Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • logandriver3 you're right, in this case the colleague used an old CLiP V220 database and Shr-lnm (plus other developers) did a very good job in PyRen unlocking all commands from Cedric Paille's ddt4all on the manual request menu so the program is very powerful, easy to use and practically "2 in 1" (both CLiP and DDT2000) and more and more colleagues (even with L&S3) use it and can diagnose \monitor their car, and they don't necessarily need a Derelek or other expensive "tool’s".

    Iar alegerea fisierelor in aceste programe poate sa fie alta discutie, in exemplul dat puteam sa folosesc si (sau oricare) alte fisiere xml insa am dorit sa arat acele valori (iar pentru carcotasi valorile respective se pot vedea \verifica si in log).

    Referitor la procentul de diluare ulei motor cred ca am lamurit \detaliat in postul 2332, la L&S3 (XJI) acesta este zero barat , inca o bila neagra pentru cei de la Dacia la acest model, in ultima captura din 2332 am subliniat valoarea aceasta la masina mea, in acea captura se poate vedea cand am facut reviziile (si sunt corecte), iar procentul de diluare ulei motor nu a fost niciodata 4%, am punctat asta pentru ca si aceasta valoare poate reduce limita la care apare avertizarea de revizie si ar fi fost interesant si in cazul colegului mircionesb care asa cum a scris a schimbat uleiul la 38000 km cat ar fi fost aceasta valoare, dar probabil cei de la Dacia marind intervalele de revizie (si sunt masini care ating limita de km inaintea celei de timp) doresc sa “ascunda” asta, sau chiar alte probleme din injectie, inca o “romaneasca” facuta la acest model ….

    Comment


    • Daca valoarea la diluție depășește un prag (11 sau 15% functie de model/motor) o sa iti aprinda direct martor motor cu mesaj de eroare.
      Reviziile sunt socotite strict dupa km sau timp de catre TDB.

      Comment


      • Da, la unele motorizari pragul procentului de diluare ulei motor este ex 10%. De ce acesta s-a "scos" la XJI H4D?

        Comment


        • Originally posted by Gil26 View Post
          De ce acesta s-a "scos" la XJI H4D?
          Dar "Engine oil viscosity level" nu este folosit mai ales pe motoarele Diesel cu DPF care injectează post-combustie motorină pentru arderea reziduurilor depuse în DPF?

          H4D nu injectează nimic post-combustie pentru GPF ca să țină seama de faptul că în cilindru apare combustibil nears care ajunge inevitabil în carterul inferior. Nu?
          Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

          Comment


          • Poate sa fie si aceasta o explicatie.
            (si se pare ca are PID “alocat”, doar ca ex:
            "PR_PROCENT DE DILUARE ULEI MOTOR", "PR932", "222294","(1.0*((signed(A)*16777216+B*65536+C* 256+ D)+2147483648))/214748364.8","0","0","%","7E0"
            insa acesta nu se citeste \calculeaza)

            Comment


            • Originally posted by punktnet View Post
              Daca valoarea la diluție depășește un prag (11 sau 15% functie de model/motor) o sa iti aprinda direct martor motor cu mesaj de eroare.
              Reviziile sunt socotite strict dupa km sau timp de catre TDB.
              Uleiul motor ARE influenta in “calculul” autonomiei schimbului de ulei, atasat un extras din procedura oficiala pentru un Logan\Sandero XJF, iar pentru ca s-a mentionat GPF si DPF adaug si cea pentru un motor 1.3TCe H5Hxxx si un X52 1.5 dCi K9Kxxx in care am subliniat autonomia pana la schimbul de ulei si procentul de diluare ulei motor inclusiv pragul raportului de diluare la ambele motoare,. Iar atat dilutia cat si oxidarea AU influenta in calculul autonomiei si alertei anticipate, uleiul motor conteaza (iar asta au scris si ceilalti colegi pe forumuri, inclusiv in acesta).

              PS: cu mentiunea ca si acest prag de diluare ulei motor are o valoare foarte “generoasa”, la fel ca multe alte limite ale altor parametri de la Dacia \Renault, daca valorile acestea (oricare dintre ele) se apropie de limite motorul (egal de care) sau unele componente ale acestuia cred ca este cam “varza” rezultand si diverse \diferite probleme tehnice (iar exemple sunt destule din pacate).
              Attached Files

              Comment


              • Hai sa iti explic

                La motoarele cu injectie indirecta, nu poti controla injectia precis astfel incat sa stii "la sange" cat carburant a intrat in cilindru / ciclu motor.
                De aceea, motoarele cu acest gen de injectie nu pot sa raporteze un procent al dilutiei de ulei pentru ca cel mai sigur acest procent ar fi in balarii.

                Deci, in cazul mentionat de tine K9K si H5H exista aceste procente pentru ca ambele motorizari sunt GDI si au control si feedback al cantitatii injectate.

                Noi aci vorbim de XJI / XJF deci nu se aplica si nici macar nu isi are rostul sa mai continuam discutia, oricum putin ne pasa noua ca "la masina ta..."

