Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gil26
    replied
    Originally posted by paul_damian View Post

    Revin la problema. Rezolvarea a durat cam o jumatate de an. Acum situatia e din nou ca la inceput. Am reclamat-o la garantie, vedem ce se intampla mai departe. Va tin la curent (pun intended )
    In primul rand tin sa iti multumesc pentru faptul ca ai revenit cu un update la aceasta problema.
    Apoi regret ca aceasta a reaparut, sper sa o rezolvi definitiv pe garantie si asteptam cu interes orice informatii legate de asta, experienta ta ar putea sa fie de folos si altor colegi cu aceesi problema (iar daca tin bine minte la tine a fost schimbata atat bateria cat si senzorul de curent, nu mai stiu insa daca ai facut si un update de soft).
    Oricum ai fost printre primii colegi de pe acest forum care ai oferit date concrete si ai facut masuratori clare si mai ales corecte ale bateriei, cine doreste poate sa citeasca si sa vada capturile tale atat inainte cat si dupa inlocuirea componentelor, sunt destul de clare, asa se masoara o baterie (si eu sunt ”old school”) tinand cont de U, SOC, SOH, Ri iar daca se poate si parametri aferenti cititi in\de softul masinii.
    Ulterior si alti colegi au mai oferit valori si experiente pe acest topic, cred ca se poate vedea destul de clar ca bateria, sistemul de incarcare si gestionare al energiei NU functioneaza asa cum trebuie, plus ca si pe forumurile straine sunt din pacate alte foarte multe (ne)cazuri asemantoare, au fost si useri care au schimbat baterii dupa bateri la un timp destul de scurt dupa achizitionarea masinii (unii chiar cu alta marca daca tin bine minte Exide) si tot au avut ulterior probleme, etc...

    Este evident ca la multe masini L&S3 produse sistemul ”ingenuncheaza” destul de repede chiar si o baterie noua \buna, egal de ceea ce s-a ”sustinut” anterior cu OCV-ul asta minune foarte ”inteligent” facut si implementat plus acele ”materiale de studiu gasite in graba pe goagle” lasate aici, mi-am facut putin timp si am ”studiat” link-urile, primele doua nu sunt ”functionale” iar cu al treilea chiar m-am amuzat putintel, atasez si trei capturi din acel ”studiu” pentru cine nu doreste sa mai caute, tot cu un ”hahaha” in incheiere.

    PS: si problema acesta pare una asemanatoare cu cea a senzorilor GPL (poate doar la o alta ”scala”), la fel de neplacuta si des intalnita la masinile produse si sa speram ca macar la cele care se vor fabrica de acum incolo va fi rezolvata, chiar daca poate nu este una chiar asa de simpla (pare atat o problema SW cat si HW) si cei de la Dacia o vor aborda si pe aceasta in mod corespunzator (iar ca proiectarea, dezvoltarea, testarea si implementarea sistemelor de pe masina NU se bazeaza pe niste ”studii” gasite in graba pe ”goagle”).
    Attached Files
    Last edited by Gil26; 1 day ago.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Pe scurt as putea sa raspund cu aceeasi intrebare: ce incercati sa spuneti cu aceasta postare? (in care se face referire doar la persoana \persoane fara sa ”transmita” nimic altceva si nici macar un singur cuvant legat de vreo problema tehnica).
    Sau putin mai detaliat:
    1. Am scris ca schimbarea senzorilor ”buclucasi” este (poate) conditia necesara dar nu neaparat si suficienta pentru rezolvarea problemei cu instalatia GPL, iar timpul scurt poate sa fie unul din factori, tocmai de aceea am si citat (in decembrie era in lucru directiva aceea prin care nu se mai inlocuiau senzorii defecti, cauza fiind calitatea gazului) dar am scris destul de clar ca este bine ca cei de la Dacia via LR au acum cel putin un alt mod de abordarea a problemei, ramane de vazut daca asta va rezolva definitiv problema(ele).
    2. Nu este absolut nicio o urma de atac la adresa celor doi colegi, cu punktnet nu am fost de acord in privinta sistemelor si problemelor cu bateria, circuitul de incarcare, gestionarea energiei masinii si acelui OCV, dar am scris de cateva ori ca apreciez faptul ca ofera informatii ”din interior”, doar ca ex (sunt mai multe):
    ... Dar pentru colegii cu masinile din aceasta sectiune nu sunt prea multe disponibile, doar cativa colegi altruisti mai ofera cateva, iar faptul ca doresti sa ajuti este de apreciat ​​​​. Toata stima pentru asta! ​​​​​​​​​​​
    .......
    OK atunci, keep up the good work ... si asteptam cu interes si alte informatii utile (si daca se poate cat mai detaliate) ​​​​​​​​​​​
    ....
    Iar legat de colegul DFA chiar ai ”dat cu nuca in perete”, posturile #2148 si #2147 au fost aproape in acelasi timp, am dat si ”Like” postului sau la fel ca la multe altele si inca de cand a devenit membru pe acest forum am scris ca va aduce plusvaloare, tocmai pentru ca stiam activitatea sa si pe alt forum, am scris de nenumarate ori (nu mai caut acum toate posturile, sunt mult prea multe) ca informatiile pe care le ofera sunt foarte interesante si utile celorlalti, bine detaliate structurate si explicate, etc..., vezi doar ex si postul meu de aici: https://www.loganclub.ro/forum/forum...78#post3673278
    mai adaug acum (din graba am uitat asta acolo) ca ii si multumesc pentru timpul si efortul sau in colectarea, analiza si prezentarea acestor date ​​​​​.
    Si sa fie foarte clar pentru toata lumea (chiar daca fiecare intelege ceea ce poate \doreste) ca DFA
    NU este ” purtator de cuvant al Dacia”, plus ca si el acolo a scris cam acelasi lucru (chiar daca in paranteza) pe care l-am scris si eu anterior in #2148.

