Schimbare curea distributie 1.4 Preference.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schimbare curea distributie 1.4 Preference.

    Trotineta mea are aproximativ 35.00 km si 5 ani (sept 2005) si m-am hotarat pentru linistea sufleteasca sa schimb numai cureaua conform indicatiilor Dacia, adica 60.000 km sau 4 ani, fara rola, dat fiind numarul mic de km. Am gasit curea de distributie gates (pe ea scrie si powergrip), mi-a confectionat un coleg o cheie pentru intinderea curelei, am adunat informatii din stanga si din dreapta si m-am apucat de surubaiala.
    Am suspendat partea din fata a loganului, am dat jos scutul metallic de sub motor, protectiile de plastic si am demontat tija metalica din dreptul fuliei arborelui motor. Apoi am slabit rola ce intinde cureaua de alternator si servodirectie si am scos cureaua. Am bagat in viteza a 5-a (initial viteza a 1-a dar a fost greseala mare, se torsiona motorul in suporti si numai nu se desfacea surubul) si cu nevestica la pedala de frana am reusit sa desfac surubul fuliei arborelui cotit. Este strans bine de tot din fabrica.
    Am dat jos capacul de plastic pentru vizitarea curelei de distributie si am desfacut cele doua suruburi ce tin pe sasiu suportul elastic al motorului. Apoi am proptit baia de ulei cu ajutorul unui cric hdraulic si a catorva bucati de lemn, iar pentru mai multa siguranta am pus o bucata de lemn intre baie si o traversa. Am desfacut suruburile si am scos suportul cu care se sprijina motorul pe sasiu si capacul ce acopera fulia arborelui cu came.
    Odata ajuns la cureaua intreaga am memorat si pozat orientarea din fabrica a celor doua gauri pentru strangerea rolei intinzatoare si am incercat tensionarea curelei (cu puterea degetelor am incercat invartirea curelei in jurul propriei axe si nu am reusit decat aproximativ 90 grade). Nu am avut frecventmetru sau cum s-o chema aparatul pentru masurarea intinderii curelei si am intins-o pe cea noua dupa aceeasi pozitie a rolei cum a fost intinsa din fabrica cureaua veche.
    Am scos si bujiile pentru a putea invartii usor fulia arborelui cu came. Inainte, cu ajutorul unui furtunas am suflat praful si mustele moarte ce se gasesc in locasurile bujiilor si care la scoaterea bujiilor intra-n cilindrii.
    Cu ajutorul unei tubulare de 16 am invartit fulia arborelui cu came pana la suprapunerea semnului curelei (indicat in fotografie cu unghia) pe sageata de pe fulia arborelui cu came. Automat celalalt semn de pe curea a venit in dreptul semnului de pe fulia arborelui cotit.
    Pentru mai multa siguranta am introdus “scula” pentru intinderea curelei in rola si am observat pozitionarea manerului astfel incat la remontare sa fie la fel. Am fotografiat aceasta cheie langa o ruleta pentru cazul in care doreste cineva sa-si faca una la asemanatoare.
    Am desfacut piulita rolei si-am scos-o, am observat ca nu se poate monta invers din lipsa gaurilor pentru strangere.
    Am verificat pompa de apa, are ceva semne de antigel scurs, sper sa nu-mi faca probleme pana la 60.000 km cand voi schimba totul: rola, curea si pompa de apa.
    Am comparat cele doua curele, cea veche era prafuita, in rest erau identice. Nu era mai intinsa, dinti uzati sau crapaturi, parerea personala este ca trecerea anilor nu lasa urme pe curele, uzura lor apare numai in urma numarului de km rulati.
    Am montat cureaua noua cu semnele in dreptul semnelor de pe fulia arborelui cu came si a celui cotit si am strans rola intinzatoare in pozitia maxima (cu degetele cureaua mergea tensionata numai la aproximativ 60 grade adica mai tare fata de 90 cat era initial). Astfel tensionata am luat-o din nou la invartit cu tubulara de 16 pana cand a ajuns din nou cu semnele albe in dreptul semnelor de pe fulii. Nu stiu cate ture complete a facut cureaua, dar ma durea mana de la atat tras de cheie si-mi scartaia urechea de la tacanitul clicket-ului. Dupa ce s-au suprapus din nou semnele, am slabit rola intinzatoare pana la pozitia in care am gasit-o la demontare, deci cureaua noua este la fel de tensionata cum a fost din fabrica cea veche.
    Am remontat totul inapoi si apoi am avut emotii mari la invartirea cheii din contact, am simtit intr-un loc rusinos un mare morcov, nu-mi era gandul decat la bunatate de tocanita de supape si pistoane ce putea iesi in cazul in care am gresit ceva.
    Am facut aproximativ 15 km, a ajuns turometrul la cateva demaraje si la 4000 rot si multumesc lui Doamne–Doamne nu s-a auzit nici un “Trosc”.
    Pe colegii care se vor apuca acasa de un lucru manual asemanator ii rog sa completeze cu idei sau sa indrepte greselile comise.
    Succes !
    Attached Files

  • #2
    Toate bune si frumoase. Artizanat cat cuprinde, dar ... problema rezolvata cu costuri minime. Inteleg asta.
    Pun si eu niste completari-observatii:
    - motorul se invarte de la arbore, nu de la axa cu came
    - pompa de apa trebuia inlocuita
    - intinderea curelei - trebuie musai verificata intinderea

    LE: Aaa, si nu ai calat arborele motor! Noroc ca ai avut inspiratia - dupa inlocuirea curelei - sa-l invarti "la mana" de cateva ori si sa re-verifici pozitia semnelor, inainte sa-l pornesti cu demarorul.
    Last edited by gl_mmm; 15 April 2010, 09:15.

