Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trecerea peste SGW nu mai este necesară - practic - la toate mașinile care trec prin service li se aplică din Ianuarie 2023 OTS 0E03 - care lasă OBD2 deschis la citire parametri și ștergere erori (dar nu se poate scrie nimic).
    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

    Comment


    • WOW, big like, n-am stiut, asta chiar este o "veste" (informatie) buna , deci pana la urma cei de la Dacia au realizat probabil ca "secretomania excesiva" nu este prea benefica (am mai scris de cateva ori despre "efectul bumerangului") sau poate aplica si ei noile directive \norme din industrie, oricum este inca o "bila alba".

      PS: deci trebuie sa ma apuc de facut \modificat "programele" pentru colegii cu L&S3 (deh, nu toti au Derelek-uri)

      Comment


      • Am vazut anul trecut o disicutie pe forumul german legat de acest gateway. Colegii de acolo se intrebau cum are sa se faca inpectia tehnica periodica, fiindca cei de la TÜV / DEKRA trebuie sa aiba, conform procedurilor de acolo, posibilitatea sa citeasca parametri prin intermediul interfetelor (din cate stiu aceasta cerinta a aparut odata cu Dieselgate). Avand in vedere ca primele masini o sa ajunga la sfarsitul anului la termenul de ITP probabil ca era vremea sa deblocheze gateway-ul la citire. E doar o supozitie, de ce au facut un OTS si pentru Romania, unde nu exista aceasta cerinta, nu stiu.

        Comment


        • Bună ziua!
          A mai pățit cineva cu Logan 3 să nu îi pornească ventilația? Butonului de AC i se aprinde becul dacă îl apăs și selectorul treptei de viteza a ventilației e pe oricare 'treapta' între poziția/treapta 1 și 4, dar ventilația nu funcționează.
          Sunt programat peste 3 săptămâni în service, pentru constatare.
          Mulțumesc!

          Comment


          • E o problemă cunoscută, da.

            MANIFESTARE: Ventilatorul nu mai funcționează deloc, pe nici o treaptă. Ventilația e moartă. Uneori ventilația își revine, ca și cum nu s-ar fi întâmplat nimic.
            SOLUȚIE:
            Problema e cunoscută și se rezolvă în garanție.
            Defectul poate avea loc atât la AC Manual cât și la Climatronic și poate apare mai des la loturile din prima jumătate a lui 2021.
            Pot fi multiple cauze:
            1. Ventilator defect - se înlocuiește;
            2. Siguranța de la aerotermă (FH24 40A) - care fie nu se mai resetează, fie are contact imperfect - trebuie împinsă la locul ei, eventual scoasă, verificată și înlocuită cu una identică;
            3. Tablou siguranțe cu contact imperfect, siguranța se încălzește foarte tare (soclu ars / siguranță înnegrită/arsă/defectă) - se schimbă soclul siguranței FH24 din tablou, degeaba se schimbă siguranța (dacă nu este întreruptă);
            3. Resetare/reconfigurare ECU HVAC (în cazul climatronicului, pentru că AC Manual nu are calculator și nu ai ce să resetezi/reconfigurezi);
            4. De asemenea, ar putea fi și masa de sub aerotermă - care uneori are contact imperfect.
            5. Senzor curent baterie semi-defect - provoacă UCH să nu autorizeze un consumator sau mai mulți (de exemplu clima și/sau unitatea multimedia) pentru că citește un consum eronat de energie, mai mare decât e în realitate;​

            Probleme cunoscute (generale) - Logan/Sandero III 2020-2028 wiki (wikidot.com)
            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

            Comment


            • Originally posted by paul_damian View Post
              Am vazut anul trecut o disicutie pe forumul german legat de acest gateway. Colegii de acolo se intrebau cum are sa se faca inpectia tehnica periodica, fiindca cei de la TÜV / DEKRA trebuie sa aiba, conform procedurilor de acolo, posibilitatea sa citeasca parametri prin intermediul interfetelor (din cate stiu aceasta cerinta a aparut odata cu Dieselgate). Avand in vedere ca primele masini o sa ajunga la sfarsitul anului la termenul de ITP probabil ca era vremea sa deblocheze gateway-ul la citire. E doar o supozitie, de ce au facut un OTS si pentru Romania, unde nu exista aceasta cerinta, nu stiu.
              Nu e o problemă dacă mașina are gateway (și alte mărci au) iar la ITP, inclusiv în România se cuplează la mufa OBD (cel puțin în Ianuarie 2023) și aparatele lor citesc în mod OBD II /EOBD generic (și le corelează cu cele de pe eșapament), ce nu are legătură cu modul constructor necesar lui gigel minitehnicus.
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • Originally posted by punktnet View Post
                Da, vezi si la 100% cum sa nu. Problema este ca nu asa verifici starea bateriei, o verifici cu functia OCV (open circuit voltage) ...
                . ..., UPC-ul vede ultima valoare OCV ca fiind corecta si trateaza bateria ca fiind buna, cand de fapt este posibil ca bateria sa fie descarcata si are nevoie de tensiune mai mare.
                Valabil si invers, daca se inregistreaza un OCV sub normal, UPC va pompa tensiune in baterie sa o incarce chiar daca ea este in plaja de peste 85%. Iti las mai jos cum apare in sistem valoarea OCV in UPC (unele modele au si in UCH, nu e cazul aici de fata)

                P.S Nu trebuie sa fie nimeni de acord cu mine New Bitmap Image.jpg
                Originally posted by punktnet View Post
                ....
                Daca nu va convine la 2-3 ce postez eu pe aici, nu e problema mea, le convine la restul poate
                Legat de stop/start - mesajul cu prioritizare incarcare baterie, din ce imi amintesc, nu este un mesaj de eroare si este tratat in manualul de utilizare. Si in service sunt instruiti sa spuna la fel, nu va bateti capul, daca valoarea OCV este buna, nu se schimba nimic pe garantie.

