Dacia Logan 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anul viitor trebuie să-mi iau a doua mașină (în prezent am un Sandero Stepway cu Easy-R - blestem doar cutia asta de viteze, nu restul mașinii, care e ok - am mers cu ea pe autostradă în Germania cu 165 km/h fără probleme), iar ceea ce am văzut până acum din noua gamă 2020 de la Dacia mă face să mă gândesc serios să iau tot de la ei. De ce? Pentru că nu vreau să aud de SH - nu vreau să dau 10000 € pe un Audi sau BMW sau VW sau orice are fi de prin 2013 și să stau pe scaunele pe care s-au bășit alții, iar peste 1-2-3 ani să încep să bag bani la greu în reparații sau întreținere - pentru mine, mașinile la mâna a doua ies din discuție.

    M-am mai uitat la Skoda, Renault sau Mazda - opțiunile care vin la Dacia default sunt la celelalte mărci doar la prețuri de la 20000 - 25000 € în sus. Serios, de ce să dau atâția bani? Nu mai bine dau 14000 € pe un Sandero Stepway 2020 Comfort, cu CVT, iar de restul de bani mă plimb și pot face câteva concedii trăsnet prin Europa (la urma urmei, cu ce rămâi din viața asta, dacă nu cu amintirile)?
    Nici cel mai mare cârcotaș nu poate să spună că o Dacie model nou nu-l duce fără probleme și în condiții mai mult decât decente din punctul A în punctul B. A, că este un pic mai zgomotoasă decât mașinile de peste 20000 €, asta e - sunt dispus să suport asta și să dau muzica un pic mai tare ca să acopere zgomotul mașinii la viteze mari, pe autostradă (care nici astea nu-s cine știe ce la noi). Singura condiție pentru mine e să aibă o implementare bună la CVT - nu vreau să mai trag cu ea ce am pățit cu Easy-R-ul.

    Comment


    • Eu zic dacă poți să mai aștepți să vezi dacă cvt-ul este sau nu este fiabil,iar asta doar timpul o poate spune.Sti cum se spune, mai păcălit o dată să îți fie rușine,mai păcălit a doua oară să îmi fie rușine.
      Last edited by playmaker831; 22 November 2020, 11:28.

      Comment


      • @ Bobses, am urmarit cu interes posturile tale de pe forumuri. Iar daca tot suntem la capitolul impresii scriu si eu cateva.
        Acum mai bine de trei ani inainte sa il achizitionez pe Sanderica, am urmarit review-uri, am citit destul si despre Easy-R, am strans date si informatii. Banii "de buzunar" pentru o masina noua (am avut si destule SH de toate marcile si natiile, cam toate au fost OK) erau in jur de vreo 25000 euro (poate mai "plusam" putin dar nu doream sa dau mai mult pe un fier cu senzor-menzori pe el) si doream un crossover (deh, si varsta). Asa ca am fost si prin curtea altor marci din aceeasi gama, drive test, informatii, avantaje si dezavantaje, etc. O ultima oprire a fost in reprezentanta Dacia, vazusem si cateva Sandero Stepway pe "drumuri", imi placea cum arata, m-am hotarat, era exact ceea ce doream. Pe langa aspect, garda la sol, toate dotarile necesare (nu doream extra biz-bizuri pe care sa nu le folosesc) mi-a placut si simplitatea sa spartana. EasyR-ul a fost prima conditie (cum am mai scris pana acum am condus doar "automate"), dilema era daca 0.9 TCe sau 1.5 dCi (am avut doar benzinare, dieselul era pe cale de disparitie, etc.), am ales "tractorasul" si nu regret. Nu am avut ocazia sa fac un DT, dupa o luna a venit si "caravana Dacia" in oras, am facut un drive test exact cu masina pe care am comandat-o, mai faceau reducere de 200 euro pentru participare insa lansasem comanda. La pretul asta de achizitie (desi repet nu era factorul principal) nu era nici o alta masina din gama cu dotarile astea (am ales "cu de toate" pentru a nu imi mai bate capul).
        Si acum sunt foarte multumit de alegerea facuta, este exact masina care imi trebuie acum, se comporta bine in toate conditiile, fara absolut nici o problema tehnica, doar becurile de faza scurta arse (destul de probabil si din ... mea), pana si stergatoarele (pe langa frane, etc.) sunt cele originale. Si azi ma uit cu drag in parcare si imi admir "bidiviul". Ca minusuri ar fi antifonarea (zgomotul in habitaclu, dar m-am obisnuit), stabilitatea (se putea mai buna, insa am grija) plus ESP-ul asta cu care nu prea ma impac iarna (ce bun era un buton de dezactivare).

        Revenind la Sandero Stepway3, motorasul de 1.0 pare OK, din ce se spune ar fi ceva castig la insonorizare, tableta aia cu telefonul se impaca bine (si nu arata in filmulete chiar asa rau ca in pozele anterioare), CB-ul mai evoluat, doar designul interior nu prea imi place (ramane insa de pipait "pe viu").
        Dar ce e mai important este ca nu sunt fan CVT (am explicat de ce), deocamdata mai astept vreo 2-3 ani (nu am achizitionat niciodata o masina fabricata in preserie sau imediat dupa lansarea unui nou model) sa vedem cum se prezinta X-tronicul asta (desi sunt sceptic nu zic niciodata nu). Daca voi avea ocazia voi face un DT de curiozitate, desi in scurtul timp este destul de greu sa imi fac o parere corecta si obiectiva stiu exact ce sa urmaresc.
        Tragand linie: Sandero StepwayIII cred ca ramane in continuare atractiv.

