Cat Castiga Angajatii Dacia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cat Castiga Angajatii Dacia

    Ce beneficii primesc angajaţii Dacia de la companie. Pe ce cheltuiesc francezii anual 30 mil. euro
    astăzi, 11:26 Autor: Bogdan Alecu

    Pe lângă salariul mediu net de aproximativ 2.600 de lei, cei aproximativ 12.500 de angajaţi ai Automobile Dacia primesc din partea companiei o serie de bonusuri şi avantaje. Astfel, la nivelul anului trecut compania a plătit în afara drepturilor salariale beneficii în valoare totală de aproape 30 mil. euro, adică 2.400 de euro pentru fiecare angajat.

    Fiecare angajat al Dacia a primit anul trecut o primă de Paşte de 873 de lei şi şi una de Crăciun de 957 de lei, în valoare brută. De asemenea, fiecare angajată a primit tichete cadou în valoare de 60 de lei pentru ziua de 8 martie. Tichete cadou de 60 de leiau fost acordate şi de Crăciun fiecărui angajat, în timp ce prima de participare la profitul companiei a fost de 1.240 de lei brut, iar prima de vacanţă s-a ridicat la 1.276 de lei brut.

    Pe lângă prime şi bonusuri, angajaţii mai primesc şi bonuri de masă, iar cei 11.500 de operatori primesc şi o masă caldă gratuită, în timp ce transportul este subvenţionat.

    Pentru concedii pe lângă prime de vacanţă se acordă şi bilete de odihnă şi tratament, în 2010 fiind 4.000 de beneficiari şi aproape 1,3 mil. euro cheltuiţi de către companie. În 2011 cheltuielile au crescut la aproape 1,5 mil. euro în condiţiile în care 4.100 de angajaţi au beneficiat de aceste bilete.

    Sindicatul Dacia negociază în prezent cu cei din conducerea companiei majorarea cu 25% a salariilor dar şi noi beneficii care ar conduce la o creştere cu până la 30-40% a salariilor. Din acest motiv, luna trecută o parte a angajaţilor au intrat într-o grevă ilegală în care a fost afectată producţia pe un interval de patru schimburi, interval în care uzina a pierdut producţie în valoare de 20 mil. euro.

    În data de 8 aprilie 2013, conducerea Dacia a propus Sindicatului Dacia să încheie noul Contract Colectiv de Muncă 2013 care să includă pentru luna ianuarie o creştere generală de 90 de lei pentru operatori, o creştere generală de 90 lei pentru personalul TESA nivelurile 5-7, iar din mai 2013 o creştere generală de 85 lei pentru operatori, 4% creştere individuală pentru TESA nivelurile 5-7 şi 6% creştere individuală pentru TESA nivelurile 8-10. În ceea ce priveşte prima de rezultat, conducerea Dacia oferă suma de 900 de lei pentru 2012. Sindicatul îşi menţine solicitarea de creştere salarială de 480 de lei, primă de rezultat de 1.600 de lei, la care se adaugă diferite sporuri şi concedii suplimentare, care s-ar traduce printr-o creştere a veniturilor de aproape 40%.

    ”Pentru un operator cu un salariu de 2000 de lei, această ofertă reprezintă o creştere de circa 9%, mult peste media creşterilor din piaţă în 2013, care se situează de regulă între 0 şi 5%. Este o solicitare complet nerealistă, care pune în pericol competitivitatea Dacia în raport cu alte uzine din Grup şi, în cele din urmă, locurile de muncă atât de pe platforma de la Mioveni, cât şi din industria auto românească. Dincolo de această poziţie a sindicatului, mizăm pe responsabilitatea salariaţilor noştri pentru a construi împreună un viitor sigur şi stabil pentru compania noastră”, a declarat Radu Mavrodin, Director Resurse Umane Renault România şi regiunea Euromed-Africa.

    Negocierile au început în data de 20 februarie 2013 şi până acum s-au desfăşurat 14 şedinţe de negociere.

    Sursa: ZF
    Saab 9-5 Aero

  • #2
    Originally posted by eugenmanea View Post
    Pe lângă salariul mediu net de aproximativ 2.600 de lei
    Da, probabil 60%-70% au minimul pe economie, vreo 20%-25% au mediul, iar restul au de la 2600 de euro in sus

    Comment


    • #3
      In 2010 un muncitor debutant avea 1,650 RON net, iar restul cam 2,000. Acum nu mai stiu:

      Dacia reprezintă unul dintre produsele româneşti cel mai bine vândute în străinătate. Anul trecut producătorul de automobile de la Piteşti a înregistrat un număr record de vânzări: 349.000. S-a resimţit acest lucru şi în salariile muncitorilor?

