Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Silviu View Post
    @Asteroid, nu ti se pare ca avem o problema de logica?

    Adica e mai bine sa ajunga in turatia de limitare si apoi ce sa faca? Sa schimbe evident urmatoarea treapta, nu?

    Dar acum, in turatia de limitare, inertia este mult mai mare decat la 2800rpm si deci in momentul ala de 1 secunda de care pomenesti situatia este si mai critica.

    Un sofer cu minima experienta stie ca daca frana de motor nu este suficienta pentru decelerare foloseste si pedala de frana si nu asteapta ca masina sa ajunga in tr.1 la 6500rpm.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Citeste ca pe o gluma: Pai atunci cel mai bine e sa ii dea direct a treia, ca tot e panta, si mai faci si economie la benzina si reduci uzurile.
    Evident ca intervii cu frana de serviciu daca situatia o cere dar prima actiune este cea a transmisiei, care te poate ajuta mult daca se comporta corespunzator.
    Personal nu as ajunge in frana de motor nici la 5000 cu motorul asta dar nu vreau sa vorbesc de mine sau ce as face eu ci de un caz general in care schimbarea in superioara cand tu ai nevoie de frana de motor mi se pare nepotrivita.
    Tocmai ca sa eviti sa ajungi la 6500 in coborare in a 1a si ea sa schimbe trebuie sa te ajute pe prima portiune a pantei, cand inertia e mai mica si poti sa controlezi mult mai bine miscarea.
    Dar sigur ca este o chestie le care fiecare o simte in felul lui.

    Originally posted by S Stepway View Post
    Eu am mers cu TCE-ul vreo 200km in Buc si nu am o astfel de pbl. la retrogradare. La tine a aparut pe parcurs sau asa facea de noua?

    Afecteaza cu ceva daca scoti pe liber, cand esti in D tr 4/5 sa zicem, te apropii de un semafor care e amplasat la 1-200m si tocmai s-a facut rosu?
    Se simtea si de noua dar pe parcurs s-a mai accentuat sau mi s-au ascutit mie simturile. Simt cand cupleaza ambreiajul la retrogradare, finut pot sa zic, dar imediat urmeaza un recul (va este binecunoscut) care e cam neplacut.
    Asta cand nu atingi acceleratia.
    Daca reduci foarte fin retrogradarea(ambreierea) se simte mai ok si efectul de recul este mult mai mic.

    Spuneam ca si eu m-am obisnuit sa o scot la N din mers, motivul fiind eliminarea retrogradarilor (cu uzura implicta a franelor) si a efectului de recul. Insa eu urmaresc momentul astfel incat turatia sa fie cat mai mica, nu o scot cand e in "sarcina", cam cand turatia scade pe la 1200 si urmeaza sa retrogradeze. In niciun caz nu o scot in N daca e deja in frana de motor intr-o anumita treapta, am incercat o data in mod intentionat si s-a auzit "clanc-ul" clasic de debreiere in sarcina. Uzura cred ca e considerabila in momentul ala.
    Last edited by Asteroid; 2 July 2017, 15:23. Reason: Automerged Doublepost

    Comment


    • Originally posted by Silviu View Post
      Nu afecteaza dar de ce ai face asta?

      Pe liber, in 200m, ai consum (de ralanti) in schimb in frana de motor zero.


      Sent from my iPhone using Tapatalk
      Am vazut ca Asteriod procedeaza asa ca sa nu mai schimbe 5 4 3 2 1 si de asta intrebam! Aceasta procedura duce si la o durata de viata mai mare a kit-ului de ambreiaj dar din momnet ce este cutie automata trebuie sa o tinem in D si sa-si faca treaba iar daca apar astfel de pbl cu "zgaltaieli" si trepidatii in primii 10-15k km sa le remedieze definitiv Dacia!

      Comment


      • Daca in mergi in M si tai gazul pentru ca e rosu la semafor ea nu mai retrogradeaza decat cand ajungi la viteze foarte mici, asa ca daca te apropii de semafor in a 5 si incepi sa reduci cu frana ea nu mai schimba decat cand esti aproape oprit pe loc, si vezi ca iti apare 1 pe afisaj. Probabil ca de la un moment dat, cand turatia scade sub 1000 deja ambreiajul decupleaza si cutia scoate din viteza.

