Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Salutare colegi !
    La eco-g-ul meu vreau sa ii cumpar anvelope de iarna.
    Din fabrica am cerut sa vina cu 195/55R16(jante aliaj).
    In cartea masinii este trecuta doar dimensiunea asta.
    Am fost la reprezentanta, acolo aveau doar Motrio 205R60R16(made in Romania) la 355 ron bucata. Cred ca sunt facute la Continental Timisoara.
    Online am mai cumparat la masinile anterioare insa cu vulcanizarile mai greu, mereu dadeam de dorei care lucrau cu barosul, mereu mergeam cu frica, am avut fel si fel de patanii, stateam mereu cu ochii pe ei (anvelopa taiata, echilibrare facuta prost, janta julita, etc etc)).
    Din ce stiam, Motrio este comercializata exclusiv pt Renault/Dacia. Nu stiu cat de grozave sunt, am vazut una expusa,profilul era asa-si-asa, nu foarte agresiv dar nici prastie(am avut si asa ceva la viata mea).

    As incerca la alta reprezentanta, poate gasesc ceva mai bun sau macar pe dimensiune.
    Ma pot intinde la 400-450 ron/buc, fac o investitie pe termen lung, dar cel putin cu Motrio-urile astea , credeti ca ar fi o algere proasta/gresita?
    Intrebarea 2 : totusi, daca in carte e trecut 195/55R16, sa caut doar dimensiune asta, corect? ITP-ul il voi face mereu vara(setul de vara e dim. corecta).

    Comment


    • 1. Da, Motrio e marcă smart-buy a Continental.
      2. Motrio sunt foarte OK pentru prețul lor, mai bune decât cele de buget/low-cost.
      3. Dacă te aproprii de 100€ îți recomand să alegi modele premium de la marii producători:
      --- Goodyear
      --- Vredestein
      --- Continental
      --- Michelin
      --- Firestone
      --- Hankook
      --- KLEBER
      --- BFGoodrich
      --- Bridgestone
      --- Barum
      --- etc.
      4. Rămâi la dimensiunea permisă în CIV --- 195/55R16 --- vezi că ai menționat în CIV pe ultima pagină și 185/65/R15...
      5. Cu mici excepții, prețurile pentru 195/55R16 de calitate nu sunt foarte diferite de 205/60/R16 - în ciuda miturilor care circulă...

      Eu personal renunț la schimbul iarnă-vară și trec la all-season premium - am pus ochii pe Continental AllSeasonContact, care sunt 450-480 lei - pe cele de prim-montaj Continental EcoContact 6 le țin vara până se uzează (estimez 4 veri) și apoi rămân pe AS.

      Comment


      • DFA,multumesc de feedback. Am sa trec si eu anul asta pe AS, exact ce ai indicat Continental AllSeasonContact 185/65 R 15, fiindca nu mai am nici o pereche buna ptr cele 2 anotimpuri
        Cu prostul nescolarizat / Te lupti putin si ai scapat. / Dar duci o lupta colosala, / Cu prostul care are scoala!

        Comment


        • Acum cativa ani va spuneam ca, avand in vedere iernile noastre, anvelopele all season vor fi o optiune de luat in consideratie.. Astazi deja e o certitudine, ca nu se merita sa rotesti doua seturi de anvelope. Firme de renume, produc astazi anvelope performante, pentru cele doua sezoane.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • Am trecut peste patru ierni cu un set de Michelin Crossclimate prima generatie . Comportament foarte bun vara si pe drumuri umede . Iarna , iarna apar problemele , au tendinta accentuata de a aluneca lateral pe zapada moale ,putin umeda si chiar pe zapada bine batatorita . Disatanta de franare in asemenea conditii este foarte mare. Acest comportament a fost sesizat si de fiul meu in alta zona geografica , ceva mai blanda. Odata la incercarea mea de a iesi dintre doua masini parcate ceva mai apropiat , aproape am lovit una din masini pentru ca a alunecat laterat . Deci in anumite conditii nu poate tine traiectoria . Explicatia mea consta in faptul ca profilul anvelopei este in " V " fara santuri mediane mari (mai late) care sa impiedice alunecarea laterala . De asta , la anul viitor voi alege un all season cu un profil mai agresiv si cu santuri mediane mai mari . Am vazut ca se gasesc in clasa de eficienta B si consum C . Le rulez doar cinci ani ( specialistii recomanda patru ) desi mai inca "carne" pe ele .
            Last edited by gledstone; 1 week ago.

