Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gil26
    replied
    , dar pe langa PR054 = SENZOR DE CURENT BATERIE 12 V vezi ca mai sunt si ceilalti parametri pe care i-am exemplificat, si acestia conteaza, altfel monitorizarea nu este asa relevanta, iar acestia trebuie vazuti in toate conditiile descrise (eventual corelate si cu starea bateriei citita cu testerul de baterie: U, SoC, SoH si Ri).
    Iar macar acum sper ca ai vazut /inteles ca “Super idee pentru a te asigura că bateria e încărcată la 100%… tensiunea părea că s-a stabilizat la 12.6V după voltmetrul din priza 12v” nu este chiar corect, dar toate aceste monitorizari pot sa fie foarte interesante si asa cum am scris ofera o mai buna /corecta imagine asupra starii /incarcarii bateriei si functionarii alternatorului.

    Leave a comment:


  • asitaka
    replied
    Gil26 am monitorizat un pic curentul prin diagnoza, cu senzorul de curent conectat. Am monitorizat doar in UPC, fiindca scanarea injectiei dureaza 15 minute si nu am avut timp la moment.

    Conform senzorului de curent, bateria poate fi incarcata cu 10A si la 13.6V la ralanti/ in sarcina si la 15V in frana de motor. Rularea in frana de motor(15V) nu pare sa forteze cumva incarcarea ca valoare mai ridicată a curentului, comparativ cu ralanti/in sarcina.
    In timpul stop-start-ului, curentul tras din baterie se masoara in urmatorul mod in minus:
    - 12.5A cu toti consumatorii opriti
    - 16.8A doar ventilatorul la nivel 2 clima
    - 20.5A ventilator nivel 2 clima si faza scurta

    Semnalizatorul adauga 4A on/off, doar cat lumineaza becul.

    Deci dupa un eveniment stop start de 30 sec sau 1-2min, bateria este incarcata cu pana la 10A pe o perioada scurta, si dupa, mentinuta cu 2-3A pe perioade lugi de timp. Totusi consumatorii nu dispar nicaieri, si posibil alternatorul acopera orice valoare de curent trasa de toti consumatorii ( ex: 12/16/20/40 A + 2-3A deasupra), deci mentinand un nivel de incarcare flotant, nu incarcand bateria agresiv...
    Imi era oricum foarte interesant sa vad valorile de curent raportate la diferite scenarii si tensiuni.

    Datele despre curent le-am luat din UPC, circuit pneumatic

    Cu senzorul de curent decuplat voi urmări la următoarea ocazie...

    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    pot fi multiple cauze:

    1. senzor temperatură defect
    2. pompa principală
    3. pompa secundară 12V
    4. termostat
    etc

    fără diagnosticare e cam greu...

    Leave a comment:


  • Lucianlucian
    replied
    Ați mai pățit cu motorul încălzit in parametri si inclusiv in mers să apară senzorul de temperatura a apei pe albastru?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    , iar via diagnoza se poate verifica si parametrul PR444-CORECŢIE INTEGRALĂ REGLARE RELANTI (dar nu numai):
    Attached Files

    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    Cauza principală este deschiderea redusă a clapetei de accelerație când e motorul rece, din cauza funcționării majoritar pe GPL (care strică parametrii de injecție pe Benzină), dar fenomenul apare și la cei fără GPL, doar că mai lent.

    Dacă ai ȘI oscilații turație la pornire atunci trebuie desfăcută clapeta de accelerație, poate fi descentrată, uzată, murdară, , trage aer fals, etc.

    ECO activat cu motorul rece funcționează foarte bine pentru a compensa restricția de aer produsă de clapetă. După, îl poți dezactiva.

    O soluție care ține vreo 4-6 luni (adică cam tot sezonul rece) este un RESET ADAPTIVI în ECU Injecție la sfârșitul toamnei, în fiecare an. Dar doar dacă clapeta e în mințile ei.

    Leave a comment:


  • anduvirgil
    replied
    Momentan controlez fenomenul bâlbâielii la rece similar ca la Logan cu 0.9 tce.
    Curios este că la Logan fenomenul se manifesta in special când era cald/ f cald.

    Pornesc motorul, iar în timpul cât turația motorului este spre 1500 rpm, plec de pe loc fara sa accelerez.
    Mai am un coleg care a diminuat efectul cu modul ECO. Încă nu am incercat, momentan nu e cazul.

    .