        Zgaltaielile nu o sa le admita Dacia ca find ceva neobisnuit.
        Pana la urma si la manuale simti asta daca faci ambreierea mai neglijent la retrogradare.
        Trepidatiile transmisiei la pornire Da, sunt o problema. In vreo 2 cazuri am crezut ca am pickhammer in loc de cutie de viteze. Si stiu si cum sa o fac sa trepideze ca sa le demonstrez.
        Last edited by Asteroid; 2 July 2017, 15:40. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • Originally posted by Asteroid View Post
          Se simtea si de noua dar pe parcurs s-a mai accentuat sau mi s-au ascutit mie simturile. Simt cand cupleaza ambreiajul la retrogradare, finut pot sa zic, dar imediat urmeaza un recul (va este binecunoscut) care e cam neplacut.
          Asta cand nu atingi acceleratia.
          Daca reduci foarte fin retrogradarea(ambreierea) se simte mai ok si efectul de recul este mult mai mic.

          Spuneam ca si eu m-am obisnuit sa o scot la N din mers, motivul fiind eliminarea retrogradarilor (cu uzura implicta a franelor) si a efectului de recul. Insa eu urmaresc momentul astfel incat turatia sa fie cat mai mica, nu o scot cand e in "sarcina", cam cand turatia scade pe la 1200 si urmeaza sa retrogradeze. In niciun caz nu o scot in N daca e deja in frana de motor intr-o anumita treapta, am incercat o data in mod intentionat si s-a auzit "clanc-ul" clasic de debreiere in sarcina. Uzura cred ca e considerabila in momentul ala.

          Eu n-am obs. niciun recul, trebuie sa mai circul cu ea in diverse ipostaze. Ai idee cum schimba vitezele daca esti in treapta 5 (in D) si pui frana brusc? Trece direct in treapta 1 sau cum ajunge intr-o fractiune de secunda in tr 1? Daca mergi normal, retrogradeaza 5 4 3 2 1 pentru ca are timp. Poate doar atunci cand pui frana brusc/mai brusc se simte acel recul?
          Last edited by S Stepway; 2 July 2017, 15:51.

          Comment


          • Reculul il simt cel mai mult cand ridic complet piciorul de pe acceleratie (sa zicem a 5 la 60kmh) si o las pe ea sa retrogradeze si sa reduca dupa bunul plac. Daca pe parcursul deccelerarii o mai ajut cu frana (dupa necesitati) se mai intimpla sa se simta redus zgataiala de la ambreiere.
            Cand pun brusc frana nu se mai produce retrogradarea pentru ca oricum viteza se reduce mult intr-un interval scurt si nu are ea timp sa treaca prin toate vitezele, de obicei reia rapid din a 2a sau 1a..daca te opresti pe loc.

            Comment


            • Originally posted by Asteroid View Post
              Daca in mergi in M si tai gazul pentru ca e rosu la semafor ea nu mai retrogradeaza decat cand ajungi la viteze foarte mici, asa ca daca te apropii de semafor in a 5 si incepi sa reduci cu frana ea nu mai schimba decat cand esti aproape oprit pe loc, si vezi ca iti apare 1 pe afisaj. Probabil ca de la un moment dat, cand turatia scade sub 1000 deja ambreiajul decupleaza si cutia scoate din viteza.

              Zgaltaielile nu o sa le admita Dacia ca find ceva neobisnuit.
              Pana la urma si la manuale simti asta daca faci ambreierea mai neglijent la retrogradare.
              Trepidatiile transmisiei la pornire Da, sunt o problema. In vreo 2 cazuri am crezut ca am pickhammer in loc de cutie de viteze. Si stiu si cum sa o fac sa trepideze ca sa le demonstrez.

              Te rog sa-mi spui mai multe despre aceste trepidatii. Pe la inceputul anului am condus de 2 ori un TCE. Prima data a mers perfect iar a 2a oara trepida ca un "pickhammer" timp de cateva minute (nu era foarte frig afara, nu era dimineata si nici nu cred ca era prima pornire). Poate ai mai scris si n-am vazut dar te rog sa-mi spui cum se manifesta actualmente trepidatiile si cum le poti face sa fie mai accentuate? Eu am dat drumul la toti consumatorii (+aditional) in blana si nu trepideaza deloc, cateodata am vazut o mica si scurta fluctuatie la turometru (nesemnificativa/nesesizabila). 1.5 dci cu Easy R am condus de mai multe ori si nu trepida niciuna deloc.

