Schimbare Ulei Servodirectie La 1,4; 1,6 Mpi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Te mai deranjez cu o intrebare: sita aia fina e prinsa de "fund" spre vreun furtun sau odata cu acel filtru de plastic negru poti scoate tot ansamblul?

    Comment


    • Iese tot ansamblu cu totu', nu sunt separate.

      Ordinea operatiunilor:
      - desurubezi capacul borcanului
      - scoti anasmblu' sita - element filtrant
      - optional, de preferat ptr. "mozoleala" minima, scoti cu ajt. unei seringi de capacitate mare cat poti de mult lichid din borcan;
      - scoti borcanul cu totul din locasul lui in care e fixat (tragi in sus de le, daca nu vrea din prima, da-i cu putin wd40, sa-si dea drumu' - la mine, de. ex., aripioarele alea de prindere erau cam ruginite si aiesit o idee mai greu)
      - declipsezi furtunurile (unu' gros, altu' subtire) care fac legatura cu borcanu'
      Gata! ai borcanu' pe mana si il poti curata cel mai bine in int. cu spray decapant de curatat franele, de ex. La fel si filtru' cu tot cu sita.

      Inca ceva,
      dupa desfacere, neaparat sa NU arunci colierele de prindere ale furtunurilor, se pot refolosi fara probleme si sunt cu mult mai bune decat orice colier d-asta ordinar gasit in magazine.
      Chiar m-am mirat cat de bine s-au putut mentine, aparent pareau ruginite, insa era doar stratu' de vopsea care s-a cojit in momentu' in care am pus patentu' pe ele ptr. destrangere, respectiv strangere.

      Bafta!
      Last edited by Kojak; 25 June 2014, 21:58.

      Comment


      • Multumesc Kojak pt. ajutor. Legat de coliere chiar am sesizat si eu treaba asta, astea noi sunt chinezarii ieftine, lucioase si din "fier mort" fara pic de rezistenta la tensionare.

        Comment


        • tocmai ce am schimbat si eu uleiul din instalatia de servodirectie dupa aprox. 7 ani de uzura si pot spune ca s-a simtit inca de la prima cheie o diferenta in coloana de directie. pentru cei care au cateva scule de baza prin garaj, 1h libera si au mai desfacut cateva suruburi in prealabil este o operatiune foarte simpla. noul lichid este un Elfmatic G3 (standard Dexron 3) si din ce am citit este cu putin mai bun decat Dacia PowerSteering (Dexron 2) recomandat de producator, mentionez ca am reusit sa schimb 750ml.

          Comment


          • Pentru cei ce vor sa schimbe uleiul de servo si tin la pompa si caseta nu schimbati prin metoda conducte scoase din caseta sau suspendare fata masina,desfacut furtune si bracat roti stanga/dreapta cu motor oprit pana se scurge uleiul vechi,deoarece la reumplere cu ulei nou pana va ajunge la caseta,aceste doua componente vor functiona fara ulei de unde si acele zgomote,de unde aveti mari sanse sa provocati mari defectiuni la pompa si caseta, acestea functionand fara ulei pana la reumplere.Daca tot dorim sa facem un bine acestor componente destul de costisitoare ca bani si nu dorim sa mergem la service ci acasa, pt.aceasta operatiune vom face in felul urmator:vom scoate vasul din suport,desfacem busonul,scoatem sita,dupa care uleiul,fie prin metoda seringa,fie se taie o sticla de plastic si scurgem uleiul din vas,daca exista mizerie si dorim sa-l curatam scoatem ambele furtune(tur,retur)de la vas si le bagam in sticla de plastic taiata.Dupa ce vasul a fost curatat luam furtunul gros(tur) din sticla si il fixam definitiv cu colierul la orificiul de tur al vasului de unde l-am scos,cel de retur ramane in sticla taiata unde se afla uleiul scurs din vas,la orificiul de retur al vasului ramas liber punem un deget dupa care umplem vasul cu ulei curat/nou(circa 700-750ml ulei) si rugam un prieten sa ne porneasca masina fara bracat roti stanga/dreapta si vom vedea cum pompa va trage uleiul nou din vas(dintr-un vas plin cu ulei nou se va lasa pompa sa traga c-am 500ml din cei 700-750ml,ca durata 2-3 secunde cu motor pornit) si il va impinge pe cel vechi din pompa,caseta si se va scurge prin furtunul de retur in sticla taiata unde l-am lasat dupa care se va opri motorul,se ia si furtunul de retur din sticla taiata si se fixeaza cu grija la orificiul de retur al vasului unde avem si degetul sa nu curga ulei din vas,se pune colierul definitiv,se completeaza la nivel,se pune sita dupa care se reporneste motorul si se fac miscari stanga/dreapta pana la capat ca sa se aeriseasca intreaga instalatie.Prin aceasta metoda schimbati total uleiul de servo iar cele doua componente nu vor avea de suferit pt.ca pe intreaga operatiune ele au ulei tot timpul.Sper sa ma fi facut inteles,sa auzim numai de bine.

