reumplere cu freon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    salut.schimbul freonului din instalatie nu se face niciodata,freonul nu se consuma si nici nu pierde din proprietati.cand instlatia are o cantitate mai mica de freon decat cea necesara pentru functionarea in parametri optimi,inseamna ca circuitul frigorific are o fisura (por) pe undeva.
    daca un nene meserias va zice ca va completeaza instalatia cu freon si atat va abureste doar sa va ia bani.mai intai trebue cautata fisura(porul)remediata (lipita,sudata) si dupa aceia completata instalatia cu freon,
    verificarea periodica a nivelului freonului din instalatie e abureala o cheltuiala in plus.

    Comment


    • #47
      MBT are perfecta dreptate.
      pentru a se verifica daca instalatia de ac este in parametri se pune masina pe tester si se verifica presiunea agentului de racire in instalatie. daca aceasta e in limite normale, nu se justifica golirea si reumplerea instalatiei.
      Computer, did we bring batteries?... Computer?...

      Comment


      • #48
        daca vreti va pot ajuta cu cea mai mare placere,in privinta instalatiilor de ac,las id "steluplesanu",sau pe forum

        Comment


        • #49
          in sezonul rece este utila pornirea periodica a ac-ului ?
          daca da, atunci de ce, cat timp si la ce interval de timp ?
          Computer, did we bring batteries?... Computer?...

          Comment


          • #50
            pornirea ac ului e bine sa o faci periodic ,o data la maxim 10 zile pentru a nu se usca garniturile de la imbinarile mecanice.in sezonul rece e bine sa pornesti ac ul 15 ....20 min numai dupa ce ai incalzit motorul masini foarte bine

            Comment


            • #51
              Salut,
              Dupa cate stiu eu, dpdv tehnic, orice freon se schimba la 3 ani. Poti sa verifici informatia asta la oricine sau la orice service. (la 3 ani se schimba si lichidul de frana.....d'apoi freonu')

              Originally posted by MBT View Post
              salut.schimbul freonului din instalatie nu se face niciodata,freonul nu se consuma si nici nu pierde din proprietati.cand instlatia are o cantitate mai mica de freon decat cea necesara pentru functionarea in parametri optimi,inseamna ca circuitul frigorific are o fisura (por) pe undeva.
              daca un nene meserias va zice ca va completeaza instalatia cu freon si atat va abureste doar sa va ia bani.mai intai trebue cautata fisura(porul)remediata (lipita,sudata) si dupa aceia completata instalatia cu freon,
              verificarea periodica a nivelului freonului din instalatie e abureala o cheltuiala in plus.
              MBT, fara suparare dar de unde sti tu ca freonul nu isi pierde din proprietati? Intr-adevar nu se consuma decat daca are un por pe undeva prin instalatie sau vreo granitura "bulita". Presiunea si "nivelul" freonului in instalatie este bine sa fie verificata periodic dintr-un singur punct de vedere: o garnitura care incepe sa se duca si in timp se duce de tot mai tarziu sau un por in instalatie care se poate mari si iar se duce tot.
              Last edited by NClau; 31 March 2010, 11:45. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • #52
                Pierderile din propietati ale freonului sunt nesemnificative , aceiasi treaba iti va face si acum, si peste 5 ani. Problema principala in sistemele AC este etanseitatea . Hai sa te intreb ceva : acasa la tine schimbi freonul din frigider sau aerul conditioanat care-l ai pe perete la fiecare 3 ani ?
                Cu stima.
                , sunt cu ochii pe voi !
                :thumbsup:

                Comment


                • #53
                  La un prieten s-a pornit "drujba" dupa 3 ani si vreo 80000 km.
                  A fost la service dacia si au verificat pt scurgeri,au reincarcat instalatia si functioneaza perfect si acuma.Operatiunea a fost facuta in iunie 2009.
                  Iara m-am culcat tarziu...

                  Comment


                  • #54
                    Cat l-a costat operatia de verificare a etanseitatii. Eu am ramas iar fara freon dupa ce am unplut instalatia anul trecut. Cred ca am un por foarte fin, pentru ca se pierde foarte incet freonul si in oras nu am service care si diagnosticheaza + repara etanseitatea instalatiei.

