Cat costa revizia la Logan 3?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bună seara , lăsând la o parte toate clinciurile și înțepăturile de mai sus , având în vedere ca tot văd persoane care au pretenția să facă revizii la reprezentanta, cu piese originale pentru câteva sute de lei , trebuie să fim serioși ca nici la colț de stradă nu mai faci o revizie completă cu banii ăștia .
    Ca să trec la subiect , pentru mașina mea , fabricație aprilie 2024 , în ianuarie am făcut revizia deoarece aveam undeva la 26.000 km . Am fost la un service Dacia , iar pentru revizie completă benzina+GPL , iar pentru piese + manopera + plăcuțe frâna + bujii mă costa în total 2150 de lei .
    Am reușit într-un final să negociez și să scad prețul total la 1750 de lei .
    PS: plăcuțele de frâna la ei erau facturate cu 380 de lei. Pe un site online de piese din Argeș le găsisem cu 215 lei , iar la un magazin de piese din proximitatea service-ului le-am achiziționat cu 250 de lei .
    Într-adevăr , sunt niște adaosuri nesimțite la piese , iar dacă nu cunoști pe cine trebuie și vii cu piesele tale , îți pune adaos maxim la manoperă .
    DAR , ca și concluzie , aș merge oricând la acest service , unde am încredere în mecanicul meu și în șeful de service , decât la un service la colț de stradă unde ar încerca un “Dorel” să mă ardă finuț la preț puțin mai mic și cu niște piese mult sub calitatea celor originale .
    Având în vedere că am fost în stare sa plătesc prețul mașinii de 16300 de euro , ar fi culmea să nu îmi permit să îmi servisez mașina astfel încât să fie mereu la calitatea de fabrică .

    PS2: Nu mai vă contraziceți pentru că niciodată nu veți putea încheia aceste discuții . Mereu vor exista persoane care își mănâncă de sub fund și care vor revizii pe gratis și cu piese “dalea cele mai bune boss” .
    Last edited by AdrianB1994; 23 March 2025, 02:04.

    Comment


    • Da (tocmai de aceea am si subliniat asta), costurile trecute in devizele reviziilor facute la masinile achizitionate prin Dacia Finance (RCI Leasing Romania IFN SA) ex 3 ani revizii “gratuite” (desigur incluse în rate) sau "5 ani fara griji" sunt prestabilite si diferite (de obicei mai mari) fata de costurile facturate si platite in mod normal prin reprezentante.

      Cine doreste sa citeasca intervale de timp si km,, ce s-a efectuat sau nu, costuri aferente, etc. doar ca exemplu http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:j...-proprie#toc13
      Apoi citind doar acest topic se poate observa ca sunt diferente (unele chiar destul de mari) si intre reprezentantele din diferite orase \zone, ba mai mult chiar intre reprezentantele din acelasi oras sunt diferente intre costuri si calitatea serviciilor oferite.

      Si nu in ultimul rand acest subiect al reviziilor si costurilor este unul destul de “sensibil”, pe forumuri \grupuri (egal de masina, model, marca) existand foarte multe “discutii”, dar pana la urma (ignorand si mistocareala foarte “ieftina” a unor useri) fiecare isi intretine masina si isi face reviziile unde (reprezentanta, service multimarca, la coltul strazii, in regie proprie, etc…), cand, cu ce \cat si mai ales asa cum considera \doreste.


      Last edited by Gil26; 23 March 2025, 07:30.

      Comment


      • am făcut o simulare de cumpărătură de piese revizie pe site la piese din argeș, am ieșit la 1200 lei că am pus tot ce se poate mai puțin discuri frână sau dsitribuție (filtre, ulei, placute frana, bujii, 2 x lichid frana si 4x 1L anigel că nu știu cât trebuie luat). Dacă cu manoperă ies până în 2000 și la Dacia se dovedește că ies pe la 3500, având în vedere că am un mecanic de încredere unde nu am mai fost doare pentru că am mașină nouă cu niște revizii incluse, parcă nu aș aruncă 1500 de lei pentru ștampila din cartea service. Oricum până îmi vine rându vor mai apărea exemple de cost real, nu devize pentru cei care nu plătesc, cum am fost și eu până anu trecut.

        Comment


        • Q.E.D. (fara alte "comentarii" inutile)

          Comment


          • Originally posted by Mihai2k4 View Post
            ursamajor​ wtf!
            Piesele insirate, MAXIM 8,900 lei (de origine)
            Manopera, nu sare de 6,700 lei (service autorizat) de unde 3500 lei ?! ))))
            Estimarea pe ordinul de reparatie atat era. Mai departe nu comentez.
            Service APAN Braila... au preturi la manopera de zici ca esti la neurochirurgie.
            Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
            Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

            Comment


            • cunosc. asa sunt si gunaoiele de la Cobalcescu - Bucuresti, de pe splai. Cei mai scumpi si de departe cei mai prosti...

