Dezactivare Permanenta Stop & Start

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @Silviu Degeaba reduci tu emisiile cu un procent extrem de mic dacă în acelaşi timp alţi mulţi noi vor conduce maşini, per total emisiile cresc. Doar poţi să zici că încetineşti creşterea ( într-un procent extrem de mic). Maşinile electrice sunt o soluţie..pt că nu ştiu dacă ar fi nevoie neapărat de construcţia de noi centrale electrice care sa arda combustibili fosili, se poate folosi sist de încărcare raţional (noaptea de ex) când fabricile/uzinele nu prea lucrează şi turbinele de la centrale se învârt în gol, se pot folosi surse mixte ( solară, vânt, hidro -nepoluante). Eficienţa unui motor electric e mult mai mare decat la unul cu ardere interna. iar până la fuziunea nucleară mai avem de mâncat mămăligă.

    Comment


    • @Luciano2 hai sa o luam asa: eu imi fac datoria. Iar din punctul meu de vedere am facut tot ce-mi sta in putinta (folosesc mai putin masina in oras, mi-am luat masina economica etc). Daca steptam dupa altii...atunci doar asteptam

      @Silviu ba da este...daca-mi aduc aminte bine, acum vo un an am facut un calcul, si o masina electrica,cu energie electrica dintr-o tara cu cea mai mare pondere de combustibil fosil in generarea electricitatii...este de aprox 90g/km. O masina foarte economica produce tot 90g/km. Dar...mai produce inca 50g/km pentru distilarea cobustibilului. Sa nu uitam, noi folosim benzina/motorina. Dar pentru prelucrarea ei...consumam energie. Deci inclusiv extractia/transportul/rafinarea produce. Nu zic ca in franta de exemplu, se produce aprox 55g/km cu energia electrica (cantiatea de combusitibili fosili este mult mai mica). Practic, the worst case scenario este ca electrica polueaza 50% din cat poleaza o masina relativ economica.

      Comment


      • Originally posted by bolovan View Post
        Luciano2 condu multi timp una cu S&S. Poate scadea consumul de benzina si cu 1L/100km (depinde de trafic etc) ...
        Depinde foarte mult cat stai oprit la semafoare sau in ambuteiaj. Daca ai de-a face cu un ritm foarte lent al traficului cu porniri si opriri dese, exact acolo si atunci cand este mai necesar sistemul se va dezactiva automat datorita scaderii nivelului de incarcare a bateriei.
        Pe de alta parte parerea mea este ca sistemul S&S activat, in zona semafoarelor va scadea nivelul de emisii de gaze arse de esapament, dar va creste concentratia de hidrocarburi nearse din atmosfera, chiar daca in functie de dinamica traficului ar putea aduce o economie cat de mica de combustibil!
        Nu mai vorbim si de faptul ca durata de viata a bateriei se scurteaza, crescand vanzarile producatorilor de baterii care sunt poluatori deloc neglijabili!

        Originally posted by bolovan View Post
        @Silviu ba da este...daca-mi aduc aminte bine, acum vo un an am facut un calcul, si o masina electrica,cu energie electrica dintr-o tara cu cea mai mare pondere de combustibil fosil in generarea electricitatii...este de aprox 90g/km. O masina foarte economica produce tot 90g/km. Dar...mai produce inca 50g/km pentru distilarea cobustibilului. Sa nu uitam, noi folosim benzina/motorina. Dar pentru prelucrarea ei...consumam energie. Deci inclusiv extractia/transportul/rafinarea produce. Nu zic ca in franta de exemplu, se produce aprox 55g/km cu energia electrica (cantiatea de combusitibili fosili este mult mai mica). Practic, the worst case scenario este ca electrica polueaza 50% din cat poleaza o masina relativ economica.
        Ai uitat sa iei in calcul cat polueaza in plus productia de acumulatori, lacuri electroizolante pentru bobinajele motorului de tractiune, etc, etc, din acea masina electrica.
        Last edited by tipicarul; 22 May 2017, 12:05. Reason: Automerged Doublepost
        „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

        Comment


        • @tipicarul asta da...am patit sa fie deactivat unde aveam mai mare nevoie.
          Legat de concentratie. Asta mi-a fost si dilema mea. Dar se pare ca emisiile de hidrocarburi nearse este nesemnificativa (nemasurabila). Nu mai am link-ul (nu-l mai stiu...am citit asta anul trecut)...dar spuneau ca nu sunt masurabile. Motivul este relativ simplu: sunt doua cazuri: in care se opreste injectia si cilindrul care este pe compresie nu are combustibil. Deci implicit, urmatoare compresie are si combusitibil si detenta. iar varianta a doua: Cilindru are un amestec ok de combustibil si aer. iar la prima miscare primeste scanteie si se produce detenta. Deci nu ies hidrocarburi nearse
          Asta cu acumulatorul...eu citeam la un moment dat de procesul de reciclare...care daca-i facut corect, imapctul este 0. Acum dilema mea (bine, traiesc in romania). Cat de corect se face reciclarea lui.
          P.S. Dar noi aici discutam mult din intuitie/prespuneri. Si ce mai mai citit studii...asa ca subiectul este deschis.