    Leave a comment:


  • madi
    replied
    M-a m dus la masina sa verific daca la mine e rupt burduful convins ca nu am aceasta problema. Am inceput cu dreapta , parea la locul lui, l-am impins cu degetul 2mm si a cazut . Nu am mai facut asa ceva pe stanga, sa cada cand o vrea el. In concluzie piese turcesti puse de Dacia sunt de cea mai joasa calitate, telescop spate troncane , bucsile superioare telescop spate la fel de tari precum un plastic, jafuri, burduful nu mai are pic de elasticitate parca e o bucata de plastic. Originalul Dacia costa 160 lei, parca cumperi tot amortizorul.

    Leave a comment:


  • Lucianlucian
    replied
    Care ar fi varianta mai buna in loc la protectile de praf originale care cedează destul de repede la amortizoarele fată logan 3 ?

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Originally posted by asitaka View Post
    ...
    O metoda de cum as putea compensa acest lucru, este ca sa fortez incarcarea la 100% prin deconectarea sezorului de curent, pe perioade determinate de timp.
    ...
    Deconectarea senzorului de curent baterie chiar si pentru perioade determinate de timp nu stiu daca este o metoda asa de buna, acest lucru pe langa unele probleme poate genera si erori aferente, daca tin bine minte ai un program de diagnoza si poti verifica daca ai sau nu erori mai ales in UPC si injectie.


    Am deconetat senzorul de curent și a apărut mesajul încărcare baterie și motorul nu a mai oprit. Super idee pentru a te asigura că bateria e încărcată la 100%. Am mers cca 1.5 ore, la urma după ce am oprit motorul, tensiunea părea că s-a stabilizat la 12.6V după voltmetrul din priza 12v
    Nu stiu daca e chiar “super idee”, bateria oricum NU va fi incarcata 100%, apoi nu ai precizat in ce conditii ai masurat tensiunea aceea care s-a stabilizat la 12.6 V, plus ca trebuie tinut cont si ca voltmetrul din priza 12V este mai mult ca nimic dar nu citeste tensiunea reala a bateriei.

    Referitor la “…presupunem de la 12V ~50%” sunt unele tabele mai vechi in care se ofera incarcarea bateriei functie de voltaj dar eu nu am incredere in aceste “corelatii”, sunt destule variabile de luat in calcul, doar ca exemplu am vazut la Logan III baterie cu SoC =50%, SoH =94%, Ri =5.6 ohm la 12.3V (cand dupa tabele trebuia fie incarcare de 70%).

    Deci daca doresti sa iti masori corect bateria poti sa folosesti un tester de baterie bun si sa vezi in mod real tensiunea U, State of Charge SoC, State of Health SoH si rezistenta interna Ri.
    Apoi daca doresti sa vezi “efectul” deconectarii senzorului curent baterie pe langa acestea (si corelate cu ele) poti sa monitorizezi si via diagnoza parametri aferenti in diferite conditii: cu si fara senzor baterie, motor nepornit, motor la ralanti si motor in regim de exploatare, doar ca exemplu:
    In injectie:
    PR074 TENSIUNE BATERIE 12 V
    PR002 SARCINĂ ALTERNATOR
    PR1029 PUTERE ALTERNATOR
    In UPC:
    PR004 TENSIUNE BATERIE 12 V
    PR043 STAREA SARCINII BATERIEI
    PR010 SARCINĂ ALTERNATOR
    PR052 TEMPERATURĂ BATERIE
    PR054 SENZOR DE CURENT BATERIE 12 V
    PR055 STARE ÎNCĂRCARE BATERIE 12 V MINIMĂ
    PR084 TENSIUNE REFERINŢĂ BATERIE 12 V
    PR085 TENSIUNE REGLATĂ BATERIE 12 V
    PR112 REZISTENŢĂ CURENT BATERIE 12 V
    PR120 TENSIUNE FĂRĂ SARCINĂ BATERIE 12 V

    Si astfel cred ca poti avea o imagine mult mai buna asupra starii /incarcarii bateriei si functionarii alternatorului.
    Last edited by Gil26; 13 October 2025, 17:59.

    Leave a comment:


  • asitaka
    replied
    Despre protecțiile praf ale amortizoarelor față - am incercat sa le înclei cu epoxy și cu silicon pentru garnituri și nu am reușit. Am improvizat câțiva șoricei, o să vad cat vor ține. Protecțiile praf costa juma de amortizor...

