A schimbat careva uleiul la cutia de viteze??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fatuca de la Vocea Clientului nu are notiuni de mecanica , nu are de unde sa stie ea ce ulei se recomanda(si tipul de cutie l-a gresit, nu este JH1 ci JH3 ,asta daca n-ai scris tu gresit) , acel Api GL5 daca nu ma insel s-a pus pe Dacia cu ani in urma , nici nu aparuse Loganul, parca postase Hyraiama treaba asta cu Api GL5 la Dacia.
    Cu o simpla cautare pe internet gasesti exact ce trebuie sa bagi in cutie + ca pe acest topic s-a tot discutat de NFJ/NFP.
    Oricum eu nu pun altceva in cutie decat ELF NFJ/NFP 75w-80 , care vrea sa toarne alta licoare + aditivi , o face pe riscul lui.
    Last edited by prometheus; 6 June 2018, 13:30.
    sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

    Comment


    • Raspunsul de la vocea clientului nu a fost pe loc.M-a sunat dupa ce a luat legatura cu uzina.Acum nu stiu ce sa zic,asta mi-a spus.

      Scuze,greseala editare,jh3,nu jh1.
      Last edited by mike-5; 6 June 2018, 15:32. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • Eu sunt pro pentru schimbul de ulei la cutie , doar daca va ganditi prin cate cicluri termice trece acest ulei , de la 15-20 gr. C la 90-120 gr. C prin trafic urban cu opriri/plecari dese sau la viteze mari de autostrada la temperaturi exterioare de peste 30 gr. C(pe o perioada de 2 ani),sa aduc in discutie si iarna cand plecam cu masina la temp. de -10 gr. C ? , este un ulei supus la multi factori care-l degradeaza chiar daca nu are treaba cu contaminari de combustie, este totusi un lichid ca oricare altul si nu este scutit nici macar de trecerea timpului + trebuie sa asigure , ungere , racire , curatare tot timpul , este suficient o singura data sa cedeze uleiul si sa provoace pagube , iar la cutie orice reparatie nu-i ieftina.
        Eu zic ca un schimb o data la 2 ani nu strica si nici nu costa mult si cu aceasta ocazie ii refaceti nivelul uleiului din cutie daca a scazut din diferite cauze , puteti localiza din timp problema etc , e o chestie de preventie , eu asa fac , eu sunt la schimbul nr. 3 , cu primul am mers cca. 16k(cel pus de fabrica) , cu nr 2 cca. 40k , cu nr 3 turnat in acest an , cutia merge superb contrar cu ce se zice in folclor , ca uleiul din cutie nu se schimba niciodata ci doar se completeaza.
        Last edited by prometheus; 6 June 2018, 16:49.
        sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

        Comment


        • Domnule @Neohori,aveti si dvs dreptate,eu nu mai inteleg nimic.Aveam fise salvate in pc,unde nfj era api gl 4+,iar fisa de pe siteul elf.com din 2017,il arata gl4 si fisa pentru nfp este gl4+,cea din 2018.In 2015 cand am bagat in cutie nfj,era gl4+,acum e gl4 ? Dovada ca era gl4+:
          Attached Files

          Comment


          • Si NFJ este API GL4 + , te-ai uitat pe o fisa veche.

            Attached Files
            sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

            Comment


            • Aceea e din 08/2010,eu pe asta am gasit-o din 03/2018,site elf.com:
              http://catalog.elf.com/gallery/ORIGI...ls/22000/22206
              Last edited by mike-5; 6 June 2018, 17:31.

              Comment


              • Important este sa fie API GL 4 , ca-i cu + sau fara nu cred ca-i atat de "must have" .
                Last edited by prometheus; 6 June 2018, 18:08.
                sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                Comment


                • De cand s-a fabricat logan, au fost loturi de cutii cu norme gl4 si gl5 ? aici e dilema.De la inceputul acestui topic sunt cativa useri care afirma ca api gl5 e norma pt logan.Afirmatiile lor+ raspunsul de la uzina fac ca lucrurile se fie neclare.Fata de la vocea clientului mi-a cerut seria de sasiu,modelul si anul de fabricatie si nu mi-a dat raspunsul pe loc,ci in zilele urmatoare,afirmand ca trebuie sa ia legatura cu uzina.
                  Last edited by mike-5; 6 June 2018, 18:42.