          @tipiocarul corect...n-am luat in calcul nici cat polueaza productia de ulei (pentru lubrifiere), alte consumabile, Faptu lca un motor cu ardere interna are mult mai mult metal...si la topirea si turnarea lui se consuma o cantitate uriasa de energie. Unde mai pui ca masina cu ardere interna are foarte multe substante nocive (aditivi de ulei/combustibil/antigel etc)

          Am gasit o informatie interesanta: doar pentru topirea fierului, ai nevoie de 62Kw/100Kg. Adica doar pentru topirea metalului intr-o masina mica (cu motor mic) consum 62Kw. Cum procesul turnare etc nu prespunune doar topirea metalului (trebuie preincalzite formele, coacerea/calirea etc). consumul este cam de 130Kw/100Kg. Daca luam cea mai "green" tara, asta inseamna 1.3Kg de CO2 pentru un motor. Iar cea mai plouanta tara...13Kg/motor.
          Last edited by bolovan; 22 May 2017, 12:15.

          Comment


          • @bolovan si energia electrica cu ce o produci? Ca singura nu apare, in plus pretul de vanzare este prohibitiv si nimeni nu iti garanteaza ca in 10 ani pretul la energie electrica va ramane la fel de mic. Vei iesi de 2x in paguba, odata pretul mare la achizitie si a doua cantitatea mare de energie consumata, datorate autonomiei scazute. Pe hartie toate arata bine, in schimb in practica e cam ”grele” de implementat. Cei care sustin masinile electrice, de ce totusi nu v-ati cumparat/cumparati si sa simtiti cat de ”eco” mergeti.

            Comment


            • Originally posted by bolovan View Post
              ... Legat de concentratie. Asta mi-a fost si dilema mea. Dar se pare ca emisiile de hidrocarburi nearse este nesemnificativa (nemasurabila). Nu mai am link-ul (nu-l mai stiu...am citit asta anul trecut)...dar spuneau ca nu sunt masurabile. Motivul este relativ simplu: sunt doua cazuri: in care se opreste injectia si cilindrul care este pe compresie nu are combustibil. Deci implicit, urmatoare compresie are si combusitibil si detenta. iar varianta a doua: Cilindru are un amestec ok de combustibil si aer. iar la prima miscare primeste scanteie si se produce detenta. Deci nu ies hidrocarburi nearse
              Chestia asta cu emisiile de hidorcarburi nesemnificativa (nemasurabila) este esentiala... ia intreaba-l pe colegul tau cu doctorat in ardere!
              Nu toate masinile pornesc la fel de usor, gradul de uzura difera, etc, etc, etc.
              Daca nu poate fi controlat, nu inseamna ca nu exista sau este lipsit de importanta!





              Originally posted by bolovan View Post
              Asta cu acumulatorul...eu citeam la un moment dat de procesul de reciclare...care daca-i facut corect, imapctul este 0. Acum dilema mea (bine, traiesc in romania). Cat de corect se face reciclarea lui.
              P.S. Dar noi aici discutam mult din intuitie/prespuneri. Si ce mai mai citit studii...asa ca subiectul este deschis.
              Tu citeai, iar eu am vazut fabrica europeana de acumulatori cu plumb, fabrica care mai apoi a fost mutata in China datorita inaspririi conditiilor de poluare UE!

              Originally posted by bolovan View Post
              @tipiocarul corect...n-am luat in calcul nici cat polueaza productia de ulei (pentru lubrifiere), alte consumabile, Faptu lca un motor cu ardere interna are mult mai mult metal...si la topirea si turnarea lui se consuma o cantitate uriasa de energie. Unde mai pui ca masina cu ardere interna are foarte multe substante nocive (aditivi de ulei/combustibil/antigel etc)

              Am gasit o informatie interesanta: doar pentru topirea fierului, ai nevoie de 62Kw/100Kg. Adica doar pentru topirea metalului intr-o masina mica (cu motor mic) consum 62Kw. Cum procesul turnare etc nu prespunune doar topirea metalului (trebuie preincalzite formele, coacerea/calirea etc). consumul este cam de 130Kw/100Kg. Daca luam cea mai "green" tara, asta inseamna 1.3Kg de CO2 pentru un motor. Iar cea mai plouanta tara...13Kg/motor.
              Informatiile reale referitoare la acest subiect nu le vei gasi publice nicaieri!
              Vei gasi numai ceea ce ti se serveste!
              Last edited by tipicarul; 22 May 2017, 13:05.
              „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

              Comment


              • @aris86 ia cinteste bine postul meu...vedeai ce am postat...cauta pe net si o sa vezi date oficiale legate de productia de energie etc. Si ca fapt divers...de ce sa cumperi energia electrica? Un generator eolian de 3.4Kw este undeva pe la 4500 euro cu tot cu montaj: energia pt casa+energia pt masina o scoti dintr-un eolian.

