cu alte cuvinte, iti faci revizia in functie de ce vei face cu masina? daca stii ca urmeaza o perioada de oras mare , bagi 0. daca stii ca iesi cu ea mai mult pe afara, bagi 5?
							
						
					Ulei motor - diferiti producatori
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 da, ai putea adapta uleiul la regimul de utilizare, dacă îl poți anticipa:
 - taxi intens / urban 100% = 0W20 RN17FE
 - mașină de familie = 5W30 RN17 sau 0W20 RN17FE, nu contează așa mult care din ele
 - extra-urban = 5W30 RN17Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
 - Likes 5
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Sylver CT , daca "... La 10 mii km sau 2 ani, schimbam uleiul." poate sa fie interesant de cat timp are mama masina Logan sau Sandero III 1.0 TCe (din semnatura). , daca "... La 10 mii km sau 2 ani, schimbam uleiul." poate sa fie interesant de cat timp are mama masina Logan sau Sandero III 1.0 TCe (din semnatura).
 
 PS: nu am timp sa mai postez, cititul posturilor tale foarte utile il ocupa tot, ai adunat deja cinci, plus ca trebuie sa las specialistul in bujii si uleiuri sa se "desfasoare". 
 Apropo, pistritu , ionbumbu , Leo0608 , @ ... sper ca esti bine si totul este OK ...
 
 - Likes 1
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 revin cu feedback dupa aproape 14 mii km de "rivanol" 5w30. Cand citeam pe internet ca este o mizerie, am zis ca sunt multi hateri... dar ce sa vezi, chiar este ulei de balamale!!!
 
 de ce?
 1. Prima data de cand am masina, am completat cred ca minim 3,400 mll de ulei (poate mai mult)
 2. se incalzeste MULT MAI GREU motorul
 3. Sunt vibratii ciudate, simtite in voltan, caroserie, in scaun, parca motorul este dezechilibrat, ovalizat.
 4. Porneste mai greu masina cu el ( probabil se ingroasa mai tare, devine mai vascos)
 5. Este overall mai zgomotoasa masina. motorul suna altfel
 6. A crescut consumul cu aproape 1l/100 pe gaz.
 
 Cu alte cuvine, folositi fara grija Castrol GTX... 10 clase peste Floriol asta...
 - Likes 3
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 1. Consumul de ulei depinde foarte mult de viteza medie anuală. Scade VMA = crește consumul de ulei. Dacă ai notat VMA de la revizia precedentă și o știi și pe cea acumulată la revizia curentă..., ai putea trage niște concluzii interesante.
 
 Regimul de utilizare al mașinii contează FOARTE mult când se consideră consumul de ulei - iar regimul de utilizare poate fi determinat aproximativ după media de viteză acumulată în timp:
 Pentru o viteză medie de ~ 15 km/h (regim taxi intens) consumul de ulei este de:
 ~ 1 litru la 15.000 km
 Pentru o viteză medie de ~ 23 km/h (regim RideSharing) consumul de ulei este de:
 ~ 760 ml la 15.000 km
 Pentru o viteză medie de ~ 30 km/h (regim de mașină de familie) consumul de ulei este de:
 ~ 330 ml la 15.000 km
 Pentru o mașină care rulează 70% din km (~ 55.000 km/an) pe autostradă cu o viteză medie anuală de 65 km/h și schimb de ulei la fiecare 30.000 km, consumul de ulei este de:
 ~ 150-200 ml la 15.000 km
 După cum se poate observa, consumul de ulei se triplează când viteza medie scade la jumătate - de aceea și există OBLIGAȚIA ca mașinile care au un regim de utilizare comercial (taxi, RideSharing, Uber, delivery, Glovo, agent, etc.) să efectueze reviziile de 2 ori mai repede, adică la fiecare 15.000 km sau 6 luni, care termen intervine primul.
 
 Totodată, se poate vedea că consumul de ulei se înjumătățește când viteza medie anuală se dublează!
 
 De asemenea, mașinile care rulează MULT și majoritar în regim extraurban suportă foarte lejer reviziile la fiecare 30.000 km, regimul motorului în condiții extraurbane fiind unul foarte ușor, lucru care este vizibil printr-un consum foarte mic de ulei pe o distanță foarte mare între revizii (30k).
 
