A schimbat careva uleiul la cutia de viteze??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mie imi place mai mult cum suna a perla.

    Comment


    • Originally posted by 77sky View Post
      MrK, nu ai inteles...el a folosit acest auto, pus la dispozitie de societate, pentru interesul acesteia; la finele unei perioade angajatul, user-ul poate sa o achizitioneze, pentru folosul personal.
      Chiar a precizat: a fost multumit de ea
      Adevarat ca exprimarea a cam lasat loc de interpretare .
      Multumesc de info !

      Originally posted by mr.K View Post
      Mie imi place mai mult cum suna a perla.
      Good point profesore !
      Last edited by vialy; 22 April 2018, 14:05. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • Am schimbat uleiul la cutie pentru a doua oara in 10 ani . Primul schimb cu elf NFJ 75w80 iar acum cautand pe siteul elf am observat ca ELF NFP 75W80 este compatibil cu seria Jxx de cutii si este norma API GL 4+ ( nu doar GL4 ca si NFJ). E cald acum si nu-mi pot face o parere la diferente , de mers merge excelent . Am aditivat uleiul cu 2 tuburi de Liqui Moly MOS2 , nu 3 cum spune producatorul 1 tub/litru , este a doua oara cand pun aditiv si merge excelent, mai estompeaza din sunetul cutiei , intra lin in viteza .
        Last edited by Neohori; 5 June 2018, 08:09.

        Comment


        • NFP ul e un ulei sintetic (recomandat pentru cutii mai...pretentioase, din seria Pxx), spre deosebire de NFJ, recomandat cutiilor manuale din seria Jxx. Personal, nu vad rostul aditivului, in general.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • Cine recomanda sa pui aditiv in uleiul de cutie ? cei de la Liqui Moly sau Renault ?
            sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

            Comment


            • deci care ulei e mai ok? NFP sau NFJ? SI de ce?
              laureate 1.5l, albastru marin

              Comment


              • NFP este mai bun pentru ca :
                densitate 15 grade - 868
                vascozitate 40 grade -36
                vascozitate 100 grade -8,5
                flash point -192
                punct inghet - minus 51 grade
                API GL 4+ recomandat de Renault pentru cutii :Pxx , Jxx , NDX , TL4

                Fata de NFJ care :
                15 grade -884
                40 grade - 47
                100 grade - 8,5
                f.p. - 175
                inghet - minus 40 grade
                API GL 4 recomandat Renault pentru Jxx, TL4 si NDX

                Fisa tehnica se gaseste pe elf com ( nu ro , pe ro nu te lasa sa vezi)

                Norma 4+ se apropie mult de 5 care este in cartea tehnica , exista diferenta la pret , pe epiesa am gasit nfj la 21 lei/l si nfp la 40 lei/l .
                Ambele sunt ok , recomandate de renault , nu e gresit niciunul depinde doar de banuti.
                Last edited by Neohori; 5 June 2018, 12:10.

                Comment


                • Bun , dar se poate pune MOS2 in uleiul de cutie ? nu cumva exista riscul sa strice sincroanele din bronz ?
                  sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                  Comment


                  • Parerea mea.
                    Mai toti aditivii contin sulf, fosfor, care se regasesc si in uleiul pentru transmisii. O suplimentare a acestor cantitati poate, repet poate, stresa piesele din bronz ale cutiei de viteze.
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • Originally posted by prometheus View Post
                      Bun , dar se poate pune MOS2 in uleiul de cutie ? nu cumva exista riscul sa strice sincroanele din bronz ?
                      Ce introduc pe masina este testat inainte minim 3-4 sute de mii de km pe flota de taxi , acest aditiv este cerut cel mai mult la schimburi , nu a dat nici macar o problema , personal il recomand .
                      Norma de ulei GL 5 este cu aditivi de inalta presiune pentru cutii cu regim foarte greu , cutia de logan il accepta deci este o cutie robusta , mos2 nu face altceva decat sa ajute ungerea , nu este coroziv , nu ataca nimic, aditivii din gl5 da daca sunt introdusi in cutie ce are norma gl 4 .
                      Atentia trebuie canalizata pe uleiul recomandat de producator si dupa cate se vede sunt doar 2 uleiuri ELF , respectiv NFJ si NFP . Aditivul este optional dar constatand un plus de liniste si la schimbarea vitezelor am spus sa impartasesc cu doritorii - repet , nu ataca, nu strica absolut nimic, testat si pe logan si pe alte motoare ce au cutie MFP , manuala . La cutie automata NU este recomandat !

