Probleme Servo-frana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by ydanyl View Post
    salutare am si o problema cu frana care mi- a parut de ceva timp adica 3 saptamani, din senin ma trezesc in timpul condusului fara frane adica apas pedala la fun si nu-mi tin franele mai merg cam 100 de metri si-si revine fran si tot asa si acum observ ca a inceput sa-mi faca cat mai des imi puteti spune si mie cam ce e, am fost la servis si mi s-a spus ca ar fii pompa servo frana si din cate stiu eu e cam scumpa ati mai intalnit problema asta, nu mi se simte nici o diferenta la pedala e la fel si cand tine si cand nu tine placutele sunt doar de 3000 de km, astept si eu cateva pareri daca se poate
    Am 27.800 km. la bord, masina e din martie 2007 (in garantie) si am o problema similara cu cea descrisa de tine; mai precis, am franat usor la o viteza de aprox. 50 km./oră, pe la jumătatea cursei pedalei de frana am simtit cum era de asteptat, o usoara presiune a pedalei dar dupa aceasta, surpriza ! pedala a scapat si s-a dus pana la podea fara ca masina sa se opreasca ! Norocul meu a fost ca nu mai era nimeni pe sosea, am apasat din nou pe pedala, totul a functionat normal si am tras pe dreapta. In bezna mintii mele am apreciat ca "o data nu se pune" si am utilizat masina in continuare. Dupa doua saptamani, am patit acelasi fenomen, de data aceasta pedala de frana ducandu-se direct la podea, la capatul cursei simtind acele vibratii si zgomote specifice ABS-ului. M-am programat la service Meridian Sud si a doua zi am plecat la ei. Din pacate si cum era de asteptat, sistemul de franare a functionat ireprosabil la toate testele. Mi-au spus ca pana la mine nu s-au mai intalnit cu o astfel de problema. Totusi, pentru eliminarea oricaror suspiciuni, mi s-a spus ca vor inlocui pompa de frana. Pentru ca nu o aveau in depozit (!!) a trebuit sa fie comandata, urmand ca luni 24.08.2009 sa-mi recuperez masina de la ei. Din pacate nu au putut sa-mi confirme ca pompa este cauza aparitiei acestor fenomene si nici faptul ca dupa inlocuire aceasta va fi verificat de producator pentru confirmarea ori infirmarea bunei functionari. Deci, chiar dupa ce o vor inlocui, nu voi sti cu certitudine daca pompa a fost de vina sau alta piesa, urmand ca eu si familia sa devenim cobai intr-un experiment care, in timp, va ramane sa elucideze acest mister. Sper sa primesc garantie pentru lucrarea efectuata, si sa nu se repete fenomenul pe autostrada la 130 pe ora!

    Comment


    • #17
      ma bag si eu si daca gresesc suport palmele
      1-daca pedala e tare si se opreste motorul e clar ca e vorba de vacuum-ul care nu se mai face...membrana servofranei numai e etansa sau e ciupita....pompa vacuum are probleme(face pe nebuna)
      2-daca calci frina si nu ai scurgeri de lichid si nici motorul nu se opreste,atunci tija care impinge axul pompei frana s-a mai strins,adica a intrat mai spre inetrior,trebuie sa te bagi pe sub bord sa scoti acea tija mai inafara,adica spre scaunul soferului si atunci si pedala se va mai ridica si sa te tii frane,nu trebuie foarte mult scoasa in afara 4-5 ganguri(filete)sau dupa caz mai putine
      3-daca ai scurgeri de lichid de frana si nu iti curge pe nicaieri,vizibil(rezervor lichid,etrieri,cilindri,repartitor),atunci cu siguranta ai probleme la semeringul dintre pompa si tulumba de vacuum(rotundul nergru care e prinsa pompa frina)si lichidul iti va curge in acea tulumba sau in interiorul masinii,lucru nesezizabil decat daca demontezi poti vedea ceva
      4-daca ai schimbat prea multe placute intr-un interval foarte mic de km,atunci,ori calitatea placutelor e foarte proasta,ori se merge infranat cu masina(piciorul pe frana sau etrieri blocati sau cilindri)
      5-daca la apasarea pedalei franeaza apoi se duce la podea pedala,un lucru e cert,pompa e ovalizata si garniturile numai presurizeaza lichidul in conducte,ori garniturile sunt de proasta calitate si se dau peste cap si iar presurizarea lichidului numai este,inlocuirea pompei cu una de origine e cel mai bun sfat,la cele cu abs poate cauza si acel circuit care controleaza franarea(in hopuri)acesta numai face franare ABS ci ca la fara ABS,sfatul meu ..daca ai ABS nu inseamna ca daca mergi pe sosea,strada,alee si ulita sa franezi ca apucatul sa intre si ABS-ul ca asa se poate duce naiba pompa frana(pompa lucreaza totusi cu presiune si are in componenta cauciuc,deci cat sa tina)
      6-pt inducere in eroare a persoanelor accept palmele,pt cei nelamuriti dau sfaturi si in PM

