Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mihai2k4
    replied
    pai ere negra, insa am scuturat cateva zeci de grame de pilitura pe jos din ea

    Leave a comment:


  • madi
    replied
    Asta arata bine , sa vezi la altii inclusiv hartia neagra.

    Leave a comment:


  • Mihai2k4
    replied
    Cam asa arata după 20mii km, alimentat preponderent lukoil.... Niciodată nu a fost în halul asta. Era pământ pe acele aripioare de filtrare... Nu se mai vedea nimic.
    Ps bonus : de la cata mizerie strânsă era, a rupt un șurub de prindere a filtrului, probabil a creat presiune mare... Plămân dat jos etc...
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Bizone
    replied
    Mie mi-au fost schimbate cele de pe spate la aprox. 2-3 luni de la sesizare. Astea noi sunt ok, nu se mai deformeaza. E si mai liniste in masina, parca, de cand le-au schimbat. Drept e ca cele originale au fost deformate rau de tot.
    Last edited by 77sky; 19 January 2024, 11:24.

    Leave a comment:


  • bmwh548
    replied
    Incearca sa se spele pe maini de garantie oricand pot. La mine sunt trei chedere cu probleme la Logan. Alea de pe spate deformate vizibil si cel de pe fata dreapta.
    Mers la reprezentanta, au refuzat inlocuirea celor de pe spate pe motiv ca e normal sa se deformeze. Pe ala de pe fata au spus ca il vor schimba pentru ca le-am zis ca dupa spalatorie gasesc picaturi de apa pe cheder in interiorul masinii.
    Au spus ca e directiva de la Dacia, nu se mai inlocuiesc chederele (indiferent cum se prezinta vizual) decat daca intra apa in masina.
    Pe data de 5 au facut constatarea si inca nu m-au contactat sa il schimbe efectiv pe ala cu probleme. Daca stau dupa un cheder o luna in conditiile in care la constatare s-a mentionat ca intra apa in masina e de bine. Daca ar fi fost sezonul ploios imi decontau un detailing interior sa scot mucegaiul din mocheta?

    Leave a comment:


  • catelullego
    replied
    Pai urmeaza sa ma programeze la service, inca nu le-au schimbat. Scriu aici dupa daca dispare sau nu zgomotul, dar sunt convins ca o sa dispara.

    Tot atat are si a mea, ridicata in Dec. 2021, putin peste 29k in prezent. Mergi si sesizeaza acuma, nu e prea tarziu.

    Leave a comment:


  • madi
    replied
    Si la testul de drum? Se mai aude ceva? Eu am 38800km si 2 ani si 2 luni de la achizitie. Clampaneala a aparut cam pe la 20000km dar nu am semnalat nimic la astia de la Dacia , greseala mea.

    Leave a comment:


  • catelullego
    replied
    Update: se schimba ambele amortizoare pe garantie, am subliniat ca nu mi se pare normal ca amortizorul stanga/spate sa dea semne de uzura inca de la ~15-18k km, si consider ca nu e vorba de o uzura normala, ci de una prematura.

    Mi s-a spus ca in mod normal amortizoarele nu sunt acoperite de garantie, dar pentru ca sunt client fidel (?) si bla bla bla, le schimba.

    Si ca sa clarific partea cu 2 ani garantie din postul #3058, domnul de la daler a incercat sa ceara inlocuirea amortizorului pe garantia Renault, iar aparent la Renault este faza asta cu 2ani/50k km garantie la amortizoare. Deci dealerul a fost ok, si chiar a incercat sa ma ajute.

    Deci pentru colegii care au aceeasi problema, latrati in stanga si in dreapta pana vi le inlocuiesc pe gratis, n-au voie sa cada asa rapid.

