Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • punktnet si vazut incarcare 100% pe vreo masina iar apoi bateria sa si fie mentinuta la aceasta incarcare?
    Legat de "viata" bateriei la masina din semnatura bateria de prim montaj are 5 ani si 7 luni si inca se tine bine, o monitorizez \masor periodic si nu cred ca o voi schimba prea curand. La L&S3 insa se pare ca sunt destul de multe probleme cu bateria, senzorul baterie si sistemul asta "(super)inteligent" de incarcare pilotata si gestionare a energiei masinii care se pare ca a fost dezvoltat si implementat putin "pe genunchi" si repede-inainte plus reduceri de costuri.

    Apoi cu senzorul asta minune si instalatia GPL cei de la LandiRenzo si Dacia oare nu au nicio vina, doar gazul si clientul sunt de vina?

    Iar ambele probleme tehnice plus celelalte (ex celebra turbina, AC-ul, MediaNav-ul, etc.) sunt de ceva timp (si de la lansare) iar pana acum o buna parte dintre ele tot nerezolvate sunt ori au fost facute doar cateva compromisuri si cam atat. Ramane de vazut (si desigur de citit) ...

    LE: NFS Guru acum am citit portul portsi am dat un Big Like!
    Last edited by Gil26; 29 January 2023, 22:50.

    Comment


    • LE: am scris in graba de pe telefon (cu unele mici greseli) dar sper ca s-a inteles.
      Originally posted by punktnet View Post
      Faptul că forțezi încărcarea la 14 volt nu înseamnă că îi face bine bateriei. La acea tensiune se încarcă maxim 80%
      Încărcarea la 100% se realizează EXCLUSIV la 15.1 volti și minim 50A
      Esti sigur ca la L&S3 sistemul incarca bateria 100%? La masina din semnatura chiar si cand bateria era noua sistemul o tinea intr-o ”plaja” de aprox 95% daca tin bine minte (ma pot uita pe log-uri daca e nevoie), oricum nu am vazut niciodata 100%, atasez doar ca ex si patru grafice dintr-o monitorizare mai veche (circulat DN –autostrada –urban si conditiile in care am facut-o) cu tensiunea bateriei, puterea sarcina si curentul secundar alternator, se poate observa cum functioneaza incarcarea pilotata la masina mea si sunt multumit de ea (ex bateria acum are incarcarea 89%, tensiunea 12.4V si toate sistemele functioneaza conform, inclusiv S&S pe care nu l-am inhibat din soft tocmai pentru ca imi mai da ”indicii” despre starea masinii si fara diagnoza).

      Din pacate insa la L&S3 se pare ca sistemele nu functioneaza tocmai bine, dovada si multele probleme pe care le-au semnalat colegii atat pe acest forum cat si pe celelalte, chiar straine, si NU cred ca este din vina lor asa cum se incearca sa se ”induca”, ex si experienta colegului paul_damian (vezi cateva pagini mai in urma) la care dupa multe investigatii daca tin bine minte ”buba” a fost senzorul curent baterie.
      Si cred ca este destul de neplacut ca la o masina noua dupa cateva luni de utilizare sa apara tot felul de mesaje gen ”Prioritate incarcarcare baterie” etc. iar bateria sa ajunga chiar si la 40-50% incarcare iar sistemele sa nu functioneze corect asa cum au scris anterior si ceilalti colegi (si bine ca nu avem o iarna cu temperaturi mult sub minus altfel destul de probabil ca problemele cu bateria cresteau exponential).
      Iar asta cu ”In orice caz 2-3 ani nu ar trebui să fie probleme cu bateria ...” si capra vecinului cu alte marci NU cred ca ”suna” prea bine cand la modelele mai vechi Dacia \Renault o baterie tinea chiar si 7-8 ani, unde naiba mai este dezvoltarea si imbunatatirea continua daca la astea noi o baterie tine doar 2-3 ani sau chiar mai putin (vezi si bateriile schimbate pe garantie doar dupa cateva luni de zile), cam pare ca "ceva este putred prin Danemarca"

      La fel ca si celelalte probleme tehnice enumerate (din pacate destul de multe si unele destul de importante) si aceasta cu bateria este chiar si dupa ceva timp de la lansarea platformei si sa speram ca la masinile ce se vor fabrica de acum incolo macar o parte din acestea sa fie rezolvate.
      Attached Files

      Comment


      • Originally posted by NFS Guru View Post
        Dap! Corect! Dar nici sa stai asa ...la limita!
        ..............
        ...................
        Urc in masina ....mesaj cu bateria descarcata, porneste motorul!!! Tipa efectiv la mine!!!!
        Deabia a pornit! Nu a disparut mesajul! In schimb, mi-a taiat tot ce se putea taia! USB, bricheta, muzica! Tot!!!

