Schimbare curea distributie 1.4 Preference.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Am noutati, am facut zilele trecute un schimb complet de curea distributie, rola intinzatoare, pompa apa, curea accesorii si rola intinzatoare. Amintesc ca golanul meu e preference, adica fara AC, cureaua de accesorii antreneaza doar pompa de servodirectie si alternatorul. In aprilie 2010 la 33.653 km am schimbat doar cureaua de distributie, masina avea 5 ani de la fabricatie si piticii de pe creier nu m-au lasat sa dorm linistit. Rola intinzatoare, pompa de apa si accesoriile originale au ramas in continuare pe masina pana acum la 79.227 km. Spre deosebire de data trecuta nu am mai lucrat in spatele surii socrilor ci in parcarea din spatele blocului. Acum, la 3 ani si 45.574 km de la schimbul curelei, piticii au reaparut, imi dadeau emotii scurgerile de la pompa de apa, ma temeam sa nu se gripeze si sa-mi rupa cureaua. Totul a decurs ca data trecuta, nu mai revin, e totul explicat in prima pagina a acestui topic. La fel ca atunci nu am blocat nici arborele cu came, nici arborele cotit, chiar daca am avut de desfacut 8 suruburi la pompa de apa si le-am atins cu mana sau cheia, nu le-am schimbat pozitia, marcata la inceput cu pixul.
    Rola intinzatoare a curelei de distributie, la 79.227 km, e comparabila cu cea noua, nu are jocuri, nu e gripata, se invarte lin, cred ca mai mergea, dar am schimbat-o preventiv.
    Cureaua de distributie, gates cu scris alb, 45.574 km, cea din stanga in foto 4 si 5, mai mergea, dar am schimbat-o.
    Pompa de apa, 79.227 km, foto 2-3 avea scurgeri, dar se invartea usor, am schimbat-o.
    Cureaua de la accesorii, la 79.227 km, foto 6, avea crapaturi, am schimbat-o.
    Rola de la accesorii, era ca noua, deloc joc, se invartea usor, nu am schimbat-o.
    Am golit instalatia de racire, prin scoaterea furtunului din partea de jos a radiatorului. Dupa desfacerea celor 8 suruburi ale pompei de apa, 7 cu cheie de 10 si unul cu 13 parca, incetisor, cu varful surubelnitei incercati departarea pompei de pe blocul motor, faceti parghie pe la colturile pompei, va incepe sa curga antigel, nu veti ramane cu pompa in mana, e infipta in doua nuturi sau cum s-or chema, eu unul aveam impresia ca nu am desfacut toate suruburile, se desparte greu de blocul motor cu care a stat impreuna la bine si la greu, cativa ani. Am curatat vechiul silicon sau ce-o fi fost pus acolo pentru etansare, cu unghia si carpa, nu am avut decajoint ce se specifica in manualul de reparatii. Am fixat garnitura primita odata cu pompa noua, foto10, am fixat pompa noua, am strans suruburile in ordinea specificata in manualul de reparatii, din pacate nu ma pricep cum sa iau din acel PDF numai foaia cu ordinea de strangere a suruburilor. Strangerea am facut-o fara cheie dinamometrica, dar treptat, am trecut de vreo 7 ori pe rand, pe la toate suruburile pana au ajuns la strangere completa, dar pompa s-a apropiat treptat pe garnitura si bloc, s-a presat uniform si nu am scapari de antigel.
    Sa nu uit, pe toate suruburile ce le desfac la golan, inclusiv cele ale pompei de apa, inainte de remontare, eu dau cu putina vaselina. Se vor infileta mai usor, veti simti mai bine cand tre sa va opriti, sa nu mai strangeti si peste cativa ani cand veti umbla din nou la ele, va va fi mai usor.
    Daca am uitat ceva, rog intrebati.
    Multumesc pentru atentie, mult succes celor ce se apuca de treaba. Nu trebuie multa scoala de surubait, doar atentie, rabdare, satisfactia lucrului bine facut compenseaza efortul.
    Attached Files

