Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • catelullego
    replied
    Bine de stiut, am facut deja aprox. 180 km si tot full imi indica, deci da, e cum zici tu, nu am fost furat.

    Am patit invers: prin Slovacia la un OMV (sau Mol, nu mai tin minte exact) baga pompa super incet, fara sa exagerez am asteptat lejer 8-9 minute sa faca plinul (41-42l), si-a facut si angajata pauza de tigara (stiu, inconstienta, macar a aprins-o si stins-o inainte si dupa sa atinga pompa).

    Pe viitor opresc eu la 43l si aia e.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Tinand cont ca :

    Originally posted by catelullego View Post
    Neata! Am alimentat astazi cu GPL (butelie goala) si mi-au intrat 48.5L. In general cu butelia goala imi intra 41-42L. Am fost furat sau chiar a intrat mai mult gaz? Daca a intrat mai mult, exista anumite riscuri? Precizez ca am alimentat la acelasi Rompetrol la care alimentez mai mereu, aceeasi pompa.
    catelullego a scris ca alimenteaza la aceeasi pompa, nu stiu daca de vina neaparat este doar pompa si NU supapa \valva "minunata", oricum atentie la punctul 3 si nu doar utilizatorul (iar colegul a facut bine ca a oprit alimentarea la 48.5 L) dar si cei de la Dacia cred ca trebuie sa analizeze mult mai bine\atent acest lucru

    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    Originally posted by catelullego View Post
    Neata! Am alimentat astazi cu GPL (butelie goala) si mi-au intrat 48.5L. In general cu butelia goala imi intra 41-42L. Am fost furat sau chiar a intrat mai mult gaz? Daca a intrat mai mult, exista anumite riscuri? Precizez ca am alimentat la acelasi Rompetrol la care alimentez mai mereu, aceeasi pompa.
    1. Nu ai fost furat!

    2. Chiar atâta GPL ai în rezervor!

    3. Există anumite riscuri - mai ales vara pe caniculă - rezervorul va elibera GPL în atmosferă dacă presiunea e prea mare, deci e bine să eviți supraîncărcarea peste 80-85%. Nu știi CÂND și UNDE se va face eliberarea, deci există riscuri reale, se poate întâmpla o nenorocire...

    De regulă depășirea capacității nominale de 80% este cauzată fie de supapa de prea-plin care are o eroare considerabilă, de +/- 5-10% și uneori chiar mai mult - dar de multe ori nu e de vină supapa - ci pompa, care este reglată (în mod greșit) să pompeze foarte rapid (pentru că operatorii GPL se plictisesc și se enervează că durează prea mult un plin lent).

    Viteza o poți determina după presiunea din timpul încărcarii, care va depăși 8-10-12 bari la pompele rapide. Deci când faci plinul te poți uita la manometrul de pe pompă, să vezi dacă pompa e rapidă sau lentă. Presiunea e relevantă doar în timpul pompării, evident, nu când stă...

    Eu de exemplu am identificat pe la mine prin Buzău pompele rapide, la ele încarc mereu la peste 80-85%.

    Chestia e că supapa de prea-plin are și un histerezis considerabil - adică după ce ai golit 48-49-50 de litri de GPL băgați de o pompă rapidă și te duci la o pompă lentă - care nu face probleme - te pomenești că pompa lentă îți bagă TOT 49 de litri și constați că îți trebuie 3-4-5 plinuri lente succesive ca supapa de supra-plin să-și revină și să închidă alimentarea la 80-85%, așa cum făcea de obicei...

    Deci, trebuie evitate pompele rapide.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Da, din pacate si asta pare o problema tehnica cu supapa aceasta imprecisa si "buclucasa" mai ales la volum mult prea mare, dar putin probabil ca cei de la Dacia vor face ceva (bine si pana la capat) tinand cont de intreaga lunga telenovela cu senzorul de gaz cand la inceput au dat vina pe GPL "bazati" complet aiurea pe un "studiu" al celor de la Landi-Renzo, apoi cand au "explodat" (ne)cazurile cu senzorii buclucasi au dat un OTS, l-au "retras" au jucat alba-neagra o lunga perioada de timp cu se schimba toti senzorii pe garantie, nu se mai schimba niciun senzor, apoi se schimba dupa cum bate vantul si daca Mercur este retrograd, din nou se schimba dar cu altul, etc...
    Asa ca mai bine ai oprit tu alimentarea decat supapa asta minune care in mod normal ar trebui schimbata pe garantie cu una conforma, dar tot din pacate acesta este acum modul de abordare si "rezolvare" al problemelor la Dacia.
    Last edited by Gil26; 2 weeks ago.

