Fiindca am tot poluat diverse thread-uri cu modificarea motoului k7J cu interne de k7M, cred ca ar fi cazul sa mutam aici totul referitor la aceasta modificare. Este ceva mai mult decat simpla marire a puterii motorului, a adaugarii de serpi sau a altei admisii.
Ideea porneste din neant, din vremea Daciei "1410", cand, cu destula usurinta, alezam blocul de motor 1300 cu paliere marite si puneam pistoanele de 1.4, sau in blocurile motor de 1,4 puneam setul motor de 1,6 (nova sau papuc), obtinand lejer 12-13 caluti, la un consum uneori mai bun, un cuplu motor mult imbunatatit, ramanand cumva si "legali" ca serii si alte minunatii.
Am propus incercarea acestei solutii pe Logan 1,4, studiind impreuna cu voi, ceilalti membri Logan Club alezaje, rapoarte de comprimare, chiulase si altele.
Modificarea a mers un pas mai departe cand, la sfatul meu, colegul 08MeLC a incercat montarea unui set de pistoane/biele/arbore cotit pe blocul sau motor, operatiunea fiind un succes. Ghinionul a facut sa apara o bataie motor (de bolt pare-se), colegul revenind la setarile initiale, cu pistoanele sale originale.
De nevoie, trebuie sa dau jos chiulasa mea, mergand mai departe spre a definitiva aceasta dorinta mai veche a mea, de schimbare interne. Pana acum, s-a realizat cumpararea setului motor, scos cu mana mea din blocul donor (1.6 cu 52.000km), pastrand cu sfintenie imperecherea cuzineti/pistoane/segmenti originala. Am crescut astfel foarte mult probabilitatea potrivirii fara repros a setului, evitand seturi motoare vandute deja dezmembrate, care ar putea genera probleme ca si cea a colegului.
Chiulasa, desi o dam deja in offtopic, se potriveste perfect de la un motor la altul, diferind putin axa cu came, pe care din varii motive eu o voi pastra.
Rog un moderator sa adune aici posturile de pe topicul de tuning motor cat si de pe topicul meu personal, unde nu intra toata lumea ce ar putea fi interesata de aceasta conversie.
Ideea porneste din neant, din vremea Daciei "1410", cand, cu destula usurinta, alezam blocul de motor 1300 cu paliere marite si puneam pistoanele de 1.4, sau in blocurile motor de 1,4 puneam setul motor de 1,6 (nova sau papuc), obtinand lejer 12-13 caluti, la un consum uneori mai bun, un cuplu motor mult imbunatatit, ramanand cumva si "legali" ca serii si alte minunatii.
Am propus incercarea acestei solutii pe Logan 1,4, studiind impreuna cu voi, ceilalti membri Logan Club alezaje, rapoarte de comprimare, chiulase si altele.
Modificarea a mers un pas mai departe cand, la sfatul meu, colegul 08MeLC a incercat montarea unui set de pistoane/biele/arbore cotit pe blocul sau motor, operatiunea fiind un succes. Ghinionul a facut sa apara o bataie motor (de bolt pare-se), colegul revenind la setarile initiale, cu pistoanele sale originale.
De nevoie, trebuie sa dau jos chiulasa mea, mergand mai departe spre a definitiva aceasta dorinta mai veche a mea, de schimbare interne. Pana acum, s-a realizat cumpararea setului motor, scos cu mana mea din blocul donor (1.6 cu 52.000km), pastrand cu sfintenie imperecherea cuzineti/pistoane/segmenti originala. Am crescut astfel foarte mult probabilitatea potrivirii fara repros a setului, evitand seturi motoare vandute deja dezmembrate, care ar putea genera probleme ca si cea a colegului.
Chiulasa, desi o dam deja in offtopic, se potriveste perfect de la un motor la altul, diferind putin axa cu came, pe care din varii motive eu o voi pastra.
Rog un moderator sa adune aici posturile de pe topicul de tuning motor cat si de pe topicul meu personal, unde nu intra toata lumea ce ar putea fi interesata de aceasta conversie.






My Honda !
loganele 1.4 cu soft de 1.6, si in afara de soft marit si oleaca de zvac (de la benzina in exces) n-au patit nimic. in cazul meu, cu soft 1.6 care deja are mai multa benzina datorita softlului de la Doc, n-ar trebui sa fie mari probleme.





)) totul se reduce la benzina mai multa sau mai putina 





Comment