    Comment


    • #3
      Multumesc gl_mmm pentru sfaturi, am invartit motorul de la fulia arberelui cu came pentru ca la fulia dintata a arborelui cotit nu mai aveam surub dupa demontarea fuliei curelei de accesorii. Deci nu avea "par" ca sa zic asa...nu aveam pe ce pune vreo cheie, iar de demaror nu pute fi vorba pentru ca el nu are obraz subtire, nu stie sa se opreasca daca se punea vreo supapa in calea pistonului. As fi putut monta ce-i drept temporar inapoi fulia pentru accesorii, dar nu m-a dus mintea, ramane pe data urmatoare. Bujiile fiind scoase, arborele cotit nu opunea prea mare rezistenta, "alerga" linistit si usor la comanda arborelui cu came.
      Cu pompa de apa am si eu emotii, dar nu aveam alta cumparata, credeam ca fiind km putini e in stare buna cea veche.
      Acea invartire "la mana" cu cureaua intinsa mai mult decat trebuie am gasit pe undeva ca s-ar chema un fel de "asezare" a curelei pe roti, se elimina deformarile din fabricatie ale curelei si ar trebui facuta obligatoriu la orice curea noua, indiferent cat de grabit e mecanicul sau proprietarul masinutei. Din auzite, in unele "reprezentantele dacia" unde din motive de securitate a muncii nu se aproba proprietarului sa stea langa masina in timpul reviziilor pentru ca nu cumva sa-i cada un meteorit in cap, se sare peste acest pas. Si de asemeni in multe service-uri se monteaza distributii fara sa se mai masoare intinderea curelei, fie din lipsa aparatului fie din cauza vitezei. Da Doamne sa nu fie adevarat.
      Astept cu nerabdare si alte pareri. Multumesc.
      Attached Files
      Last edited by Urs; 15 April 2010, 10:32. Reason: Completari.

      Comment


      • #4
        Bună treabă dar eu prefer să fac lucrul ăsta într-un service din simplu motiv că primesc garanție 60.000 km. Zice colegul mai sus că trebuie schimbată pompa de apă......de ce??Eu am schimbat distribuția în service dar nu au zis nimic de asta. Motorul merge perfect,răcirea fără probleme și nu dispare antigel din instalație. Peste 15.000 km trebuie să o schimb iar și o să întreb atunci de pompa de apă.

        Comment


        • #5
          pompa de apa trebuie schimbata pentru ca in poza 28 se vede ca sunt urme de scurgeri de antigel
          sigpic

          Comment


          • #6
            Multumesc pentru pareri, o sa stau cu ochii pe vasul de expansiune, de anul trecut de cand am schimbat antigelul nu si-a modificat nivelul, daca observ o scadere scot capacul de plastic ce acopera partea din mijloc a distributiei si daca vad ca sunt alte scurgeri suplimentare decat am gasit acum, schimb pompa si desigur si alta curea. Dar avand in vedere ca "experimentul" de ieri m-a costat numai 60 RON (atat a costat cureaua) nu-i gaura prea mare in bugetul familiei. Asteptam si alte pareri, multumesc.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Urs View Post
              ...As fi putut monta ce-i drept temporar inapoi fulia pentru accesorii,..., ramane pe data urmatoare. Bujiile fiind scoase, arborele cotit nu opunea prea mare rezistenta, "alerga" linistit si usor la comanda arborelui cu came....
              Nu trebuie montata fulia pentru ca nu mai vezi semnele de pe curea si pinion. Pui direct surubul si-l infiletezi pana la capat. Apoi invarti motorul cat vrei. Ca sa-l desurubezi, procedezi ca la prima desfacere.
              Uite si o alta varianta ...
              Attached Files

              Comment


              • #8
                bravo domle, reusit "tutorial" , uite asa se specializeaza romanul.
                Decat sa dai la DACIA 1200 ron mai bine la iarba verde , acasa.
                Succes in continuare.

                Comment


                • #9
                  1200Ron Sau ai gresit pretul.

