Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • t0rquemada
    replied
    Apropo de Turbo pentru 1.0TCe, taxi, 2021, aprox 20000km și zgomot de nu poți sta în mașină (trage de ea de 6luni așa)
    - turbină în reprezentanță 11000ron
    - turbo sh aprox 4500ron
    - turbo nou la ăia cu piesa 5400ron



    Apropo de regulament, ăla respectat :
    ***REGULAMENT***

    Acest regulament a fost modificat la data de 19-11-2006.
    Reguli privind utilizarea forumului LoganClub&ClubSandero

    Motto: Se urmeaza, se respecta sau .. se cauta alt forum.

    ....
    7. Nu se ofera nici un fel de premiu celui care posteaza cit mai multe mesaje. Nu se face nici o diferentiere intre cei care posteaza mai des si cei care posteaza mai rar. In afara de citeva titulaturi care sint doar cu numele si nu confera nici un fel de alte facilitati nu se face nici o distinctie intre cei cu posturi multe si cei cu posturi putine. In concluzie, scrieti numai daca aveti ceva de spus.
    ...


    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    Noul model de turbină ranforsată 144108206R--A are mai multe modificări aduse - în zona marcată în foto:

    1. prinderea bielei pe axul supapei a fost întărită prin tratare (ea se separa/rupea de tijă la unele turbine - rezultatul era pierdere de putere, LIMP MODE, etc.);

    2. lagărul în care se rotește axul supapei a fost întărit pentru a nu se mai lărgi (axul supapei începea să aibă joc în acel lagăr și supapa nu se mai etanșa pe scaunul ei - rezultatul era erori în cascadă de ABS, ESC, AEB, HSA, etc.);

    Rezultă o turbină care:

    1. Nu mai zornăie - sau dacă o face, e foarte discretă - pentru că nu se mai dezvoltă joc în lagărul axului supapei - prin urmare nici nu mai există motive pentru erori în cascadă;

    2. Tija actuatorului EWG nu se mai separă - deci motorul nu mai pierde putere și nu mai intră în LIMP MODE;​
    Attached Files

    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    Că tot veni vorba de turbină...


    Acum câteva zile am aplicat ultima versiune de calibrare ECM, din data de 14 Decembrie 2023 a Buletinului Tehnic 71538 - care diminuează zornăitul bine-cunoscut al supapei de descărcare (EWG) a turbinei de pe motorul H4D (1.0 TCe 90 și 1.0 ECO-G 100 ------ motorul H5D / 1.0 TCe 110 nu este afectat).

    Precizez că în 45.263 km turbina mea nu a manifestat altceva în afară de zgomot - deci fără erori în cascadă sau LIMP MODE.

    Practic, modificările aduse de calibrarea din 14 Decembrie 2023 sunt minore.
    După aplicare zornăitul s-a redus în intensitate un pic față de cum era după versiunea de ECM din Iunie 2023 - atunci reducerea zornăitului a fost FOARTE mare. Reducerea în intensitate a zornăitului se poate încadra și la efectul placebo. Deci cei care aveți deja BT71538 aplicat să nu vă așteptați la minuni.

    Evident, această soluție e doar una parțială - problema acestui defect din fabricație se rezolvă în 2 părți:
    1. aplicare BT71538;
    2. înlocuire turbină originală cu noul model 144108206R--A (revizia A este cea ranforsată, modelul fără revizie NU este ce trebuie!!!)
    Cele 2 părți, soft + hard, funcționează împreună.

    Noul model de turbină ranforsată 144108206R--A se montează pe mașinile noi din 6 Octombrie 2023 împreună cu noua calibrare ECM din BT71538 - deci este obligatorie actualizarea ECM dacă pe mașină se montează noul model ranforsat de turbină 144108206R--A.