        PS: @ playmaker831 , corect, subscriu, ramane de vazut....
        Last edited by Gil26; 22 November 2020, 12:00.

        Comment


        • Sigur, mai aștept, n-am spus că-mi iau mașina săptămâna viitoare. Dar trebuie să mă hotărăsc undeva prin primăvară - până atunci sper să se audă ceva de rău despre CVT (dacă o să fie cazul). Spun din nou: Sandero Stepway 3 îmi place și ca dotări, și ca aspect, iar prețul cred că e este corect.
          Până aunci poate vine și caravana Dacia cu drive test prin Iași (sau poate o să ofere dealerul posibilitatea asta).
          Referitor la X-Tronicul de pe Dacia, văd că l-au pus și pe diverse modele de Renault - oare o fi fix același tip?

          A auzit cineva dacă dealerii Dacia oferă discounturi în cazul plății integrale, cum se practică în cazul altor mărci?
          Last edited by Bobses; 22 November 2020, 14:50.

          Comment


          • @ Bobses, teoretic X-tronicul pe Dacia ar trebui sa fie la fel ca cel de pe surate, practic mai vedem (sper ca nu au mai redus un dinte la "cureluse" sau un "surub" de pe undeva).
            Despre fiabilitate cred ca este putin prematur sa discutam, nu a fost implementata de prea mult timp la Renault.
            Am intrebat si eu prin alta parte un posesor de KoleosII cu CVT, de vreo 6 luni, 19k km despre ceva detalii. Este multumit de masina, dar printre randuri am constatat acelasi comportament ca la Honda (iar japonezii au ceva experienta cu astea), la accelerare constanta creste viteza dar nu si turatia, presupun ca are si acceasi "patinare" la una "in forta". Eu unul nu m-am obisnuit cu asa ceva asa ca spun pas (sau ma rog stand-by), nu se prea impaca cu modul meu de condus.
            Din cate stiu Dacia nu a oferit discounturi in cazul platii integrale (cel putin cand am achizitionat eu masina, tot cu "banii jos": avans si plata la livrare), le-au oferit pe cele "clasice" (dar de la vreo 13800 euro am platit 11200). Marja de "reduceri" nu e prea mare la Dacia (si cred ca este un lucru bun dpdvd al valorii), la alte marci sunt discounturi mai mari dar si diferente foarte mari intre reprezentante.

            PS: inca cateva plusuri la Dacia. Termenul de livrare a fost de mai putin de doua luni (iar Stepway-urile se vindeau "in draci" atunci, Germania le "aspira" pe cele cu un cilindru lipsa) comparativ cu alte marci cu 6-8 luni termen de livrare (nu am gasit nimic pe stoc care sa corespunda preferintelor, cerintelor si nevoilor).
            Apoi a contat si partea de service, la Dacia reprezentanta (si preturile) sunt OK, la celelalte (inclusiv Renault, cochetam si cu un Captur EDC) sunt varza. Trist ca si cele japoneze (spre care iar eram tentat).
            Si nu in ultimul rand reprezentantul de vanzari (este al doilea contact cu o marca). Cel de la Dacia mi-a raspuns la toate intrebarile, amabil, mi-a rezolvat totul, achizitionarea a decurs fara probleme. La Opel (eram interesat de Mokka, Crosslandul nu aparuse) a fost plin de "sictir" parca nu dorea sa vanda, la Suzuki (Vitara a fost si ea in carti) tanti nu stia ce vinde ("Stati sa ne uitam pe Internet la caracteristica asta"), cel de la Peugeot (doream un 2008) a fost mai OK.

            Daca Dacia pastreaza toate acestea si la noile modele atunci cred ca isi va mentine avantajele fata de potentialii competitori.
            Last edited by Gil26; 22 November 2020, 16:58.

            Comment


            • Gil26, multumesc. Am sa stau cu ochii pe ele - plus forumuri, review-uri, etc.

              Comment


              • Apropo de CVT și fiabilitate/reparații https://fb.watch/1ZgGRcz4-W/

                Easy-R va fi regretat.
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • Mda, interesant, multumim. Fara alte comentarii, cred ca sunt de prisos.

                  Comment


                  • Comment


                    • Sandero Stepway a apărut in showroom.

                      Comment


                      • 0-100 si reprize.

                        Sandero Stepway TCe 90 CVT - https://youtu.be/62O2fhU5gQg

                        Sandero TCe 90 M6 -

                        Comment


                        • Originally posted by t0rquemada View Post
                          Apropo de CVT și fiabilitate/reparații https://fb.watch/1ZgGRcz4-W/

                          Easy-R va fi regretat.
                          fantastic, s-a dus un rulment de la diferential.....
                          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                          Comment


                          • Rămâne de văzut cât de fiabilă va fi cutia CVT (DXK 150Nm) comparată cu manuala JT4 de 220Nm.

                            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                            Comment


                            • Ce motorizari de rahat! Si au mai scos si diesel-ul. Masina "romaneasca" pentru romani, romani care cumpara diesel chiar daca merg cel mai mult in oras.

                              Comment


                              • In cazul in care postarea ta nu e ironica, sa stii ca si 0,9 este o motorizare ok daca stii sa o conduci. 1.0 tce va fi sigur putin mai buna.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google