A schimbat careva uleiul la cutia de viteze??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ai dreptate. Mobil 1 OW40 e un ulei de motor bun, insa in cutie are fi cam naspa...
    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

    Comment


    • Iar amestecam uleiurile de motor in discutia despre uleiurile pentru cutii de viteze.
      Last edited by mr.K; 5 May 2016, 14:43.

      Comment


      • Doar daca escaladam discutia. In definitiv ai dreptate, VW sau OPel GM probabil cer GL5 75 W90. Si uleiuri f bune la aia sunt moarte curata intr-o JH.
        Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

        Comment


        • Salutare!
          LA 1.2-ul din dotare m-am hotart sa ii schimb uleiul din cutie cu ocazia reviziei, desi cam aveam dubii ca arunc banii aiurea dupa lecturat aceste postari si nu numai (masina merge pe 6 ani, 32.000 km,am avut grija de masina). Au iesit si au intrat fix 3.0 l de ulei, am pus Elf (NFj 75W80) .
          Uleiul scos nu era negru (nici nu are cum, doar nu e supus arderii), era un maron-inchis spre negru, nu s-a depus span, cred ca mai mergea..
          Insa cand am pornit masina si am incercat cutia m-am convins ca merita, se simte schimbarea in bine, merge mult mai finut in toate treptele si , desigur, si in marsarier.
          Concluzia: si uleiul din cutie este un consumabil care trebuie schimbat, intrucat oricat de menajat ar fi isi pierde proprietatile de ungere.

          Comment


          • Daca il tineai pana la 60-70 de mii era negru chiar daca nu e supus arderii.

            Comment


            • Originally posted by einstein1984 View Post
              56 de pagini de discutii si tot nu am gasit unul mai breaz ca elf NFJ 75W80. Mai proaste am gasit insa...

              Ma surprinzi domnule geniu....

              De elf nfp 75w80 ai auzit?si ca sa vezi....e recomandat pt cutiile jh...
              si ca sa vezi din nou...e full sintetic si cu indici mai buni ca nfj

              Comment


              • Da, diferenta e si ca NFP e 40 ron per litru, iar NFJ e 25 ron per litru..surprinzator, eu am vazut ca Dacia Oil e cu 1-2 ron mai scump decat Elf NFJ, nu am inteles de ce....

                Comment


                • NFP costa atat pt ca e full sintetic...NFJ e semisintetic
                  Mie numi pare o avere avand in vedere ca e mai bun si oricum il schimbi rar

                  Comment


                  • Originally posted by Hirayama View Post
                    De elf nfp 75w80 ai auzit?si ca sa vezi....e recomandat pt cutiile jh...
                    si ca sa vezi din nou...e full sintetic si cu indici mai buni ca nfj
                    Un ulei bun de cutie nu este acela care ofera cea mai buna protectie pentru dantura pinioanelor sau pentru rulmenti.

                    Un ulei bun de cutie este acela care este fin echilibrat intre protectie si coeficient crescut de frictiune. Sa creeze aderenta cat mai buna intre sincron si pinion si in acelasi timp sa protejeze sincronul impotriva uzurii...deci...alunecare si frictiune in acelasi timp.

                    La uleiul de cutie nu mai conteaza vascozitatile si indicii. Conteaza doar cum se comporta intre sincron si pinion. Atat !

                    Cel mai bun comportament al sincroanelor l am observat la Redline MTL 75w80. Ulei de transmisie care ofera un coeficient crescut de frictiune intre sincron si pinion. Dezavantajul este ca vine la 120-130 lei / litru

                    Comment


                    • Foarte ciudat ce spui.
                      Deci daca un ulei ofera cea mai buna protectie pinioanelor si rulmentilor, nu e cel mai bun ulei? Adica cel mai bune e acela care se opune cel mai bine alunecarii, adica are un coeficient de frictiune mare.
                      Nu conteaza vascozitatea?
                      Nu-mi vine sa cred cand citesc toate astea.
                      ...
                      Acum intreb si eu; cu uleiul ala "ideal", despre care pomenesti, mai vrei sa bagi si in viteze, sau doar stai langa masina si te minunezi de uleiul cu frictiune mare.
                      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                      Comment


                      • @allesandro

                        Vezi ca e periculos daca zici de redline....eu am tacut din gura, ai grija ca poate iti iei avertisment...