            Comment


            • Prima generație de CrossClimate da, au fost mai mult "de vară+o încercare de iarnă" - în orice recenzie serioasă s-a văzut că iarna nu sunt chiar ce trebuie. Cu CrossClimate+ au mai dres maioneza un pic.
              Dar acum cică a 2-a generație e net superioară, chiar cică ar fi foarte OK iarna.

              Plus că au venit din spate alte anvelope AllSeason premium:
              - Goodyear Vector 4Seasons Gen-3
              - Vredestein QuaTrac
              - Continental AllSeasonContact
              etc.

              Comment


              • Da , dar au pastrat acelasi profil in "V" subtire . Aici s-ar putea sa se pastreze problema . Eu am condus din 1976 cu diferite marci de cauciucuri , incepand de la "Victoria" " all season" de nevoie ( findca altele nu erau ) , la sovietice , care erau foarte moi si se rodeau in maximum 30 000 km si tot asa pana la cele moderne . Experienta m-a invatat ca pentru iarna mai bune s-au dovedit cele mai "cramponate" si cu santuri mediane bine exprimate . Oricum eu nu mai cred in cauciucurie cu profil in "V " performante iarna . Vara da , evita aquaplanarea , pastreaza traiectoria in curbe . Pe mazga iarasi nu mi s-au parut sigure . Dar voi faceti cum credeti , sau cum va indeamna reclamele , dar cel mai bine este sa constatati personal in timp . Fler in achizitie !
                Last edited by gledstone; 1 week ago.

                Comment


                • Originally posted by IancuMIC View Post
                  Acum cativa ani va spuneam ca, avand in vedere iernile noastre, anvelopele all season vor fi o optiune de luat in consideratie.. Astazi deja e o certitudine, ca nu se merita sa rotesti doua seturi de anvelope. Firme de renume, produc astazi anvelope performante, pentru cele doua sezoane.
                  Sa traiti,cu respect. De ce nu mai postati aici si pe softpedia?
                  Cu prostul nescolarizat / Te lupti putin si ai scapat. / Dar duci o lupta colosala, / Cu prostul care are scoala!

                  Comment


                  • Pentru că deja au apărut articole prin presă cum că AllSeason sunt câh iarna...

                    Presa scrie pe baza ăstuia --- https://infocons.ro/infocons-te-ajut...and-de-ce-cum/
                    Și a lu' ăsta --- https://www.rarom.ro/?p=453

                    Articolul RAR e vechi, înainte de 2012.

                    Presa mănâncă c...t, ca să sperie fraierii și să mai primească și ei niște click-uri, că e foame mare.

                    Orice anvelopă fabricată după 2012 care poartă simbolul 3PMSF este de iarnă. Inclusiv alea AllSeason.

                    Din 2012 în EU inscripționarea 3PMSF este obligatorie pentru anvelopele de iarnă - inclusiv cele AllSeason.
                    Inscripționarea veche M+S. M.S. MS încă e acceptată.

                    InfoCons reîncălzește o ciorbă expirată pe ce a zis RAR când lupu' era cățel...

                    InfoCons e în aceiași eroare, pentru că orice anvelopă care poartă marcajul vechi (M+S) sau cel nou (3PMSF) sunt de iarnă. Și alea de vară, dacă ar purta acele marcaje ar fi de iarnă... Observi unde bat?