    Acuma ma intreb ce eficienta or avea cele de pe fata... nici nu vreau sa ma gandesc
    Last edited by catelullego; 16 January 2024, 11:35.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Da, si temperatura de lucru \exterioara influenteaza comportamentul amortizoarelor, tocmai de aceea se fac testele de functionare in diferite conditii inclusiv cele de anduranta (ele oricum ajung la temperaturi destul de ridicate in functionare).
    Totusi tinand cont ca procentul de eficienta a fost facut in reprezentanta (mediu cat de cat controlat) si au fost NOK destul de probabil ca si amortizoarele sunt "duse", sper sa iti fie schimbate pe garantie, asa este normal si firesc (dar cu noua "tendinta" de la Dacia asta mai ramane de vazut) si mai ales asta sa fie cauza \sursa zgomotului acela (nu si altceva).

    PS: amortizoarele spate oricum par mai "firave", nu asta conteaza, important este comportamentul si caracteristicile lor, dar da, pot spune ca atat Bilstein cat si Sachs produc amortizoare OK (inclusiv AM) chiar daca au sisteme hidraulice si componente diferite caracteristicile (curse, viteze, forte, montaj, etc...) sunt cam aceleasi.
    Last edited by Gil26; 13 January 2024, 11:38.

    Leave a comment:


  • catelullego
    replied
    Originally posted by madi View Post
    catelullego deci se confirma banuielile noastre, cam multe amortizoare cu probleme si asta la cei care comunica sau isi dau seama de acest defect.De cine sunt facute aceste amortizoare? Ce tehnologie au?
    Da, sunt convins că multe persoane n-ar auzi zgomotul, sau, chiar dacă l-ar auzi, pur și simplu nu l-ar lua în considerare.

    Saptamana trecuta cand aveam temperaturi de plus 10gc se auzea mult mai pronuntat bataia, acuma la temperaturi negative e mult mai finuta, chiar imi era teama ca n-o sa auda domnul de la constatari... a fost ok totusi si a reusit sa reproduca zgomotul la testul de drum.

    Daca nu rezolv pe garantie atunci am de gand sa le schimb cu ceva aftermarket (Bilstein, SACHS, etc), nu stiu cine le produce pe astea OE dar da, par cam firave (din ce am citit pe aici plus grupurile publice de Facebook).

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Nu stiu furnizorul dar ca tehnologie si amortizoarele Dacia( tip MacPherson) au acelasi principiu de functionare ca al celorlalte, in mare la capatul tijei avand un piston ce “actioneaza” asupra unui lichid hidraulic (ulei \gaz) si controleaza miscarea arcului si a suspensiei supapa generand rezistenta la fortele create de miscarea verticala, valoarea acestora putand sa creasca sau sa scada functie de cursa si viteza (a suspensiei nu a masinii) iar amortizorul nevand functii de confort, electrovalve, module electrice, etc. unitatea de amortizare este destul de simpla la Dacia (comparativ cu alte marci \modele premium).

    catelullego cred ca poti incerca si la o alta reprezentanta, vezi ce zic legat de acest zgomot si garantie, dar tinand cont de:

    Originally posted by catelullego View Post
    ...
    700 lei devizul de schimbat ambele amortizoare (nici celalalt nu e ok, este sub procentul acela de eficienta) + manopera.
    ...
    procentul acela de eficienta masurat in reprezentante este o verificare “grosiera”, analiza amortizoarelor se face mai precis \exact pe standuri de verificare dedicate ce pot masura mult mai bine variatia fortelor, vitezelor si curselor amortizorului generand valori mai exacte (doar ca ex cursa de 50 mm, viteza tijei de 0.5 m\s pe destindere forte de 2690 N pe compresie -890 N). Insa chiar si procentul acela de eficienta sub limita indica o problema la amortizoarele spate de pe masina ta, avand destul de multe potentiale cauze (ex scurgeri de ulei \gaz, functionarea defectuoasa a unor componente din interiorul unitatii de amortizare, lipsa unora –iar amortizorul are destul de multe, etc…).

    Legat de zgomot raman la parerea ca acesta este mai “cu cantec”, poate sa fie generat de amortizor dar si de alte elemente ale suspensiei spate, nu stiu la L&S3 cum este exact, dar atasat doar ca ex o vedere explodata a puntii spate la L&S2 X52 (iar la Sanderica al meu NU am vreun zgomot, nici macar “greieras” sau problema cu amortizoarele in aproape sapte ani de utilizare).
    Destul de probabil ca si la L&S3 este asemanatoare iar zgomotul poate sa fie generat de mai multe componente si identificarea cauzei \sursei acestuia uneori nu este asa de simpla \usoara implicand o analiza atenta si minutioasa. Trist este ca ai avut acest zgomot imediat dupa ridicarea masinii , plus celelalte probleme pe care le-ai semnalat si “notificat” celor de la Dacia.

