Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Buna ziua tuturor,ce ulei(brand) recomandati pentru 1.5 dCi 90 cp 2017?multumesc

    Comment


    • Un ulei care are norma : RN07200 in speta popularul Elf Evolution FuLLTech Fe (Solaris Fe) 5W30.
      Last edited by prometheus; 30 September 2017, 07:56.
      sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

      Comment


      • Ulei motor Elf Evolution Fulltech FE, 5W30, 5L

        Comment


        • Asadar, in urma cu 3 zile am reusit sa ajung la mecanic si-am pus Ravenol-ul SSL 0W-40, schimband totodata si filtrele. Deocamdata nu ma pot pronunta asupra unora dintre avantajele pe care colegii le-au mentionat in paginile anterioare, respectiv scaderea consumului de benzina si motor mai putin zgomotos (de asta din urma cu reducerea zgomotului n-am reusit sa-mi dau seama fiindca am un zgomot "parazit" care se suprapune peste cel normal al motorului si care, atat dupa parerea mecanicului, cat si dupa testarea pe calculator, a reiesit ca provine de la motorasul pas cu pas, care e cam uzat si in 2-3 luni va trebui schimbat).
          Fiindca a fost o polemica anterioara referitoare la volumul de ulei care intra in baie, confirm ca acesta este de 3,2 litri (manualul de service indica cca. 3,3 l daca se schimba si filtrul de ulei), corespunzator unui nivel pe joja cu cca 0,5 mm sub reperul maxim.
          Mecanicul meu a avut o oarecare reticenta in ceea ce priveste inlocuirea Elf-ului cu Ravenol-ul, nu din pricina ca n-ar avea incredere in acesta din urma, ci si-a exprimat temerea ca nu cumva sa inceapa motorul sa consume ulei (pana acum n-a fost nevoie niciodata de completarea uleiului intre schimburi, nivelul pe joja pastrandu-se constant).
          Desi cu uleiul vechi am mers doar 7320 km, am fost surprins de cat de negru era. Din cate am inteles din opiniile exprimate pe-aici, dar si din specificatiile uleiului, Ravenol-ul ar trebui sa tina mai mult. Ramane de vazut si, pentru a urmari felul cum se modifica culoarea uleiului in timp, mi-am facut un tester din hartie cu 10 benzi, pe care vreau sa pun cate un esantion de ulei prelevat de pe joja la fiecare 1000 km parcursi cu acest ulei. La prima prelevare, pe care am facut-o din bidon, a rezultat o pata de un maroniu atat de deschis, incat trebuie sa ma uit atent ca s-o observ.
          M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

          Comment


          • Nu e bun Ravenol. Baga M1!
            Mecanicul tau n-a vazut Ravenol pana la tine. : D
            Consumul de ulei nu tine numai de ulei ci si de motor. La L1 in carte scrie ca " e posibil sa consume ulei", numai in cazul in care consuma mai mult de...x/1000 de km sa consultati bla-bla.
            Stai nestresat. Ne dai amanunte peste 7-8.000 de km parcursi.
            Daca nu se face negru-smoala in 2000 de km inseamna ca n-are "detergenti" deci e varza. (Glumesc desigur).

