Cum conducem un dCi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ovidiu.st
    replied
    Cu masina scoasa din viteza si fara a fi apasat ambreiajul, electromotorul invarte si cutia de viteze, deci este sarcina mai mare pe electromotor si implicit pe baterie. Daca tii ambreiajul apasat, cutia de viteze este neutralizata si electromotorul invarte doar motorul.

    Leave a comment:


  • lepi_liv
    replied
    Daca zici ca protejezi electromotorul si bateria pornind cu ambreiajul apasat, argumenteaza, te rog. Eu nu vad legatura. O data ce nu este in viteza.. Si zici ca ii face bine sa accelerezi la pornire, dar tu astepti 30 secunde ca sa rupa uleiul.

    Leave a comment:


  • gelica75
    replied
    este bine sa pornesti cu piciorul pe ambreiaj atat vara cat si iarna in felul acesta protejezi electromotorul si bateria ,eu personal pornesc intotdeauna cu piciorul pe ambreiaj asa m-am obisnuit ,este foarte bine ca ai pornit-o pe gerurile astea ca altfel aveai surpriza sa iti moara bateria dupa ce porneste las-o cam 30 sec la relantiu sa rupa uleiul si dupa poti sa o accelerezi treptat fara a depasi 2000 rot/min. nu are ce sa iti afecteze dimpotriva ii face bine de accelerat la pornire nu vad rostul personal nu cred ca este nevoie sa accelerezi la pornire.

    Leave a comment:


  • gigiman
    replied
    1. eu il pornesc cu pedala de ambreaj calcata, ca sa fie decuplata cutia de viteze, sa nu trebuiasca sa o mai invarta si pe aia. dupa pornire ridic usor ambreajul
    2. din ce am citit, in stationare cu motorul pornit e bine sa o mai accelerezi, o data la 5 min, ca sa se faca ungerea la turbina
    3.nu accelerez niciodata dupa pornire, doar nu e dacia 1310 si nu sta la relanti
    4 cand e ger nu stiu ce e mai indicat, sa o fortez la pornire sau sa merg cu taxi? inclin sa cred ca e mai buna varianta cu taxiul, dar din comoditate am pornit-o pe toata gerurile
    astept si eu pareri la 4. daca se cunoaste in timp sau nu la motor pornitul pe ger

    Leave a comment:


  • lepi_liv
    replied
    Nu sunt expert, si fiecare face cum vrea, sau cum i s-a zis (si a crezut) ca e bine.
    1. pornesti cum vrei. Eu personal, o scot din viteza si nu apas nimic.
    2. se incalzeste motorul mai repede, si creste consumul (nu semnificativ).
    3. nu stiu daca ajuta sau nu, eu nu dau decat dupa 1-2 minute dupa pornirea motorului, si a inceput sa faca bine ungerea.
    4. eu am mers cu masina in fiecare zi. nu stiu daca afecteaza sau nu. nu e mai eficient, dar e mai sigur cu taxiul, in cazul unor evenimente rutiere neplacute.

    Leave a comment:


  • lord_wader
    replied
    In urma unor discutii intre prieteni/vecini, etc, vreau sa imi clarific si eu niste nelamuriri si cu ajutorul vostru sa demontam/confirmam niste mituri:

    1. cum pornesc Dci-ul? cu pedala de ambreaj calcata sau nu, evident scos din viteza, are vreo importanta pedala de ambreaj la pornire?
    2. daca masina e pornita si sta pe loc, fiind scoasa din viteza, accelerarea in gol ii poate dauna masinii?
    3. cand pornesc motorul, o pedala de acceleratie data imediat dupa cheie ajuta motorul sa porneasca mai bine-cum era in cazul daciei- sau nu?
    4. daca pornesc motorul pe timp de iarna, la frig cum e acum, simpla pornire poate afecta in timp? mai bine spus e mai eficient sa plec cu taxiul protejand masina sau nu are nici o treaba?

    Leave a comment:


  • mariussuiram
    replied
    Mulţumesc "adicata2003"! "lepi liv", spre ruşinea mea, aşa este: în franceză, cuvânt se scrie "mot". Spun asta pentru că, cel puţin pe hârtie, am un atestat de cunoscător al limbii franceze, obţinut în facultate.

    Leave a comment:


  • adicata2003
    replied
    mariussuiram, o completare buna si binevenita. Perfect adevarat.