    Din Ianuarie 2024 noul model ranforsat 144108206R--A se livrează și în rețeaua de service Dacia, pentru a înlocui turbina originală, dar înlocuirea nu se face decât atunci:
    - când apar erori în cascadă și BT71538 nu le rezolvă - erorile revin;
    - când tija se separă de supapa WG (motorul pierde putere, LIMP MODE, etc.);

    Este important de precizat faptul că NU TOATE turbinele montate între Octombrie 2020 și Octombrie 2023 se vor defecta (prin erori în cascadă și/sau separare tijă de supapă) - majoritatea doar vor fi zgomotoase, cu sau fără BT71538 aplicat. Nu este aceiași situație ca la senzorul de presiune și temperatură GPL fabricat de Continental - a cărui defectare este practic garantată, senzorii care supraviețuiesc dincolo de 60.000 km fiind o minoritate norocoasă...
    Deci noul model de turbină ranforsată 144108206R--A nu se înlocuiește implicit, la cerere și NU este inclusă într-un OTS/Rechemare...

    Prin urmare, cei care vor rămâne fără garanție și cu turbina defectă (cu BT71538 aplicat) vor fi pe cont propriu - un posibil recurs este prezentarea cazului la Vocea Clientului și obținerea unui gest de bună-voință din partea Dacia-Renault (care știe foarte bine că s-a livrat mașina cu o turbină cu un defect ascuns din fabricație).

    Evident, un alt recurs se poate face și către ANPC - pe același motiv (mașina livrată cu o turbină cu un defect ascuns din fabricație) - doar dacă mașina este cumpărată pe persoană fizică.

    O altă posibilitate este apelarea la Garanția ZEN - după ce va fi lansată în România.
    Dacă va fi lansată în Ro.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • christi1923
    replied
    Exact, am preluat ultimul update din wiki, intrebarea mea este daca a mai aparut un update care inca nu este mentionat acolo.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Salut, nu stiu discutiile de pe Facebook dar ceea ce ai mentionat este “preluat” (copy-paste) de aici:
    http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:ots-rechemari#toc19

    unde colegul DFA a oferit foarte multe informatii, a actualizat aceste BT, a sintetizat si detaliat cam tot ceea ce s-a scris si se cunoaste despre acest subiect (inclusiv discutiile de pe acest topic), simptome, analiza post-defect, consecinte, experienta personala, etc… cu multumirile de rigoare pentru timpul si efortul depus in colectarea, realizarea si prezentarea acestora.

    Leave a comment:


  • christi1923
    replied
    Salut,

    Pe facebook am observat discutii despre un nou update pentru BT-71538. Este unul mai nou decat cel descris mai jos?

    - BT-71538 a fost actualizat la sfârșitul lui Octombrie 2023 - calibrarea ECM conținută de noua actualizare nu mai prezintă riscul de mers în șuturi / accelerare în valuri / mers sacadat. Nu se știe cât de diminuat este riscul pentru cei care DEJA au avut erori în cascadă pe ABS, ESP, AEB, HSA și încă nu au aplicat BT-71538;
    - Decembrie 2023: într-un final, defectul se va rezolva atât pe linia de fabricație cât și în garanție prin înlocuirea modelului existent de turbină cu unul nou, fără defect, începând cu Ianuarie 2024 - cel mai probabil noul model având supapa WG în genul celei de la Nissan;​

    Merci!

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Originally posted by Bizone View Post

    Am și eu problema cu vibrații în volan de la aeroterma, treapta 2,3. Se manifesta cu intensitate diferita in funcfie de aer cald sau rece.Ciudat. Am dus masina în service și au zis ca au pus-o pe tester electronic și nu apare nimic anormal și cu asta gata, în 20 minute au terminat.
    Pai in cazul tau cred ca s-a “aplicat” punctul 1A (primul): “Asa face toate domne’, mai faceti o tura si vedeti, NU este vreo problema”…asa ca am urmat sfatul primit (de la unul care parca si el lucreaza intr-o reprezentanta \service) si am cautat in DEX miserupist, sictirisit, habarnist, … plus alte cateva “sinonime” ale unora (nu toti) care lucreaza in unele (repet, nu toate) reprezentante, dar la fel de adevarat este ca nici unii dintre ei care sunt profesionisti si doresc sa isi faca bine treaba nici nu primesc “suport” clar si corect de la “Centru” pentru rezolvarea numeroaselor probleme tehnice prezente la acest model.