      În 2010, fabrica de la Piteşti a grupului Renault a produs cu 12% mai multe maşini decât în anul 2009. Aproximativ 90% din producţie a fost exportată în Franţa, Germania, Italia, Spania, Turcia, Algeria etc. „Anul trecut, noi nu am cunoscut ce înseamnă criză economică. Am muncit şi sâmbetele. E drept că orele suplimentare ne-au fost plătite dublu de angajator. Toţi muncitorii au fost mulţumiţi, mai ales că fiecare a primit în plus la salariu în jur de 300 de lei", spune pentru România Liberă Ion Iordache, vicepreşedintele sindicatului Automobile Dacia.

      Dacă în anii trecuţi, sindicaliştii organizau proteste care îngheţau producţia de autovehicule, nemulţumiţi de salariile cu care erau remuneraţi, în 2010 s-a înregistrat un consens între muncitori şi patronatul francez.

      „Am negociat la început de an o creştere salarială de 15%, apoi ne-am văzut de treabă", spune Iordache.

      2.000 de lei net, salariul mediu al unui muncitor calificat

      Reprezentanţii patronatului francez al Automobile Dacia au declarat că, în 2010, salariul mediu brut al unui muncitor a fost de 3.027 lei lunar. Salariul este mai mare decât venitul lunar brut de anul trecut pe economia naţională care, potrivit Institutului Naţional de Statistică, a fost de 1.925 de lei. „Salariul mediu net la Dacia e în jur de 2.000 de lei. Banii aceştia, în jur de 450 de euro, îi câştigă un muncitor profesionist, de execuţie", explică liderul sindical Iordache. El precizează că salariul unui muncitor debutant este in jur de 1.650 de lei net. Pe treapta următoare de salarizare se situează muncitorul profesionist, 2.000 de lei net, apoi personalul administrativ şi inginerii, cu peste 2.500 de lei net.

      Ion Iordache afirmă că angajaţii francezi din conducerea fabricii argeşene au salarii mai mari. „Nu ne-au interesat niciodată salariile acestora. Au alt statut şi facilităţi speciale. Cum pe funcţiile similare din Franţa lefurile sunt în jur de 5.000 de euro, nu cred că au venit aici, în România, să lucreze pe bani mai puţini. Dimpotrivă.", spune liderul sindical. Pentru că producţia şi vânzările au mers excelent, liderul sindical ne-a declarat că săptămâna viitoare vor începe negocierile cu patronatul francez pentru o nouă mărire de salarii, valabilă pentru 2011.

      Reamintim că anul trecut, angajaţii Dacia au protestat faţă de intenţia companiei de a creşte doar salariile unor şefi de echipe şi maiştri. În cele din urmă, reprezentanţii muncitorilor au ajuns la o înţelegere cu patronatul.

      65 milioane de euro, profit în 2010

      Potrivit site-ului Ministerului Finanţelor Publice, Automobile Dacia a înregistrat un profit de 57,5 milioane de euro în 2009. Întrebaţi care este profitul fabricii din România pe anul 2010, reprezentanţii patronatului francez au refuzat să răspundă, motivând că cifrele încă nu au fost calculate. Având în vedere creşterea de producţie de anul trecut profitul ar putea fi mai mare.
      Saab 9-5 Aero

      Comment


      • #4
        Pai sa tot lucrezi la Dacia, in conditiile astea!

        Comment


        • #5
          Pai si care e faza cu topicul asta? E o companie privata. Cei de la renault isi platesc oamenii cu cat considera ca e cazul. Avand in vedere ca au sporuri de noapte, de week end, de toxicitate etc nu mi se pare ca au salarii asa de mari. Plus ca media aia e ridicata foarte mult de management.

          Asta e o chestie gen salariu mediu in domeniu bancar >1000 EUR, dar 80% sunt "palmasi" si au salarii pana in 1500 RON.
          sigpic

          Comment


          • #6
            Chestia e ca sindicatul vrea marire leafa cu 40%, altfel ameninta cu greve de proportii.
            Orele suplimentare se platesc separat.
            Salariul mediu pt un muncitor in 2010 era 2,000 lei net. Avand in vedere ca la Dacia salariul creste cam cu 10% pe an- probabil ca acum au cam 2,500 lei.
            Saab 9-5 Aero

            Comment


            • #7
              ieri am fost prin franta,deja zici ca esti in romania,pe une te uiti vezi sandero,logan,duster,dokker,lodge

              Comment


              • #8
                it's just bullshit
                vrajeala corporatista.
                adevarul e cu mult mai trist.
                maririle nu sunt de 10%.
                daca iei un 4-6 % esti considerat lingau de catre colegi.
                la uzina maririle sunt identice pe categorii, negociate si sunt de aprox. 5%
                in rest, la auxiliari, sunt individuale si in general sunt intre 2-6% cu sanse reale sa fie 0%
                este posibil ca sa ti se prezinte ca o mare implinire faptul ca ai primit o marire de 0%... cea mai mare tampenie.
                prin auxiliari a se intelege tot ceea ce nu este direct implicat in productie.
                Last edited by skd_ozenel; 9 April 2013, 16:33.