    PS: cred ca cei care vor schimba acesti senzori pot posta in acel topic (aici fiind unul general de probleme tehnice), informatiile vor fi mai bine structurate (si cred ca ajuta la ”statistica”) si usor de gasit, plus ca experientele lor pot sa fie de ajutor si celorlati.
    Si inchei postul mai lung (cer scuze pentru asta ) cu aceeasi parere: Sa speram ca noul model de senzor va rezolva definitiv problema aceasta neplacuta si des intalnita de ceva vreme.
    Sa auzim numai de bine!
    Last edited by Gil26; 1 day ago.

    Leave a comment:


  • Karabet
    replied
    Originally posted by Gil26 View Post
    Da, dar apoi mai trebuie ca si acest nou senzor sa rezolve problema, tinand cont ca anul trecut pe la inceputul lui decembrie s-a scris asta:

    au mai fost si sarbatorile de iarna, etc... apoi acum o saptamana asta:

    timpul in care s-a dezvoltat si "solutionat" cauza problemei pare destul de scurt.
    (si mai sunt din pacate ex de probleme "tratate" pe repede-inainte la care nu a fost rezolvata cauza radacina).
    Insa este bine ca macar acum cei de la Dacia via LandiRenzo au admis ca nu doar "gazul" si clientul sunt vinovati ci si senzorul minune are "buba" lui.
    Ramane de vazut (si citit) daca la cei care il vor schimba va fi si rezolvata definitiv problema.

    Și încercați de fapt să spuneți ce cu această postare?
    Citați două postări neoficiale de pe un forum, în unul dintre ele și scrie " surse neoficiale". V-am tot citit ultimele intervenții în topicul acesta, pe lângă că nu transmit nimic, mai și era o urmă de atac parcă la adresa lui punktnet si DFA de parca ei ar fi purtatori de cuvant ai Dacia și nu doi oameni care ajută cu ce pot.
    E bine că măcar abordați problema cu impresii personale și "surse neoficiale" de pe forumuri.

    Leave a comment:


  • paul_damian
    replied
    Originally posted by paul_damian View Post
    Sunt dator cu un update, in special pentru colegii care m-au ajutat mult, stiti care sunteti :-)

    Problema initiala a fost cea a nenumaratelor mesaje "Prioritate incarcare baterie", nefunctionare Stop&Start, rateuri in alte sisteme care depindeau de partea electrica, tensiune permanent 15,2V.

    Am reclamat problema in garantie, reclamatia mea a ajuns la un nivel superior, iar ulterior, acum doua saptamani, a fost schimbata bateria cu una Renault, precum si tot ansamblul care continea senzorul de curent. Inainte de asta a fost schimbat accidental si ECU UPC-EMM.

    De atunci nu au mai aparut nici un fel de probleme. S&S intra mereu, tensiunea variaza in functie de starea de incarcare a bateriei si mersul in accelerare sau decelerare, etc, asa cum e de asteptat. Nu mai apar mesaje (singurele au fost "Prioritate confort termic" si "Prioritate motor pornit") si totul functioneaza ok. Tensiunea n-a mai urcat niciodata dincolo de 15,0V.
    Singura problema care am observat-o de atunci a fost ca uneori modulul de SOS nu-si mai aprinde LED-ul verde - nici cel rosu, e pur si simplu stins, nu apar mesaje de eroare.