        ....................
        Folosesti des SS ?
        La toate masinile avute cu functia asta mi-am facut gest reflex sa-l dezactivez in momentul in care pornesc masina. Rar cand mai uit, dar il dezactivez imediat ce-mi da prima oprire.
        Sistemul asta idiot de incarcare/monitorizare baterie cumulat cu functia SS nu iese bine.

        Comment


        • Si la mine a devenit reflex dezactivarea S&S din buton, face parte din "procedura de pornire" (nu l-am inhibat permanent din soft din motivele de mai sus). Mai adaug ca si butonul ECO a prins "panza de paianjen", dar despre asta s-a mai discutat si la Logan II, la L&S3 pare si mai aiurea (sa nu scriu idiot) implementat sistemul .... (dar desigur ca fiecare procedeaza asa cum doreste).

          Comment


          • Originally posted by catelullego View Post
            Mai ai putina rabdare...

            Astazi mi-a picat si mie senzorul mult-cunoscut, ~19800km. Alimentat (GPL) 95% doar de la Rompetrol, si 60-70% doar de la aceeasi statie (relativ noua).

            Si uite asa i-am facut pentru prima data plinul cu benzina

            Ma duc luni sa ma plang.
            Update:

            Am raportat astazi problema la dealer, acesta mi-a comunicat ca fix astazi le-a aparut un OTS prin care vor fi rechemate toate masinile cu GPL pentru schimbat ceva chestie (nu senzor) plus reprogramare. M-au programat pe 15 feb.

            Comment


            • Pe mine m-au programat pentru constatare peste o săptămână
              Nu au zis nimic de OTS. Poate pana atunci se afla si la Buzău.

              Comment


              • Originally posted by catelullego View Post

                Update:

                Am raportat astazi problema la dealer, acesta mi-a comunicat ca fix astazi le-a aparut un OTS prin care vor fi rechemate toate masinile cu GPL pentru schimbat ceva chestie (nu senzor) plus reprogramare. M-au programat pe 15 feb.
                Ți-a apărut vreodată martorul cu cheie galbena SERVICE însoțit de mesajul "Verifica injectia" în bord?

                OTS-ul ăla probabil e cel care tratează performanța prea limitată a sistemului de supraalimentare atunci când admisia de aer atinge temperaturi ridicate. În special, ar fi legat de caracteristicile GPL-ului, care are nevoie de mai mult timp decât benzina pentru a atinge valorile așteptate ale presiunii turbo, lucru care declanșează eroarea;
                - Scopul acțiunii: recalibrare parametrii ECU Injecție/schimbare firmware ECU injecție - nu se schimbă nici o piesă;​
                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                Comment


                • Nope. Singurele doua ocazii in care mi-a aparut cheia galbena au fost pentru bec STOP ars, si vinerea trecuta cu "Check LPG injection".

                  Edit: si-o poza cu senzorul stricat pentru cei interesati:
                  Attached Files

                  Comment


                  • Deci o să-ți facă mai multe...
                    1. OTS legat de GPL (nu senzor)...;
                    2. schimbat senzor T-MAPC97 defect, probabil NU cu cel nou, ci cu unul vechi;

                    Codurile de referință 175234684R sau 175230842R nu sunt coduri de senzori T-MAPC97, ci sunt coduri pentru întreaga rampă de injectoare GPL împreună cu unul din senzorii mai vechi, 166393621R sau 175237399R);
                    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                    Comment


                    • Originally posted by Gil26 View Post
                      LE: am scris in graba de pe telefon (cu unele mici greseli) dar sper ca s-a inteles.

                      Esti sigur ca la L&S3 sistemul incarca bateria 100%? La masina din semnatura chiar si cand bateria era noua sistemul o tinea intr-o ”plaja” de aprox 95% daca tin bine minte (ma pot uita pe log-uri daca e nevoie), oricum nu am vazut niciodata 100%, atasez doar ca ex si patru grafice dintr-o monitorizare mai veche (circulat DN –autostrada –urban si conditiile in care am facut-o) cu tensiunea bateriei, puterea sarcina si curentul secundar alternator, se poate observa cum functioneaza incarcarea pilotata la masina mea si sunt multumit de ea (ex bateria acum are incarcarea 89%, tensiunea 12.4V si toate sistemele functioneaza conform, inclusiv S&S pe care nu l-am inhibat din soft tocmai pentru ca imi mai da ”indicii” despre starea masinii si fara diagnoza).