                Comment


                • PID-ul exista dar "lipseste cu desavarsire" iar uleiul motor conteaza si la XJI / XJF.
                  Si sper ca ai inteles ca"Reviziile NU sunt socotite strict dupa km sau timp de catre TDB." asa cum ai "explicat" tu.
                  Iar daca doresti sa explici (apropo si de balarii) poate raspunzi si cu OCV-ul acela bun si precis care ai tot "explicat" ca doar cu el se masoara starea bateriei (tinand cont si de numeroasele probleme tehnice cu aceasta, sistemul de incarcare, gestionarea energiei, etc.).
                  Valoarea aceea este buna sau este o "balarie"?
                  Last edited by Gil26; 5 April 2023, 10:59.

                  Comment


                  • Dupa un an jumatate de la achizitie am verificat bateria cu un tester dedicat, SOH 95%. O incarc pe redresor de aprox 2 ori pe luna, ca am unde . Stiti care e primul lucru pe care il face incarcarea asta inteligenta? O descarca... Sincer, nu cred ca aveam acumulatorul in starea asta buna daca nu il incarcam eu periodic. Am un voltmetru la bricheta, este evident ca sistemul tine bateria permanent la limita de jos cu incarcarea. O monitorizez de cand am masina, este exagerat de zgarcita implementarea asta a incarcarii, clar orientata catre consum=> noxe, nu longevitatea acumulatorului i-a interesat. Chiar deloc. Eu am cum sa pun redresorul pe masina, sunt curios daca pe utilizatorul normal il tine acumulatorul mai mult de 3 ani...si asta de origine e de calitate buna, vedem dupa ce luam de pe piata aftermarket. Succes!

                    Comment


                    • Originally posted by sapte62 View Post
                      sunt curios daca pe utilizatorul normal il tine acumulatorul mai mult de 3 ani
                      Eu sunt la al treilea in nici doi ani

                      Comment


                      • Originally posted by sapte62 View Post
                        ....Sincer, nu cred ca aveam acumulatorul in starea asta buna daca nu il incarcam eu periodic. ..........
                        Practic tu adaugi cicluri de încărcare-descărcare suplimentare, care inevitabil măresc uzura bateriei, fiind știut că bateria are un număr limitat de cicluri de încărcare:

                        - plumb-acid clasice = ~ 70-80 cicluri la 50% descărcare:
                        - EFB = ~ 200 cicluri la 50% descărcare;
                        - AGM = ~ 350 cicluri la 50% descărcare;
                        sursa

                        Logan/Sandero III menține bateria EFB la ~ 50-60% în repaos și ~ 70-80% în mers - în zona cu longevitatea cea mai lungă. Da, mașina e foarte agresivă în a economisi energie, taie în carne vie fără să stea pe gânduri nici o secundă în plus...

                        Da, viața estimată a unei baterii EFB e de 3-6 ani.

                        Originally posted by sapte62 View Post
                        ..... nu longevitatea acumulatorului i-a interesat. Chiar deloc. ....
                        Cât timp bateria nu sulfatează, nu se scurtcircuitează vreun element, etc. e OK.

                        La mașina anterioară - cu 1.5dCi fără Stop-Start viața medie a bateriilor a fost de 3,5 ani - cea din fabrică a rezistat cel mai mult, 4 ani. Deci dacă și la L3 ține cam tot așa..., e ok...
                        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                        Comment


                        • Interesanta lectura. Vedem in practica cat va tine bateria cu sistemul asta de management. La acest tip de acumulator (pb acid, flooded) sulfatarea apare imediat ce SOC scade sub 100%. Asta e principiul de functionare. Cu cat sta mai mult in aceasta stare de descarcare, cu atat sulfatarea devine permanenta (adica o incarcare nu va putea reface concentratia electrolitului, sulful cristalizat ramane definitiv pe placi reducand capacitatea bateriei). Sper sa ma insel si sa vand masina peste cativa ani cu bateria originala pe ea (cum am facut cu toate pana acum).

                          Comment


                          • Originally posted by sapte62 View Post
                            .......La acest tip de acumulator (pb acid, flooded) sulfatarea apare imediat ce SOC scade sub 100%. .....
                            Da.
                            Și nu.
                            Dacă vrei să vezi o baterie sulfatată scoate-o pe cea EFB și pune una plumb-acid clasică. În câteva luni de zile mașina ți-o sulfatează permanent.
                            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                            Comment


                            • Asa e domne, are dreptate, un preten cu Nissan a pus baterie acid plumb s- a calicit nu a pus un EFB de original si a facut o praf in 6 luni, incarcare de asta zice inteligenta

                              Comment


                              • Mi-au schimbat într-un final acele cabluri la cutie, care o faceau sa meargă greu. Însă ce observ la detalii în aplicație, după cum se vede și în Ps, oil change, drain, filter change etc... Eu n-am cerut asta însă nici nu am plătit. Oare este o magarie făcută de ei, sa își deconteze niște bani în plus de la Dacia?

                                Oare o eixsta posibilitatea sa ii "torn" la dacia pentru asta?
                                You do not have permission to view this gallery.
                                This gallery has 1 photos.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google