                  Comment


                  • #10
                    a vrut sa spuna 1200 lei cu toate piesele de schimb si manopera
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Se pare ca nenea gl_mmm e o mina de aur care se lasa greu exploatata, multumim mult pentru foto, nici in 100 de ani nu-mi trecea prin cap ideea ca pot fi folosite doua burghie. Dar sincer, la vreun sfert de ora cat am "scartait" cu clicket-ul sa se suprapuna semnele (cred ca a facut cureaua vreo 8 ture complete) sa stau si sa potrivesc burghiele cred ca-mi trecea cheful de toate. Fulia arborelui motor e mica, o rotatie a ei inseamna numai cativa cm de curea, asa o rotatie a fuliei arborelui cu came e dublu sau triplu. Totusi, ca sa nu mor needucat (ca sa nu spun prost) spune-mi te rog gl_mmm ce s-a intamplat daca am folosit tubulara de 16 pe surubul fuliei arborelui cu came ? Au aparut tensiuni in curea ? Nu ma pricep prea mult la mecanica, tot ce am facut ieri a fost sa urmaresc pas cu pas instructiuni gasit tot pe net si-n manualul de reparatii logan si as fi recunoscator daca nu ai tine numai pentru tine ci mi-ai spune si mie. Multumesc anticipat.

                      Multumesc mike26ro, intr-adevar economia realizata de mine a fost de vreo 100-150 Ron cat ar fi costat manopera-n service si timpul pierdut la vreun service mic din zona mea, unde trebuie sa alergi mult si bine dupa mecanic sa-ti rezolve problema. Pe aici cererea e mult mai mare decat oferta. De asemeni am un usor avantaj la calitate, nu cred ca vreun mecanic statea sa-mi unga suruburile cu vaselina inainte sa le remonteze cum am facut eu ca sa le pot desface mai usor data viitoare.
                      Last edited by crististreulea; 15 April 2010, 12:54. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • #12
                        Ai incredere in cureaua aia de 60 lei?Eu as fi optat pentru o curea de origine.

                        Comment


                        • #13
                          Cureaua noua e la fel cu cea veche, e Gates si Powergrip cum scrie si pe ea. De asemeni scrie si "Made in France". Crull, crezi ca e vreo piraterie ? Adica cioara vopsita ca un papagal ? Sper sa nu fie asa.
                          Imi cer scuze public fata de gl_mmm, mi-a scris pe privat ca imi acorda Ignore, nu stiu ce inseamna asta, nu am dorit sa-l jignesc in nici un fel, eram bucuros ca am gasit pe cineva care stie mult mai mult despre schimbarea distributiei, dar se pare ca am folosit cuvinte nepotrivite si l-am suparat. De asemeni mi-a scris ca intentia lui era sa-mi completeze cunostintele mele cu ale lui, ceea ce ar fi fost perfect, dar singurul meu neuron din creier nu pricepe cu ce l-am suparat, dar il rog sa ma ierte. I-am scris si pe privat, dar probabil datorita acelui Ignore nu a primit mesajul.
                          Attached Files
                          Last edited by Urs; 15 April 2010, 13:02. Reason: Completare poza.

                          Comment


                          • #14
                            asta-i un tutorial demn de Sticky.
                            pompa de apa o schimbi doar daca vrei. dar eu zic ca e neplacut ca dupa ce te-ai muncit si ai stat cu morcovul langa ochiul maro, sa te trezesti dupa 2-3.000km ca piarde tot mai tare apa, nu merita efortul, nu neaparat de bani.
                            in cazut tau, apa pierduta pe acolo e total nesemnificativ. pompa e undeva la 150-180lei.

                            una peste alta, ai un mare Bravo de la mine si tot respectul pentru curaj, eu unul n-am avut curaj sa ma apuc de schimbarea distributiei.
                            pe 1.5dci 65cai: cureaua+rola, pompa de apa, curea accesorii si manopera m-a costat putin sub 800lei la Auto Ovarom in Timisoara
                            Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Urs View Post
                              Se pare ca nenea gl_mmm e o mina de aur care se lasa greu exploatata, multumim mult pentru foto, nici in 100 de ani nu-mi trecea prin cap ideea ca pot fi folosite doua burghie. Dar sincer, la vreun sfert de ora cat am "scartait" cu clicket-ul sa se suprapuna semnele (cred ca a facut cureaua vreo 8 ture complete) sa stau si sa potrivesc burghiele cred ca-mi trecea cheful de toate. Fulia arborelui motor e mica, o rotatie a ei inseamna numai cativa cm de curea, asa o rotatie a fuliei arborelui cu came e dublu sau triplu. Totusi, ca sa nu mor needucat (ca sa nu spun prost) spune-mi te rog gl_mmm ce s-a intamplat daca am folosit tubulara de 16 pe surubul fuliei arborelui cu came ? Au aparut tensiuni in curea ? Nu ma pricep prea mult la mecanica, tot ce am facut ieri a fost sa urmaresc pas cu pas instructiuni gasit tot pe net si-n manualul de reparatii logan si as fi recunoscator daca nu ai tine numai pentru tine ci mi-ai spune si mie. Multumesc anticipat
                              ...
                              Uite aici cam de ce tre' sa invarti de arbore si nu de axa cu came - vezi photo.
                              Iar explicatia mea ar fi ca unul este arbore condus (arborele cu came) iar celalalt conducator (arborele cotit).
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google