Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • anduvirgil
    replied
    Pe mine mă deranjează că zornăitul se amplifică și se manifestă din ce in ce mai des. (an 2025 și 7500 km).
    Soluția de remediere (turbina ranforsat) este doar o ascundere sub preș a problemei.
    Au remediat cat sa nu mai apară defectul turbinei, dar zgomotul a rămas.
    Deci, în final, toată lumea e mulțumită.

    Leave a comment:


  • T09V
    replied
    DFA, îți mulțumesc și ție pentru răspuns.

    Am citit cu mare atenție atât ceea ce s-a scris pe wiki cât și aici, pe forum, și am înțeles că zornăie supapa din capătul tijei (și nu tija per se). Am confirmat asta și fizic, pe mașina mea: am oprit jocul tijei cu mâna în timp ce tura un amic motorul dar zgomotul nu a dispărut. Am înțeles și că remedierea defectului pe modelele vechi este un soft care va ține supapa deschisă complet sau închisă complet astfel încât să nu se mai manifeste efectul de "tamburină" al supapei. Ce nu pricep este de ce se mai uzează lagărul supapei la modelele noi, de moment ce supapa nu va mai sta deschisă parțial (deci nu va mai fi vibrată de către fluxul de gaze, deci nu va mai căpăta joc lagărul).

    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    Originally posted by T09V View Post
    DFA, dar cum de mai zornăie, totuși, de moment ce se scrie soft-ul "anti-zornăit" pe ele din fabrică? Sau nu se mai scrie pe variantele noi, cu turbină ranforsată?
    corecțiile respective din soft nu sunt "anti-zornăit" per se, ci sunt anti-defect, turbinele ranforsate suferă și ele de o parte din problemele celor originale (din cauza asta și ele zornăie) - DAR NU SE MAI DEFECTEAZĂ.

    Dacă vrei să știi DE CE zornăie, zgomotul respectiv nu e de la tijă, cum cred toți....., ci pentru că lagărul axul supapei de descărcare începe să se lărgească și axul joacă în lagăr, mai întâi discret, apoi din ce în ce mai tare.

    Turbina ranforsată are câteva modificări care previn efecte catastrofice (cum ar fi lărgirea exagerată a lagărului) dar ea NU VA FI NICIODATĂ O TURBINĂ SILENȚIOASĂ ȘI "BUNĂ", CA CELELALTE TURBINE... BorgWarner a dat cu oiștea în gard cu turbina lor pentru H4D, asta e clar - și nu există o ALTĂ cale de a rezolva această situație, decât să schimbi mașina...

    Oricum H4D nu va supraviețui trecerii la Euro7 și va fi retras - probabil odată cu Ph2 sau după el.

    Leave a comment:


  • T09V
    replied
    Îmi pare rău, torquemada, dar m-ai băgat în ceață complet.

    Am înțeles că modelele mai recente au alt soft complet, și că nu mai poate fi aplicat BT-ul menit pt. modelele vechi. Am înțeles că modelele mai recente au deja corecțiile aplicate. Ce nu pricep este următorul lucru: dacă astea noi au deja corecțiile aplicate, de ce le mai zornăie EWG-ul de moment ce nu mai este ținută supapa în fluxul de gaze de eșapament?

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Nu ai înteles nimic.

    Alea noi au alt soft, care deja are corecțiile aplicate, că au/vor avea alte probleme și vor fi alte OTS-uri e altceva.

    Leave a comment:


  • T09V
    replied
    Am înțeles, mulțumesc frumos. Pe scurt, astea noi cu turbina ranforsată nu vin cu BT71538 aplicat din fabrică.

    Dar, acuma că-s curios, există vreo variantă de BT71538 pt. motoarele noi? Sau compromisul e că nu se mai rupe turbina dar trăim cu zornăitul?

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Din moment ce e alt motor*, toată partea soft e alta (diferită de era înainte).

    *=motor + calculator injecție + normă poluare.

    Leave a comment:


  • T09V
    replied
    DFA, dar cum de mai zornăie, totuși, de moment ce se scrie soft-ul "anti-zornăit" pe ele din fabrică? Sau nu se mai scrie pe variantele noi, cu turbină ranforsată?