      o zi buna tuturor fara evenimente rutiere de orige fel si sa conduceti cu prudenta
      VIATA ARE PRIORITATE !!!
      Last edited by AGENTUL NYT; 21 August 2009, 10:13.
      sigpic
      Poate pentru lume ești o singură personă,dar
      pentru o anumită persoană, ești întreaga lume!

      Comment


      • #18
        singurele "palme" care ti le pot da sunt un set de aplauze pt explicatii si rabdarea de a scrie toate astea. nota 10, nyt-ule...
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #19
          Originally posted by B 74 NYT View Post
          ma bag si eu si daca gresesc suport palmele
          1-daca pedala e tare si se opreste motorul e clar ca e vorba de vacuum-ul care nu se mai face...membrana servofranei numai e etansa sau e ciupita....pompa vacuum are probleme(face pe nebuna)
          2-daca calci frina si nu ai scurgeri de lichid si nici motorul nu se opreste,atunci tija care impinge axul pompei frana s-a mai strins,adica a intrat mai spre inetrior,trebuie sa te bagi pe sub bord sa scoti acea tija mai inafara,adica spre scaunul soferului si atunci si pedala se va mai ridica si sa te tii frane,nu trebuie foarte mult scoasa in afara 4-5 ganguri(filete)sau dupa caz mai putine
          3-daca ai scurgeri de lichid de frana si nu iti curge pe nicaieri,vizibil(rezervor lichid,etrieri,cilindri,repartitor),atunci cu siguranta ai probleme la semeringul dintre pompa si tulumba de vacuum(rotundul nergru care e prinsa pompa frina)si lichidul iti va curge in acea tulumba sau in interiorul masinii,lucru nesezizabil decat daca demontezi poti vedea ceva
          4-daca ai schimbat prea multe placute intr-un interval foarte mic de km,atunci,ori calitatea placutelor e foarte proasta,ori se merge infranat cu masina(piciorul pe frana sau etrieri blocati sau cilindri)
          5-daca la apasarea pedalei franeaza apoi se duce la podea pedala,un lucru e cert,pompa e ovalizata si garniturile numai presurizeaza lichidul in conducte,ori garniturile sunt de proasta calitate si se dau peste cap si iar presurizarea lichidului numai este,inlocuirea pompei cu una de origine e cel mai bun sfat,la cele cu abs poate cauza si acel circuit care controleaza franarea(in hopuri)acesta numai face franare ABS ci ca la fara ABS,sfatul meu ..daca ai ABS nu inseamna ca daca mergi pe sosea,strada,alee si ulita sa franezi ca apucatul sa intre si ABS-ul ca asa se poate duce naiba pompa frana(pompa lucreaza totusi cu presiune si are in componenta cauciuc,deci cat sa tina)
          6-pt inducere in eroare a persoanelor accept palmele,pt cei nelamuriti dau sfaturi si in PM

          o zi buna tuturor fara evenimente rutiere de orige fel si sa conduceti cu prudenta
          VIATA ARE PRIORITATE !!!
          Multumesc pentru lamuriri ! Cei de la Meridian Sud nu mi-au oferit asemenea detalii. Chestia cu palmele nu poate fi interpretata decat ca un exces nejustificat de modestie fata de cantitatea de informatii argumentate consemnate in mesaj. Bafta in continuare si sper sa mai beneficiez de amabilitatea ta, desi nu-mi doresc sa mai am astfel de probleme cu masina !