              Comment


              • Iată 2 devize pentru 2 tipuri de revizii (de timp - 4 ani și de rulaj - 60.000 km) la dealerul Dacia din Buzău - GENERAL AUTOCOM SRL Mărăcineni, Str. DN2 E85, Nr. 160 Jud. Buzău


                1. Revizia periodică "aia mare" care se face la fiecare 4​ sau la fiecare 120.000 km, care termen intervine PRIMUL:
                - conține înlocuirea (preventivă) a pompei cu modelul nou, ranforsat, 210104221R , cu ax mai gros și care are nevoie de noua fulie dedicată 210512523R, împreună cu 3 șuruburi dedicate 7703002788 - pentru că cele de pe fulia OE nu se mai potrivesc
                - notă pentru cei mai increduli dintre noi... - NU, pentru defectarea pompei NU este de vină cureaua de accesorii, NU trebuie pusă o curea mai "slabă" sau cu alt număr de striații - de vină ESTE POMPA, care ce să vezi, minune mare, se defectează EA ÎNSĂȘI (incredibil..., cedează axul sau paletele, în general axul), de obicei pe la 60-70.000 km, dar uneori și mai devreme...
                - evident, conține și ÎNLOCUIREA lichidului de răcire, care se face periodic - NU PRIN COMPLETARE!!!!
                - conține schimbarea lichidului de frână - da, TREBUIE să o faceți periodic - ÎMPREUNĂ OBLIGATORIU cu test de frânare pe banc cu role!!!!
                - conține verificarea agentului frigorific și completarea lui cu o cantitate generică de 100 ml de agent frigorific și respectiv 10 ml de ulei frigorific - da, și asta se face periodic ca să nu plângeți apoi că rămâneți fără climatizare pe caniculă și să vă plângeți că vai ce proaste sunt instalațiile AC, nu m-a ținut decât 8-10 ani FĂRĂ NICI O ÎNTREȚINERE..., îhî...
                TOTAL = 2.414,43 Lei


                2. Revizia periodică de rulaj la 60.000 km (se face la fiecare 30.000 km sau la fiecare 2 sau 4 ani, care termen intervine PRIMUL)
                - nu conține înlocuire filtru habitaclu și dezinfectare vaporizator AC - pe care o fac singur
                - conține controlul, curățare și ungere a tamburilor de frânare pe spate - care se face la fiecare 60.000 km - nu la ani, nu depinde de timp, doar de km
                - conține "noile" bujii 224019960R - cele OE 224015145R nu se mai pun pentru că au avut loturi fără striații de răcire și se topeau, putând duce la defectarea catastrofală a motorului
                TOTAL = 755,11 Lei


                Informații privind turbina non-ranforsată (montată în perioada Oct-2020 - Oct-2023)
                - BT71538 permite acum înlocuirea turbinei gratuit chiar și dacă mașina a ieșit din garanție !!!!!!!
                - DAR, cu niște condiții:
                - mașina a făcut revizii în rețeaua Dacia
                - se trimite test video joc turbină și constatare accelerație neliniară deranjantă la fabrică
                - dacă fabrica aprobă, turbina se înlocuiește cu cea ranforsată
                Attached Files
                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                Comment


                • Multumim mult pentru toate aceste informatii, bine de stiut , inclusiv faptul ca pentru pompa de ulei modelul nou ranforsat (despre care s-a discutat si in alt topic) trebuie fulie si suruburi noi pentru ca cele de pe fulia OE nu se mai potrivesc, plus codurile OE ale acestora.

                  Iar referitor la revizii as mai adauga ca pe langa intervalele recomandate de producator (timp si km) conteaza si modul de utilizare al masinii. Tangential la asta si la Logan III un parametru important este procentul de diluare ulei motor (o valoare calculata pe baza altor parametri cititi direct, limita maxima fiind ex de 12% -destul de “generoasa” la fel ca multe altele) iar softul injectiei “stie” si intervalele cand s-au efectuat ultimele patru revizii (sau ma rog s-a resetat intervalul de service) si numarul de revolutii motor trs, iar pe langa toate acestea softul interpoleaza chiar si modul in care a functionat motorul prin procentele distantelor parcurse de la ultimul schimb de ulei in diferite conditii (iar valorile pot sa si difere de ceea ce credem noi uneori). Si chiar daca acestea nu pot sa fie “citite” la nivel de reprezentanta sugerez sa se tina cont si de ele la stabilirea intervalelor de revizie (si eu am facut o revizie putin mai devreme fata de cele “uzuale” pentru ca valorile din injectie erau destul de mari), regimul de functionare /exploatare al motorului fiind important.
                  Attached Files
                  Last edited by Gil26; 31 May 2025, 06:40.