    Leave a comment:


  • Mihai2k4
    replied
    Bizone​ asta e fix la ca zgomotul turbinei... aia se dezmembreaza si ei o rezolva din soft )))))) abia astept sa scap de cazanul asta anul viitor

    Leave a comment:


  • catelullego
    replied
    Maine-poimaine vor face diagnoza cu tester si pentru bucsi obosite

    Leave a comment:


  • Bizone
    replied
    Originally posted by Mihai2k4 View Post
    cei care au avut probleme cu zgomot aeroterma(la mine vibreaza si nu mai coboara complet pe picioare) a fost rezolvat pe garantie sau au inventat (cum incearca la mine) sa imi bage pe gat ca a intrat mizerie, ca eu sunt vinovat ca o sa coste inteventia + reparatia (cu toate ca am guler din prima zi la vasul pentru lichid geam)






    Am sunat si la VC.... stiu ca degeaba dar poate poate...
    Am și eu problema cu vibrații în volan de la aeroterma, treapta 2,3. Se manifesta cu intensitate diferita in funcfie de aer cald sau rece.Ciudat. Am dus masina în service și au zis ca au pus-o pe tester electronic și nu apare nimic anormal și cu asta gata, în 20 minute au terminat.

    Leave a comment:


  • viruszatu1
    replied
    Multumesc de sugestie. Este posibil, insa acum, constatand cam prea tarziu, o posibila solutie de reconditionare exista? Sau trebuie schimbat?

    Leave a comment:


  • broniaski
    replied
    Probabil de la spuma folosita la spalatorie. Nu ramane cateodata si oe geamuri?

    Eu am o mizerie de spalatorie in zona care fix asta face. Pateaza. Dupa spuma tre sa dai de 3 4x fise pt clatire sa se duca, si nici atunci in totalitate. Si pe g maps are review-uri de la alti useri fix cu problema asta.

    De 2x am patit si am schimbat locul

    Leave a comment:


  • viruszatu1
    replied
    I s-a mai matuit sau patat cuiva unul/ambele din bandourile acelea de plastic ce strabate intreaga cupola a masinii?

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    CID = Customer Induced Damage = Daune induse de client - inseamna produs care a fost supus daunelor din cauza utilizarii gresite sau neglijentei cauzate de client si nu este cauzat ca urmare a utilizarii normale sau care nu este rezultatul direct al unui defect sau defecțiune de fabricatie.

    Iar in (ne)cazul colegului Mihai2k4 cred ca normal si corect este ca cei din reprezentanta la care a apelat este sa ii si explice \demonstreze ca aceasta problema tehnica
    Originally posted by Mihai2k4 View Post
    cei care au avut probleme cu zgomot aeroterma(la mine vibreaza si nu mai coboara complet pe picioare) a fost rezolvat pe garantie sau au inventat (cum incearca la mine) sa imi bage pe gat ca a intrat mizerie, ca eu sunt vinovat ca o sa coste inteventia + reparatia ...
    nu este un defect (defectiune) de fabricatie, a fost generat de coleg prin utilzarea gresita ori neglijenta si nu este cauzat ca urmare a utilizarii normale (lucru valabil si pentru orice alta problema tehnica), mai ales cum a indus el aceasta dauna \defectiune si care este vina sa.
    Last edited by Gil26; 30 January 2024, 20:16.

    Leave a comment:


  • Mihai2k4
    replied
    e deja la ei masina... dar tinand cont ca, fara sa verifice imi spuneau ca o sa am de plata manopera plus reparatii ca stiu ei sigur ca e asa, ca nu e primma masina... chiar daca e de garantie, sigur vor ceree bani, eu neavand cum sa verific... = Romania

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google