          Comment


          • #20
            oricand va ajut in a intelege fiecare ce trebuie si cum trebuie sa mearga orice parte mecanica de pe masina voastra,la electrica mai subtire,ma bag doar la a mea,dar ce mi-a reusit pot impartasi si la altii
            va multumesc tuturor pt aprecieri,atasez si neste poze cum arata o masina dupa 3 ani si 7 luni,intretinuta de mine personal,darkside va poate confirma ca ne vedem mereu la intalniri fulger
            dar nu uitati un lucru esential VIATA ARE PRIORITATE !!!
            Attached Files
            sigpic
            Poate pentru lume ești o singură personă,dar
            pentru o anumită persoană, ești întreaga lume!

            Comment


            • #21
              Originally posted by B 74 NYT View Post
              oricand va ajut in a intelege fiecare ce trebuie si cum trebuie sa mearga orice parte mecanica de pe masina voastra,la electrica mai subtire,ma bag doar la a mea,dar ce mi-a reusit pot impartasi si la altii
              va multumesc tuturor pt aprecieri,atasez si neste poze cum arata o masina dupa 3 ani si 7 luni,intretinuta de mine personal,darkside va poate confirma ca ne vedem mereu la intalniri fulger
              dar nu uitati un lucru esential VIATA ARE PRIORITATE !!!
              Omule, motorul este enervant de curat ! Cum reusesti sa-l o mentii asa, ce-i faci, iei masina cu tine sub dus dimineata ?! Mie mi-a fost frica sa bag motorul la spalat. Am voie ?

              Comment


              • #22
                @off-topic-pai cine iti interzice,producatorul?...e o prostie,cica asa se vede scurgerea de ulei...pai daca se pune tarina si mizeria aia formeaza o crusta si e normal sa fie o a 2 a garnitura si de aici nu ai cum sa vezi ce scurgeri ai,o vrajeala si o frecite la picior de lemn,nue mai bine de mine ca singur singurel imi intretin masina si n uma mai lovesc de birocratia din service-urile made in romania,unde sunt 44 de meseriasi si nimeni nu iti da de cap la o masina care nu porneste
                si masina nu o iau cu mine sb dus ci eu ma duc cu ea sub dus(asta e o caterinca)
                pus si simplu la spalatorie o fac total interior exterior(cand imi e mie lene) dar la motor ai las pe ei dar cu solutiile cumparate de mine,sa fiu sigur ca imi cade jegul,nu ce iti da iei si iti vine cu vrajeala.."ca ce solutie v-am dat domne pe motor asa ca pt d-tra" si ei da cu sampon de urzica
                Last edited by AGENTUL NYT; 25 August 2009, 09:43.
                sigpic
                Poate pentru lume ești o singură personă,dar
                pentru o anumită persoană, ești întreaga lume!

                Comment


                • #23
                  Pedala de frana nu se mai opreste la un moment dat....

                  Bai - salutare!

                  Am si eu o problema similara, pe care acum am realizat-o efectiv (am mai patit si anul trecut de cateva ori, dar am pus-o pe seama incalzirii motorului: pentru ca numai atunci face).

                  Punctual sa va povestesc:
                  Azi veneam de la servici - a fost mai aglomerat si s-a incalzit masina calumea si la un moment dat observ ca apas pedala de frana si nu mai raspunde la fel de repede ca inainte. Mai exact - se oprea masina mai greu ca inainte, parca pedala isi pierduse din eficacitate (franarea). Ma duc intr-un loc retras sa fac teste si apas frana succesiv...vreau sa va zic ca daca apasam tare se ducea din ce in ce mai jos, nu se oprea la un anumit punct, ca inainte, ba mai mult, de cateva ori chiar am sesizat o scadere (sau o modificare cel putin) a turatiei motorului la relanti, cu cat tineam mai mult apasata pedala cu putere; dar aici nu murea motorul, scadea doar un pic de tot, o gradatie pe ceas si parca nu de fiecare data. In fine...ati inteles comportamentul smecherei.