                    Marcajul vechi M+S era confuz, de aceea EU și ONU au creat un standard și un ISO de testare - astfel s-a creat în 2012 marcajul 3PMSF - vezi ISO 18106:2016 și ISO 4223-1:2017, etc.

                    Anvelopele AllSeason se supun acelorași standarde, dacă poartă marcajele M+S și/sau 3PMSF sunt legale iarna în EU.

                    RAR-ul are acces la toate omologările de anvelope..., așa că nu are ce să-ți facă dacă ai anvelope conform standardelor valabile în EU...

                    Restul sunt povești pentru copii.
                    Attached Files

                    Comment


                    • Asa patesti cand acorzi prea mult credit marketingului indiferent de unde vine , Asa am patit-o si eu cu Crossclimeate -ul . Urmare a experientelor traite de mine pana acum si "brumei" de chimie pe care o stiu o sa actionez "impotriva naturii" . Voi alege niste anvelope de iarna clasa B si C cu profilul si canalelel pe care le-am observat eu a fi mai eficace . Anvelopele de iarna sunt acuzate ca lungesc distanta de franare vara la temperaturi inalte datorita "lichefierii" cauciucului la frecarea cu asfaltul . Dupa cum stim cu totii pneurile de iarna au mai mult cauciuc natural pe langa fondantii "secreti" ai fiecarei marci . Numai ca cu trecerea timpului cauciucul respectiv isi pierde din elasticitate si devine mai dur ceea ce-i micsoreaza coeficientul de frecare , aducand dupa sine indicatia de a fi schimbat la fiecare patru ani . Acuma , un cauciuc dedicat de iarna in primul an si poate in al doilea se va folosi cu atentie la franarile de urgenta vara . Dupa asta cauciucul imbatranind isi va schimba coeficientul de frecare franand mai prost iarna dar mai bine vara . Daca tin cont de asta pot rula cu niste pneuri de iarna chiar si cinci ani la rand . Nu indemn pe niciunul sa procedeze la fel , dar eu voi proceda in consecinta in logica mea si sfidand marketingul promovat de "specialistii flamanzi" dupa cum spunea DFA . Eu am rulat cu un singur fel de pneuri in conditii de siguranta foarte multi ani , chiar si cu masini cu tractiune spate . Daca te mai iei dupa unii ar trebui pneuri dedicate pentru primavara si altele pentru toamna .
                      PS.Pe Nova am avut odata si un set Debica all season care derapau bine de tot , pe langa patinarea la plecarea din panta . Dar intre timp si-au imbunatatit mult calitate si profilul benzii de rulare . Bafta in alegeri .

                      Comment


                      • gledstone, poti sa cauti in republica Moldova sau la rusi Goodyear Ultragrip Extreme, au si crampoane. Se importase si pe la noi in 2010.
                        Aveau un profil mai agresiv decat la Goodyear ultragrip 7 de atunci,canale mai carnoase in anvelopa.

                        uite in link cum arata https://www.bythjul.com/dack/goodyea...zNAzujcnBszQi9
                        Last edited by pistritu; 1 week ago.
                        Cu prostul nescolarizat / Te lupti putin si ai scapat. / Dar duci o lupta colosala, / Cu prostul care are scoala!

                        Comment


                        • Multumiri , de luat in seama si pentru mine dar si pentru alti doritori .

                          Comment


                          • atat ca sunt dedicate de iarna, nu allseason
                            Cu prostul nescolarizat / Te lupti putin si ai scapat. / Dar duci o lupta colosala, / Cu prostul care are scoala!

                            Comment


                            • Astia de la antena 3 continua cu stirea legata de anvelopele all season. Aici sunt interese materiale, de la producator la ce care face schimbul de anvelope, mai degraba a acestora din urma.

                              Comment


                              • nu trebuie luati in seama cei din presa ,daca zicea fulgul de nea,ii rupea.
                                M+S are multe all season
                                Cu prostul nescolarizat / Te lupti putin si ai scapat. / Dar duci o lupta colosala, / Cu prostul care are scoala!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google