    Leave a comment:


  • catelullego
    replied
    Multam! Uitasem de wiki, greseala mea!

    Cat timp nu explodeaza e ok, un range mai mare nu ma deranjeaza La 48.5 am oprit eu, nu stiu la cat oprea automat dar imi era frica s-o mai las

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Nu stiu "pe Facebook de sute de ori că ..." dar pe Wiki a scris destul de clar: http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:f...bustibil#toc24

    Leave a comment:


  • asitaka
    replied
    A spus DFA pe Facebook de sute de ori că totul depinde de supapa aia de presiune care are o valoare de cut-off variabila. O dată intra 38, alta dată 48. Multe pompe au presiuni mai mari decât trebuie să fie și îți bagă diferit de fiecare data, depinde când intră în lucru supapa aia
    Dacă chiar o fi intrat mai mult ai supapa care eliberează extra presiune
    PS. Nu am gpl

    Leave a comment:


  • catelullego
    replied
    Neata! Am alimentat astazi cu GPL (butelie goala) si mi-au intrat 48.5L. In general cu butelia goala imi intra 41-42L. Am fost furat sau chiar a intrat mai mult gaz? Daca a intrat mai mult, exista anumite riscuri? Precizez ca am alimentat la acelasi Rompetrol la care alimentez mai mereu, aceeasi pompa.

    Leave a comment:


  • asitaka
    replied
    Originally posted by madi View Post
    De unde ai procurat kitul, pe ce referinte? Eu abia am gasit codul renault pentru piesa schimb , acum au aparut si pe renault original nu numai Bilstein.
    Denumirea si este codul piesei. Nu este o piesa renault-dacia, ci aftermarket. Imi e frica sa aflu cam cat costa piesa asta la dacia
    Ca exemplu

    Leave a comment:


  • madi
    replied
    De unde ai procurat kitul, pe ce referinte? Eu abia am gasit codul renault pentru piesa schimb , acum au aparut si pe renault original nu numai Bilstein.

    Leave a comment:


  • asitaka
    replied
    Ceva zgârieturi nu au fost pe cilindru și pe șaibe, am inspectat. Inițial m-am gândit că o fi lovind de șaiba dar piulița din interior strânge acest cilindru între șaibe cred, deci nu ar fi cazul.

    in set vin bucșele, 2 șaibe și cilindrul.

    Am ajuns la concluzia că cilindrul lovea caroseria neavând careva zgârieturi, cu toate ca buza bucșei încă acoperea acest loc de lovitura, foarte puțin rămase ca strat, dar acoperea și nu era un sunet complet metalic, probabil de bucșă uzată mai mult.
    Cer scuze de confuzie.
    Un punct de start ar fi inspectarea bucșelor 100% care poate fi o soluție simplă. Dar eu nu știu cum troncane alte cazuri semnalate ale amortizoarelor, posibil cazul meu sa fie unic și troncaneala generica să se manifeste în alt mod

    Leave a comment:


  • madi
    replied
    asitaka odata cu schimbarea bucselor de cauciuc s-a schimbat si tevusca? Am desfacut de 5 ori partea superioara, am pus varnis pe exterior tevusca si nu parea roasa dupa o saptamana ,zgomotul fiind prezent si dupa varnis.Am banuit asezarea defectuasa de prima data dar la mine nu este asa. La seriile precedente au alte tipuri de bucsi cauciuc.
    Mi se pare foarte ciudata rezolvarea, o sa fac si eu asta cand am timp . Sa ma uit si la saiba inferioara , poate nu se aseaza bine si clampane.

    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    Dacă poți, fă un mic tutorial de verificare bucșe.

    Leave a comment:


  • asitaka
    replied
    P.S. Corectez că sa nu duc in eroare, am explicat inițial greșit - cilindrul care are rol de spacer între bucșă și boltul amortizorului lovea caroseria lateral din cauza că buzele bucșelor erau subțiate deoarece nu erau montate corect din uzină.*
    cel mai probabil sta unul acolo pe linie care nu știe sau nu îi pasă de cum trebuie să stea bucșele

    Sunt doar curios, bătaia care o relatează alții, s-ar putea oare rezolva prin aceasta schimbare?
    Bucșele se pot verifica foarte ușor. In jumătate de oră le verifici pe ambele dacă ai totul pregătit, nu-i nevoie de stand

    Leave a comment:


  • asitaka
    replied
    Nu, era prezent de mult timp. Pe drum drept nu se prezintă, însă pe orice denivelare scotea zgomot.
    dacă te uiți atent se vede urma că bucșa(șele) nu stăteau simetric in locul lor, ceea ce a dus ca cilindrul de pe mijloc sa lovească șaiba, in partea de sus sau jos.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google