                      Comment


                      • Nu l-am schimbat pana acum. Ce-i drept masina nu mai face asa multi km cum facea inainte, are cam 190.000 si a inceput sa stagneze. Nici nu cred ca o sa il schimb .
                        1.2 16v din 2012.
                        sigpic
                        !

                        Comment


                        • Originally posted by Neohori View Post
                          NFP este mai bun pentru ca :
                          densitate 15 grade - 868
                          vascozitate 40 grade -36
                          vascozitate 100 grade -8,5
                          flash point -192
                          punct inghet - minus 51 grade
                          API GL 4+ recomandat de Renault pentru cutii :Pxx , Jxx , NDX , TL4

                          Fata de NFJ care :
                          15 grade -884
                          40 grade - 47
                          100 grade - 8,5
                          f.p. - 175
                          inghet - minus 40 grade
                          API GL 4 recomandat Renault pentru Jxx, TL4 si NDX

                          Fisa tehnica se gaseste pe elf com ( nu ro , pe ro nu te lasa sa vezi)

                          Norma 4+ se apropie mult de 5 care este in cartea tehnica , exista diferenta la pret , pe epiesa am gasit nfj la 21 lei/l si nfp la 40 lei/l .
                          Ambele sunt ok , recomandate de renault , nu e gresit niciunul depinde doar de banuti.
                          multumim de raspuns
                          laureate 1.5l, albastru marin

                          Comment


                          • Am 403000 km cu uleiul din fabrica.Momentan nu sunt probleme.

                            Comment


                            • "Am 403000 km cu uleiul din fabrica.Momentan nu sunt probleme."
                              Asta tine loc de afirmatia "uleiul din cutie nu se schimba" - este optional, daca vrei schimbi daca nu nu , exact ca bujiile iridium, daca vrei pui daca nu nu , sunt care nici uleiul de servo nu-l schimba . Cutia este , simplificat vorbind , un reductor , asa am si eu la camion un vinci de 30 de tone care e de 20 de ani, nu s-a umblat la el dar cu siguranta daca l-as curata si gresa cu vaselina proaspata ar merge muuult mai usor .
                              Daca faci un calcul cu ulei NFJ ajungi cam asa : ulei 63 lei + saiba alama 2 lei + 1 ora manopera = 65 lei , odata la 4 ani nu cred ca e o pierdere enorma...pe mine de exemplu mai mult m-au costat berile decat materialele , a fost foarte cald si am prins jumatate de timp cu soarele in capul meu . Dupa un schimb cu ulei nou imediat altfel se comporta cutia , sunetul este mai estompat , intra mai usor in viteza iar cel mai bine se simte la viteza a 1 a cand roata ruleaza , cu ulei vechi foarte greu te lasa sa dai din 2 in 1 , parca tine ceva - cel mai mult simti nevoia in coloana cad te trezesti ca rulezi prea incet pentru a 2 a si ai vrea 1 dar nu te lasa daca nu opresti total rulajul.
                              Last edited by Neohori; 6 June 2018, 08:54.

                              Comment


                              • Eu vad ca uleiul Elf Tranself NFJ 75w80 este API GL4+,nu GL4.Nefacand multi kilometri,totusi am zis sa schimb si eu uleiul la masina din semnatura.In manualul de utilizare nu scrie ce tip de ulei cutie se foloseste la logan 1.2 16v si cati litri,asa ca am sunat la dacia vocea clientului si mi s-a comunicat urmatoarele:uleiul pus din fabrica este Dacia Extra Gear 75w80,API GL5,capacitate cutie JH1=3,1 litri.Culmea este ca in comert nu am gasit acest ulei pus de fabrica extra gear cu api gl5,ci gl4+.Drept urmare,am pus Elf Tranself NFJ 75w80,api GL4+.Ce am constatat ca la rece intra putin mai usor in viteze cu cel de fabrica,decat cu elf nfj (cred ca era putin mai subtire decat elf nfj).In schimb la cald,cutia era mai putin zgomotoasa cu elf nfj.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google