez imediat ce intra in "posesia" mea.
    Cel mai nou proiect auto din România!
    Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

    Comment


    • #62
      de tremurat nu tremura ca as simti....dar e mai silentioasa la turatiilea alea.. si mam gandit ca asa e optim.. ..Uite cum faceam eu.. la 2500.. urcam treptele si la 1500 coboram...
      sigpic

      Comment


      • #63
        Originally posted by andrei
        Incerc sa fac rost si de ea si o postez imediat ce intra in "posesia" mea.
        Am gasit-o...asteptam comentariile pt a conduce cat mai bine si economicos...
        Attached Files
        sigpic

        Comment


        • #64
          cuplul maxim se atinge la 1.700 rpm si e constant la nivelul maxim pana pe la 2.600 - 2.700 rpm ceea ce e mult mai bine decat la 1.5 dci 65 cp. da un confort mai mare la condus. puterea maxima e tot la 4.000 rpm.
          cum am zis si mai sus modul de schimbare a treptelor depinde de sarcina cu care se confrunta motorul intr-o situatie data dar curba de cuplu la 70 cp arata mult mai bine decat la 65 cp.
          Dacia Logan Ambition 2006 1.5 dci 65cp
          10.000 km - 22.01.2007

          Comment


          • #65
            E bine sa schimbi undeva la 3000-3500 rot/min vitezele ca sa cada acul turometrului undeva in jurul valorii de 2000-2200 rot/min unde exista cuplu maxim.
            Cel mai nou proiect auto din România!
            Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

            Comment


            • #66
              Care este turatia optima (buna pt. motor si pt. turbina) de functionare atunci cand merg pe drum drept cu a-4-a sau a-5-a fiind in rodaj? In cartea tehnica scrie sa nu depases 2500rpm pana la 1500km. Daca merg cu 1700rpm sau cu 2000rpm e OK? Ma gandesc ca aici cuplul fiind maxim e bine. Voi ce spuneti? Ma intereseaza tare mult perioada de rodaj: trebuie sa nu subturez motorul, dar in acelasi timp trebuie sa nu depasesc 2500rpm. Dar cand motorul e rece cum sa fac?

              Comment


              • #67
                Pai eu zic sa mergi in regim de crozaiera cu 2000 rpm sau 2200 rpm. Daca mergi cu 1500 rpm deja e subturat motorul si nu e bine.
                Originally posted by nik
                Dar cand motorul e rece cum sa fac?
                Cum sa faci ce?
                Cel mai nou proiect auto din România!
                Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                Comment


                • #68
                  Multumesc Andrei, intr-adevar la 2000rpm se simte ca are mai multa forta. Si cum intrebam ieri despre incalzirea motorului (2 sau 4 liniute), inteleg ca desi sunt la 2 liniute motorul e destul de cald sa schimb pe la 2200-2300rpm si sa merg cu 2000rpm in regim de croaziera. E superb motorul asta...cel putin zgomotul asta de diesel ma unge la suflet Inainte de Logan am condus timp de 2 ani zilnic o Dacie papuc 1.9D si la motorul ala (F8Q) cand schimbam viteza si acceleram simteam parca un shut in spate si ala avea 118Nm/2200rpm. La Logan nu simt asa? E motorul reglat mai finut si adaptat mai bine la cutia de viteze sau nu trage inca la capacitate max, fiind inca in rodaj?

                  Comment


                  • #69
                    @Nik - o sa-i simti si lu asta "sutul" de care zici tu, dar ai un pic de rabdare, nu te grabi, "esti pe drumul cel bun".
                    , sunt cu ochii pe voi !
                    :thumbsup:

                    Comment


                    • #70
                      Dupa 5000-6000 de km isi da motorul drumu' si o sa te bage in scaun cand acclerezi puternic.
                      Cel mai nou proiect auto din România!
                      Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                      Comment


                      • #71
                        la 2 liniute motorul e incalzit binisor.Si da, dci-u' te baga bine in scaun..are ''fuleu'' bun, chiar si cel de 65 cp.