                Spor.
                Originally posted by punktnet View Post
                ...
                P.S. OCV e bun și precis, crede-mă pe mine ;)
                Ai scris ca nu asa verifici starea bateriei, o verifici cu functia OCV chiar daca apar ”neconcordante” si ai atasat ca ”argument” o captura trunchiata doar cu valoarea acestui OCV minune si apoi niste ”studii” aiurea facute si te-ai contrazis singur ca OCV este bun si precis.
                Te-am rugat sa precizezi unde in manualul de utilizare scrie de mesajul cu prioritizare incarcare baterie dar nu ai raspuns. Acum pentru ca am date si valori concrete dintr-un UPC de pe L&S3 te rog sa ne explici daca valoarea OCV din captura atasata este buna (apropiata de cea pe care ai atasat-o tu, 12,69V vs. 12.4V) si daca posesorul acestei masini trebuie sa isi bata sau nu capul si\sau daca ii va fi sau nu schimbat ceva pe garantie asa cum sunt cei din service ”instruiti” sa spuna.
                Iar ca sa te ajut cu raspunsul ti-am subliniat si ceilalti parametri cititi din UPC (si asa se verifica starea bateriei si sistemului, plus valorile masurate cu testerul de baterie, cu mentiunea ca toate aceste valori pot sa fie si mai proaste) si nu doar mirabolantul OCV despre care te rog din nou sa precizezi daca este bun sau nu in acest exemplu.
                Multumesc anticipat pentru raspuns (cred ca poate sa fie util si celorlalti colegi de forum).
                Attached Files

                Comment


                • PR043 - STAREA SARCINII BATERIEI - nu este SoC?
                  Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                  Comment


                  • Da, iar valoarea aceea este dupa ce bateria a fost incarcata de sistem o buna perioada, insa poate ne explica colegul punktnet si cum incarca sistemul 100% , asa cum a scris, (chiar si o baterie aproape noua) intr-o exploatare normala\reala a masinii ....
                    Last edited by Gil26; 16 February 2023, 11:14.

                    Comment


                    • Iar incarcarea si tensiunea bateriei plus sarcina si puterea alternatorului chiar functie de turatie se pot monitoriza (vedea si cum functioneaza incarcarea pilotata) si in injectie, doar ca ex atasat la un L&S3:
                      Attached Files
                      Last edited by Gil26; 17 February 2023, 07:01.

                      Comment


                      • alte 2 bube de care m-am lovit azi, dupa un drum de (in 3 zile) 4,500 km.

                        1. Trancane ceva in spate, ca si cum ar fi ceva pun in buzunarul de la usa, insa nu este. am vazut ca se aude peste denivelari rapide gen dungile alea aplicate pe asfalt. parca ar fi ceva desprins ...

                        2. oglinda dreapta pe autostrada la 120, vibreaza si abia mai poti distinge in ea ceva adica exa o vibratie continua (aia din stanga nu face asa) am apasat pe ea, nu pare desprina, nici bratul, nici ea. a mai patit careva lucrurile de mai sus ?

                        Comment


                        • Începând de vineri, s-a suspendat ots -ul ce schimbă senzorul de gpl, pe o perioadă nedeterminată.
                          Se mai înlocuiesc doar cei care pică și numai cu acord tehnic.

                          Comment


                          • Multumim, bine de stiut
                            (mda, se pare ca la Dacia si cu senzorul asta minune s-a schimbat schimbarea schimbarii, iar acest ping-pong continua, si din pacate a devenit un "mod de lucru" deja (bine)cunoscut in abordarea \rezolvarea problemelor, inca o bila neagra , asta este...)

                            Comment


                            • Originally posted by tatamarius View Post

                              Buna ziua, astept si eu raspuns pentru aceeasi problema. Am fost la doua reprezentante din Constanta si am primit inevitabilul raspuns-" merge perfect"(asa face toate). Noroc cu incalzirea in scaune. Urmarim
                              Eu am renuntat sa mai folosesc Auto, si ii dau manual ca la vechiul Logan. Cred ca cine a programat softul, cel care a testat si cel care a aprobat asa ceva au fost pur si simplu incompetenti. Ce s-o fi gandit el? Pai daca sunt 15 grade afara inseamna ca si in masina e bine. Ca in masina e efectul de sera nu s-a gandit.

                              Comment


                              • Originally posted by Bonzo_Madrid View Post
                                Ca in masina e efectul de sera nu s-a gandit.
                                Tocmai ca s-au gandit, de aceea e senzorul de temperatura din "tavan".
                                Azi am avut un drum mai lung. Clima era pusa pe 23 de grade. Dimineata erau 10 grade, a bagat caldura. De-a lungul zilei, cand temperatura exterioara a crescut si efectul de sera s-a facut simtit, a oprit caldura, a trecut pe ventilare, iar ulterior a pornit si A/C-ul la un moment dat.
                                Asta e o perioada cand e perfect de observat functionarea corecta. Daca nu esti multumit de raspunsul reprezentantei... schimb-o.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google