Na ca am facut-o si eu. Am iesit de dimineata cu masina in oras prin traficul de ora 7:30-8:00 si m-am aventurat pe stradutele dintre blocuri zona Lacul Tei unde trebuia sa ajung cu piticul la doftor. Mare noroc cu masina asta, in primul din cauza franelor. Pe la Dristor, un adormit a ramas blocat cu mana pe claxon in spatele meu, sa ma faca atent ca el vrea sa treaca pe langa mine cand eu ocoleam de masinile parcate in mijlocul strazii. Cum ne rotaiam noi unul la altul in priviri si din volan, PAC ala din fata franeaza brusc. Evident, altul care s-a gasit inaintea lui sa opreasca in drum. N-am apucat sa vad decat putin cu coada ochiului, bag piciorul in frana si ma proptesc din balans direct in el. Noroc cu franele bune de pe ATR-ul, ca s-a oprit la mm insa am nevoie de alta suspensie. Din balansul facut la franare m-am sprijinit cu spalatorul de faruri in Hyundai rosu din fata, fara nicio paguba. De data asta am scapat ieftin.
Am plecat mai departe, trafic bara la bara pe Mihai Bravu si pana in Lacul Tei. Locatia unde trebuia sa ajung era printre blocuri pe stradute pline de zapada, sleauri si masini parcate aiurea. Noroc ATR-ul este inalt si ca am gasit un loc cat de cat accesibil in zapada chiar in fata spitalului unde aveam nevoie. Mi-am luat avant pe sleauri si am infipt ATR-ul direct in zapada pe diagonala. Din pacate, fiind prea lung si iesea un pic in strada, a trebuit sa ii fac loc in zapada cu bara fata. Deja ma gandeam cu groaza ca dupa ce termin va trebuie sa scot masina din zapada si daca nu iese din prima, am incurcat-o. Nu am lopata si nici lanturi, iar gumele de iarna sunt cam praf. Semnele nici ele nu erau incurajatoare, sub zapada era strat de polei serios, iar pe alti din jur blocati i-am ajutat sa iasa din sleauri. Ce VSA, ESP, ASR etc, cu LSD (autoblocant) masina asta toaca zapada mai ceva ca un 4x4. La plecare, teama mea ca raman in zapada s-a risipit repede, am iesit fara nicio problema. Dar ca la romanica, eu pe strada cu sens unic cu un singur sleau. Cel din fata mea cu un Ford Fiesta cu numar de CT, evident pe interzis. Gesticula de zor sa dau cu spatele ca el vrea sa bage masina de unde am iesit eu. In spatele meu la 10 m, un Logan blocat pe sleauri. Dupa ce vad ca tampitelul de Constanta insista sa intre in locul de unde am iesit eu, dau cu spatele si il las sa incerce. Nici n-a plecat bine ca a ramas suspendat pe sleauri. Norocul meu ca in stanga aveam o alta strada pe unde puteam iesi. Cam nasoala, cu risc de a ramane suspendat si plina de gheata, dar merita incercat. Nu stiu cum sa ma exprim, dar aveam senzatia ca merg cu caruta pe camp din cauza gaurilor si a poleiul. N-am atins cu burta masinii, mi-am luat cateva injuraturi de la babele aflate pe mijlocul drumului si cu creierul zdruncinat am reusit sa ies la bulevard.
Incepe sa-mi placa din ce in ce mai mult modelul acesta de Accord. Ai senzatia ca mergi cu o masina foarte solida, controlabila si destul de veche incat sa nu-ti bati capul cu prostii de pe sosea. Cu Tourerul nu cred ca m-as fi aventurat in perioada asta pe stradute pline de zapada si gheata. Sa nu mai vorbesc de locurile de parcare, mi-ar fi fost mila sa-mi fac loc in zapada cu ea.
Ar trebui sa fac un clasament pentru cele doua generatii de Accord, cu bune si rele. Sa vedem care castiga.
Am plecat mai departe, trafic bara la bara pe Mihai Bravu si pana in Lacul Tei. Locatia unde trebuia sa ajung era printre blocuri pe stradute pline de zapada, sleauri si masini parcate aiurea. Noroc ATR-ul este inalt si ca am gasit un loc cat de cat accesibil in zapada chiar in fata spitalului unde aveam nevoie. Mi-am luat avant pe sleauri si am infipt ATR-ul direct in zapada pe diagonala. Din pacate, fiind prea lung si iesea un pic in strada, a trebuit sa ii fac loc in zapada cu bara fata. Deja ma gandeam cu groaza ca dupa ce termin va trebuie sa scot masina din zapada si daca nu iese din prima, am incurcat-o. Nu am lopata si nici lanturi, iar gumele de iarna sunt cam praf. Semnele nici ele nu erau incurajatoare, sub zapada era strat de polei serios, iar pe alti din jur blocati i-am ajutat sa iasa din sleauri. Ce VSA, ESP, ASR etc, cu LSD (autoblocant) masina asta toaca zapada mai ceva ca un 4x4. La plecare, teama mea ca raman in zapada s-a risipit repede, am iesit fara nicio problema. Dar ca la romanica, eu pe strada cu sens unic cu un singur sleau. Cel din fata mea cu un Ford Fiesta cu numar de CT, evident pe interzis. Gesticula de zor sa dau cu spatele ca el vrea sa bage masina de unde am iesit eu. In spatele meu la 10 m, un Logan blocat pe sleauri. Dupa ce vad ca tampitelul de Constanta insista sa intre in locul de unde am iesit eu, dau cu spatele si il las sa incerce. Nici n-a plecat bine ca a ramas suspendat pe sleauri. Norocul meu ca in stanga aveam o alta strada pe unde puteam iesi. Cam nasoala, cu risc de a ramane suspendat si plina de gheata, dar merita incercat. Nu stiu cum sa ma exprim, dar aveam senzatia ca merg cu caruta pe camp din cauza gaurilor si a poleiul. N-am atins cu burta masinii, mi-am luat cateva injuraturi de la babele aflate pe mijlocul drumului si cu creierul zdruncinat am reusit sa ies la bulevard.
Incepe sa-mi placa din ce in ce mai mult modelul acesta de Accord. Ai senzatia ca mergi cu o masina foarte solida, controlabila si destul de veche incat sa nu-ti bati capul cu prostii de pe sosea. Cu Tourerul nu cred ca m-as fi aventurat in perioada asta pe stradute pline de zapada si gheata. Sa nu mai vorbesc de locurile de parcare, mi-ar fi fost mila sa-mi fac loc in zapada cu ea.
Ar trebui sa fac un clasament pentru cele doua generatii de Accord, cu bune si rele. Sa vedem care castiga.











.
Comment