                        Comment


                        • #72
                          nu dau sfaturi, doar va spun cum fac eu.
                          in oras 50-60km/h folosesc viteza 4, chiar si la acei 1.600-1.700rpm. 1.5dci are dreptate, merg constant fara sa accelerez brusc. daca imi trebuie sprint, treapta 3 si blana.
                          asta era inainte de chipuire :d.
                          dupa chipuire:
                          merg exact la fel doar ca am tupeu mai mare in intersectii.
                          inainte de chipuire turbina intra la 2.200rpm, acum intra la 1.900rpm si asta schimba cu totul felul de condus.
                          inainte auzeam destul de rar turbina, acum o aud cam des. mie frica sa-mi fac consumul )
                          oricum merita, cei aproximativ 85 cai care ii am acum, e durere cu ei, sint foarte salbatici!!!
                          mai greu e de controlat psihicul:
                          - fi calm, e aceasi masina, acelasi motor si acelasi oras. masina trebuie sa te tina cel putin 4-5 ani
                          - ai cai putere in plus deci nu abuza de ei decit daca e necesar, creste consumul!
                          - uite un 1.6mpi, il fac de nu se vede, numa sa se puna cu mine!
                          - inca unu, doamne, toti sint calmi? am putere si vreau sa o arat cuiva!!!
                          - uite si un 1.6 16v, dar merge cu 50km/h... "toti e asa"

                          niciodata nu fortez motorul daca e cald mai putin de 2 linii. la cele 2 linii accelerez cu simt. la 4 linii accelerez ca un nesimtit si doar daca este necesar :d
                          Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by crististreulea
                            mai greu e de controlat psihicul:
                            - fi calm, e aceasi masina, acelasi motor si acelasi oras. masina trebuie sa te tina cel putin 4-5 ani
                            - ai cai putere in plus deci nu abuza de ei decit daca e necesar, creste consumul!
                            - uite un 1.6mpi, il fac de nu se vede, numa sa se puna cu mine!
                            - inca unu, doamne, toti sint calmi? am putere si vreau sa o arat cuiva!!!
                            - uite si un 1.6 16v, dar merge cu 50km/h... "toti e asa"
                            esti tare

                            Comment


                            • #74
                              am condus azi un clio III 1.5 dci cred ca era de 70 de cai. mi s-a parut ca zboara pe sosea asa de lin merge (eu avand o supernova). chestia e ca parca nu simteam nimic la 70 de cai. credeam ca e altfel! cu logan diesel n-am mers dar cred ca e cam acelasi lucru. acum sa vad cum se comporta cel de 85 de cai. plus ca mi se pare ca raspunde foarte greu la accelerari fata de cei 75 de cai benzinari. parerea mea!
                              Citroen C4 Coupe 1.6 hdi 110 cp 2006 rouge lucifer

                              Comment


                              • #75
                                Dieselul intra mai incet in ture. Tata are Solenza 1.4MPI si zbarnaie in comparatie cu al meu.Deocamdata. Eu sunt in rodaj si merg ca atare. Motoarele pe benzina sunt de tipul "high speed", pe cand cele diesel sunt "high torque". Depinde si de rapoartele din cutia de viteze. Am vazut ca la Logan pe benzina, rapoartele de transmisie din cutia de viteze si diferential sunt mai mari ca la cele pe motorina. Loganul benzinar isi compenseaza diferenta de cuplu fata de cel diesel prin rapoarte de transmisie mai mari. Consecinta: mergi mai turat, dar ai cuplu la roata suficient. Si cum motorul benzinar urca in ture mai repede ca dieselul, asa se explica ceea ce simti tu cand compari cele 2 motoare. Eu am ajuns azi la 407km si cand aveam 4 liniute am calcat si eu oleaca mai tare pedala de la 2000rpm pana la 2500rpm. Senzatia e superba! Pleaca glont! Sper sa nu fi exagerat dar se simte diesel power...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google