Ulei motor - diferiti producatori

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    cu alte cuvinte, iti faci revizia in functie de ce vei face cu masina? daca stii ca urmeaza o perioada de oras mare , bagi 0. daca stii ca iesi cu ea mai mult pe afara, bagi 5?

    Comment


    • #17
      da, ai putea adapta uleiul la regimul de utilizare, dacă îl poți anticipa:
      - taxi intens / urban 100% = 0W20 RN17FE
      - mașină de familie = 5W30 RN17 sau 0W20 RN17FE, nu contează așa mult care din ele
      - extra-urban = 5W30 RN17
      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

      Comment


      • #18
        Are mama masina,o mai iau si eu. Noi mergem cu Dacia Oil sau Castrol Gtx 5w30 Rn17, mai mult oras, este ok. La 10 mii km sau 2 ani, schimbam uleiul
        Userul Gil26 de ce nu mai posteaza?

        Comment


        • #19
          Cumpara acum Ulei motor Castrol GTX 5W30 RN17 5L la pret avantajos de pe Auteco.ro | Livrare gratuita pentru comenzi peste 700 lei | Consultanta profesionista gratuita | Ridicare din magazin in Berceni sau Obor

          Comment


          • #20
            Sylver CT , daca "... La 10 mii km sau 2 ani, schimbam uleiul." poate sa fie interesant de cat timp are mama masina Logan sau Sandero III 1.0 TCe (din semnatura).

            PS: nu am timp sa mai postez, cititul posturilor tale foarte utile il ocupa tot, ai adunat deja cinci, plus ca trebuie sa las specialistul in bujii si uleiuri sa se "desfasoare".
            Apropo, pistritu , ionbumbu , Leo0608 , @ ... sper ca esti bine si totul este OK ...

            Comment


            • #21
              revin cu feedback dupa aproape 14 mii km de "rivanol" 5w30. Cand citeam pe internet ca este o mizerie, am zis ca sunt multi hateri... dar ce sa vezi, chiar este ulei de balamale!!!

              de ce?
              1. Prima data de cand am masina, am completat cred ca minim 3,400 mll de ulei (poate mai mult)
              2. se incalzeste MULT MAI GREU motorul
              3. Sunt vibratii ciudate, simtite in voltan, caroserie, in scaun, parca motorul este dezechilibrat, ovalizat.
              4. Porneste mai greu masina cu el ( probabil se ingroasa mai tare, devine mai vascos)
              5. Este overall mai zgomotoasa masina. motorul suna altfel
              6. A crescut consumul cu aproape 1l/100 pe gaz.

              Cu alte cuvine, folositi fara grija Castrol GTX... 10 clase peste Floriol asta...

              Comment


              • #22
                1. Consumul de ulei depinde foarte mult de viteza medie anuală. Scade VMA = crește consumul de ulei. Dacă ai notat VMA de la revizia precedentă și o știi și pe cea acumulată la revizia curentă..., ai putea trage niște concluzii interesante.

                Regimul de utilizare al mașinii contează FOARTE mult când se consideră consumul de ulei - iar regimul de utilizare poate fi determinat aproximativ după media de viteză acumulată în timp:
                Pentru o viteză medie de ~ 15 km/h (regim taxi intens) consumul de ulei este de:
                ~ 1 litru la 15.000 km
                Pentru o viteză medie de ~ 23 km/h (regim RideSharing) consumul de ulei este de:
                ~ 760 ml la 15.000 km
                Pentru o viteză medie de ~ 30 km/h (regim de mașină de familie) consumul de ulei este de:
                ~ 330 ml la 15.000 km
                Pentru o mașină care rulează 70% din km (~ 55.000 km/an) pe autostradă cu o viteză medie anuală de 65 km/h și schimb de ulei la fiecare 30.000 km, consumul de ulei este de:
                ~ 150-200 ml la 15.000 km
                După cum se poate observa, consumul de ulei se triplează când viteza medie scade la jumătate - de aceea și există OBLIGAȚIA ca mașinile care au un regim de utilizare comercial (taxi, RideSharing, Uber, delivery, Glovo, agent, etc.) să efectueze reviziile de 2 ori mai repede, adică la fiecare 15.000 km sau 6 luni, care termen intervine primul.

                Totodată, se poate vedea că consumul de ulei se înjumătățește când viteza medie anuală se dublează!

                De asemenea, mașinile care rulează MULT și majoritar în regim extraurban suportă foarte lejer reviziile la fiecare 30.000 km, regimul motorului în condiții extraurbane fiind unul foarte ușor, lucru care este vizibil printr-un consum foarte mic de ulei pe o distanță foarte mare între revizii (30k).

                Prin urmare, calendarul de revizii SE ADAPTEAZĂ la regimul de utilizare al mașinii și nu se FIXEAZĂ fără minte un anumit nr. de km INDIFERENT de ce se face cu acea mașină, adică nu se fac reviziile la fiecare 10.000 km când circuli majoritar pe DN/A, ci atunci când rulezi aproape tot timpul în oraș, cu trasee scurte, opriri dese și motorul stă la ralanti foarte mult timp - adică un regim foarte dur de utilizare.

                6. Consumul mai mare de combustibil poate fi de asemenea un semn al scăderii vitezei medii anuale..., care confirmă punctul 1...
                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                Comment


                • #23
                  aceleasi drumuri unu la unu. tara, dus sotie la munca, aceasi viteza, aceleasi conditii. ravenol vs castrol, cred ca la 15 mii, m=-am dus spre jumatate de l. castrol, NICIDOATA nu am completat!

                  Consum: testat in aceleasi conditii de drum. resetat in punctul de plecare din bucuresti spre tara, si invers. nimic schimbat, aceleasi conditii de drum, nu abuteiaje, aceasi viteza de deplasare (legala) aceasi incarcatura, aceasi locatie de gpl.

                  Cu ravenol am ajuns spre 8.2 cu castrol 7/7.1 maxim! acum na... sunt doar pareri. nimic concret. insa, o sa revin la castrol. stiu ca era unu mai pretentios, amsoil si inca un brand americat, FULL syntetic, daca a incercat careva, nu strica o parere.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Mihai2k4 View Post
                    ..... nimic concret....
                    Dacă aveai date concrete, da puteam vorbi despre ce s-a întâmplat - dar fără date ÎNAINTE și DUPĂ..., e greu, noi oamenii suntem foarte subiectivi și avem memoria scurtă, din cauza asta cifrele notate sunt sfinte, vezi exemplu atașat cu variația consumului de GPL în funcție de viteza medie, care te poate înșela foarte ușor - de exemplu poți obține același consum mediu de 9,7 cu 2 viteze medii diferite 17,5 și 29,9 - deci ca să poți extrage un model/trend ai nevoie de MULTE date culese pe timp ÎNDELUNGAT.


                    Originally posted by Mihai2k4 View Post
                    ......stiu ca era unu mai pretentios, amsoil si inca un brand americat, FULL syntetic, daca a incercat careva, nu strica o parere.

                    Dacă vrei ceva pretențios îți recomand:

                    MOBIL SUPER 3000 X1 5W30 RN17

                    sau

                    SHELL Helix Ultra Professional AR-L RN17 5W-30


                    Apropo, toate uleiurile RN17 și RN17 FE sunt complet sintetice.
                    Attached Files
                    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    Anulare DPF
                    Politica de Securitate Google