    Acest test l-am facut dupa ce masina a stat in garaj 24h:

    Bateria noua si comportamentul tensiunii:

    Inca o data, va multumesc pentru ajutor!

    V-am pa!
    Revin la problema. Rezolvarea a durat cam o jumatate de an. Acum situatia e din nou ca la inceput. Am reclamat-o la garantie, vedem ce se intampla mai departe. Va tin la curent (pun intended )

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Da, dar apoi mai trebuie ca si acest nou senzor sa rezolve problema, tinand cont ca anul trecut pe la inceputul lui decembrie s-a scris asta:
    quote=punktnet,5 Dec 2022, 10:23]
    S-a facut o analiza fulger de catre LandiRenzo la peste 100 statii GPL din zona de sud a tarii din cauza aparitiei brusc a multor probleme pe senzorii de pe rampa de injectie.
    ...
    Din surse neoficiale, exista in lucru o directiva care va duce la refuzul inlocuirii pieselor defecte din cauza calitatii gazului, eu personal sunt curios cum se va verifica in service vaporizarea GPL-ului din rzervor
    au mai fost si sarbatorile de iarna, etc... apoi acum o saptamana asta:
    Originally posted by punktnet View Post
    Sunt 2 OTS pentru inlocuirea senzorilor de gaz, 0DQW si 0DDR in caz ca sunteti curiosi despre ce este vorba.
    Dupa cum am zis sunt prioritare cazurile in care au fost schimbati senzorii si defectiunea a revenit.
    Cine nu are aceasta problema de 2 ori nu primeste noua referinta.
    timpul in care s-a dezvoltat si "solutionat" cauza problemei pare destul de scurt.
    (si mai sunt din pacate ex de probleme "tratate" pe repede-inainte la care nu a fost rezolvata cauza radacina).
    Insa este bine ca macar acum cei de la Dacia via LandiRenzo au admis ca nu doar "gazul" si clientul sunt vinovati ci si senzorul minune are "buba" lui.
    Ramane de vazut (si citit) daca la cei care il vor schimba va fi si rezolvata definitiv problema.

    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    Nu îl pot executa decât dacă au senzorii noi pe stoc. De exemplu la Dacia Buzău nu au acum, abia săptămâna viitoare ajung.

    Dacă nu îi au pe stoc ar trebui să-ți spună de OTS și că o să te sune când îi au.
    Last edited by DFA; 2 days ago. Reason: spelling

    Leave a comment:


  • Mihai2k4
    replied
    sunt taaaaaaaaaaaaaaare curios daca luni o sa faca by defalut. nu o sa le zic eu si ii las. la final, o sa ii intreb de acest ots, daca a fost facut ))

    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    Deocamdată apare doar în sistemul de gestiune Dacia - LA TOATE MAȘINILE CU ECO-G 100 - OTS culoare Albastră - adică care se efectuează la prima intrare în service a mașinii, indiferent de motiv, garanție, revizie, etc.

    Cică o să trimită Dacia și scrisori, în cursul anului, bănuiesc.

    Leave a comment:


  • Mihai2k4
    replied
    Originally posted by punktnet View Post

    Da, s-a luat decizia sa se schimbe tot lotul de senzori sa nu mai existe discutii ulterior. OTS-ul este albastru si impacteaza tot ce are GPL de fabrica LR versiunea asta. (clio si captur de la reno parca)
    apare undeva aceasta chemare? ca sunt 100% sigur ca nu vor schimba ei asa de buna voie, doar daca le atragi atentia. ca am intrat in cont my dacia si nu apare nimic (masina din octmbrie 2021)

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    E o vorba pe care o stiu de foarte multa vreme: teoria ca teoria dar practica ne omoara, iar asta din pacate este perfect valabil pentru tot ceea ce ai "sustinut", dovada si foarte multele probleme tehnice cu bateria, sistemul de incarcare si gestionare a energiei la L&S3, asta egal de ceea ce tot incerci tu sa "arati", plus ca referitor la OCV-ul asta mirabolant chiar tu ai scris asta:

    Originally posted by punktnet View Post
    Da, vezi si la 100% cum sa nu. ....
    In situatia in care vehiculul ruleaza mai mult de 16 ore / zi sau pauzele intre doua rulaje sunt de sub 8 ore, sistemul nu are timp sa faca masuratoarea OCV si atunci apare o neconcordanta, UPC-ul vede ultima valoare OCV ca fiind corecta si trateaza bateria ca fiind buna, cand de fapt este posibil ca bateria sa fie descarcata si are nevoie de tensiune mai mare.
    Valabil si invers, daca se inregistreaza un OCV sub normal, UPC va pompa tensiune in baterie sa o incarce chiar daca ea este in plaja de peste 85%....
    si cred ca este destul de clar pentru toata lumea ca OCV-ul asta e o balarie implementata aiurea, iar din pacate sunt foarte multi posesori de L&S3 inclusiv colegi de forumuri romanesti si straine care au tot schimbat bateria, senzorul de curent, etc... la un timp destul de scurt dupa achizitionarea masinii.