                  Comment


                  • Originally posted by prometheus View Post
                    Oricum eu nu pun altceva in cutie decat ELF NFJ/NFP 75w-80 , care vrea sa toarne alta licoare + aditivi , o face pe riscul lui.
                    Clar aditivul este optional in rest te sustin , nici eu nu as baga alt ulei in cutie si oricum nu prinde 4 ani ca-l dau jos .
                    Despre mos2 am spus si mai sus ca nu bag nimic in masina fara test de anduranta iar la taxi este testul suprem : stres, oras , functionare apropape non stop , 1 an de taxi echivalent cu vreo 5 de home use .
                    Postul #13 https://www.*********.ro/Bisulfura-d...en-t29212.html colegul nostru explica excelent despre acest aditiv (indiferent unde este pus , in motor sau in cutie) , este foarte bine informat , asta pentru a vedea ce inseamna acest aditiv - nu este "dura lube" ...

                    La logan e foarte simplu ce ulei ai nevoie la cutie - cauti pe forum modelul de echipare, seria cutiei, intri pe elf com si gasesti , doar 2 tipuri NFJ si NFP indiferent pe care il vei pune va fi excelent. Lasati norma gl 5 , daca este 4 sau 4+ este excelent , vom edifica si aceasta norma dar efectiv nu are rost , de retinut este ca diferenta de norma gl este nesemnificativa la stresul suportat de cutie . Norma gl 5 a fost la uleiul de cutie TRJ , primul tip de ulei scos pentru cutiile Jxx care a fost inlocuit de NFJ .

                    Comment


                    • @mike-5 oriunde incerci sa faci o simulare de "Oil guide" , fie ca este Elf/Total recomanda uleiul sa fie cu norma Api GL4 , cel putin la mine si cred ca si la tine din moment ce avem masinile fabricate in acelasi an , 2012. Eu am JH3 cu timonerie pe tija , din moment ce ambele NFJ si NFP au norma Api GL4 unde se specifica si tipul de cutie eu zic ca nu are rost sa te mai complici inutil , asta-i uleiul cel mai ok pentru acest tip de cutie.Eu n-am sunat la vocea clientului pe aceasta tema (am sunat in trecut pentru altceva si m-au lamurit de mai bine nu sunam.).Eu am facut o poza cu codul cutiei mele.
                      Attached Files
                      Last edited by prometheus; 6 June 2018, 23:58.
                      sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                      Comment


                      • 1000Km parcursi cu aditiv mos2 - super silentioasa, intra excelent in viteza , nu simte de la rece la cald nimic, este o experienta placuta . Acum ori uleiul serie noua NFP e altceva ori uleiul in combinatie cu aditivul, nu pot sa spun ca nu am folosit aceasta serie de ulei fara aditiv dar combinatia este superioara NFJ-ului fara nimic si NFJ-ului cu aditiv . Revin cu pareri la temperaturi negative peste cateva luni.

                        Comment


                        • După 2,5 ani și 43000 km rulați, a venit vremea sa schimb iar uleiul la cutie. Am scurs cam 3,2 litri din cutie și am pus tot elf 75w80. Cam asa arata uleiul scurs din cutie.
                          Attached Files
                          Last edited by 77sky; 18 June 2018, 17:41.

                          Comment


                          • Originally posted by Neohori View Post
                            1000Km parcursi cu aditiv mos2 - super silentioasa, intra excelent in viteza , nu simte de la rece la cald nimic, este o experienta placuta . Acum ori uleiul serie noua NFP e altceva ori uleiul in combinatie cu aditivul, nu pot sa spun ca nu am folosit aceasta serie de ulei fara aditiv dar combinatia este superioara NFJ-ului fara nimic si NFJ-ului cu aditiv . Revin cu pareri la temperaturi negative peste cateva luni.
                            din asta bagi ? cat bagi la 3 litri cat ia cutia de viteze ?
                            am schimbat uleiul cam acum doi ani, dar am pus nfj si nu sunt incantat.
                            vreau sa trec la nfp, mai ales ca mai agata si uneori nu intra in a treia, dar nu s-a mai intamplat in ultima vreme. doar cand o cam bruscam.

                            Comment


                            • 3 litri am bagat plus tuburile de aditiv 2x20 ml
                              In cutie intra 3,2 litri la mine daca o las sa se scurga bine

                              Comment


                              • Am schimbat si eu uleiul cu elf nfj 75w80. Din pozitia in care era masina am scos 2,8 l , am bagat tot atata. Nu a curs pe la gura de umplere. Pana la urma cat intra in cutia de la motorul 1.4. Mi se pare diferenta de 300 ml destul de mare, masina era aproape orizontala.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google