    Comment


    • Originally posted by Urs View Post
      Sa nu uit, pe toate suruburile ce le desfac la golan, inclusiv cele ale pompei de apa, inainte de remontare, eu dau cu putina vaselina. Se vor infileta mai usor, veti simti mai bine cand tre sa va opriti, sa nu mai strangeti si peste cativa ani cand veti umbla din nou la ele, va va fi mai usor.
      ASA NU! exemplu negativ

      in mod normal un surub care urmeaza a fi strans in filet de aluminiu si nu numai, nu se unge cu grasimi...
      a) normal si corect ar fi sa il stergi de praf/pilituri/nisip si inainte sa-l infiletezi e sa-l ''inmoi'' cu partea filetata intr-o baie de benzina (fund de pet cu benzina/ceva ce dizolva grasimea).
      b) normal si normal, daca nu esti mecanic zi de zi si n-ai ''simtul'' cheii, cheia dinamometrica e sfanta...
      ce-am zis mai sus nu e , nu e din carti de specialitate si nici cu rea intentie! e din viu grai, este vorba de bunul simt tehnic
      Last edited by mariannn; 24 July 2013, 10:45.
      Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

      Comment


      • Opaaaa. Mi-ai dat cu firma-n cap. Eu eram fericit ca tin unse inclusiv prezoanele de la roti si de 6 ani nu mi-a plecat nici o roata-n urzici, dar in schimb oricand am umblat usor la ele. La pompa de apa, la fel, am scos suruburile cu transpiratie, dar le-am pus inapoi fara sa ma incordez. Ce se va intampla cu ele daca le-am dat cu vaselina inainte sa le strang ? Deocamdata nu am semnalat probleme si de-o luna, de cand am facut schimbul, umblu odata pe saptamana la capacul de vizitare sa vad cum se prezinta cureaua si pompa. Ca veni vorba, si cele 3 suruburi care tin capacul de plastic pentru vizitarea distributiei sunt permanent gresate si din 2008 pana acum, le-am desfacut de foarte multe ori, fara probleme. Daca nu erau gresate, presimt ca nu mai aveam filet pe ele. Cheie dinamometrica nu am, sper pe viitor sa ma dotez.

        Comment


        • Eu le dau cu wd 40 si gata.

          Dandu-le cu vaselina se modifica mult cuplul de strangere. La fel la prezoane sunt persoane care au gasit prezoanele lungite din cauza ca le-au strans cu simt de raspundere si cu vaselina pe ele.

          Comment


          • suruburile ce se strang in aluminiu, pe la motor, cutii de viteza, astea nu se strang cu grasime.
            prezoanele rotilor da-le naibii ca oricum, se evapora daca nu umbli mult timp la ele.
            un sfat bun pentru cei care n-au bunul simt tehnic si se baga pe ici pe colo sa repare/mestereasca, in general un surub/piulita cand o reinfiletam, e bine s-o invartim doua trei filete cu mana, mai ales alea cu pas mic decat cel uzual, apoi sa aplicam cheia pe ele...unii au pistoale cu aer comprimat cu care infileteaza direct si daca-l pune stramb paradeste filetul....

            altceva de precizat: la chiuloasa/blocul motor sunt destule ''gauri cu fund'' (nu stiu termenul de specialitate), care nu sunt strapunse. aceste gauri nu se ung cu vaselina, si nici surubul care se infileteaza in ele pentru ca vaselina este incompresibila si exista doua variante: ori sa nu strangi pana la capat, ori sa strangi si se rupe filetul. aici e valabila si la Aluminiu si la Fonta, Fier.

            @URS, nu ma intelege gresit, eu te stimez ca ai avut curajul sa umbli la distributie in ciuda faptului ca din cate am inteles eu nu esti de specialitate(sau ne-ai pacalit)...
            imi cam place sa-mi bag nasul, o perioada de timp mergeam la vecinu care are un garaj si-l mai ajutam sa repare cateva masini, si stiu ce presupune schimbul unei distributii, parca la mine nu prea m-as baga...
            oricum felicitari pentru initiativa, si cele doua realizari din topic.
            Last edited by mariannn; 25 July 2013, 14:02.
            Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

            Comment


            • Da, am bagat la cap, multumesc mult mariannn pentru sfaturi, treaba cu primele filete "la mana" o aplic demult, de dinainte de 2007 cand eram biciclist, din 2007 sunt pe 4 roti.
              Nu sunt mecanic, doar "om bun la toate" la pompieri, printre care si sofer de rezerva, belesc ochii la colegii cu experienta si fur meserie, despre gaurile infundate din bloc si chiulasa nu stiam. Multumesc inca o data.

