Ce Poti Scoate Din 1.4, Cu Alte Interne...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ce Poti Scoate Din 1.4, Cu Alte Interne...

    Fiindca am tot poluat diverse thread-uri cu modificarea motoului k7J cu interne de k7M, cred ca ar fi cazul sa mutam aici totul referitor la aceasta modificare. Este ceva mai mult decat simpla marire a puterii motorului, a adaugarii de serpi sau a altei admisii.

    Ideea porneste din neant, din vremea Daciei "1410", cand, cu destula usurinta, alezam blocul de motor 1300 cu paliere marite si puneam pistoanele de 1.4, sau in blocurile motor de 1,4 puneam setul motor de 1,6 (nova sau papuc), obtinand lejer 12-13 caluti, la un consum uneori mai bun, un cuplu motor mult imbunatatit, ramanand cumva si "legali" ca serii si alte minunatii.

    Am propus incercarea acestei solutii pe Logan 1,4, studiind impreuna cu voi, ceilalti membri Logan Club alezaje, rapoarte de comprimare, chiulase si altele.

    Modificarea a mers un pas mai departe cand, la sfatul meu, colegul 08MeLC a incercat montarea unui set de pistoane/biele/arbore cotit pe blocul sau motor, operatiunea fiind un succes. Ghinionul a facut sa apara o bataie motor (de bolt pare-se), colegul revenind la setarile initiale, cu pistoanele sale originale.

    De nevoie, trebuie sa dau jos chiulasa mea, mergand mai departe spre a definitiva aceasta dorinta mai veche a mea, de schimbare interne. Pana acum, s-a realizat cumpararea setului motor, scos cu mana mea din blocul donor (1.6 cu 52.000km), pastrand cu sfintenie imperecherea cuzineti/pistoane/segmenti originala. Am crescut astfel foarte mult probabilitatea potrivirii fara repros a setului, evitand seturi motoare vandute deja dezmembrate, care ar putea genera probleme ca si cea a colegului.

    Chiulasa, desi o dam deja in offtopic, se potriveste perfect de la un motor la altul, diferind putin axa cu came, pe care din varii motive eu o voi pastra.


    Rog un moderator sa adune aici posturile de pe topicul de tuning motor cat si de pe topicul meu personal, unde nu intra toata lumea ce ar putea fi interesata de aceasta conversie.


  • #2
    Deci tu o sa ai un mtor de 1.6 in piele de 1.4 , sa stii ca metoda asta se foloseste foarte des la motoarele de Subaru, Blocul de 2.5 fiind mai firaj decat cel de 2.0, multi prefera sa umble in blocul de 2.0
    I My Honda !

    Comment


    • #3
      @ razvan singura problema care mi o pun este in privinta softului de 1.4 care difera mult de 1.6

      in teorie ar trebui sa mearga. practica daca o face un mecanic bun ar trebui sa iasa.

      Comment


      • #4
        sunt atatia forumisti care si-au "tunat" la ingineri de la Pitesti loganele 1.4 cu soft de 1.6, si in afara de soft marit si oleaca de zvac (de la benzina in exces) n-au patit nimic. in cazul meu, cu soft 1.6 care deja are mai multa benzina datorita softlului de la Doc, n-ar trebui sa fie mari probleme.

        Comment


        • #5
          )) totul se reduce la benzina mai multa sau mai putina .Din cauza axei aleia se baga mai putin aer in motor si se evacuaza la fel de prost . Desi probabil deschiderea si inchiderea se fac cum trebuie , momentul cand calculatorul zice sa faca poc din cauza avansului care bineinteles difera pocul poate sa fie la fel de aiurea , cand pistonul e in urcare sau dzeu mai stie ce si cum . Dar daca tu ai benzina mai multa data aiurea de dragul de a fi data ca asa ai auzit si tu ca sa mearga o benzina tare trebuie mai multa benzina, pentru o axa care iti baga mai putin aer in motor , cu benzina data mai multa din injectoare si timpi de injectie dzeu stie cum.N-are cum sa nu mearga , pentru ca din punct de mecanic e ok , ca si daciile ce le mestereati din carburator cu surubelnita dupa ochi mergeau ... nu conteaza cum , important e ca mergeau . Singura sansa ca masina sa mearga 100% cum trebuie e axa de 1.6 si un soft custom avand la baza softul de 1.6 pentru modificarile de chiulasa .
          Altfel degeaba comprimi chiulasa cand tu automat din axa ii dai mai putin aer .Singura metoda prin care poti baga aer ca lumea in motor e din axa si tu alegi sa bagi mai putin .Si cu axa de 1.4 si un soft custom o sa fie tot o strutzocamila cu care probabil o sa consumi cu 0.1% mai putin.Probabil un 1.4 cu o axa de 1.6 ar fi avut ceva de castigat , dar invers e degeaba.
          Last edited by Cristi_Xp; 27 November 2011, 23:31.
          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

