Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mecanicosu
    replied
    Salutare ,revin cu problema modulului SOS ,am găsit acumulator pentru modul,dar nu găsesc tester pentru a-l reseta ,la reprezentanta nu vor să-l reseteze, vor doar să-l Înlocuiască, cei care ați schimbat bateria unde ați găsit tester? ,eu sunt din tecuci jud galati

    Leave a comment:


  • asitaka
    replied
    Originally posted by asitaka View Post
    Ar fi oare compatibile protecțiile praf 37647 FEBI BILSTEIN cu amortizoarele față?
    Raspuns: nu sunt compatibile protectiile praf (logan 2) FEBI 37647 cu 540505532R ( logan/sandero 3 )

    Cat despre intrebarea eterna - turbina

    DFA a mentionat ca putem folosi o turbina second hand de pe Clio 2019, acolo insa vad motoare ca H4D 450 452 460 472 cu numarul piesei pentru turbina BorgWarner 16319980063 ( Dacia cross reference 144102778R / 144108727R ) care nu ar avea problema cu tableta si tija.

    Putem procura aceasta piesa de noua, in loc de turbina anume pentru Dacia? Sau trebuie sa cautam in dezmembrari.

    Sau cei cu Clio au acceasi problema fiind aceeasi piesa BorgWarner?

    Sau e vorba de defectul prezent doar la turbinele noi vs cele vechi? ( spre ex. astea noi borgwarner 16319980063 ar zornai, indiferent ca este pentru renault sau dacia )

    Este diferenta de piesa turbina noua, spre exemplu, pentru renault, dupa codul ei de producator sau dacia? Ceva pe ce putem conta si fara buletine tehnice aplicate.

    La instalarea turbinei noi este necesar de a da comanda la ECU de un reset adaptiv sau e plug&play orice alta turbina, noua sau la mana a doua?

    Compatibilatea piesei BorgWarner 16319980063, in poza 2 144108206R
    image.pngimage.png​​
    Attached Files

    Leave a comment:


  • asitaka
    replied
    Ar fi oare compatibile protecțiile praf 37647 FEBI BILSTEIN cu amortizoarele față?

    Leave a comment:


  • asitaka
    replied
    Am facut revizia de 4 ani, 59.000 km an 2021:
    - schimb pompa apa cu cea ranforsata 210512523R
    - antigel verde ( cel scurs era deja aproape transparent)
    - curea accesorii Gates 7PK1165SF
    - bujii 224019960R ( dupa schimb nu am observat ceva major imbunatatit, decat poate foarte putin )

    Sau depistat iarasi pata de ulei la capacul de distributiei si protectiile praf la amortizoare fata ( dreapta desprins complet, stanga pe duca )

    O las asa capacul distributiei, vad la urmatorul schimb de ulei cum se manifesta.

    De asemenea este o scurgere de ulei la teava din circuitul charge air cooler. Nu pare mult deci o las asa pana cand.

    Piesele le-am procurat singur, lucrari la un service multimarca.
    Attached Files
    Last edited by 77sky; 24 August 2025, 15:51.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Legat de schimbarea bateriei avem doi colegi de forum asitaka (in postul 3412 foarte bine detaliat ) si RuginaDacica care au schimbat bateria fara sa fie nevoie sa arunce in sus cu moneda de 100 lei si sa vada “cum sar cu clipu sa stearga defecteletoti fraerii au clipi destia de Renault”:

    Originally posted by RuginaDacica View Post
    Am reusit si eu schimbarea bateriei, tot fara sa apara eroare in bord. Cu ocazia asta ii multumesc lui DFA pentru toate informatiile de pe site ul ala fenomenal si lui asitaka pentru pozele din postarea asta, au facut tot procesul o joaca de copii.
    ...
    Last edited by 77sky; 24 August 2025, 15:50.

    Leave a comment:


  • ursamajor
    replied
    Originally posted by ursamajor View Post
    La mine se auzea un zgomot ca un rontait la ralanti, numai din interior. Pe afara, nimic, doar motorul cu mersul lui normal. M-am programat pentru o constatare, dupa ce m-au amanat o data ca era persoana calificata in CO, apoi m-au reprogramat, ca nu terminase tipul concediul... Ma rog, intre timp masina a-nceput sa manifeste si alte bubite: sarea de pe GPL pe benzina si nu mai putea fi data inapoi pe GPL, plus faptul ca maneta schimbatorului de viteze se blocheaza uneori...
    Ultima belea au testat-o si ei si nu s-a manifestat, in concluzie nu s-a intervenit. La treaba cu GPL-ul au facut update de soft pe partea de GPL, iar la "rontait" au constatat uzura la un tampon de la cutia de viteze. L-au comandat, iar acum astept inlocuirea... pe garantie.

    Tija zornaitoare la mine inca nu s-a manifestat (68.000 km la bord), dar erorile acelea multiple cu "verifica injectia, verifica draci-laci" le-am avut. Si i-au facut tot update de firmware. Iar cineva ma contrazice cand zic ca Dacia baga gunoiul sub pres...
    Ma simt inca confortabil ca am cei "5 ani fara griji". Vedem ce-o mai fi acum in ultimul an, ca s-au dus 4.
    Marti sunt programat pentru inlocuirea tamponului. De atunci tot astept sa ma sune pentru programare. Daca nu ma duceam peste ei, cred ca mai trecea o luna. S-au prostit rau astia de la APAN Braila...