                  Chestia e ca si anul trecut, in iarna am mai patit asta, de fiecare data cand motorul era incalzit calumea (mers cu lumini, caldura, stat in coloana etc).

                  De atunci nu i-am dat atentie si mereu simteam eu ca ceva se schimba la comportamentul masinii daca apuca sa se incinga bine motorul, insa toata lumea imi spunea ca atunci cand se incalzeste motorul masina devine mai obosita

                  Frana tine, nu-i bai, cu motorul oprit dupa 2 pedale, se intareste pedala...doar ca apare chestia asta...

                  Am sunat un mecanic instant si mi-a zis ca e posibil ca membrana de la servo sa fie fisurata; ok, dar de ce se intampla asta doar dupa ce se incalzeste? citeam pe aici ca e o chestie de cauciuc la pedala, ca o garnitura, pe care cineva a impins-o cu degetu' si nu a mai avut probleme Cica se poate atinge cu piciorul daca ai picioare mari si astfel se misca de la locul ei....mai citeam pe aici ca la unii fasaie cand nu e apasat; la mine nu fasaie deloc, doar cand apas - si e zgomotul normal de transfer al aerului dintr-o parte in alta a membranei; nivelul de lichid de frana e ok, nu am pierderi - deci nimic problematic, care sa se vada.

                  Totul merge perfect pana se incalzeste motorul calumea. Mereu m-am plans de asta tuturor mecanicilor sau cunoscutilor mei - mai exact m-am plans ca masina nu se comporta constant, liniar. La pornire, pana la incalzire partiala - e perfect - e sprintena, raspunde la comenzi calumea, acceleratia e moale si fina, ambreiajul la fel, frana raspunde instant, ergonomic. Dar pe masura ce o folosesc neintrerupt (si cu cat stau mai mult in trafic se agraveaza), incepe sa fie greu de condus: ambreiajul incepe sa scartaie (aici stiu ca e normal - asa face toate ), frana iti da impresia ca se mai poate apasa, acceleratia parca raspunde si ea cu intarziere (ori e de vina schimbarea greutatii apasarii ambreiajului...si am eu impresia ca nu le compensez calumea...nu stiu). Sincer va zic - daca as afla ce dracu se incalzeste si ce dracu se schimba in comportamentul motorului, as fi cel mai fericit. Nu va zic ca am schimbat de curand fulia de la alternator, distributia (ca trebuia) si ma asteptam sa fie o schimbare....de unde, draci, nimic! tot acolo se ajunge pana la urma, doar ca parca rezista mai mult.

                  Chestia e asa: ce ma sfatuiti? o aerisire inainte? ziceti-mi parerile voastre.
                  Ce verificari sa cer sau sa fac eu (daca pot) ca sa fiu sigur ca nu schimb ca tampitu' pompa de servofrana degeaba - ca am inteles tot de pe aici ca e cam scumpa.

                  Cu stima

                  Offtopic: Un 1 decembrie linistit. Vedeti ca o sa fie -2 grade maine in Bucuresti...

                  Vorba multa, saracia omului

                  Comment


                  • #24
                    Haideti mai, chiar nimeni nu-si da cu parerea?

                    Vorba multa, saracia omului

                    Comment


                    • #25
                      cu franele si eu am probleme.nu am ABS, e din 2005 masina si dupa ce am schimbat placutele ,apas pedata blana si rotile deabia scartaie pe asfalt,am facut si aerisire la toate rotile si degeaba,si prin aprilie ma pandeste si itp
                      Last edited by grutzz; 2 December 2010, 14:59.

