Cum conducem un dCi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lepi_liv
    replied
    Silviu: aici e vorba de cum sa conducem dieselul. Pana la urma, si eu mi-am facut stilul propriu de condus, din ce idei am luat de la altii. Dar atunci se vorbea de condusul economic, cand nu ne gandim ca peste jde mii de km se strica turbina, sau injectoarele, sau cotiera.
    Si pana la urma, fiecare merge cum considera. Nu exista o reteta universal valabila. Fiind destul de multe componente in miscare, exista destule care se pot strica, indiferent de stilul de conducere. Nici eu nu cred ca a facut cineva un studiu in care sa zica: uite asa se face.. Oricum, pe acest topic se discuta 2 zile, vine cineva cu o concluzie, dupa care ramane inactiv pana il descopera altcineva care a auzit de la altcineva ca i s-ar fi stricat nu stiu ce din cauza la nu stiu ce, si iar se reia discutia, si tot asa. Cum se conduce o masina? Cum crezi. Tu platesti. Daca cineva iti spune mergi asa ca e bine, si ti se strica masina, il pui la plata? Oricum vor fi 100 care vor zice ca ceva nu faci bine.
    Last edited by lepi_liv; 23 January 2010, 16:48. Reason: Automerged Doublepost

    Leave a comment:


  • Silviu_MM
    replied
    eu nu vreau sa generez flame-uri aici sau alte chestii de genul.mi-am expus parerea,fiecare o face cum crede

    Leave a comment:


  • mariussuiram
    replied
    Silviu MM: Îţi recomand să citeşti posturile de pe theart-ul "wast gate", unde ă să găseşti nişte posturi ale unor mecanici auto, care o spun destul de clar: turbina se strică de la turaţii ridicate.

    Leave a comment:


  • $$ilvviu
    replied
    Depunerile pe palele turbinei se datoreaza accelerarii bruste. Atunci cand vedeti in spate un nor de fum fiti siguri ca o parte din particulele alea s-au depus si pe palele turbinei.
    Nu vad nici o problema in a schimba la 2000 ture in oras, daca dupa aia nu accelerati.

    Leave a comment:


  • Silviu_MM
    replied
    am si eu o intrebare totusi pentru voi.cei de la dacia recomanda un stil economic-ecologic.dar de turbina si depuneri cine are grija?voua v-ar conveni sa faceti 50.000km in care sa economisiti cate 1l la 100km si apoi la 50.000 sa schimbati turbina ca ati infundat-o?eu mi-am facut stilul propriu de condus cu idei furate de la toti.Schimb de la 2300 la 3000 in functie de situatie,am dus-o si in limitare si n-a avut nimic,se mai curata si relaxeaza si turbina

    Leave a comment:


  • mariussuiram
    replied
    Această discuţie poate degenera în flam-uri. Prin urmare, propun să postăm din experienţa personală, precum şi alte informaţii oficiale livrate de producătorii auto. Îmi cer scuze că nu mai găsesc un site Volvo, unde erau postate aceleaşi sfaturi precum ale celor de la Dacia. Mai mult, cei de la Volvo recomandau accelerarea puternică în treapta I, apoi cuplarea direct a treptei a III-a.

    Leave a comment:


  • lepi_liv
    replied
    Ei zic destul de repede. O masina consuma cel mai putin in treapta cea mai mare de viteza cu turatia cam cea mai mica. Daca in oras accelerezi in 2 minute pana la 50, deja trebuie sa pui frana. de asta au zis repede. Nu au zis forja pana in a 5-a, si apoi, cu 1000 de ture. Si nici ca tataia acceleratie. Nu le iau apararea. Si aici e vorba de condus economic-ecologic. Aici toata lumea isi da cu parerea daca e bine pentru motor sau nu. Si daca ati vazut la tv emisiunea cu neamtul ala care a batut recordul de mers economic, le dati dreptate celor de la dacia. Dar aici e vorba de condus economic.

    Leave a comment:


  • mumus
    replied
    Originally posted by ovidiu.st View Post

    Iaca, ce "zice" prostii de la Dacia despre stilul de condus
    http://www.daciagroup.com/sfatul-spe...-ecologic.html
    prostii de la dacia se contrazic ei singuri...o data zice sa schimbam la 2400 rpm...o data zice ca pana in 50 km / h sa acceleram cat se poate ca sa ajungem repede la 50 km/h.
    eu cred ca totul acolo e un pamflet. tratati-l ca atare.

    Leave a comment:


  • darksid3
    replied
    Placerea de a conduce este relativa , iar 32.000 km este putin, foarte putin. Schimbatul vitezelor la ~2300 RPM este ok la diesel.

    Leave a comment:


  • adicata2003
    replied
    Credeti-ma, eu m-apropi destul de mult de acest stil de condus. Masina mea are 32000, si motorul functioneaza exact ca la 0 km. Consum mic si placere in a conduce. La un mers normal. pina in 2300 schimb treptele, iar la nevoie schimb si la 4000. Asta depinde de situatie. Dar in mare parte eu nu omor motorul nejustificat.


    Dar oricum este stilul meu si va rog sa nu sariti pe mine. Daca ridic capota motorul meu arata ca nou. Nicio pierdere de ulei si functioneaza ireprosabil.

    Leave a comment:


  • ovidiu.st
    replied
    Pentru ca aia sunt prosti si "noi, smecherii de pe forumuri" suntem destepti (ATENTIE! e o gluma!). Cineva a pus un printscreen cu recomandarile dacia privind condusul economic.

    Iaca, ce "zice" prostii de la Dacia despre stilul de condus
    Last edited by ovidiu.st; 22 January 2010, 21:48.

    Leave a comment:


  • dacian26
    replied
    Buna Domnilor,am si eu un Logan Kiss de 85 cp.l-am cumparat doar pt ca sa pus acest tip de motor pe berlina si sunt fff multumit de el.Am tot citit si auzit ca nu e bine sa mergi "subturat" cu motoarele Diesel,in cartea tehnica producatorul (Dacia)nu pomeneste nimik despre acest lucru,de ce oare?

    Leave a comment:


  • mariussuiram
    replied
    Domnilor! Eu nu i-am dat niciodată talpă Peugeot-ului meu şi nu am avut nicio problemă. Iar acum am 162.000 km, din care 80% au fost parcurşi în oraş, pe distanţe foarte scurte.

    Leave a comment:


  • Nimeni
    replied
    Trebuia sa zici bmw , la bmw diferente de consum intre diesel/benzina sunt aproape nule.. Faza cu mersul subtura mi-a zis-o si mie , defapt mi-au zis mai multi mecanici ... sa ii dau talpa niciodata sub 2000... Am o cunostinta care cu mama filtrelor si mama uleiurilor la 60.000 km a schimbat injectoarele+pompa de motorina ..... Parerea mea este ca e si in functie de noroc.

    Leave a comment:


  • mariussuiram
    replied
    Revenind la mersul subturat, în afara unor postări în care, cred eu, sunt expuse nişte aspecte "culese" de pe net, aş prefera (mi-aş dori cu disperare) să citesc şi eu o părere a unui specialist adevărat. Credeţi că există postat pe undeva aşa ceva, indiferent în ce limbă? Eu cred că nu, şi nu din motive economice, ci pur şi simplu pentru că la mijloc este vorba despre o legendă urbană. Pentru o bună fiabilitate, schimbaţi uleiul şi filtrele la timp şi nu veţi avea probleme. Cine are contraargumente de genul celor solicitate de mine, îl rog să posteze şi îi mulţumesc.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google