                  Comment


                  • Vezi ca in discutie era despre pompa de apa nu de ulei cum gresit ai inteles tu

                    ca de obicei bagi colegii in eroare cu tabele si desene aiurea

                    Comment


                    • Da, multumesc pentru "buna observatie" , era vorba despre pompa de apa si discutia de aici:
                      Originally posted by Gil26 View Post
                      Nu stiu daca pompele de apa AM exemplificate sunt echivalente 100% cu cea OE (caracteristici, gaurile de prindere ale pompei si ale fuliei, diametrul fuliei, garnitura si forma ei, etc.) dar aceasta este pompa de apa pentru un motor H4D470 (vezi si cuplurile de strangere ale suruburilor pompa 25 Nm si fulie 10 Nm):
                      dar NU am bagat deloc "colegii in eroare cu tabele si desene aiurea", procentul de diluare ulei motor si celelalte valori din injectie la fel ca si regimul de functionare al motorului sunt importante in stabilirea intervalelor de revizie, iar ceea ce am atasat este corect si poate sa fie de folos (egal de ceea ce crede si scrie vreun taximetrist plictisit).

                      Comment


                      • Originally posted by DFA View Post
                        Iată 2 devize pentru 2 tipuri de revizii
                        [B]1. Revizia periodică "aia mare" care se face la fiecare 4​
                        TOTAL = 2.414,43 Lei
                        [B]2. Revizia periodică de rulaj la 60.000 km
                        TOTAL = 755,11 Lei
                        Mulțumesc pentru informații. Eu în Septembrie am revizia de 4 ani iar acum am 59800km, estimez un 63-64K la revizie. Înțeleg că la mine va fi suma celor 2 revizii, oricum peste 3000 cum mă așteptam. Nu știam că se schimbă pompa de apă la revizia aia.

                        Comment


                        • Asa cum bine a scris colegul DFA la revizia de 4 ani sau 120k km (ori cand este necesar) pompa de apa se inlocuieste preventiv cu modelul nou ranforsat 210104221R, aceasta NU are calendar de inlocuire periodica prevazut in fisa de intretinere a masinii dar este bine /recomandat sa se inspecteze si sa se schimbe la revizia “mare” cand se inlocuieste si cureaua de accesorii, existand si riscurile detaliate aici: http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:p...te-motor#toc45 plus aici: http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:p...e-schimb#toc45 )
                          Si un alt lucru pe care l-a punctat foarte bine si corect DFA este ca daca se schimba pompa de apa este bine sa se schimbe si lichidul de racire care se face periodic (este prevazut si in fisa de intretinere) si NU prin completare (asa cum face vreun taximetrist, inclusiv cu uleiul motor), iar daca se schimba pompa de apa se goleste o mai mare cantitate de lichid si schimbarea acestuia este bine facuta.

                          PS: iar legat de costuri revizie acestea pot sa difere, insa daca operatiunile de revizie si intretinere nu se fac in mod conform costurile ulterioare datorate unor probleme tehnice pot creste (chiar exponential), dar desigur ca fiecare isi intretine masina asa cum considera si doreste.
                          Last edited by Gil26; 31 May 2025, 10:13.

                          Comment


                          • Originally posted by Gil26 View Post
                            Tangential la asta si la Logan III un parametru important este procentul de diluare ulei motor (o valoare calculata pe baza altor parametri cititi direct, limita maxima fiind ex de 12% -destul de “generoasa” la fel ca multe altele) ........
                            Corect, dar cu o observație - parametrul care urmărește diluarea uleiului cu benzină este populat și relevant doar la motoarele GDi - gen 1.0 TCe 110 H5D

                            Pentru cele MPi - gen 1.0 TCe 90 H4D respectiv 1.0 ECO-G 100 H4D - parametrul nu reprezintă nimic pentru că ECU Injecție nu poate ști exact cantitățile de combustibil, iar când injectează GPL lucrurile sunt și mai neclare, plus că nu există nici o diluare ulei-GPL.
                            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                            Comment


                            • Corect , http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:f...r-revizie#toc6 , asa este:
                              Attached Files
                              Last edited by Gil26; 31 May 2025, 14:11.

                              Comment


                              • Da, uite pina vine urmatorul client, raspund aici , Gile, ai dreptate, si la tine la dizelul tau exact asa e diluarea uleiului cu benzina, nu-i asa ??

                                Ce ne pricepem noi la masinile care le am vazut doar la TV !
                                Last edited by george.sce; 31 May 2025, 16:00.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google