                Comment


                • #9
                  nu are nimeni salariu mai putin de 1800 1900 ,,palmas,, poate doar femeile de servici, am cativa priteni care lucreaza in uzina, in caroserie, si cu 2 sambete pe luna, program de 8h ,3 schimburi nu i-au sub 2300 ron si fara facultate, studiile lor fiind liceu sau profesionala....altii pe stivuitoare la fel,oameni care nu au castigat in ultimii 2 ani mai putin de 1900 2000 ron ,plus cat se fura la greu........incepand de la un banal surub (ca drept exp) si pana la borduri panouri usi etc(piese mari)......
                  ps: si pentru cine doreste o angajare in uzina sansele sunt 0% daca nu dai dreptul cuiva sau parintii sa lucreze acolo care sa iti ofere un ,,ajutor divin,,

                  in fine ideea este ca se castiga foarte bine .si ei faceau greva acum cateva saptamani.......
                  Last edited by darkman; 9 April 2013, 16:42.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by amitaf View Post
                    ieri am fost prin franta,deja zici ca esti in romania,pe une te uiti vezi sandero,logan,duster,dokker,lodge
                    da fix! ieri ai plecat pana in franta si azi te-ai intors, nu?
                    Inseamna ca ai trecut si prin jermanica, si ai vazut ca si acolo sunt o groaza de dacii.
                    Eugene, ce nu intelegi din fraza: Salarul mediu este ridicat din cauza salariilor inginerilor, managerilor, etc?

                    Comment


                    • #11
                      Pai salariul mediu cu tot cu management este 3,000 . Iar pentru muncitori calificati e 2,500.
                      Daca le-ar mari salariul cu 40% asta ar insemna ca un muncitor cu liceu/profesionala ar lua 3,500 lei net .
                      La asta se adauga ore suplimentare. Eu zic ca e foarte Ok pentru Romania plus ca stiti voi...daca nu cade pica (daca ma intelegeti ce vreau sa zic )
                      Last edited by vitriol; 9 April 2013, 20:11.
                      Saab 9-5 Aero

                      Comment


                      • #12
                        Se vede ca au un sindicat puternic care stie sa negocieze cu conducerea uzinei,atata timp cat uzina este pe profit trebuie marite salarile !

                        Comment


                        • #13
                          In loc sa-si vada de lucru, cer mariri.
                          Tipic romanesc: "Ce domne, ni se cuvine!"

                          Profitul nu-l cuantifici tu, ca angajat. Cand e de dat, se da.
                          Problema este ca se fura ca-n codru si daca nu-i mai lasi sa fure, isi dau demisia ca sunt cretini si cred ca-si pot gasi in alta parte loc de munca.
                          Eu as muta fabrica in Ardeal.
                          Aia macar au un simt al raspunderii...
                          No offence fata de argeseni, insa din experienta mea, este cea mai periculoasa zona de facut business: puturosi, fura si au pretentii pana la cer si inapoi.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Cezar View Post
                            In loc sa-si vada de lucru, cer mariri.
                            Tipic romanesc: "Ce domne, ni se cuvine!"

                            Profitul nu-l cuantifici tu, ca angajat. Cand e de dat, se da.
                            Problema este ca se fura ca-n codru si daca nu-i mai lasi sa fure, isi dau demisia ca sunt cretini si cred ca-si pot gasi in alta parte loc de munca.
                            Eu as muta fabrica in Ardeal.
                            Aia macar au un simt al raspunderii...

                            No offence fata de argeseni, insa din experienta mea, este cea mai periculoasa zona de facut business: puturosi, fura si au pretentii pana la cer si inapoi.
                            Vezi ca si Ardealul e tot in Romania,orice ai zice.Daca e s-o luam asa,fiecare a avut experiente.
                            Forum neinteresant. Delogat definitiv.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Cezar View Post
                              Eu as muta fabrica in Ardeal.
                              Eventual la Jucu, in locu' fostei Nokia, nu?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google