Din schema, 103 (alternator), n-am fir verde, initial am crezut ca poate s-a rupt, insa a doua imagine este facuta cand masina era noua, n-a avut acel fir din fabrica si evident nu aveam martor aprins in bord. Posibil sa fie o schema de la un D4F an de fabricatie diferit.
Laureate 1.2 16v
Collapse
X
-
S-a rezolvat, multumesc Gil26 !!!
Alternator defect, fara incarcare aveam pe borne aprox. 12.07v (Poza cu bateria rosie care de altfel am si luat-o de pe masina si pusa pe redresor, in poza unde este valoarea corecta de incarcare, am montata bateria veche, urmeaza sa remontez pe cea rosie care a stat pe Victron cateva zile) cu motor pornit, s-a verificat si direct de pe alternator, aceelasi valori, clar de la el era problema ! Pentru ca in zona mea (Braila) n-am gasit rapid pe cineva competent care sa repare alternatorul, ba ca le-a plecat electricianul, ba daca pot sa ma duc doar cu piesa !? nu aveam cum ! daca locuiam in Bucuresti era cu totul alta treaba, sunt x specialisti chiar buni care il pot repara foarte bine ! in provincie este putin mai complicat si dureaza mai mult !
Am luat un alt alternator Valeo, nou- ma rog "Remanufactured in Poland", deci reconditionat oficial de catre cei de la Valeo in Polonia, banuiesc ca ei sunt cei mai in masura sa reconditioneze astfel de repere ! Montat pe masina, dat cheie, instant s-a stins martorul de sistem incarcare baterie defect ! am avut ceva temeri ! ma gandeam ca poate nu-i din alternator problema, insa verificat valori cu voltmetru direct de pe alternator, treaba era clara !
Cost Alternator Valeo - 1180 lei cu posibilitate de trimis piesa veche/defecta la schimb, caz in care din acest pret se mai scad aprox. 300 de lei.
A fost sau nu alegerea cea mai buna ? eu zic ca da, este totusi o piesa importanta, fara de care nu poti sa circului cu masina, n-am avut nici mult timp la dispozitie iar la ce temperaturi avem in aceasta sapt, a cantarit mult in luarea acestei decizii.
Probabil la cel vechi s-a dus puntea de diode sau regulatorul de tensiune, ori chiar ambele, rulmentii inca sunt ok.
Daca aveti rulajul meu, asteptati-va la aceasta problema !sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
- Likes 1
Comment
-
242 k, povestea continua ! in wk am schimbat uleiul, ca de obicei, nu-l las mai mult de 6/7 k. Daca tineti la masina, schimbati filtrele si uleiul des, mai des decat scrie cartea ! credeti-ma, este formula castigatoare pe termen lung ! Drumuri bune !!sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
- Likes 1
Comment
-
Mai curge ulei pe la capac?Originally posted by prometheus View PostTare asta, o fi noua moda ! pe mine chiar m-a salvat de cateva ori acel scut mergand pe drumuri forestiere ! este din metal si chiar poate proteja cum trebuie baia de ulei !
Legat de capacul chiulasei, inca sunt in "teste" cu privire la celebrele scurgeri de ulei dinspre spatele capacului, cei care au D4F stiu despre ce scriu ! unde o parte din prinderi sunt in interiorul garniturii de capac si la scurt timp dupa inlocuire garnitura, uleiul incepe sa curga de pe la suruburi, faza cu pus silicon in zona prinderilor si/sau pe toata portiunea spate a garniturii, nu rezolva mare lucru, mai rau, tot acel silicon se duce in motor !!
Am reusit sa montez o anumita saiba care are o insertie de cauciuc si una de metal, la suruburile cu bucluc, practic acea saiba sigileaza capul surubului de partea exterioara a capacului, in acest fel, uleiul nu poate trece de surub ! pana cum, 0 scurgeri de ulei, uscat tot ! le-am montat atunci cand am reglat tolerantele la supape, so far so good !!! mai astept putin, sa vad cum se prezinta dupa acest sezon cu temperaturi de foc iar daca spre toamna zona se prezinta ca acum, adaug un comment aici cu tipul de saiba si cum se monteaza !
Comment
-
Le-am dat jos acele șaibe cu inserție de cauciuc, după cum am intuit inițial. La început totul părea ok, fără scurgeri, însă la scurt timp cauciucul s-a umflat de la ulei și s-a rupt — not good ! Așa că am încercat altceva: mi-am făcut un soi de garnituri din clingherit, care rezistă la temperaturi destul de mari și nu se deteriorează de la căldură sau ulei.
Până acum, din câte am observat, există o ușoară „transpirație” în jurul șuruburilor, dar nu curge ulei, ceea ce pot accepta. Tot caut o șaibă similară cu cea de la șurubul de golire a uleiului, care are în interior un șnur de azbest, însă încă nu am găsit una cu diametrul potrivit pentru șuruburile de la capacul chiulasei. Deocamdată, clingheritul pare că își face destul de bine treaba.
sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Comment






Comment