Diferenta intre viteza reala si vitezometru

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Cel mai concludent test e GPS-radar-vitezometru. Atunci se vede clar daca GPS-ul arata bine (eu zic ca da). Inca n-am apucat sa fac testul asta.
    Cel mai nou proiect auto din România!
    Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

    Comment


    • #92
      Stie cineva daca "zambaretii" cu bucla inductiva arata exact sau nu? Ca am luat unul cu 96 in oras... Si pe bord imi arata cam la fel. A doua ora s-a strambat la mine la 66 si abia atunci am observat ca inainte de el e o camera....
      Cert e ca daca are eroare are aceasi eroare cu bordul, ca m-am verificat la 50+ pe bord "Smiley" zambea (limita e de 60) si imi arata 52, la 65+ pe bord mi-a aratat 66, la 95 pe bord mi-a aratat 96....
      Cred totusi ca eroarea mare intre viteza reala si bord vine de la anvelope.
      PS. Acum am standard 185/65R15 la 2.1 bar
      sigpic
      Ambition 1.5 dc

      Comment


      • #93
        gps-ul are eroare totala de pana la ~ +/- 12 metrii.

        Code:
        [SIZE=4]Errors of the GPS system[/SIZE]:
        [SIZE=3]Ionospheric effects                         [/SIZE] [SIZE=3]± 5 meters[/SIZE]   [SIZE=3] 
        Shifts in the satellite orbits              [/SIZE] [SIZE=3]± 2.5 meter[/SIZE]   [SIZE=3] 
        Clock errors of the satellites' clocks      [/SIZE] [SIZE=3]± 2 meter[/SIZE]
        [SIZE=3]Multipath effect                            [/SIZE] [SIZE=3]± 1 meter[/SIZE]   [SIZE=3]
        Tropospheric effects[/SIZE]                         [SIZE=3]± 0.5 meter[/SIZE]   [SIZE=3] 
        Calculation- und rounding errors            [/SIZE] [SIZE=3]± 1 meter[/SIZE]


        bineinteles, la viteze mari de deplasare, eroarea este relativ mica, nefiind iterativa.
        iar eroarea de pe vitezometru nu e impusa de nici o reglementare, ci e un pur efect fizic de patinare a anvelopei pe suprafata de rulare la turatii mari. cu cat asupra rotii se aplica moment de rotatie mai mare [ce mareste viteza unghiulara], cu atat patinarea va fi mai pronuntata, deci vitezometrul inregistreaza o deplasare liniara mai lunga decat s-a realizat in realitate. simplu.

        Comment


        • #94
          mai studiaza ia vezi ce cuplu iti trebuie la roata sa patinezi cu 150km/h o guma de 15" pe care apasa vreo 600 de kile si apoi vezi cate sute de cai tre' sa aiba motorul ala si apoi aproximeaza si sutele de ani pana cand un logan va avea asa un motor...
          ce simplu le pare unora totul... daca eroarea aia a ta e de 12m (ca ai insumat simplu toate erorile, inseamna ca stand pe loc, gps-ul poate sa-mi arate oricat intre 0 si 40km/h), nu de alta dar 12m/s sunt exact 43km/h.
          in alta ordine de idei, lucrand in industria auto, iti pot spune ca toti producatorii au eroare de afisare. asa se cere de standardele automotive in vigoare...
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • #95
            nu-ti arata intre 0 si 40km/h, ci iti arata pozitia ta oriunde intr-o raza de 12 metrii radial, stand pe loc. la asta ma refeream. cum se aplica eroarea asta in timpul mersului, mai dificil de aproximat. oricum, n-am zis ca eroarea iti baga 12 metrii la fiecare secunda, asta ai dedus tu.

            Comment


            • #96
              corect, asta am dedus eu...asa cum tie ti-a fost simplu sa aduni toate erorile, asa le-am transformat si eu. si zi-mi ca-n cazul; cel mai defavorabil nu e posibil ca la o localizare sa te "vada" la coltul blocului si la urmatoarea localizare sa te "vada" la blocul veci, deci tu stai pe loc si totusi teoretic pe gps te-ai deplasat 20m. daca eroarea "curge liniar de la o localizare la alta, hopa tocmai te misti cu 80km/h stand pe loc...
              sper ca nu te superi prea tare, faza cu patinatul rotii e de teleenciclopedia
              nu ca posibiliatea de care ziceam eu ca gps-ul s-o ia razna are probabilitate mai mare de 1:100000000000....
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • #97
                Interesante toate cele spuse de voi. Eu anul trecut pe autostrada in Croatia , cu o Skoda Octavia 1.9 tdi in fata , eu aveam 130 la bord , tipului cu skoda ii arata 120 pe gps si 120 la bord.In oras am luat radar la 64 km/h si tot atat aveam si eu in bord aprox 64-65 arata indicatorul .Deci ... Eu m-am gandit ca pana in 100 de km/h eroarea sa nu fie asa de mare, dar dupa 100 sa creasca , probabil pana la 10 km/h diferenta.Oricum in oras m-am lecuit, nu mai mult de 60 pe bord.

