liniute curse raliuri etc LOGAN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Uite un exemplu ipotetic, sa te ajute sa intelegi.

    Luam un Gallardo care sa zicem ca prinde 95 km/h cu TR1, asta undeva la 3.5 secunde. Luam si un Logan 16V care are suta in 10 secunde. Le punem la liniuta si pleaca amandoua, in 3.5 secunde Gallardo are 95 km/h (fara sa dea TR2 sa accelereze in continuare), Loganul probabil da a doua, va dati seama cam cum se duce in fata Loganului si ce avans are. Tot asa timp de 10 secunde cand si Loganul are 100 km/h dar Gallardo are tot 95. In timpul asta pana se chinuia Loganul sa aiba 100, Gallardo are o gramada de avans, desi 0-100 nici macar nu s-a incheiat sau ar putea sa dea TR2 si sa prinda 100 km/h in 15 secunde, ar mai trebui sa mearga mult si bine Loganul pana sa il prinda, desi evident timpul 0-100 e mult mai bun (10 sec vs 15).

    Acum ca ai inteles (sper) exemplul asta iti dai seama ca se intampla si la masini normale cu diferente normale, la o scara mai mica dar se intampla. Daca nu ai inteles cere altcuiva sa iti explice sau cauta niste formule simple de fizica pe net in legatura cu acceleratia sa te convingi.

    Trebuie sa te utii la timpii declarati pe o anumita distanta (402m, 1000m) nu la timpul pana sa ajunga la o viteza anume, asta e relativa, acceleratia lor nu o sa fie identica/liniara deci o sa fie in locuri diferite chiar daca in timpul X au aceeasi viteza. E simplu, serios.
    Last edited by Shakar; 19 August 2010, 21:34.
    '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

    Comment


    • 0 - 100 presupune acceleratie continua cu scurte intreruperi cand se schimba treapta.

      tu pui gallardo ala sa mearga rectiliniu cu viteza constanta. aia nu mai este acceleratie. in momentul in care nu a mai schimbat treapta si nu a mai accelerat la revedere timp 0 - 100. nu mai este acceleratie ci este deplasare cu viteza constanta.

      da mi o explicatie cand o masina de 11 sec este in fata uneia de 10 sec in conditiile in care amandoua se deplaseaza constant accelerat pana la 100 kmh.
      nu sa le pui sa se limiteze in treapta la o anumita viteza.
      dupa cum se si numeste acceleratie 0 - 100 nu deplasare constanta cu 95 kmh
      Last edited by alessandro; 19 August 2010, 21:46.

      Comment


      • Eu ti-am aratat ca o masina cu 0-100 in 15 secunde (in 15 sec a prins 100) era inaintea uneia cu 10 sec. Simplu. Acelasi lucru la alta scara se intampla daca una din masini accelereaza pe 1 si 2 mai puternic si ia avans apoi pe 3 pierde si are timp 0-100 mai prost dar nu suficient de mult incat sa fie in spatele aleia cu 10 sec care nu a recuperat toata distanta.

        Vrei ceva real/concret ? Uita-te pe youtube la curse de drag facute de rusii aia (drag times info sau nu stiu cum), una din ele (nu imi mai amintesc exact) este M6 vs ceva AWD. La final M6-le avea viteza mai mare (320 sa zicem) in timp ce masina AWD avea 300, evident 0-300 a fost mai bun la M6 (desi la 300 era in spatele aleia care probabil avea 280-290 atunci), 0-320 nici nu mai vorbim din moment ce aia nu avea atata, cu toate astea a pierdut cursa, era in spatele aleia cu timp mai prost. Simplu si logic daca mai citesti o data primul exemplu. Au multe filme, uita-te la ele ca sigur sunt mai multe exemple unde masina cu viteza mai mare era totusi in spate.

        Repet - ca doua masini sa fie in acelasi loc, acceleratia lor trebuie sa fie identica, iti dai seama ca nu este asa si difera mult, de aia o sa fie in alt loc. Ca sa se intample ce spui tu uita-te la timpii pe o distanta parcursa, nu 0-xxx km/h, altfel nu e relevant.

        Daca 2 masini au 0-402m in 17 secunde atunci da, la 402m trebuie sa fie fix in acelasi loc, desi la 410m nu mai e musai, una din ele posibil sa aiba viteza mai mare.
        '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

        Comment


        • @Shakar,faza cu Gallardo ai copiat-o de pe ******* nu-i asa ;;) si acolo era despre lambo scris asa ceva intr-un topic foarte,foarte asemanator

