Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • De ce sa fie măgărie. Daca e in plus sa fie primit, dar poate asta era inclus in procedura. Nu mai fiți așa cârcotași și bucurați-vă de mașini.

    Comment


    • Originally posted by DFA View Post
      ...
      Logan/Sandero III menține bateria EFB la ~ 50-60% în repaos și ~ 70-80% în mers - în zona cu longevitatea cea mai lungă. Da, mașina e foarte agresivă în a economisi energie, taie în carne vie fără să stea pe gânduri nici o secundă în plus...

      Da, viața estimată a unei baterii EFB e de 3-6 ani.

      Cât timp bateria nu sulfatează, nu se scurtcircuitează vreun element, etc. e OK.

      La mașina anterioară - cu 1.5dCi fără Stop-Start viața medie a bateriilor a fost de 3,5 ani - cea din fabrică a rezistat cel mai mult, 4 ani. Deci dacă și la L3 ține cam tot așa..., e ok...
      Asa este , pe masina teoretic incarcarea minima ar fi 80%, insa se pare ca sunt diferite UPC cu diferite versiuni de soft, sursa (tin sa multumesc unui coleg de forum care mi-a atras atentia asupra acestui post, nu am mai intrat de ceva vreme pe forumul german) este un alt user pentru care am tot respectul aici : https://www.dacianer.de/threads/batt...6#post-1080405

      In captura din postul 2332 se poate observa ex pentru un UPC SUMI, Nr. Vdiag 44, Nr. Program 0P08, Versiune software B603 ca PR055 =Stare incarcare baterie 12V minima este 80%. Iar cine doreste poate sa citeasca si numeroasele probleme cu bateria, senzorul de curent, incarcarea bateriei etc. de pe acel forum (inclusiv colegul care se lauda ca are 20 de ani de Dacia si ne explica ca “suntem o natie de prosti”, poate observa ca si alte natii ex germani, italieni, francezi, etc. care au probleme tehnice cu masinile lor sunt la fel de prosti ca si noi).

      Referitor la perioada de viata a unei baterii evident ca regimurile de incarcare sunt diferite X90 # X52 # XJI\XJF, dar cunosc destule cazuri la L1 cand bateria de prim montaj a tinut si 5-6 ani, iar la L2 multe baterii EFB au tinut si peste 6-7 ani, exemple sunt destule (inclusiv bateria mea care se apropie de 6 ani si inca se “tine bine”). Ba chiar pot da exemplul unui prieten (nu este user pe forumuri) cu un LoganII 1.2 TCe la care bateria sa EFB de prim montaj a tinut aproape 9 ani (a schimbat-o la sfarsitul anului trecut), folosea masina destul de rar si incarca bateria (tangential la ce s-a scris mai sus) pe un redresor din vremurile “odioase” vechi rusesc iar bateria sa EFB a fost OK.
      Legat de regimurile de incarcare un coleg cu XFB a intrebat cum se fac acestea in reprezentanta, atasez o captura din procedura oficiala, cu mentiunea ca asta depinde si de aparatul din reprezentante, de tipul acestuia, daca cei din reprezentanta doresc sau nu sa incarce in mod conform bateria, etc… (cei din reprezentanta la care merg au un astfel de aparat foarte “inteligent” si scump, la o revizie i-am intrebat si discutat, m-au avertizat asupra timpului mare de incarcare, nu am facut asta, si eu am un redresor destul de inteligent, in toamna am incarcat-o, insa cand au fost acele zile mai geroase tensiunea a scazut si la 11.8V incarcarea 76%, cele mai rele valori de cand am masina, acum este pe la 12.4V, 92%, 5.4 Mohm, oricum cred ca toamna viitoare o voi schimba prevenit chiar daca mai duce, si-a facut treaba).

      In captura aceasta am subliniat si acel OCV (si pt ca nu am primit raspuns) se poate observa ca pentru PR120 =Tensiune fara sarcina baterie 12 V documentatia ofera o valoare minima de 12.55V, deci acel OCV din 2332 de 12.39V este NOK, de fapt asta se poate vedea si din celelalte valori subliniate Ri =6.28 Mohm, incarcare 70.5% etc., atasez si unele valori OK, de fapt asta cam ar fi problema, sistemul duce bateria dintr-o extrema in alta, am vazut valori atat in diagnoza cat si pe testerul de baterie ex de SoC =97% Ri=5.3 Mohm dar si SoC =28% Ri=6.4 Mohm, iar asta nu cred ca asigura o "longevitate" prea lunga bateriei.
      Din pacate sunt multe (chiar prea multe) masini la care intr-un interval destul de mic timp s-au schimbat si doua-trei baterii, senzori de curent, facut update de soft, etc. si la care problema tot NU s-a rezolvat, din cate se pare sunt atat probleme HW cat si SW.