              Comment


              • Trepidatiile CAUZATE DE SISTEMUL DE AMBREIAJ AL EASY-R au fost tema de baza a acestui topic vreme buna. Incepand cu postul nr. 30 se incinge discutia. Ia-ti timp si citeste.

                Au mai fost si discutii despre trepidatiile motorului 0.9tce cauzate de cei doar 3 cilindrii ai lui, tema abandonata, nu e chiar asa cum zic gurile rele. Pe mine nu ma deranjeaza. Se putea mai bine dar nu e rau.

                La mine trepidatiile provenite de la ambreiaj (multa lume se exprima la modul ca de vina e cutia de viteze) s-au manifestat pe la 750km, prima plecare de pe loc din ziua respectiva fiind insotita de zgaltaiala similara cu subturarea unui motor cuplat la o transmisie manuala. Nu stiu cum sa exprim gradul de zgaltaiala. 7 pe Richter..cam asa

                Intre 1000 si 3800 km (actualmente) parca si-a "revenit", nu mai face la plecarea de pe loc-foarte fin, in schimb face la oprirea pe loc, in ultimii metri, cand parchez cu manevre de finete (cu picior pe frana) incepe sa porneasca pickhammerul din dotare. Mai ales daca brachezi in acelasi timp.
                La mersul cu spatele am observat ca se manifeste ceva dubios, nu i-as zice trepidatie ci un fel de mers neuniform cu zgomot de dacia 1300.

                Ca optiuni imediate pentru eliminarea trepidatiilor ai urmatoarele:
                - sa te opresti instant, ai impresia ca trepidatiile se amplifica cu fiecare "bataie".
                - sa scoti rapid la N
                - sa accelerezi (daca iti permite manevra)
                Cica ar fi necesara schimbarea ambreiajului easyR, aurbrz din Cluj a facut-o in garantie si e ok acum.

                Comment


                • Originally posted by Asteroid View Post
                  Trepidatiile CAUZATE DE SISTEMUL DE AMBREIAJ AL EASY-R au fost tema de baza a acestui topic vreme buna. Incepand cu postul nr. 30 se incinge discutia. Ia-ti timp si citeste.

                  Au mai fost si discutii despre trepidatiile motorului 0.9tce cauzate de cei doar 3 cilindrii ai lui, tema abandonata, nu e chiar asa cum zic gurile rele. Pe mine nu ma deranjeaza. Se putea mai bine dar nu e rau.

                  La mine trepidatiile provenite de la ambreiaj (multa lume se exprima la modul ca de vina e cutia de viteze) s-au manifestat pe la 750km, prima plecare de pe loc din ziua respectiva fiind insotita de zgaltaiala similara cu subturarea unui motor cuplat la o transmisie manuala. Nu stiu cum sa exprim gradul de zgaltaiala. 7 pe Richter..cam asa

                  Intre 1000 si 3800 km (actualmente) parca si-a "revenit", nu mai face la plecarea de pe loc-foarte fin, in schimb face la oprirea pe loc, in ultimii metri, cand parchez cu manevre de finete (cu picior pe frana) incepe sa porneasca pickhammerul din dotare. Mai ales daca brachezi in acelasi timp.
                  La mersul cu spatele am observat ca se manifeste ceva dubios, nu i-as zice trepidatie ci un fel de mers neuniform cu zgomot de dacia 1300.

                  Ca optiuni imediate pentru eliminarea trepidatiilor ai urmatoarele:
                  - sa te opresti instant, ai impresia ca trepidatiile se amplifica cu fiecare "bataie".
                  - sa scoti rapid la N
                  - sa accelerezi (daca iti permite manevra)
                  Cica ar fi necesara schimbarea ambreiajului easyR, aurbrz din Cluj a facut-o in garantie si e ok acum.