            Comment


            • Am schimbat si eu lichidul cu metoda descrisa de portocala611, si merge brici, in 2 zile si ~100km facuti masina are o directie o idee mai usoara dupa schimb, am folosit Mobil ATF 220.
              Am pornit motorul cateva secunde pana am scos 600grame de lichid, pe urma: pus furtunele la loc completat 1litru intreg de lichid nou si nivelul este exact la linia max de pe borcan.
              Multumesc portocala611 pentru ajutor.
              Last edited by florinel92; 8 April 2015, 21:21.

              Comment


              • Nu ai procedat corect,eu in postul de mai sus am scris ca motorul se va pornii doar dupa ce curatarea vasului de ulei vechi si impuritati a fost facuta,furtunul tur(gros)este montat definitiv la vas(inclusiv colier),orificiul de retur al vasului fiind obturat cu degetul iar vasul este plin cu ulei nou(curat),doar furtunul de retur ramane in sticla.Principiul este ca dupa pornirea motorului pompa va trage prin furtunul de tur ulei curat din vas si il va inpinge pe cel vechi existent din instalatie care se va scurge in sticla taiata prin furtunul de retur iar pe intreaga perioada a operatiunii aceste doua componente nu vor avea de suferit,acestea avand ulei in permanenta.

                Comment


                • am schimbat si eu uleiu din servo acu 1 an si ceva si 20.000 km. la mine, contrar declaratiilor celorlalti, directia mi s-a parut a fi mai greoaie (!) imediat dupa schimb. operatiunea s-a facut in service dacia, tehnica de schimbare de ei stiuta. cert e ca in iarna, cand a fost gerul ala de -30, -35 de grade intr-o zi am avut senzatia ca am ramas fara directie, adica volanul se misca sesizabil mai greu, chiar si dupa 90 de km de mers la drum intins. am deschis capota si am vazut ca furtunul de jos de la vasul de lichid, turul cred, a fost umed si se tot umezea in mers pt ca dupa 1-2-3 zile de stat in parcare furtunul se usca, cum mergea cu ea cum se umezea iar si pata se extindea de fiecara data tot mai mult. de asemenea am observat si ca pompa de servo s-a umezit un pic. am mers la service, au zis ca da, intr-adevar e un pic umeda dar ca nu are nimic, ca asa fac toate, ca e normal sa mearga greu iarna datorita temp negativa care fac ca uleiul sa fie foarte vascos si sa nu mai bag in seama nici un zgomot scos de masina pe perioada iernii pt ca asta ar insemna sa ii vizitez saptamanal )

                  deci, toate astea s-au intamplat la un interval de cateva luni de la schimbarea uleiuluii, o data cu venirea iernii, ceea ce mi se pare o coincidenta cam mare...intre timp am curatat bine furtunul cu pricina si am observat ca de vreo 2 luni s-a oprit "supurarea", pata uscandu-se si nemaifacandu-si aparitia. intre timp am schimbat si anvelopele de iarna si directia parca a revenit la normal, dar nu pot sa fac o comparatie obiectiva pt ca m-am obisnuit cu ea asa cum e acu si nu mai stiu exact senzatia de dinainte de schimb. in consecinta, chiar daca teoretic nu are ce sa faca rau, practic, parerea mea e sa nu te scarpini daca nu te mananca

                  mai jos pozele de asta iarna cu pata buclucasa. in ultima poza, furtunu de jos de la vas e uscat dar intre timp s-a umezit pe vreo 4 cm lungime cred, in decurs de vreo 2-3 sapt, cate putin cu fiecare drum facut. nivelul uleiului in vas a ramas intotdeauna la maxim
                  Attached Files
                  Last edited by cristi....; 9 April 2015, 00:45.