      Tot legat de versiuni diferite de soft rog colegii care pot sa faca o diagnoza sa precizeze si valoarea PR065 =Protectie, la doua masini am vazut ca este zero, in procedura de diagnosticare insa scrie ca aceasta valoare trebuie sa fie 20 (nu stiu daca este corect sau nu), eventual sa mentioneze si detaliile legate de UPC si nr soft. Multumesc anticipat.

      Drumuri bune si multi km fara probleme tuturor! (inclusiv baterii incarcate corespunzator care sa tina cat mai mult timp)
      ​​
      Attached Files
      Last edited by Gil26; 9 April 2023, 10:04.

      Comment


      • LE: despre PR065 =Protectie tin sa multumesc si public unui coleg de forum , pe mine m-a “derutat” putin asta:
        Control contor senzor de curent
        Controlaţi valoarea contorului senzorului de curent PR065:
        RN-CLIP-DISPLAY Domain (UPC) PR065-PROTECŢIE
        Valoarea PR065 este egală cu 20?
        DA
        Efectuaţi operaţia înainte de reparaţie
        E000_010_005_O-gestionare alimentare electrică/000000-Generic/502-Procedură înainte_după reparatie

        NU
        Înlocuiţi senzorul de curent al bateriei:
        RN-RDC-ACCESS RDC-ELEMENT-REF:4315 RDC-ELEMENT-DESC:senzor de curent baterie 12 V
        Acum este clar, PR065 contorizeaza erorile din Eeprom, (si la masina mea am cateva astfel de “contoare”, dar sunt mai clar “formulate”), trebuia sa imi dau seama de asta (scuze, tot graba bat-o vina), dar si la LS3 este un parametru de urmarit (daca depaseste o anumita valoare poate sa fie destul de “grav”, se intra in “protectie”).
        Multumesc din nou colegului pentru timpul \efortul sau, am mai invatat ceva, inca o dovada ca si forumurile pot sa fie de ajutor in rezolvarea unor probleme tehnice.

        Toate cele bune! (sa se adune)

        Comment


        • Originally posted by Gil26 View Post

          ...un LoganII 1.2 TCe la care bateria sa EFB de prim montaj a tinut aproape 9 ani
          ​​
          Nu există 1,2 TCe pe Logan II.

          Iar ca idee, ultimul Logan III monitorizat din diverse motive (irelevante în discuție), stătea binemersi la 65% din 510A și 11,85V cu motorul pornit ( chiar după 15min cu capotă deschisă), totul ok mașina nu considera necesar că trebuie încărcată bateria - adică mergea încă pe baterie.


          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

          Comment


          • Iar "incepem" cu astea , am scris in graba (raspundeam si unui coleg cu 0.9 TCe), dar OK: Logan II 1.2 16V motor D4F (acum esti multumit?) la care bateria a tinut aproape 9 ani de zile (si a schimbat-o tot la insistentele mele: "Schimb-o, vine iarna, cat vrei sa te mai tina ...", dar la iarna care a fost poate il mai ducea inca un an)

            De acord cu ceea ce ai scris referitor la masina monitorizata, asta am remarcat \prezentat si eu, tensiune si incarcare mica (sau chiar foarte mica) iar sistemul asta foarte "inteligent" NU "considera" ca bateria trebuie totusi si incarcata, chiar dupa un timp destul de lung de functionare, nu e de mirare ca dupa un timp destul de scurt aceasta trebuie schimbata (si sunt (ne)cazuri cand au fost schimbate chiar 2-3 baterii pe garantie).
            Multumesc pentru confirmare si exemplul practic pe care l-ai dat.

            Comment


            • De doua ori am masurat si eu tensiunea asa dupa 9-10 ore de stationare, 12,4 -12,5v de fiecare data.
              Nu folosesc deloc SS

              Comment


              • Nu stiu cat ma va tine bateria asta la L3, dar pot sa confirm ca pe vechiul Logan, am schimbat-o dupa 11 ani, abia atunci a dat primele semne de oboseala, iarna, desi cred ca ar mai fi tinut. That's insane!

                Comment


                • Dragilor, foloseste cineva filtru din acela ceramic cand alimenteaza cu GPL? O fi bun la ceva? Tocmai fac revizia de 30.000 km si mi-au gasit un pumn de pilitura in filtru.
                  Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                  Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                  Comment


                  • De vreo 3 zile, dimineata cand pornesc masina clima nu mai vrea sa mearga, butoanele afiseaza comenzile dar ventilatia nu merge. Opresc motorul , il repornesc si dupa aceea merge normal. ieri am facut cateva drumuri si s-a comportat normal toata ziua dupa ce dimineata a facut figuri dar azi dimineata aceeasi figura a trebuit sa repornesc motorul ca sa functioneze ventilatorul. Ce poate fi?

