Schimbare curea distributie 1.4 Preference.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by marian2dor View Post
    Azi am schimbat pentru prima data distributia la Logan Laureate....140,000 km...10 ani...luat de nou....Am cam stat cu morcovul in fund in ultima vreme, dar cred ca mai mergeam cateva mii de km cu vechea distributie..
    Mai mergea inca 60k lejer. Ce-ti veni s-o schimbi?

    Cat inseamna "in ultima vreme"? 6 ani?
    sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

    Comment


    • Si uite-asa citesc unii un caz in care distributia a tinut mai mult decat zice producatorul, si fac si ei la fel.
      Era un soferache cu un Clio in service zilele trecute. Isi cauta alt motor, ala vechi se facuse varza la viteza mare, cand s-a rupt cureaua.

      Comment


      • Originally posted by IancuMIC View Post
        ...ce motiv te-a impiedicat sa schimbi distributia la un timp cat decat rezonabil?
        A vrut sa vada cat tine
        S-a razgandit intre timp.

        Comment


        • O fi tot ala care cauta sa cumpere caucioace montana / kormoran.

          Comment


          • Noutăți de la ContiTech: soft gratuit pentru android de măsurare a întinderii curelelor.

            Detalii http://www.romotion-belting.ro/nouta...-la-contitech/

            In Google Play si Gates are un soft : https://play.google.com/store/apps/d...rivecalculator

            si Hutchinson : https://play.google.com/store/apps/d...on.tensiometre

            Last edited by plopii; 24th January 2017, 23:26.

            Comment


            • Are ceva daca sta acolo cureaua?
              Am tot pus o pe mijloc dar tot acolo se duce.
              Am invartit de motor destul de mult si nu se mai duce mai mult de acolo.
              Attached Files

              Comment


              • Nu va faceti probleme de faptul ca nu sta cureaua pe centrul pinioanelor dintate, doar sa fie pe pinioane.
                Legat de distributie va dau si eu cateva ponturi daca va apucati singuri, varianta fara demontare pompa de apa in cazul in care nu prezinta scurgeri:
                1. Se demonteaza roata dreapta fata, se indeparteaza protectia de plastic din dreptul fuliei arborelui cotit.
                2. Daca aveti cric hidraulic, se pozitioneaza sub baia de ulei, exact unde este busonul evacuare ulei, eu nu am dat scutul jos, bratul cricului trece perfect prin gaura de acces la busonul baii de ulei. Atentie nu trebuie sa ridicati motorul sus, doar trebuie sustinut !
                3. Se demonteaza suruburile suportului-suspensiei pendulare motor si se indeparteaza;
                4. Se demonteaza cele doua capace ale distributiei, cel inferior din plastic are 3 suruburi iar cel superior din aluminiu are 5 suruburi (carter superior si inferior);
                5. Se blocheaza volantul motor, eu am bagat un torx mai lung prin gaura de langa senzorul pozitie volanta, practic ansamblul ambreiaj-placa de presiune se propteste in capatul torxului in cazul meu.
                6. Se desface fulia arborelui cotit;
                7. Se roteste motorul din arbore si se pozitioneaza semnul de pe pinionul mare, cel al axei cu came la semne (sageata de pe pinion la litera "D" de pe capac chiuloasa) apoi in dreptul semnului de pe pinionul de jos, cel de pe arbore se face un semn cu un marcher, vopsea etc.;
                8. Se slabeste rola de intindere a distributiei si se indeparteaza cureaua;
                9. Aici insist un pic. Daca la pinionul de jos, cel de pe arbore sunt scurgeri mari de ulei, se procedeaza la schimbarea simeringului eventual al pinionului de antrenare pompa ulei cel de "Sinterom". Atentie la simering cand il scoateti sa nu zgariati pinionul, preferabil sa il extrageti cu un cutit indoit la varf introdus pe langa exteriorul simeringului. Atentie la introdusul simeringului, se unge cu ulei si se pozitioneaza perfect perpendicular pe lacasul lui, o introducere defectuasa poate duce la sarirea arcului interior de pe simering (cazul meu cu simering erlring) apoi cu o lera subtire se baga marginea simerigului pe pinionul de antrenare al pompei de ulei, se impinge simeringul astfel incat sa intre la nivelul marginii lacasului, nu impingeti simeringul pana in capat.
                10. Fixati noua rola intinzatoare, pozitionati cureaua de distributie la semne (cele desenate pe curea cu cele de pe pinioane);
                11. Se intinde cureaua de distributie, eu am folosit un torx bagat pe una din gaurile rolei in coraborare cu tubulara de pe piulita rolei am format o parghie si am tensionat cureaua in acelasi timp efectuand o strangere usoara a intinzatorului. Se efectueaza cateva rotatii complete ale curelei, se verifica intinderea si mentinerea alinierii semnelor de pe pinioane cu cele de pe capac chiuloasa si cel marcat cu marker, vopsea. Daca totul e in regula se strange la cuplu piulita intinzatorului. Pont important, cureua intinsa trebuie sa permita o deflexie de aproximativ 6mm antunci cand apasati pe ea in zona de verificare a intinderii, desigur sa permita torsionarea la 90 grade dar cu greutate, oricum ea se va intinde in timp.
                12. Se procedeaza la montarea celor desfacute in ordinea inversa cu mentiunea ca pe suruburile carterului superior, vorbim de capacul de aluminiu, pe cele 5 suruburi se aplica o picatura de solutie blocare suruburi. Din punctul meu de vedere se pune acea picatura de blocare pentru a nu scapa ulei pe langa cele doua suruburi M8.

                Daca aveti cheie dinamometrica eu am strans la cuplu (varianta mea) dupa cum urmeaza:

                - suruburi suport-suspensie pendulara la 60Nm
                - suruburi carter superior cele de M10 cu 45Nm, cele de M8 cu 25Nm
                - piulita intinzator distributie 50Nm
                - Piulita fulie arbore 50Nm
                Last edited by florian; 18th June 2017, 00:50.

                Comment


                • Originally posted by dorupopa2006 View Post
                  felicitari in primul rand pt.curajul pe care l-ai avut pt. a te apuca de o asemenea lucrare cati km ai facut cu noua distributie,incet incet nu o sa mai fie nevoie de mecanici daca toti ar face ca tine....multi km fara probleme
                  Cand esti tanar,sanatos si pasionat,este mare pacat sa nu te ocupi tu de fructul pasiunii tale.Cu o conditie:sa ai un minim de dotare,manualul de service langa tine si cel mai important un bagaj serios de cunostinte adunate dealungul anilor. Va vorbesc in cunostinta de cauza;se pot face minuni daca esti pasionat.

                  Comment


                  • Salut.Am un logan 1,4 mpi,trebuie sa ii schimb distributia.Se pare ca sunt pe piata multe piese contrafacute(au fost cazuri chiar la reprezentanta),as vrea sa cumpar ceva de calitate .Ce imi recomandati?ce marca e mai buna acum?si ca vanzator in Bucuresti?multumesc.

                    Comment


                    • Am primit de la ion bumbu din Timișoara cele 3 sdv-uri de distribuție la Logan 1,6 si 1,4 făcute de el la strung si sudate . A cerut 100ron +transport prin curier. Recomand.
                      Attached Files

                      Comment

                      Working...
                      X
                      Anulare DPF
                      Politica de Securitate Google