          Comment


          • avand in vedere ca ambele masini pleaca din acelasi punct , in acelasi timp .
            adica masinile ambele pleaca din repaus aia inseamna ca t0 si v0 sunt 0 .
            aia inseamna ca neaparat cea care are 11 secunde 0-100 are o acceleratie mult mai proasta ca aia care are 0-100 in 10.2 ...asadar din legea acceleratiei a=dv/dt rezulta ca loganul are acceleratia notata cu aL= 2.72m/s2 , si o masina care face 0-100 in 11 s are acceleratia 2.52 m/s2 .
            Din Legea miscarii rectilinii uniform variata adica x=x0 +v0t + a(t) patrat/2
            adica distanta notata cu d = x-x0
            d=v0t + a(t)patrat/2
            se pleaca de pe loc => v0 = 0
            => d = a (t)patrat /2
            si de aici rezulta distanta parcursa de logan ... care este 141.5 m pana la 100 km/h
            si distanta parcursa de masina cu 0-100 in 11s adica 152.7 m ...pana la 100 km/h
            chestii valabile in situatia in care masinile sunt conduse ambleme 100% identic ,dar aici intra factorul uman.
            un exemplu , daca cel cu 11 a plecat din 3000 rpm si tu din relanti , e clar ca si-a facut un avans in fata ta,pe care n-ai cum sa il recuperezi din cauza ca masinile au putere foarte apropiata . O fractiune de secunda ezitare, si din 16v scoti timp de 1.4 .
            daca am gresit sa ma corecteze cineva , asta mai imi amintesc eu din clasa a 9a
            deci e bash invers , adica daca masina are 0-100 mai bun ca tine , inseamna ca are 0-100 mai bun ca tine si te face pana la 100 la ora , regula nevalabila pe 402 m , dar valabila pe 0-100 km/h
            hai sa incercam si cu o exemplu dat de tine ,adica o masina care ia 0-100 in 15 si una care ia 0-100 in 10 .
            a15 = 1.85 m/s2 si a10=2.78 m/s2 .
            Dupa asta rezulta ca distanta parcursa cu acc a15 pana la 100 km/h este d15 = 209 m
            iar d10 = 139 m ... adica masina ce face 0-100 kmh in 10 secunde ,pana la 100 la ora parcurge 139 metri ... si cealalta 209 metri ...real/concret ... nu vad cum ar avea cum sa fie in fata la aia cu 10 sec, doar daca introducem ipoteza unei gauri negre .
            mai simplu si fara atatea calcule ar fi raspunsul la intrebarea ... cine ajunge primul la 100 km/h ? sa fie ala care face 100km/h in 15 s sau ala care face in 10 s ?
            Last edited by Cristi_Xp; 19 August 2010, 23:14.
            Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

            Comment


            • Nah...astia care au invatat la scoala stiu sa faca virgula calcule )))
              E interesant ca in 142 metri prinde 100/h(serios?), dar in 400 metri nu trece de ~140/h.
              Trebe putere tata, dar parca da cu virgula.

              Comment


              • pe 402 m se prind in jur de 127 km/h din cate imi amintesc .
                incearca si refa calculelele , sau fa-o practic sa vezi daca se apropie ,eu am scris la repezeala.
                daca s-ar pastra acceasi acceleratie ca pana la 0-100 timpii ar fi mai buni , dar avand in vedere ca se vorbeste despre treapta 3a si ceva ceva din a 4a ,ca sa mai pui 27 km/h mai ai la dispozitie restul de 7-8 secunde )
                Last edited by Cristi_Xp; 19 August 2010, 23:16.
                Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                Comment


                • Nu combat asta.
                  Mai punem si cx-ul si e gata treaba.
                  Oricum, totul creste exponential daca n-ai putere.
                  0-100/h in 140 metri (10,x sec) si 0-1000 metri in ~32 sec.

                  Adica iti mai trebe de ~6 ori mai mult drum si de 3 ori mai mult timp ca sa pui inca ~60-70 km (?) in plus.
                  Last edited by Octavian; 19 August 2010, 23:30.

                  Comment


                  • depinde , cred ca de la un moment dat , acceleratia tinde catre 0 )
                    de pe 160 incolo mai mult ca sigur )
                    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                    Comment


                    • fizica lu' peshte, doua masini cu acelasi timp se pot afla in locuri diferite pe pista. pentru ca intra in calcul foarte mult timpul de schimbare la treapta, sau cate viteze foloseste fiecare. dar logica spune ca masina care face mai repede suta evident va avea o viteza mai mare decat aia cu timp % mai mare. fizica (teoria) spune ca daca doua masini au parcurs aceeasi distanta in acelasi timp, cu acceleratie constanta!!!!!, vor avea la aceleasi moment aceleasi viteze. dar la o masina acceleratia este "in hopuri", in functie de schimbarea treptei.

                      v1=d1/t1.
                      v2=d2/t2. daca v1=v2 si t1=t2, rezulta d1=d2, masinile sunt una langa alta. problema este cat de mult "mint" producatorii, sau cat mai aproape de realitate sunt facute aceste masuratori. nu scrie undeva ca Logan face suta in desert, iar Opel undeva pe role, nu? dar e foarte posibil sa fie asa. Frumos ar fi sa alcatuim o "baza de date" cu timpii 0-402m, per model, in acelasi loc. presupunem locul standard de cumparaturi ca fiind spatiul, testele facute doar seara, si presupunem ca toti soferii sunt la fel de dibaci, sau face toate probele doar un singur sofer. asa, la orice "liniuta" stim din start care e probabilitatea ca cineva sa castige!!!
                      Last edited by razvanamza; 19 August 2010, 23:49.