                      Comment


                      • #26
                        Blana, blana, da' la un moment dat simti pedala ca se opune si gata?
                        In cazul tau as inclina sa cred ca nu s-a facut bine aerisirea sau asa cum spunea NYT-ul mai sus, in pagina precedenta, daca ai noroc, e posibil sa fie de la tija aia:

                        "2-daca calci frina si nu ai scurgeri de lichid si nici motorul nu se opreste,atunci tija care impinge axul pompei frana s-a mai strins,adica a intrat mai spre inetrior,trebuie sa te bagi pe sub bord sa scoti acea tija mai inafara,adica spre scaunul soferului si atunci si pedala se va mai ridica si sa te tii frane,nu trebuie foarte mult scoasa in afara 4-5 ganguri(filete)sau dupa caz mai putine"

                        Asta asa, la prima vedere....

                        Stima!

                        Vorba multa, saracia omului

                        Comment


                        • #27
                          Grutzz la tine problema e de la placute , am mai intalnit situatia ta la placutele "de origine" care contrafacute fiind se incing aiurea , se carbonizeaza ferodoul si patineaza pe disc fara a avea eficacitatea necesara. In concluzie schimba placutele cu ceva mai de calitate de data asta.

                          YCS - eu as schimba lichidul de frana si as face o aerisire a intregului circuit de franare . Placutele de frana si discurile in ce stare sunt ? Ia si supapa aia dintre amplificator si galerie de la alta masina si probeaza 2-3 zile . Poate e supapa de vina. Servofrana o cumperi doar daca esti foarte foarte sigur ca e defecta, cred ca e o groaza de bani.
                          Pain brings out the truth in us all...
                          ...how much truth can you stand?

                          Comment


                          • #28
                            Salutare Eugen.

                            Exact asta vroiam sa fac duminica - o aerisire, dar cu ocazia asta o sa schimb si lichidul de frana. Discurile sunt ok, placutele au fost schimbate acum vreo 2-3 luni, parca (am scris in caietul de intretinere exact cand). Din ce imi aduc aminte, de cand am masina (si o am de doi ani eu) nu am schimbat lichidul de frana. La astia 2 ani se adauga cei 4 ani cat a folosit-o celalalt proprietar (deci nu stiu cu certitudine daca a fost schimbat). Deci - Doamne Ajuta sa fie lichidul de vina....

                            Cu supapa sa vad cum reusesc....nu prea are cine sa imi dea...dar incerc.

                            Multam' mult de raspuns! Revin cu impresii dupa
                            Stima!

                            Vorba multa, saracia omului

                            Comment


                            • #29
                              ca si in celelalte vremuri pompele de frana sunt produse de mai multi producatori in capul pompei de frana exista o supapa de suprapresiune facuta din antimoniu se pare de catre unii producatori care se camduce rapid si ori scapa pres. dei se duce pedala la fund fara efect ori blocheaza pedala valabil sila cele cu abs. solutia daca nu o pompa noua ...un strungar bun face supapa din bronz grafitat ... cei de la Dacia ar trebui sa stie si sa ia masurii cu producatorul pt. ca boala e mai veche de 30 ani.... subscriu la ce spune seba cu pierderea pres. de vacum la servofrina dar in acest caz si motorul merge neregulat pt. ca asa este trage aer fals.. pt. cei ce nu au ac. probl. sa verifice ce v-am scis mai sus

                              Comment


                              • #30
                                mare grija cu aerisirea,incepeti cu pompa,apoi o aerisire eficienta se face in X,1.roata st fata 2, dr spate 3.dr fata si 4.st spate,daca tot va tavaliti,uitativa si la repartitor sa nu fi blocat sau sa aiba scurgeri...apropo o cauza a ducerii pedalei usor poate fi si din cauza sabotilor,reglati frina de mina
                                poza 1. repartitor
                                poza 2. garnitura si tija pedalei de frana
                                daca va intrebati cum am facut poza cu frana din pozitia aia uitati aici
                                off - topic
                                poza 1.inainte
                                poza 2 dupa
                                curatat aeroterma montat filtru polen si pus plasa tantari,dar sa nu sarim de la subiect,am postat la "my ride" toate pozele
                                Attached Files
                                sigpic
                                Poate pentru lume ești o singură personă,dar
                                pentru o anumită persoană, ești întreaga lume!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google