                Comment


                • #98
                  mai, acuma io nu m-am pus sa aproximez pe ce arc de cerc patineaza o roata la o rotatie completa, cu siguranta diferenta e f mica [altfel ai schimba un set de anvelope la fiecare kilometru]. deci in ce masura patinarea rotii influienteaza viteza indicata de bord, nu stiu. recunosc ca m-am avantat in declaratii mai sus, insa fenomenul persista, atat la accelerare, in curbe cat si la franare [fara blocarea rotii]. insist prosteste, ha?

                  Comment


                  • #99
                    Originally posted by bro View Post
                    iar eroarea de pe vitezometru nu e impusa de nici o reglementare, ci e un pur efect fizic de patinare a anvelopei pe suprafata de rulare la turatii mari. cu cat asupra rotii se aplica moment de rotatie mai mare [ce mareste viteza unghiulara], cu atat patinarea va fi mai pronuntata, deci vitezometrul inregistreaza o deplasare liniara mai lunga decat s-a realizat in realitate. simplu.
                    Si daca schimbi dimensiunea gumei nu mai patineaza? Eu merg pe 205/55/16 si eroarea de afisare a vitezei este de 2-4 km/h.
                    Alea pe 16" patineaza mai putin?

                    Comment


                    • bro, daca la logan ai 110 in bord si 103 real, o patinare de 7% crezi te-ar lasa sa faci 40000km cu un set de gume? repet, pe gumele alea stau 600 de kile cand "patineaza"
                      ideea e ca acea patinare se intampla la nivel microscopic, poate niste microni, in nici un caz 15cm la o rotatie a rotii...de-ar avea loganul forta sa patineze 7% o roata la 150km/h, aia de la ferrari s-a caca pe ei de frica
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • @detail:
                        teoretic toate patineaza, unele mai mult, altele mai putin, in functie de coeficientul de frecare a suprafetei si de suprafata de contact.
                        alea pe 16" patineaza mai putin [iaca, 1 micron in loc de 2 ], dar deja ai decalibrat vitezometrul ala care nu merge corect decat cu dimensiunile standard de gume/roti.

                        @seba:
                        Last edited by bro; 28 May 2009, 16:26.

                        Comment


                        • Cum...patineaza?
                          Daca merg la vale mare si o las in frana de motor la 120, patineaza? Ar trebui sa patineze invers nu? si sa arate o viteza mai mica pe gps decat cea reala, sau cum naiba, ca cel putin pe mine m-ai bagat in ceata.

                          Comment


                          • Iti spun eu, nu l-am decalibrat ci l-am recalibrat (verificat pe GPS), adica am micsorat eroarea "montata" din fabrica, am incredere deplina in indicatorul meu de viteza pe amandoua masinile pe care am gume de 16".

                            Comment


                            • stop joc!
                              o roata stock de logan are diametrul de aprox 61cm, deci op lungime desfasurata de 1m si 93cm. 1-2 microni patinati din 193cm (1930mm sau 1930000um) in nici un caz nu reprezinta 7%...bro are el dreptate, dar nu cum a "decretat" initial; cum am zis, eroarea aia e asa de mica, incat nici un bord super calibrat n-o poate sesiza. un gps cu atat mai mult nu poate sesiza o deplasare de 2 microni cand el are erori de pozitionare de 2m...
                              apropo, tavi, pe asfalt nu-i chiar ca pe gheata, asa cum nici iarna nu-i ca vara....
                              de-ar patina loganul cand accelerezi de la 140 la 160 sa rupa aderenta cu vreo 25cm pe fiecare tura de roata, pe asfalt uscat...au, au, ce bucuros as fi
                              hai ca facuram praf si topicul asta...
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment


                              • Originally posted by Octavian___30 View Post
                                Cum...patineaza?
                                Daca merg la vale mare si o las in frana de motor la 120, patineaza? Ar trebui sa patineze invers nu? si sa arate o viteza mai mica pe gps decat cea reala, sau cum naiba, ca cel putin pe mine m-ai bagat in ceata.
                                patineaza doar cand se aplica cuplu mare la roata. acelasi caz ca si la burnout, insa la un nivel infim. asa cum m-a corectat si seba, "patinarea" asta, desi exista, e insesizabila cu ochiul liber. cine stie, poate nici vitezometrele astea nu-s destul de sensibile sa observe fluctuatiile de viteza.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google