    Leave a comment:


  • punktnet
    replied
    Originally posted by Gil26 View Post
    In captura pe care si atasat-o este doar tensiunea bateriei iar asta consider cam irelevant si nu asa se masoara o baterie,
    Iti las niste materiale de studiu gasite in graba pe goagle

    https://pveducation.com/solar-concep...ttery-voltage/

    https://www.batterydesign.net/electr...rcuit-voltage/

    https://www.researchgate.net/figure/...fig3_326027977

    Sunt destui ani de analiza in spatele acestui OCV si te-ai gasit tu sa zici ca nu iti convine

    P.S - nici macar nu trebuie sa ma crezi pe mine - haha

    Leave a comment:


  • punktnet
    replied
    Originally posted by DFA View Post

    1. S-a schimbat mesajul, nici o reprezentanță nu mai pune senzori vechi, clienții sunt amânați câteva zile sau 1-2 săptămâni pentru a li se monta senzorul nou - 166395443R.

    2. Inclusiv cei care ajung în service pentru o revizie și care nu au avut niciodată senzorul defect vor avea senzorul (încă perfect funcțional) înlocuit cu senzorul nou - 166395443R, dacă nu e pe stoc atunci, clientul e rechemat imediat ce apare.
    Da, s-a luat decizia sa se schimbe tot lotul de senzori sa nu mai existe discutii ulterior. OTS-ul este albastru si impacteaza tot ce are GPL de fabrica LR versiunea asta. (clio si captur de la reno parca)

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Iar aceasta cred ca este o "bila alba" pentru cei de la Dacia, asa se abordeaza o problema tehnica (cunoscuta de ceva timp si din pacate destul de des intalnita la masinile produse) si NU cu note interne si jumatati de masura bazate pe nu stiu ce "studiu fulger" al celor de la LandiRenzo.

    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    Originally posted by punktnet View Post
    Pentru cine are problemă cu senzorii de GPL, s-a aprobat pentru vânzare noul reper. Probabil în câteva zile se dă drumul la comandă.
    Atenție că cine are probleme pentru prima dată, nu va primi noul reper, decât cei care au schimbat de 2 ori intră cu prioritate până se stabilizează stocurile probabil.
    1. S-a schimbat mesajul, nici o reprezentanță nu mai pune senzori vechi, clienții sunt amânați câteva zile sau 1-2 săptămâni pentru a li se monta senzorul nou - 166395443R.

    2. Inclusiv cei care ajung în service pentru o revizie și care nu au avut niciodată senzorul defect vor avea senzorul (încă perfect funcțional) înlocuit cu senzorul nou - 166395443R, dacă nu e pe stoc atunci, clientul e rechemat imediat ce apare.

    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    Originally posted by Iulian93 View Post
    Dar oare semnalizarea de pe aripa e normal sa scot becul sa scurg efectiv apa din ele ?
    Nu există să intre apă în ele pentru că așa au fost făcute! Deci nu e normal!

    La tine e o problemă și trebuie găsită și rezolvată. E o fisură care permite apei să intre în corpul semnalizatorului.


    Originally posted by Iulian93 View Post
    Sa imi bat capul pe garanție, nici vorbă, pierdere de timp daca imi pun unele identice,
    defetism - substantiv neutru
    • Opinie, atitudine a celui care nu are încredere în reușita unei acțiuni; lipsă de încredere.
    Ai reclamat problema și nu au rezolvat infiltrația de apă în semnalizatoare?


    Originally posted by Iulian93 View Post
    ........ vin cu o intrebare pentru voi, aveți probleme cu reglajul electric al farurilor?
    Nu, trebuie să funcționeze normal, de 0 la 4. Reclamă problema și trebuie reparat în garanție.


    Originally posted by Iulian93 View Post
    Am programare la reprezentanta, dar sper ca fix in momentul ala sa nu se decida ca vrea sa funcționeze
    ​​​
    ​​...și mai mult defetism ​și negativism...

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google