                    Comment


                    • Misca si tu sigurantele alea pe-acolo, Daca nu ti-au umblat sa-ti izoleze niste fire care faceau contact anapoda pe-acolo si dadeau simptome ca acela pe care il ai, cred ca va trebui sa te programezi la service.
                      Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                      Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                      Comment


                      • Originally posted by mircionesb View Post
                        De vreo 3 zile, dimineata cand pornesc masina clima nu mai vrea sa mearga, ..........
                        MANIFESTARE: Ventilatorul nu mai funcționează deloc, pe nici o treaptă. Ventilația e moartă. Uneori ventilația își revine, ca și cum nu s-ar fi întâmplat nimic.
                        SOLUȚIE:
                        Problema e cunoscută și se rezolvă în garanție.
                        Defectul poate avea loc atât la AC Manual cât și la Climatronic și poate apare mai des la loturile din prima jumătate a lui 2021.
                        Pot fi multiple cauze:
                        1. Ventilator defect - se înlocuiește;
                        2. Siguranța de la aerotermă (FH24 40A) - care fie nu se mai resetează, fie are contact imperfect - trebuie împinsă la locul ei, eventual scoasă, verificată și înlocuită cu una identică;
                        3. Tablou siguranțe cu contact imperfect, siguranța se încălzește foarte tare (soclu ars / siguranță înnegrită/arsă/defectă) - se schimbă soclul siguranței FH24 din tablou, degeaba se schimbă siguranța (dacă nu este întreruptă);
                        3. Resetare/reconfigurare ECU HVAC (în cazul climatronicului, pentru că AC Manual nu are calculator și nu ai ce să resetezi/reconfigurezi);
                        4. De asemenea, ar putea fi și masa de sub aerotermă - care uneori are contact imperfect.
                        5. Senzor curent baterie semi-defect - provoacă UCH să nu autorizeze un consumator sau mai mulți (de exemplu clima și/sau unitatea multimedia) pentru că citește un consum eronat de energie, mai mare decât e în realitate;​

                        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                        Comment


                        • Originally posted by ursamajor View Post
                          Dragilor, foloseste cineva filtru din acela ceramic cand alimenteaza cu GPL? O fi bun la ceva? Tocmai fac revizia de 30.000 km si mi-au gasit un pumn de pilitura in filtru.
                          De curios de unde bagi gaz preponderent?

                          Eu folosesc acel filtru, tocmai cu tine discutam pe alt forum, imi spuneai ca daca vreau sa fiu mai catolic decat Papa sa iau un filtru din asta )
                          Eu eram stresat atunci de cum o fi calitatea gazului la noi..

                          Am 11000+ km la activ, il folosesc de la prima alimentare cu gaz, nu stiu daca chiar are efect, voi vedea probabil la revizie.
                          Alimentez cu gaz de la OMV si Mol, rar spre deloc de la Lukoil (e o statie noua undr mai bag cateodata)
                          Filtrul dr alimentare da ceva semne ca a adunat ceva, pt ca alimentarea dureaza mai mult, mi-au spus si baietii cand alimentam. La inceput nu facea presiune, acu face presiune mai mare.
                          Am sa il desfac (e demontabil) sa vad daca o adunat ceva si revin cu info

                          Comment


                          • Daca am zis asta, am gresit. Se pare ca se aduna mizerie serioasa. Alimentez de pe la toti, n-am o preferinta. Unde e mai ieftin, mai putin statiile alea mici, ale privatilor.
                            Pai, da, vezi daca s-a adunat ceva... sa vedem daca "lucreaza".
                            Apropo de GPL, la revizia de 30.000 km mi-au schimbat pe garantie si un senzor GPL. Mie nu mi-a facut nicio problema, dar cica asa se schimba. Au mai facut si un update la softul radarului.
                            Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                            Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                            Comment


                            • Am vorbit la un moment cu cineva care utiliza un filtru din acela extern, era foarte nedumerit de ce la revizie a găsit mizerie în filtrul de fază lichidă.
                              Nu se aștepta.
                              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                              Comment


                              • L-am desfacut, nimic...e curat lacrima.
                                E o sita poroasa de alama/bronz, cred ca ar retine doar mizeriile mai mari, pilitura nu cred...
                                Deci vom vedea la revizie, asta daca intre timp nu desfac eu filtrul de stare lichida sa vad cum se prezinta.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google