                      Comment


                      • pai si dupa parerea ta , timpii astia de 0-100 cum sunt calculati ? in treapta 1a ?
                        doua masini cu acelasi timp trebuie sa se afle in acelasi loc cel putin fiizc , daca nu se afla in acelasi loc inseamna ca nu au acelasi timp ,pentru ca a intervenit o variabila ...aia dintre volan si scaun .
                        Last edited by Cristi_Xp; 19 August 2010, 23:50.
                        Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                        Comment


                        • eu kma refeream la timpii teoretici, de fabrica. nea gheorghe si cu nea ion nu vor avea acelasi timp cu Loganu' din simplul motiv ca sunt diferiti. dar nea ghoerghe cu Logan si tot nea gheorghe cu astra ar putea demontra o diferenta reala. get it? si daca se da si nea ion, intai cu logan, apoi cu astra, si-i da la fel, va reiesi ca logan difera fata de astra cu x metri. clar?

                          Comment


                          • Originally posted by razvanamza View Post
                            fizica lu' peshte, doua masini cu acelasi timp se pot afla in locuri diferite pe pista. pentru ca intra in calcul foarte mult timpul de schimbare la treapta, sau cate viteze foloseste fiecare. dar logica spune ca masina care face mai repede suta evident va avea o viteza mai mare decat aia cu timp % mai mare. fizica (teoria) spune ca daca doua masini au parcurs aceeasi distanta in acelasi timp, cu acceleratie constanta!!!!!, vor avea la aceleasi moment aceleasi viteze. dar la o masina acceleratia este "in hopuri", in functie de schimbarea treptei.

                            v1=d1/t1.
                            v2=d2/t2. daca v1=v2 si t1=t2, rezulta d1=d2, masinile sunt una langa alta. problema este cat de mult "mint" producatorii, sau cat mai aproape de realitate sunt facute aceste masuratori. nu scrie undeva ca Logan face suta in desert, iar Opel undeva pe role, nu? dar e foarte posibil sa fie asa. Frumos ar fi sa alcatuim o "baza de date" cu timpii 0-402m, per model, in acelasi loc. presupunem locul standard de cumparaturi ca fiind spatiul, testele facute doar seara, si presupunem ca toti soferii sunt la fel de dibaci, sau face toate probele doar un singur sofer. asa, la orice "liniuta" stim din start care e probabilitatea ca cineva sa castige!!!
                            poftim o lista , oricum masuratorile se fac dupa anumite reguli , nu la fiecare cum ii vine , pe ploaie pe zapada etc.


                            masinile sunt prea apropiate una de alta ca sa fie o diferenta prea mare intre 2 semafoare ,cand unul doarme si celelalt profita de asta ...etc
                            Chestia cu schimbul de soferi am sugerat-o tot timpul celor care se incordau ca faceam masini mult mai tari decat masinile lor .
                            Last edited by Cristi_Xp; 20 August 2010, 00:00. Reason: Automerged Doublepost
                            Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                            Comment


                            • pai si eu am facut destule logane pe al caror fund scrie 1.6. asta nu inseamna ca ma bata si un 1.4 obisnuit cateodata aia. aia nu sareau de 4000 de ture ca "crapa motoru'.."

                              Comment


                              • Originally posted by marx View Post
                                am mai spus eu loganul 16v nu vede suta in 10.2 nici sa ma dau de trei ori peste cap si sa ma transform in zana maselutza.

                                eu nu am incredere nici in producator nici in gtech. deci un 11 secunde cum au zis cei de la topgear mi se pare plauzibil
                                cu ce masini ziceai ca te-ai dat cu timp mai slab si te-au facut? ca eu sincer nu am intalnit niciuna. si apropo am citit pe fan kia ca v-ati dat cu proceedul ala alb.sper ca nu la kia asta te referi cand zici ca 16v pierde cu masini cu timp mai slab. eu nu as fi asa sigur ca masina aia e stock. baiatul e mai in fiecare seara prezent la ture pe magheru si o alearga, nu iese la plimbare. scria pe acolo ca de fapt e incepator si ca nici sa ii dea nu prea stie,,, nu e chiar asa . o alearga mai mereu...

                                si daca zici ca scoate 16v 11s asa mica ti se pare diferenta intre 16v si 8v? doar 0.5s?
                                Last edited by bossake; 20 August 2010, 00:22. Reason: edit
                                Dacia Logan Prestige 1.6 16v - B 21 xxx

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google