    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    Originally posted by mecanicosu View Post
    Salutare, dar odată ce am eroare In bord se poate stinge dacă urmez pași si Inlocuind bateria ?
    Evident că nu...

    Ideea este să înlocuiești bateria TCU în mod corect fără să ajungi la erori memorate și pe care să fii nevoit să le ștergi cu tester...

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Pe pagina de Wiki colegul DFA a scris destul de clar referitor la pasii de urmat:

    ...
    8. La pornirea mașinii veți avea inevitabil eroarea: "Verifică apelare SOS" - doar dacă nu ați respectat pasul 1 sau ați făcut alte greșeli sau mașina e într-o stare neconformă din punct de vedere al sistemelor de siguranță critice (ABS/AEB/etc);
    9. Va fi necesară reprogramarea/resetarea TCU cu Renault CAN CLiP - dacă la pasul 8 aveți erori;
    Atasat doar ca exemplu (am subliniat asta) si un extras cu procedura din CLiP:​
    Attached Files

    Leave a comment:


  • mecanicosu
    replied
    Originally posted by DFA View Post
    Nu e nevoie de tester dacă respecți procedura de schimb a bateriei...

    HowTo - Cum să / Tutoriale - Logan/Sandero III 2020-2028 wiki
    Salutare, dar odată ce am eroare In bord se poate stinge dacă urmez pași si Inlocuind bateria ?

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Cea cu litiu NU este doar pentru rulmenti (si pentru rulmenti poate sa fie cu totul alta discutie), iar vaselina WD-40 cu litiu se foloseste si “… pentru balamale auto, angrenaje, pinioane, zăvoare /incuietori, șine de uși, scripeți, cabluri și șine de ghidare de exterior și auto”, am subliniat asta si in fisa tehnica atasata de pe site-ul producatorului wd40.com si nu de pe vreun site uleideulei.ro.

    Oricum, egal ce vaselina se foloseste, aceasta poate sa ajute dar nu neaparat sa rezolve complet /definitiv problema colegului “De la o vreme mi se deschide foarte greu capota - trebuie sa actionez de 3-4 ori clapeta pentru ca aceasta sa "sara".”, poate ca este bine sa se verifice si mecanismul, cablul, reglajele, …

    Attached Files

    Leave a comment:


  • george.sce
    replied
    Asta ar fi cea recomandata, vaselina teflonata, cea cu litiu este pentru rulmenti, asta trebuie tie

    Spray Vaselina cu teflon Mobil Grease PTFE Spray, 500ml este un aerosol lubrifiant sintetic pentru toate tipurile de industrie.Beneficii Spray Vaselina cu teflon Mobil Grease PTFE Spray, 500ml:- indeplineste cerintele FDA pentru lubrifiantii cu contact accidental cu alimente, 21 CFR 178.3570 si este inregistrata NSF H1;- nu contine derivati de origine animala si alergeni enumerati in anexa II la Directiva 2011/1169/CE privind ingredientele alimentare;- formulat cu un ulei de baza 100% sintetic si aditivi specifici care asigura performante ridicate de lubrifiere si anti-uzura intr-un interval larg de temperatura (-40°C pana la +150/180°C, dupa evaporare);- prezenta teflonului de tip PTFE permite rezistenta la substante chimice (alcali, spalarea apei, praf...) si promoveaza lubrifierea pe termen lung;- dupa uscare, PTFE Spray lasa o pelicula uscata, antiaderenta si fara grasime, limitand riscul de gripare a componentelor lubrifiate si reduce frecarea;- elimina apa din piesele lubrifiate si protejeaza impotriva ruginii si coroziunii;Aplicatii:Spray-ul PTFE este recomandat pentru lubrifierea masinilor utilizate in toate tipurile de industrii, inclusiv productia de alimente, bauturi si ambalaje.Spray-ul PTFE este recomandat in special pentru lubrifierea glisierelor, osiilor, lanturilor, camelor. coloane, ghidaje, patine, sine, transportoare si diverse alte mecanisme.Spray-ul PTFE este recomandat in special pentru lubrifierea in medii umede sau prafuite (faina, praf de carton, etc...).

    Leave a comment:


  • asitaka
    replied
    catelullego white lithium grease. Am dat si pe broaste/incuietori/balamale la usi/portbagaj. Trebuie insa sa acoperi zona sa nu dea pe plastic/cauciuc. Tine 6 luni sau mai mult, aproximativ. Lubrifiantii silicon tin doar cateva saptamani max (pentru cauciuc insa sunt bune).
    Last edited by asitaka; 20 August 2025, 17:29.

    Leave a comment:


  • catelullego
    replied
    De la o vreme mi se deschide foarte greu capota - trebuie sa actionez de 3-4 ori clapeta pentru ca aceasta sa "sara". Cu ce fel de vaselina sa ung mecanismul? De la cablu nu cred ca este.

    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    Nu e nevoie de tester dacă respecți procedura de schimb a bateriei...

    HowTo - Cum să / Tutoriale - Logan/Sandero III 2020-2028 wiki

    Leave a comment:


  • mecanicosu
    replied
    Salutare ,și eu am aceeași problema ,de vreo 10 zile sa aprins și la mine martorul de SOS In bord ,am fost la reprezentanta (General autocom Focșani) și au zis ca nu se schimba bateria ,se schimba modulul cu totul ,am găsit baterie ,dar nu am găsit tester sa șterg eroarea ,la reprezentanta nu vor

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google