                  Comment


                  • Multumesc Portocala! O sa-ti folosesc tutorialul in vara asta!
                    Eu am schimbat in service Dacia uleiul de servo (cred ca acum 2 ani) si am pus Dexron II de la Castrol. Au scos uleiul pe sus prin aspiratie din borcan. S-a schimbat in proportie de 75%. Dupa o luna era mai inchis la culoare, asa ca am facut singur operatiunea si am turnat restul de 300ml care ramasesera in sticla.
                    Chinuiala e mare pana iese filtrul de poliester din borcan, dar se curata foarte usor cu spray de frane.
                    Cert este ca dupa schimb directia a fost clar mai usoara. Sa nu mai zic de culoarea uleiului care a trecut de la NEGRU smoala (dupa 5 ani de utilizare zilnica) la un rosu deschis iar acum este visiniu.

                    @Cristi "operatiunea s-a facut in service dacia, tehnica de schimbare de ei stiuta." Pai si tu unde ai fost? Nu ai stat langa masina sa vezi ce fac mesterii?
                    Sa vezi pe unde-l scot si ce ulei pun (daca au pus)?
                    Faptul ca la tine merge mai greu, nu inseamna ca uleiul ala nu trebuie schimbat.
                    In rest, mai stringe colierele pe borcan si poate incerci metoda lui Portocala!

                    Comment


                    • Cristi....Nu stiu prin ce metoda ti-a fost schimbat uleiul de servo in service,cert este ca pe intreaga operatiune de schimbare trebuie urmarit sa avem ulei in permanenta in instalatie,daca mai ai scurgeri de ulei prin acea zona incearca sa mai strangi DAR FOARTE,FOARTE PUTIN piulita conductei metalice care intra in pompa,eu pe acolo suspicionez ca pierde ulei,eu sper sa ajut multi loganisti sa schimbe uleiul de servo corect prin aceasta operatiune,sa auzim numai de bine si multi km fara evenimente neplacute.
                      Last edited by portocala611; 9 April 2015, 09:24.

                      Comment


                      • Se poate monta pe logan un filtru magnetic pe instalatie de servodirectie ? aduce cu adevarat vreo protectie pentru pompa de servo , sau sunt sanse sa faci mai mult rau decat bine ?

                        sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                        Comment


                        • Va cam complicati...
                          Procedura de service (manualul!) este simpla: golire, reumplere cu niscaiva curse la maxim stanga-dreapta (fara motor pornit) si apoi se porneste motorul si se repeta sucitul de covrig. Nu se defecteaza nimic, avarii pot aparea doar atunci cand pompa ramane fara ulei si incepe sa lucreze...
                          Totul cu puntea fata suspendata.

                          La mine a fost si mai migalos, datorita pozitiei pompei. Cititi postul meu de mai sus-326
                          Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                          Comment


                          • E ultimul lucru la care m-as gandi ce sa fac cu 185 de lei, avand in vedere numarul mare de pompe servo stricate din cauza spanului
                            Mai bine inlocuiesc periodic uleiul.
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • @IancuMIC ai dreptate.
                              sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                              Comment


                              • @portocala611 Am respectat intocmai pasii pe care i-ai descris, poate nu m-am exprimat eu corect in ultimul post, am facut doar un scurt rezumat ca sa nu mai insir iar toti pasii. Sigur ca am curatat borcanu, pus furtunul tur inapoi, iar cel de retur intro sticla gradata ca sa stiu cat scot, tinut cu degetul, umplut borcanul cu lichid nou si pornit motorul pana mi-a tras ~600ml, pe urma completat pana la max cu furtunele conectate.
                                La mine merge bine si nu sunt probleme, acum merge o idee mai usor, cel mai bine se cunoaste atunci cand virezi aproape de maxim, lichidul era negru(11 ani vechime cred ), uleiul nou fiind rosu (Mobil 220 ATF).
                                Last edited by florinel92; 9 April 2015, 19:10.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google