                        Eu am vorbit la nivelul majoritatii de pe acest forum....adica elf..dacia oil

                        Nu mai am pretentii la echilibre si ulei de nisa...redline..

                        Comment


                        • Originally posted by Hirayama View Post
                          NFP costa atat pt ca e full sintetic...NFJ e semisintetic
                          Mie numi pare o avere avand in vedere ca e mai bun si oricum il schimbi rar
                          Hiroshima, asta e bull shit ordinar. Tot ce are NFP in plus este un aditiv care disperseaza apa si care este necesar cutiilor PK si care nu ajuta cu mai nimic cutiile J.
                          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                          Comment


                          • Geniule ....vrei sa zici ca are si un aditiv in plus care disperseaza apa...pe langa baza sintetica

                            Stii ce e aia MSDS? Pari un baiat de treaba insa cam pripit in a trage concluzii....mai vorbeste si tu cu cei de la Titu ..

                            Pe mine sincer ma lasa rece copilareala ta....eu pun altceva...dar incearca sa pari ceea ce esti...nu ceea ce nu esti..

                            Comment


                            • Ce Titu mah nene, ca am vazut ce zic aia de la Total pe subiect, care si vand chestiile astea. Vad multe aprecieri la adresa persoanei mele, nu vad "indicii" aia care sunt mai buni. Stii ce e ala iMDS?

                              http://www.meganers.fr/phpBB3/viewto...34797&start=20 pentru cine stie franceza. Pentru cine nu, sa puna redline...
                              Last edited by einstein1984; 6 June 2016, 09:37. Reason: Automerged Doublepost
                              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                              Comment


                              • Originally posted by IancuMIC View Post
                                Foarte ciudat ce spui.
                                Deci daca un ulei ofera cea mai buna protectie pinioanelor si rulmentilor, nu e cel mai bun ulei? Adica cel mai bune e acela care se opune cel mai bine alunecarii, adica are un coeficient de frictiune mare.
                                Nu conteaza vascozitatea?
                                Nu-mi vine sa cred cand citesc toate astea.
                                ...
                                Acum intreb si eu; cu uleiul ala "ideal", despre care pomenesti, mai vrei sa bagi si in viteze, sau doar stai langa masina si te minunezi de uleiul cu frictiune mare.
                                Incepem aceleasi discutii ? Reciteste de un milion de ori ce am scris, acorda importanta fiecarui cuvant si vezi ce iese.

                                Un ulei care ofera protectie extraordinara pentru cutie ar fi sa zicem un 5w40 de motor.
                                Are vascozitate buna, proprietati antifrictiune excelente etc...ia baga l in cutie si vezi daca mai poti sa treptele...

                                Din nou ma repet chiar daca este socant si bulversant pentru voi...un ulei bun de cutie trebuie sa ofere coeficient mare de frictiune intre sincron si pinion, in acelasi timp sa ofere si protectie pentru rulmenti si pinioane.
                                Intre cele doua carecteristici opuse trebuie sa existe un echilibru.

                                Cateva descrieri de pe site ul Redline :

                                Appropriate coefficient of friction for most manual transmission synchronizers (other's synthetic gear oils are often too slippery for proper synchro engagement)
                                Red Line offers lubricants to pinpoint nearly every transmission application
                                MTL, MT-85 & MT-90 are not for use in differentials with hypoid gears
                                Excellent gear and synchro protection, balanced slipperiness for easier shifting in cold climates
                                Excellent for high- and low-mile transmissions
                                Compatible with petroleums and other synthetics
                                Last edited by alessandro; 6 June 2016, 09:48.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google