                      Din pacate insa la L&S3 se pare ca sistemele nu functioneaza tocmai bine, dovada si multele probleme pe care le-au semnalat colegii atat pe acest forum cat si pe celelalte, chiar straine, si NU cred ca este din vina lor asa cum se incearca sa se ”induca”, ex si experienta colegului paul_damian (vezi cateva pagini mai in urma) la care dupa multe investigatii daca tin bine minte ”buba” a fost senzorul curent baterie.
                      Si cred ca este destul de neplacut ca la o masina noua dupa cateva luni de utilizare sa apara tot felul de mesaje gen ”Prioritate incarcarcare baterie” etc. iar bateria sa ajunga chiar si la 40-50% incarcare iar sistemele sa nu functioneze corect asa cum au scris anterior si ceilalti colegi (si bine ca nu avem o iarna cu temperaturi mult sub minus altfel destul de probabil ca problemele cu bateria cresteau exponential).
                      Iar asta cu ”In orice caz 2-3 ani nu ar trebui să fie probleme cu bateria ...” si capra vecinului cu alte marci NU cred ca ”suna” prea bine cand la modelele mai vechi Dacia \Renault o baterie tinea chiar si 7-8 ani, unde naiba mai este dezvoltarea si imbunatatirea continua daca la astea noi o baterie tine doar 2-3 ani sau chiar mai putin (vezi si bateriile schimbate pe garantie doar dupa cateva luni de zile), cam pare ca "ceva este putred prin Danemarca"

                      La fel ca si celelalte probleme tehnice enumerate (din pacate destul de multe si unele destul de importante) si aceasta cu bateria este chiar si dupa ceva timp de la lansarea platformei si sa speram ca la masinile ce se vor fabrica de acum incolo macar o parte din acestea sa fie rezolvate.
                      Da, vezi si la 100% cum sa nu. Problema este ca nu asa verifici starea bateriei, o verifici cu functia OCV (open circuit voltage) care ia in considerare tensiunea bateriei NUMAI dupa un repaos de MINIM 8 ore al vehiculului. In situatia in care vehiculul ruleaza mai mult de 16 ore / zi sau pauzele intre doua rulaje sunt de sub 8 ore, sistemul nu are timp sa faca masuratoarea OCV si atunci apare o neconcordanta, UPC-ul vede ultima valoare OCV ca fiind corecta si trateaza bateria ca fiind buna, cand de fapt este posibil ca bateria sa fie descarcata si are nevoie de tensiune mai mare.
                      Valabil si invers, daca se inregistreaza un OCV sub normal, UPC va pompa tensiune in baterie sa o incarce chiar daca ea este in plaja de peste 85%. Iti las mai jos cum apare in sistem valoarea OCV in UPC (unele modele au si in UCH, nu e cazul aici de fata)


                      P.S Nu trebuie sa fie nimeni de acord cu mine New Bitmap Image.jpg

                      Comment


                      • Originally posted by DFA View Post
                        Deci o să-ți facă mai multe...
                        1. OTS legat de GPL (nu senzor)...;
                        2. schimbat senzor T-MAPC97 defect, probabil NU cu cel nou, ci cu unul vechi;

                        Codurile de referință 175234684R sau 175230842R nu sunt coduri de senzori T-MAPC97, ci sunt coduri pentru întreaga rampă de injectoare GPL împreună cu unul din senzorii mai vechi, 166393621R sau 175237399R);
                        OTS-ul este de inlocuire senzor cu referinta noua, si reprogramare ECU GPL.
                        Este codat 0DQW pentru Dacia si 0DRF pentru Renault.
                        Nu exista OTS fara inlocuire senzor.
                        Codul pentru noua rampa cu senzor evolutie ar trebui sa fie 175236541R daca te pasioneaza.

                        spor

                        Comment


                        • Originally posted by DFA View Post



                          OTS-ul ăla probabil e cel care tratează performanța prea limitată a sistemului de supraalimentare atunci când admisia de aer atinge temperaturi ridicate. ;​
                          Pentru asta exista o noua versiune software ECM, nu este lansat OTS pentru ca rata de impact este mica (sub 5%).
                          Cine reclama, primeste soft.