    Leave a comment:


  • lepi_liv
    replied
    Expresia "moth a moth" vine din franceza si e fara h. Si in legatura cu acei adormiti, vrei sa ii trezesti cu turatia? Oricum daca conduci agresiv, trebuie sa casti bine ochii, si sa faci slalom, si nu stiu ce, si nu cred ca se datoreaza turatie mai ridicate. Or mai fi si alti adormiti, care uita sa mai schimbe, si asta nu inseamna ca ii indeamna sa conduca mai agresiv.

    Leave a comment:


  • mariussuiram
    replied
    Foarte corect ce a postat "adicata 2003". Numai motorul 1,5 DCI, de 105 CP, are turbină cu geometrie variabilă. Sistemul care protejează turbina de suprapresiune se numeşte "waste-gate" (în traducere moth a moth, waste=pierdere, gate=poartă). De fapt, este protejată partea rece a turbochargerului, respectiv compresorul, prin aceea că, atunci când presiunea creşte foarte mult (la turaţii ridicate), se deschide o valvă, iar o parte din gazele arse sunt direcţionate printr-un canal paralel cu partea caldă a turbochargerului (adică turbina acţionată de gazele de evacuare), iar în acest mod, scade turaţia, şi, pe cale de consecinţă, scade şi presiunea creată de compresor. Pentru "lepi liv": aşa este, ai intuit bine, turaţia ridicată de "îmbie" la un stil de condus mai agresiv, şi, chiar dacă tu eşti atent, în trafic sunt fel de fel de adormiţi care încalcă în mod flagrant regulile de circulaţie (în special pe cele referioare la prioritate şi shimbarea direcţiei de mers), iar dacă nu-i fereşti tu, atunci cu siguranţă că eu nu. La asta mă refeream. Vrei, nu vrei, în traficul nostru, trebuie să fii foarte atent pentru alţii.
    Last edited by mariussuiram; 24 January 2010, 10:05.

    Leave a comment:


  • adicata2003
    replied
    Originally posted by $$ilvviu View Post
    Depunerile pe palele turbinei se datoreaza accelerarii bruste. Atunci cand vedeti in spate un nor de fum fiti siguri ca o parte din particulele alea s-au depus si pe palele turbinei.
    Nu vad nici o problema in a schimba la 2000 ture in oras, daca dupa aia nu accelerati.
    Silviu, la ce turatii lucreaza turbina, crede-ma ca nu are cum sa se depuna nimic pe paleti. Pe logan sunt montate numai turbine cu by-pass (west-gate). La acest tip de turbina nu este afectat de turatiile joasa deoarece nu prea are ce sa se blocheze. Pericolul mare este la turbinele cu geometri variabila. Acolo daca turbina nu lucreaza pe toata plaja , riscul ca sa se blocheze reglajul variabil este foarte mare.

    Turbina totdeauna cedeaza mult mai repede la turatii mari. La turatii mari fortele de torsiune existente in ax sunt mari si astfel metalul oboseste mult mai repede. Am vazut o groaza de turbine cu axul rupt de la talpa.

    Leave a comment:


  • lepi_liv
    replied
    Poate ar fi fost bine sa precizezi ce intelegi tu prin "boacana", ca nu s-a inteles mare lucru din postul tau. Si nu prea vad ce legatura are siguranta in trafic cu turele masini? Poate doar ca ai conduce mai agresiv, sau ca nu ai auzi ce se intampla in jurul tau, dar nu cred ca iti urla motorul atat de tare sa nu mai auzi nimic.

    Leave a comment:


  • mariussuiram
    replied
    Mai este un motiv pentru care eu aş recomanda a nu se tura motorul prea tare, şi anume, siguranţa în trafic. Am avut şi eu momente în care mergeam cu treapta a II-a cu 3000 rtm, şi, nu de puţine ori, am fost gata, gata să fac câte o boacănă.

    Leave a comment:


  • lepi_liv
    replied
    Si mecanici o sa fie la fel: aia care vor sa te mai aibe de client, o sa-ti zica ceva, aia carora nu le pasa o sa zica altceva, si tot asa. Ca orice lucru, nu e bine sa conduci in extreme. In rest, cum ti-o fi norocul. Eu am 34.000, si inca nu am probleme, si nici nu le astept sau le doresc in urmatorii 2-3 ani.

    Leave a comment:


  • Silviu_MM
    replied
    in sfarsit cineva cu capul pe umeri pe aici
    asta este cel mai adevarat.desi aici se presupune ca trebuie sa ne dam unii altora sfaturi,dar din cate observ sunt cativa oameni care o stiu pe a lor si numai aia-i buna.la urmatoarea revizie o sa-l intreb pe mecanic cum se presupune ca ar trebui condus un logan diesel si mai intreb si alti mecanici si revin cu informatii,ok?
    weekend placut

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google