              Comment


              • Corect: meseria se fura, nu se invata(romanul aplica altfel proverbul: meseria se fura, incepand cu sculele!)
                Last edited by crististreulea; 4 May 2014, 12:49.
                Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

                Comment


                • Originally posted by cb10 View Post
                  Pot sa duc eu kit-ul cumparat de mine inainte si sa platesc doar manopera?
                  Multumesc foarte mult.
                  Despre distributie, rasfoieste ceva pe aici.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • Originally posted by Urs View Post
                    Cureaua noua e la fel cu cea veche, e Gates si Powergrip cum scrie si pe ea. De asemeni scrie si "Made in France". Crull, crezi ca e vreo piraterie ? Adica cioara vopsita ca un papagal ? Sper sa nu fie asa.
                    Imi cer scuze public fata de gl_mmm, mi-a scris pe privat ca imi acorda Ignore, nu stiu ce inseamna asta, nu am dorit sa-l jignesc in nici un fel, eram bucuros ca am gasit pe cineva care stie mult mai mult despre schimbarea distributiei, dar se pare ca am folosit cuvinte nepotrivite si l-am suparat. De asemeni mi-a scris ca intentia lui era sa-mi completeze cunostintele mele cu ale lui, ceea ce ar fi fost perfect, dar singurul meu neuron din creier nu pricepe cu ce l-am suparat, dar il rog sa ma ierte. I-am scris si pe privat, dar probabil datorita acelui Ignore nu a primit mesajul.
                    La cureaua originala nu scrie nici un gates power grip scrie renault si are codurile de origine am facut eu distributia si cel putin la mine asa scria eu am desfacut motorul personal!!!!

                    Comment


                    • URS, la garnitura pompei de apa ai folosit silicon sau ceva etansant









                      URS,la garnitura pompei de apa ai folosit silicon sau ceva etansant?

                      Comment


                      • La 1.4 meu cureaua originala era Gates si rola koyo parca, exact asta am si pus.
                        Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                        Comment


                        • Originally posted by ceompe View Post
                          URS, la garnitura pompei de apa ai folosit silicon sau ceva etansant
                          nu ma cheama urs, da'-ti raspund eu, daca vrei,
                          daca pompa e de de origine 100%, respectiv garnitura, NU se aplica nici un fel de silicon sau etansant la montaj.
                          se curata bine suprafata de contact aflata pe masina si se aplica frara probleme ca atare.
                          Mi-au zis si mie 2 inigineri din reprezentante, unul din ei, dacotec.

                          Comment


                          • Kojak ai nota 10. Adu-mi, te rog, carnetul de elev. Lasand gluma la o parte, la garnitura nu am folosit silicon sau alt etansant. Doar "sters" varful seringii cu ulei de filetul fiecarui surub al pompei, apropiat si strans treptat. S-a "asezat" perfect pe blocul motor, nu scapa antigel pe nicaieri. Spor la munca !

                            Comment


                            • Originally posted by Urs View Post
                              Kojak ai nota 10. Adu-mi, te rog, carnetul de elev.
                              gata dom' proffesor, da' nu-l am decat p-ala de gradinita a lu' fi-miu.

                              2 pompe de apa schimbate in reprezentanta si de fiecare data s-a procedat cum am scris mai sus, adica fara silicon / etansant.

                              Comment


                              • Originally posted by user2000 View Post
                                uitati si tutorialul video aici
                                sal,am tot cautat sa vad cam cum se face distrbutia la Logan 1.4mpi ,dar acolo unde ai bifat tu am gasit exact cemi trebuia.Sa stii ca ma voi apuca fara probleme ca le mai am si eu cu mecanica auto .Rusii sunt tare de tot.Multumesc
                                avansat

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google