    Tot se mai auzea un greier in spatele tabletei, așa că am scos-o încă o dată și am învelit cablurile care vin la tableta din partea dreaptă și am pus și fâșii la punctele de montare între prinderile carcasei tabletei și urechile din bord. Bordul pare că se flexează mult pe denivelări, tableta fiind grea. Acum nu se mai aude absolut nimic. Bănuiesc că cablul fiind încordat, bătea în vre-un plastic sub bord. Voi urmări în continuare

    Am deconetat senzorul de curent și a apărut mesajul încărcare baterie și motorul nu a mai oprit. Super idee pentru a te asigura că bateria e încărcată la 100%. Am mers cca 1.5 ore, la urma după ce am oprit motorul, tensiunea părea că s-a stabilizat la 12.6V după voltmetrul din priza 12v .
    Cam cate ore ar fi necesar pentru a incarca bateria, presupunem de la 12V ~50%? Se cunoaște ce curent vine din alternator in baterie pentru încasare? 4-8-16A?

    In schimb a reapărut greierașul de la capacul tweeterului de care nu pot scăpa nici cu anti-scârț și nici cu vaselină...
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Originally posted by Mihai2k4 View Post
    ...
    Schimbat ulei cutie (110mii km) ...Uleiul era negru pacura. Vasozitatea era ok, insa culoarea... Ulei de KFC ... Dar, sunt curios, a mai schimbat careva in zona sta de km si era la fel de negru?!
    Despre uleiul CV la Logan III vezi si aici: http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:faq-motor#toc47
    inclusiv referitor la culoare:


    Schimbarea culorii NU este un semnal de uzură - vezi foto atașat cu ulei de CV la 30.000km comparativ cu unul nou.
    Tot ceea ce este indicat de schimbarea culorii uleiului atunci când îl verifici este că uleiul respectiv își face treaba corect. Una din sarcinile uleiului implică și îndepărtarea și captarea contaminanților și depozitelor de pe piesele mobile ale cutiei de viteze.

    Sunt mai multe cauze pentru care uleiul din cutia de viteze își schimbă culoarea spre negru:
    - captarea oxidului negru care se formează pe suprafața unei piese de oțel în timpul încălzirii la temperaturi înalte, în special în procesele de laminare și forjare;
    - captarea contaminanților și depozitelor de pe piesele mobile ale cutiei de viteze;
    - încălzire și supra-încălzire;
    - oxidarea naturală a uleiului, care are loc în timp;
    Schimbarea culorii spre negru NU este un semn de uzură dacă uleiul din cutia de viteze:
    - nu are miros de ars (trebuie să miroasă la fel ca uleiul nou!);
    - nu este contaminat cu pilitură metalică;
    - nu are alte semne de degradare;

    Leave a comment:


  • viruszatu1
    replied
    Originally posted by madi View Post
    Vezi ca este o bucsa de plastic la axul pivotant spatar, e posibil sa fie sparta. Alta cauza ar putea fi ansamblu bucsi cauciuc din capul amortizorului( eu le-am schimbat cu un kit Kyb SM9914.
    La reprezentanta m-au descurajat si au spus: " face la fel dupa o perioada scurta de timp chiar daca schimbam bucsile de la sarcina arc". Acum vreau sa ma duc la un service sa rezolv contra-cost si sa le iau prin eliminare, eventual sa verific si ceea ce ai mentionat, bucsa aceea din plastic a axului pivotant spatar. Multumesc de idee.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Originally posted by viruszatu1 View Post
    Recomandati sa se greseze cuiul din caroserie prin care se cupleaza mecanismul de cuplare a spatarului banchetei?
    Am o trancaneala dintotdeauna in partea din spate la anumite denivelari si la viteze mici, in special. Am gresat cu vasilina siliconica toate incuietorile usilor si al portbagajului si as incerca sa dau si pe cuiul ala care pare curat, ce tine bancheta
    Desigur ca doar tu poti sa identifici cel mai bine natura /sursa acelui zgomot, dar daca este vorba despre “bucsa buclucasa” a banchetei spate vezi si discutiile /detaliile de aici (vreo 7-8 pagini inapoi si inainte): https://www.loganclub.ro/forum/forum-dacia-logan/dacia-logan-iii/3662696-logan-iii-îmbunătățiri?p=3677560#post3677560

    Leave a comment:


  • Mihai2k4
    replied
    Nu e o problema, este doar feedback.

    Schimbat ulei cutie (110mii km) am vazut ca a intrat cam 1.7 l (a bagat pana a dat pe afara, cica asta e metoda)

    Acum vine partea interesanta. Uleiul era negru pacura. Vasozitatea era ok, insa culoarea... Ulei de KFC pacat ca nu am citit inainte sfaturile lui DFA sa miros si sa ma uit daca are ceva pilitura/miros de ars. Nici poze nu am facut... Dar, sunt curios, a mai schimbat careva in zona sta de km si era la fel de negru?!

    THX!

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google