 Prin urmare, calendarul de revizii SE ADAPTEAZĂ la regimul de utilizare al mașinii și nu se FIXEAZĂ fără minte un anumit nr. de km INDIFERENT de ce se face cu acea mașină, adică nu se fac reviziile la fiecare 10.000 km când circuli majoritar pe DN/A, ci atunci când rulezi aproape tot timpul în oraș, cu trasee scurte, opriri dese și motorul stă la ralanti foarte mult timp - adică un regim foarte dur de utilizare.
 6. Consumul mai mare de combustibil poate fi de asemenea un semn al scăderii vitezei medii anuale..., care confirmă punctul 1...Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
 - Likes 4
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 aceleasi drumuri unu la unu. tara, dus sotie la munca, aceasi viteza, aceleasi conditii. ravenol vs castrol, cred ca la 15 mii, m=-am dus spre jumatate de l. castrol, NICIDOATA nu am completat!
 
 Consum: testat in aceleasi conditii de drum. resetat in punctul de plecare din bucuresti spre tara, si invers. nimic schimbat, aceleasi conditii de drum, nu abuteiaje, aceasi viteza de deplasare (legala) aceasi incarcatura, aceasi locatie de gpl.
 
 Cu ravenol am ajuns spre 8.2 cu castrol 7/7.1 maxim! acum na... sunt doar pareri. nimic concret. insa, o sa revin la castrol. stiu ca era unu mai pretentios, amsoil si inca un brand americat, FULL syntetic, daca a incercat careva, nu strica o parere.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Dacă aveai date concrete, da puteam vorbi despre ce s-a întâmplat - dar fără date ÎNAINTE și DUPĂ..., e greu, noi oamenii suntem foarte subiectivi și avem memoria scurtă, din cauza asta cifrele notate sunt sfinte, vezi exemplu atașat cu variația consumului de GPL în funcție de viteza medie, care te poate înșela foarte ușor - de exemplu poți obține același consum mediu de 9,7 cu 2 viteze medii diferite 17,5 și 29,9 - deci ca să poți extrage un model/trend ai nevoie de MULTE date culese pe timp ÎNDELUNGAT.Originally posted by Mihai2k4 View Post..... nimic concret....
 
 
 Originally posted by Mihai2k4 View Post......stiu ca era unu mai pretentios, amsoil si inca un brand americat, FULL syntetic, daca a incercat careva, nu strica o parere.
 Dacă vrei ceva pretențios îți recomand:
 
 MOBIL SUPER 3000 X1 5W30 RN17
 
 sau
 
 SHELL Helix Ultra Professional AR-L RN17 5W-30
 
 
 Apropo, toate uleiurile RN17 și RN17 FE sunt complet sintetice.Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
 - Likes 2
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
  foarte corect, subscriu si confirm. Pentru a evita subiectivismul este nevoie de date /cifre riguros colectate si notate, mai ales cand se doreste analiza unei modificari (inainte si dupa) functie de alte variabile iar exact (subliniez asta) aceleasi conditii sunt greu de indeplinit (poate sa fie cel putin o variabila care NU este exact la fel, scriu asta din experienta) chiar daca noi tindem sa credem ca sunt aceleasi. Tocmai de aceea valorile trebuie si riguros analizate, altfel ne putem "insela" foarte usor. foarte corect, subscriu si confirm. Pentru a evita subiectivismul este nevoie de date /cifre riguros colectate si notate, mai ales cand se doreste analiza unei modificari (inainte si dupa) functie de alte variabile iar exact (subliniez asta) aceleasi conditii sunt greu de indeplinit (poate sa fie cel putin o variabila care NU este exact la fel, scriu asta din experienta) chiar daca noi tindem sa credem ca sunt aceleasi. Tocmai de aceea valorile trebuie si riguros analizate, altfel ne putem "insela" foarte usor.
 
 De acord si cu "... deci ca să poți extrage un model/trend ai nevoie de MULTE date culese pe timp ÎNDELUNGAT.", pentru a avea concluzii corecte este nevoie de multe date colectate in timp indelungat (eu am avut destule monitorizari mai ales in injectie care au durat si un an -doi pentru a avea un trend clar si corect). pentru a avea concluzii corecte este nevoie de multe date colectate in timp indelungat (eu am avut destule monitorizari mai ales in injectie care au durat si un an -doi pentru a avea un trend clar si corect).
 
 Despre marcile de ulei motor asa cum am mai scris evit sa intru in vreo "discutie" (la masina din profil tinand cont si de modul de utilizare folosesc Castrol cu specificatiile recomandate de producatorul Dacia si sunt multumit), desigur ca fiecare poate sa foloseasca orice ulei motor doreste.Last edited by Gil26; 33 minutes ago.
 Comment










 de ce nu mai posteaza?
 de ce nu mai posteaza?
							
						 
	
Comment