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by mikebike72 View Post
                      Cat l-a costat operatia de verificare a etanseitatii. Eu am ramas iar fara freon dupa ce am unplut instalatia anul trecut. Cred ca am un por foarte fin, pentru ca se pierde foarte incet freonul si in oras nu am service care si diagnosticheaza + repara etanseitatea instalatiei.
                      Eu am fost la un service (nu stiu daca pot sa-i dau numele) sa fac schimbul de ulei si avea promotie (gratis) verificarea instalatiei de AC. Si-am facut-o. A durat cam 30 min, a cuplat un aparat care a scos freonul, l-a cantarit, a vacumat instalatia si a introdus la loc freonul. Acum parca face frig mai repede ca inainte dar tot se aude acel "zgomot de drujba". Service-ul este deschis de curand langa Auchan Titan. Problema dupa acesta verificare este k la cateva secunde dupa cuplarea AC porneste si ventilatorul de la radiator. Daca deconectez AC nu mai cupleaza ventilatorul. Ce credeti ?

                      Comment


                      • #56
                        E normal sa porneasca GMV-ul pe prima treapta cand dai drumul la AC. Daca e cald afara si stai cu AC-ul pornit dar masina nu este in miscare, porneste si pe treapta 2.
                        '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                        Comment


                        • #57
                          Din ce am citit pe aici tind sa le dau dreptate atat lui @giannimarian cat si lui @mbt.
                          Reumplerea cu freon se face doar daca nu mai baga rece pt ca este vreo fisura in instalatie.
                          Chiar o sa intreb o cunostinta care lucreaza in domeniu ca frigotehnist si are service de frigidere,congelatoare,etc si lucreaza in domeniu de vreo 25 de ani sau mai mult.
                          Daca nici ala nu stie despre ce este vorba la ac-uri atunci cine?
                          Si apoi astia de la dacia daca iti verifica instalatia la 2 ani,,,ti-o verifica sa vada daca mai este etansa.
                          Daca mie imi baga aer rece ca la inceput si merge ac-ul,,,nu vad dece sa mai dau 150 de lei pt o verificare.
                          Daca ac-ul nu mai baga rece atunci le cer eu verificarea instalatiei,,pana atunci nu..si vorba lui @alin0007,nu ma dau banii afara din casa si sa ma leg la cap daca nu ma doare.

                          Comment


                          • #58
                            80 lei am dat eu ! acum 2 sapt
                            Logan TAXI http://www.loganclub.ro/forum/logan_...4.html?t=27374

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Shakar View Post
                              E normal sa porneasca GMV-ul pe prima treapta cand dai drumul la AC. Daca e cald afara si stai cu AC-ul pornit dar masina nu este in miscare, porneste si pe treapta 2.
                              Pai aici e nedumerirea, de ce pana sa fac chestia cu verificarea instalatiei de climatizare nu pornea si treapta a 2a? Sa nu mai zic ca deranjeaza la urechi cand porneste a2a treapta .

                              Revin la ce am scris ieri. Azi dimineata, la ora 7, dupa pornirea motorului am pornit si aerul conditionat. Dupa 15 secunde de functionare a AC a pornit si treapta a2a la ventilator. Motorul nu era cald, afara nu era cald. Va rog sa ma lamuriti !
                              Last edited by ilink77; 18 June 2010, 09:33. Reason: Automerged Doublepost

                              Comment


                              • #60
                                Salutare. am si eu o problema cu instalatia de aer conditionat- Dacia Logan, 1.4mpi, model Kiss FM 2008. Poate ma puteti ajuta cu cateva sfaturi: In urma cu o saptamana am montat filtru de polen pe masina. Dupa montarea acestuia am sesizat ca aerul conditionat nu mai functioneaza, nu mai cupleaza compresorul, etc. Am verificat sigurantele, sunt in regula. Vaporizatorul este in regula.Am verifica instalatia in service Skoda( la Dacia erau foarte scumpi) si acestia au descoperit scapari de freon din instalatie pe conducta compresor-vaporizator, mai precis, la intrarea in compresor. Aceasta trebuie schimbata, conform celor din service Dacia, dar am inteles ca mai poaate fi si reparata prin sudare.Conducta in sine este foarte scumpa in reprezentanta ( Dacia Cluj Feleac), as vrea sa imi confirmati daca se poate repara aceasta conducta prin sudare si ce implica aceasta operatiune.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google