          Comment


          • #6
            nu chiar. rolul principal al axei este acela de a da regimul motorului. axa de 1.4 chiar da aer mai mult decat cea de 1.6, priveste detaliile despre axe in manualul de service. softul este cel de 1.4 cu benzina si avans ceva mai mari. cf. diagnozei facuta candva de alessandro, cantitatea de benzina, cat si avansul, sunt chiar mai mari decat le are 16v stock. deci unde e problema?

            Comment


            • #7
              Din cate am vazut nu scoti prea mult din combinatii de axe si pistoane si rectificari si softuri.

              Ce presupune o turbina pe un 1,4?
              Varianta turbo ar fi singura care te propulseaza catre un rezultat sadisfacator...zic eu.

              Daca mai aveam Loganul incercam si cu o turbina SH rectificata si unichip.
              real power..... diesel power by

              Comment


              • #8
                cand timpul de deschidere cat si ridicarea sunt mai mici in cazul axei de 1.4, cum poti sa spui ca da mai mult aer? da mai mult, raportat la 1.4, dar axa de 1.4 pe motor de 1.6 va restrictiona aerul.
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #9
                  Niste mincinosi si invidiosi...N-ati vazut ca diagnoza lui peste a spus un ***** magnific?
                  Mai Amzo, meriti batut putin. Cand 2 "prosti" de au ceva informatie iti spun niste lucruri, de ce dracului nu le iei in considerare? Mai ales ca ai parte de informatie gratuita, fara ca tu sa stai sa te mai documentezi.
                  Poate o faci si iar iti dau nana cu o skoda 1.2

                  Comment


                  • #10
                    eu din ce vad prin manualu' de service, deschiderea la 1.4 e ceva mai mare chiar decat la 1.6...pe admisie e mai mare, pe evacuare putin mai mica.

                    1.4: - Camă de admisie:35,206 ± 0,03 mm

                    - Camă de evacuare:35,226 ± 0,03 mm

                    1.6:
                    - Camă de admisie:34,835±±±
                    ±0,03 mm
                    - Camă de evacuare:35,614±±±
                    ±0,03 mm




                    Last edited by razvanamza; 28 November 2011, 09:27.

                    Comment


                    • #11
                      cifrele postate de tine nu sunt deschideri ale supapelor nici lift. cifrele alea reprezinta inaltimea supapei masurata intre lobii camei.

                      cu toate ca K7M (1.6) are cama mai mica mare uite cum deschide supapa mai mult . la evacuare este invers

                      Ridicarea maxima a supapelor :
                      K7J/710 :

                      Admisie : 9,270 mm,

                      Evacuare: 9,310 mm.

                      K7M/710,

                      Admisie: 10,215 mm,

                      Evacuare: 8,821 mm.
                      Last edited by alessandro; 28 November 2011, 10:19.

                      Comment


                      • #12
                        vad ca axa de 1.4 evaueaza mai bine, deci ar da cuplu mai mult, nu? v-o fi teama ca nu are timp sa "suga tot" pentru 1mm diferenta? ma mai ajuta si admisia de megan..

                        Comment


                        • #13
                          nici nu ai idee cat de mult conteaza milimetrul ala.

                          de unde stii ca axa de 1.4 exacueaza mai bine ? poate o tine mai mult deschisa.



                          mai bine de atat nu am gasit
                          Last edited by alessandro; 28 November 2011, 10:37.

                          Comment


                          • #14
                            diseara desenez diagrama axei si voi vedea exact.

                            Comment


                            • #15
                              adica. nu am inteles, ce diagrama

                              dat tot nu avem axa de 1.6 sa facem comparatia

                              mai mult ca sigur duratele sunt mai mari la 1.6 si pe evacuare si pe admisie.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google