                          Comment


                          • Originally posted by punktnet View Post

                            Da, vezi si la 100% cum sa nu. Problema este ca nu asa verifici starea bateriei, o verifici cu functia OCV (open circuit voltage) care ia in considerare tensiunea bateriei NUMAI dupa un repaos de MINIM 8 ore al vehiculului. In situatia in care vehiculul ruleaza mai mult de 16 ore / zi sau pauzele intre doua rulaje sunt de sub 8 ore, sistemul nu are timp sa faca masuratoarea OCV si atunci apare o neconcordanta, UPC-ul vede ultima valoare OCV ca fiind corecta si trateaza bateria ca fiind buna, cand de fapt este posibil ca bateria sa fie descarcata si are nevoie de tensiune mai mare.
                            In captura pe care si atasat-o este doar tensiunea bateriei iar asta consider cam irelevant si nu asa se masoara o baterie, daca doresti poti sa pui Dereleku' sau chiar si CLiPu' pe o masina de serie cu o baterie noua si sa vezi toti parametri aferenti inclusiv incarcarea bateriei dupa macar cateva zile de utilizare si exploatare normala (din viata de zi cu zi) si atunci poti atasa daca doresti si o captura cu incarcarea, sa vedem si noi daca mai este 100%.
                            Iar despre OCV- ul asta ai mai scris, si este inca o dovada ca softu' lui peste prajit facut pe genunchi si taiat din pixul unui contabil NU prea tine cont de utilizarea reala si normala a bateriei. Exact asta au scris si colegii mai sus (si fara sa aibe "uneltele si sculele" celor de la Dacia), poti sa citesti mai cu atentie, incarcarea bateriei se face complet aiurea, chiar si din ceea ce ai scris rezulta ca practic OCV-ul si sistemul asta este o mare balarie dezvoltata si implementata aiurea (eu ma bucur ca nu am un asa ceva pe masina mea).
                            Sunt de acord insa ca si cei de la Dacia trebuie sa respecte noile cerinte si reglementari, dar ramane de vazut cum vor rezolva problema acesta (plus celelalte) care repet ca este (si se stie de ea) de ceva timp si din pacate sunt destule masini produse afectate.
                            Last edited by Gil26; 30 January 2023, 15:06.

                            Comment


                            • Originally posted by mircionesb View Post
                              Chiar nu mai inteleg nimic din "incarcarea pilotata" a bateriei. Ieri seara am facut cateva drumuri prin oras si pina am ajuns acasa voltajul nu a coborat sub 14,7 V in mers iar la riulare libera 15,1 V pina am ajuns acasa si normal ca la fiecare oprire in trafic a apartut mesajul "prioritate incarcare baterie". Astazi cand am plecat de acasa , in mers, vreo 10 km voltajul a variat intre 11,8 V - 121,0 V iar in rulare libera 14,9 V iar dupa aceea la o noua pornire a trecut iar la partea cu "prioritate incarcare baterie" ( ieri am mers seara cu faza scurta pornita iar azi fara numai cu luminile de zi). Sunt curios ce durata de viata o sa aiba bateria cu stilul asta de incarcare.
                              Nu e chiar așa de neînțeles ce face mașina cu bateria.

                              Ce experimentezi tu este tipic pentru Logan/Sandero III când bateria este una "medie", nu chiar grozavă, adică ai o baterie care nu prea "ține" energie prea mult în ea și se duce în 90% din timp undeva într-o gamă de 40-50-60%.

                              Ea este încărcată de mașină până la 100% (12,7V) în anumite situații, dar imediat cum - de exemplu - motorul e băgat în așteptare de Stop-Start bateria scade rapid de la 90-100% la 50% - după care ciclul se reia. ș.a.m.d.

                              Unii au baterii mai zdravene, care stau mai mult în zona de 70-80%, fără să se descarce rapid la 50%...

                              Până când nu vei avea o baterie care să "țină" - mașina se va comporta așa până când bateria curentă va deceda.

                              Când va muri?

                              Nu se știe, 3-4 ani ar trebui să reziste.


                              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                              Comment


                              • A mai întâlnit vreun coleg aceasta problema cu aburirea interioară a farurilor?
                                Astazi , după un drum de vreo 50 km doar cu luminile de zi aprinse.
                                Și după ce am oprit, la aproximativ 2 ore după, tot așa au rămas farurile.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google