    Iar din cate se pare se inmultesc si problemele legate de zgomotele de pe puntea \suspensia spate si unii de la Dacia vor avea “de lucru” si cu asta (daca tot s-a scris ca “la noi se lucreaza) si sper sa o faca cu mult mai mult SPOR si mai bine ca pana acum (altfel Dacia risca sa devina un fel de Cooperativa Munca In Zadar) in cei trei ani de la lansarea modelului si NU asa cum au facut-o cu celelalte probleme tehnice la acest model inclusiv celelalte zgomote ex tija turbina, spatar spate (despre care s-a discutat si pe aici, ex bucsa aia amarata \nenorocita), etc., etc… iar toate acestea clar ca NU sunt din vina clientului si nici NU pot arunca iar “pisica” la cei din reprezentante.

    PS: ramane de vazut (citit) cum vor aborda cei de la Dacia si aceasta problema dar mai ales rezolvarea \solutionarea ei, concret in cazul catelullego dar si al celorlati colegi de forum(uri).
    Attached Files
    Last edited by Gil26; 13 January 2024, 07:57.

    Leave a comment:


  • madi
    replied
    catelullego deci se confirma banuielile noastre, cam multe amortizoare cu probleme si asta la cei care comunica sau isi dau seama de acest defect.De cine sunt facute aceste amortizoare? Ce tehnologie au?

    Leave a comment:


  • MihailPM
    replied
    Originally posted by MihailPM View Post
    Salut. Am achizitionat Logan 3 GPL in urma cu 2 luni, in prezent avand 3800km. Urmatoarele probleme au aparut de curand:
    1. Martori aprinsi, erori: verifica sistem franare, verifica esc, verifica asist. plec. din panta.


    https://streamable.com/e6a6bd - video martori bord, pct.1
    Salutare.
    In sfarsit s-a rezolvat problema de la pct. 1. A fost nevoie sa dea bara din fata jos si sa refaca contact electric volet aer. La celelalte puncte inca nu au confirmat nimic si le voi amana pana la primavara, cat despre zgomotul de la denivelari banuiesc ca este amortizorul stanga spate.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Originally posted by catelullego View Post
    ..
    Voi da niste mailuri la dacia, am mai raportat problema asta de cel putin 2 ori insa odata mi-au zis ca nu se reproduce, a 2-a oara m-au trimis acasa si sa revin cand se aude mai tare. .....
    Ai deja "experienta" cu asta plus lista cu toata "sefimea" Dacia \Renault (inclusiv Luca de Meo), iti doresc sa raspunda la fel de prompt ca in (ne)cazul cu turbina, dar asta cu zgomotul acesta cred ca este putin mai "cu cantec", chiar daca amortizorul se poate verifica (daca are sau nu vreun defect de fabricatie) destul de simplu si usor atat de Dacia cat si de furnizor producatorul trebuie sa si recunoasca \admita reclamatia, apoi sa speram ca nu este vreun intreg lot de amortizoare cu defecte \probleme.
    Ramane de vazut si urmarit cum se va solutiona si problema aceasta pe care o ai (aparuta chiar imediat dupa ridicarea masinii ).
    Last edited by Gil26; 12 January 2024, 19:23.

    Leave a comment:


  • catelullego
    replied
    Ok, cunosti daca Dacia a recunoscut vreun defect de fabrica la amortizoarele Logan/Sandero 3? Mi se pare foarte evaziva partea asta... daca raportez o problema evidenta la amortizoare, ambreaj, etc (ce mai e in lisa aia) fix in ziua 2 dupa ce am ridicat masina noua, Dacia poate sa refuze reparatia pe garantie motivand ca defectul nu este recunoscut de ei.
    Last edited by catelullego; 12 January 2024, 18:57.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google