    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    Originally posted by anduvirgil View Post
    Daca in prima faza nu am sesizat zornaiala, acum face de la prima cheie, mai mult ca timp si mai des, la turatii intre 800-2500, inclusiv pe accelerare .

    Ciudat mod de a „remedia” defectele....mai ale ca dupa 2024 nu ar trebui sa se mai defecteze si presun sa nu mai aiba simptome evidente.
    Noua turbină ranforsată (Oct.2023 - prezent) poate zornăi ca și cea originală (Oct.2020 - Oct.2023) - DAR NU SE MAI DEFECTEAZĂ ca cea originală​.

    Din Oct.2023 nu s-a mai plâns nimeni de defecte, deci aproape 2 ani de la rezolvarea problemei, prin urmare poți ignora zornăitul.

    Leave a comment:


  • T09V
    replied
    Este vorba despre o mașină 2025, Andu? Câți kilometri are acum?

    Leave a comment:


  • anduvirgil
    replied
    Daca in prima faza nu am sesizat zornaiala, acum face de la prima cheie, mai mult ca timp si mai des, la turatii intre 800-2500, inclusiv pe accelerare .

    Ciudat mod de a „remedia” defectele....mai ale ca dupa 2024 nu ar trebui sa se mai defecteze si presun sa nu mai aiba simptome evidente.

    Leave a comment:


  • T09V
    replied
    Originally posted by T09V View Post
    Cam așa se aude la mine tija -> https:// youtube . com/shorts/XwWVJU_E_C4 (sunt două filmulețe, unul după altul). Sincer, probabil că se aude deja de mii de kilometri, dar nu mi-am dat seama. Eu mă așteptam cumva să se audă ca un zornăit mai înalt. Am crezut probabil că pârâie eșapamentul.
    Revin cu un update. Astăzi am făcut update-ul de soft. Am mers cu ea 4 kilometri. Totul OK. Pe decelerare nu se mai aude absolut nimic. Pe accelerare la plecarea de pe loc mai zornăie un pic până la 2000 de ture, însă probabil 20% din cum se auzea înainte. Până acum sunt mulțumit.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Originally posted by asitaka View Post
    ...
    DFA a mentionat ca putem folosi o turbina second hand de pe Clio 2019, acolo insa vad motoare ca H4D 450 452 460 472 cu numarul piesei pentru turbina BorgWarner 16319980063 ( Dacia cross reference 144102778R / 144108727R ) care nu ar avea problema cu tableta si tija.
    ....
    La instalarea turbinei noi este necesar de a da comanda la ECU de un reset adaptiv sau e plug&play orice alta turbina, noua sau la mana a doua?​​
    Da, pe Clio V (2019) se afla si motorul tau H4D470, iar turbina are codul OE 144105083R, electrovana 144G14731R.
    La schimbarea electrovanei de descarcare turbocompresor se aplica procedura dupa reparatie, se lanseaza resetarea RZ070 PROGRAMARE TURBOCOMPRESOR, se trimite o comanda 2E24C38000 si se urmeaza pasii din CLiP, vezi doar ca exemplu si atasat, cu mentiunea ca in softul tau nu este starea ET1008 si nici parametri PR855 si PR857, dar ai urmatorii parametri:
    PR249 COMANDĂ CLAPETĂ LIMITARE SUPRAALIM. ex 1.76 %
    PR346 POZIŢIE SUPAPĂ WASTE GATE DE TURBO ex 4.93 %
    PR766 VALOARE PRESTABILITĂ POZIŢIE TURBO ex 4.93 %
    Attached Files

    Leave a comment:


  • george.sce
    replied
    Daca te intereseaza si eu nu ma suspenda forumul pot da nume / tel la un bun prieten din Galati care te poate ajuta cu tester si reset la Loganul tau.
    Ramine intre noi, nu mai spui la nimeni ! Dai PM

    Leave a comment:


  • mecanicosu
    replied
    Salutare ,revin cu problema modulului SOS ,am găsit acumulator pentru modul,dar nu găsesc tester pentru a-l reseta ,la reprezentanta nu vor să-l reseteze, vor doar să-l Înlocuiască, cei care ați schimbat bateria unde ați găsit tester? ,eu sunt din tecuci jud galati

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google