                @tipicarul de asta nu ori ce masina are S&S....ma rog...ori ce motor. Pentru asta motorul trebuie conceput in asa fel incat sa porneasca rapid si usor. Eu cred ca se pierde mai multe hidrocarburi daca alimentezi cu cate 50lei decat prin S&S (cam cata benzina intra intr-un cilindru? 0.1mg? 0.2mg? Mai putin?).
                Asta cu acumulatorii...era teorie...de asta am spus ca am ceva rezerve. Acum nah...
                Iar informatii foarte exacte referitoare la prelucre...gasesti pe toate cardurile. Ia incearca sa mergi la o facultate de mecanica si intreaba. Ai ramane uimit cat sunt de precise informatiile.

                Comment


                • @Bolovan Şi eu îmi fac datoria cu prisosinţă pt că de aprox 10 ani circul cu bicla în jungla asta de Bucureşti, inclusiv iarna. Maşina numai când e de cărat ceva, ori e ploaie/zăpadă aşternută sau trebuie "protocol" neaparat.

                  Comment


                  • Originally posted by bolovan View Post
                    ... Si ca fapt divers...de ce sa cumperi energia electrica? Un generator eolian de 3.4Kw este undeva pe la 4500 euro cu tot cu montaj: energia pt casa+energia pt masina o scoti dintr-un eolian.
                    Si eventual mai iei si subventie de la stat, adica din banii contribuabililor!
                    Ma faci sa rad! Ai investit intr-o instalatie eoliana si/sau solara ca sa vezi in cat timp poti sa iti recuperezi investitia?
                    Nici eu, dar am prieteni care au facut-o. Si am mai lucrat si in departamentul tehnic al unei firme care se ocupa cu asa ceva! Asa ceva nu este rentabil decat in locatii unde nu exista retea electrica de joasa/medie tensiune sau costul realizarii bransamentului este prohibitiv! Si bineinteles, acolo unde ai vant si/sau soare suficient, altfel trebuie sa completezi incarcarea bateriilor cu energia furnizata de un grup electrogen care tot de un motor cu ardere interna (care polueaza) este actionat!

                    Originally posted by bolovan View Post
                    @tipicarul de asta nu ori ce masina are S&S....ma rog...ori ce motor. Pentru asta motorul trebuie conceput in asa fel incat sa porneasca rapid si usor. Eu cred ca se pierde mai multe hidrocarburi daca alimentezi cu cate 50lei decat prin S&S (cam cata benzina intra intr-un cilindru? 0.1mg? 0.2mg? Mai putin?).
                    Asta cu acumulatorii...era teorie...de asta am spus ca am ceva rezerve. Acum nah...
                    Iar informatii foarte exacte referitoare la prelucre...gasesti pe toate cardurile. Ia incearca sa mergi la o facultate de mecanica si intreaba. Ai ramane uimit cat sunt de precise informatiile.
                    Ce anume crezi ca as putea sa aflu atat de precis de la o facultate de mecanica? Cumva esti cadru didactic pe acolo?
                    „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                    Comment


                    • @tipicarul sincer nu. Dar urmeaza sa fac investitia respectiva la sat. Momentan inca monitorizez consumul. Sa ma asigur ca nu o dau in bara...ca ma fugareste tata cu furca.

                      Nu sunt cadru didactic la mecanica...chit ca am terminat o facultate in aceasi universitate. dar am ceva prieteni profesori pe acolo

                      Comment


                      • Deci una peste alta cu start/stop ăsta era bine dacă acţionarea era făcută pe invers..adică dai cheie=dezactivat, şi-l porneşti când consideri.

                        Comment


                        • Este foarte bine asa cum este..doar ca-i lipseste un buton de snooze...care sa-l suspende pentru 1-2-5 min

                          Comment


                          • Dezactivare permanentă s&s din ecu injecţie, nici măcar LED din buton nu se mai aprinde, motorul v-ar mulţumi dacă ar putea vorbi, mai ales dizelul.
                            Bineînţeles pentru cine doreşte ...

                            Comment


                            • Dieselul saracul... daca ar vorbi nu s-ar mai incadra la E6!
                              „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                              Comment


                              • Spun ITP-iştii că dizel Reno/Dacia nici de nou nu ies gazele aşa cum scrie in carte, ce VW etc... jale ...! Da` de mers, jar mănâncă !

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google