                  Ms mult! Cel mai probabil este de vina calitatea ambreiajului. De curand am mai condus o data aceeasi masina cu Easy R (aia care trepida din toate incheieturile la o 2a tura condusa) si mergea perfect (posibil ca i-a schimbat ambreiajul). Ai/ati auzit si vreun caz de trepidatii pe dci?

                  Comment


                  • Pana acum nu. Eu sunt la 4000km si nimic inca.
                    I have no special talent. I am only passionately curious.

                    Comment


                    • Pentru mers mai dinamic in oras (nu neaparat sportiv) cu 0.9 + easyr eu mi-am format deprinderea de a apasa acceleratia astfel incat sa o fac sa schimbe 1-2-3 la ~3000 rpm.
                      În zona asta percep timpii morti cei mai mici si cea mai mica decelerare in momentul schimbarii efective, masina e lansata destul de puternic pentru a se mai resimti "golul". Probabil ca la consum nu e ideal dar vad ca la capitolul asta momentan stau bine fata de alti forumisti care raporteaza 9-10% cu tce

                      Comment


                      • Nu doar eu am schimbat ambreiajul si alexandru102 l-a schimbat impreuna cu volanta , in Bucuresti. El a postat si un filmulet cu felul in care se manifestau trepidatiile

                        Comment


                        • Salut aurbrz, am pierdut sirul situatiei...o informatie utila, sti ca eu cautam un service in Bucuresti unde sa se mai fi efectuat o inlocuire a ambreiaj easyR.
                          @alexandru102 : esti amabil sa imi spui unde anume ai fost la service si cum a decursul experienta? Multumesc.

                          Comment


                          • Daca mai exista filmuletul pe undeva, te rog sa-mi dai si mie un link!

                            Si eu am stil de condus tot ca Asteriod, dupa ce mai merg cateva sute de km intentionez sa o accelerez si mai ferm. Cu cat o accelerez mai puternic cu atat merge mai bine acest Easy R. Important este sa accelerezi ferm si sa fii convins ca asta vrei sa faci; daca accelerezi ferm si apoi reduc acc. inainte ca ea sa schimbe si tot asa, o zapacesti.
                            Mentionez ca atunci cand accelerez lent, schimba extrem de fin; ca la o cutie cu dublu ambreiaj. Dar trebuie sa nu te grabesti sau sa nu fie nevoie de accelerari ferme.

                            Daca stiti, va rog sa-mi spuneti la ce viteza se schimba fiecare treapta la o accelerare normala (in Mod ECO si normal la TCE) sau care este diferenta intre cele 2.
                            De ex, la mine schimba treapta 4 pe la 40Km/h in ECO si la 50km/h in modul normal. Cam 10km/h ar fi diferenta intre cele 2 (cel putin din tr 3 in 4).

                            Astazi am testat si eu atent modul in care retrogradeaza si app, la mine schimba la fel vitezele atat cand urca in trepte cat si atunci cand retrogradeaza (nu smuceste nimic) dar vreau sa mentionez ca in momentul in care reduc viteza ferm (avand tr 5 la 70km/h) dar fara a fii nevoie sa intre ABS-ul (deci nu franare foarte brusca dar ferma) retrogradeaza (conform CB) 5 4 3 2 1 fara sa se simta nimic cand face retrogradarile. Practic se manifesta la fel ca si cum as pune frana ferm in modul M (doar ca atunci nu mai apare in CB cum se fac retrogradarile).
                            Last edited by S Stepway; 2 July 2017, 20:31.

                            Comment


                            • https://www.youtube.com/watch?v=_6RQ...ature=youtu.be
                              Este clipul pus de colegul alexandru102.

                              Comment


                              • Uite inca una cu vibratii, la turcaleti de data asta.

                                Bucură-te de videoclipurile preferate și de muzica preferată, încarcă conținut original și arată videoclipurile tale prietenilor, membrilor familiei și lumii întregi pe YouTube.


                                @S Stepway

                                Hai totusi sa fim realisti. In nicio circumstanta nu poate schimba ca la un dublu ambreiaj, cum ar fi DSG sau EDC. La dublu ambreiaj puterea este livrata non-stop la roti, la pilotata noastra nu. Ca ne-ar place noua sa credem asta, este una, insa realitatea este alta.
                                Last edited by gabrieln1960; 2 July 2017, 21:12. Reason: Automerged Doublepost

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google