            Comment


            • Originally posted by Cherubino View Post
              Asadar, in urma cu 3 zile am reusit sa ajung la mecanic si-am pus Ravenol-ul SSL 0W-40, schimband totodata si filtrele. Deocamdata nu ma pot pronunta asupra unora dintre avantajele pe care colegii le-au mentionat in paginile anterioare, respectiv scaderea consumului de benzina si motor mai putin zgomotos (de asta din urma cu reducerea zgomotului n-am reusit sa-mi dau seama fiindca am un zgomot "parazit" care se suprapune peste cel normal al motorului si care, atat dupa parerea mecanicului, cat si dupa testarea pe calculator, a reiesit ca provine de la motorasul pas cu pas, care e cam uzat si in 2-3 luni va trebui schimbat).
              Fiindca a fost o polemica anterioara referitoare la volumul de ulei care intra in baie, confirm ca acesta este de 3,2 litri (manualul de service indica cca. 3,3 l daca se schimba si filtrul de ulei), corespunzator unui nivel pe joja cu cca 0,5 mm sub reperul maxim.
              Mecanicul meu a avut o oarecare reticenta in ceea ce priveste inlocuirea Elf-ului cu Ravenol-ul, nu din pricina ca n-ar avea incredere in acesta din urma, ci si-a exprimat temerea ca nu cumva sa inceapa motorul sa consume ulei (pana acum n-a fost nevoie niciodata de completarea uleiului intre schimburi, nivelul pe joja pastrandu-se constant).
              Desi cu uleiul vechi am mers doar 7320 km, am fost surprins de cat de negru era. Din cate am inteles din opiniile exprimate pe-aici, dar si din specificatiile uleiului, Ravenol-ul ar trebui sa tina mai mult. Ramane de vazut si, pentru a urmari felul cum se modifica culoarea uleiului in timp, mi-am facut un tester din hartie cu 10 benzi, pe care vreau sa pun cate un esantion de ulei prelevat de pe joja la fiecare 1000 km parcursi cu acest ulei. La prima prelevare, pe care am facut-o din bidon, a rezultat o pata de un maroniu atat de deschis, incat trebuie sa ma uit atent ca s-o observ.
              Regleaza distanta la bujii. De asta s-a inegrit uleiul. Sau schimba bujiile cu totul cu unele reglate corect.

              Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

              Comment


              • @cherubino, uleiul elf se înnegrește repede, cam se pe la 5-6000 km, după care se face ca smoala.

                Comment


                • Originally posted by Fanez View Post
                  Nu e bun Ravenol. Baga M1!
                  ...
                  Nu-i bun M1, Fane. Nici Rivanolul. Baga DaciaOil.

                  Comment


                  • Fane,


                    Originally posted by madhorsefuzzy View Post
                    Regleaza distanta la bujii. De asta s-a inegrit uleiul. Sau schimba bujiile cu totul cu unele reglate corect.
                    La sfârșitul lunii iunie, când am schimbat distribuția, am vrut să schimb și bujiile, dar mecanicul n-a vrut să mi le schimbe. Mi-a spus că încă sunt bune, că mai pot merge cu ele cel puțin 10000 km și că nu vrea să-mi ia banii degeaba. Oricum, luni sau marți trebuie să merg din nou la el să-mi schimbe capacul termostatului și-o să-l mai întreb o dată de bujii.
                    Last edited by Cherubino; 30 September 2017, 19:28. Reason: Automerged Doublepost
                    M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

                    Comment


                    • Eu am inegrit un Mobil 3000 5w40 in 7000Km cu bujii Denso Iridium reglate la 1.1 in loc de 0.9-1.0 cum e plaja normala. Daca ai bujiile vechi posibil sa aiba peste 1.0 caz in care nu apuca sa dea scanteie cand trebuie pe turatii mari si ramane amestec nears complet.

                      Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

                      Comment


                      • ... sa-l mai întreb o data de bujii.
                        Nu-l mai intreba. Roaga-l sa le schimbe. Rau nu faci.

                        Comment


                        • Azi am făcut primul drum în afara orașului de când am pus Ravenol-ul SSL 0W-40, Petroșani- Tr. Severin și retur, în total 282 km. Întrucât în paginile anterioare s-a pomenit despre economia de carburant pe care o asigură acest ulei (parcă colegul IancuMIC a scris asta, dar e menționat și în specificațiile uleiului), mi-am zis că este momentul perfect pentru o monitorizare a consumului. Ei bine, raportez în fața Marii Adunări Naționale că am scos un consum de 5,3 l/ 100 km. Având în vedere că deja au început să-mi crească consumurile din cauza frigului de afară (azi la 7,30, când am pornit mașina, geamurile erau atât de înghețate, încât a fost nevoie să apelez la soluția de dezghețare, plus că mai bine de jumătate din drumul dus am mers cu căldura pornită), s-ar putea ca, într-adevăr, să existe o mică scădere a consumului, undeva pe la 0,2-0,4 l/ 100 km.
                          M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

                          Comment


                          • Originally posted by Cherubino View Post
                            ... s-ar putea ca, într-adevar, sa existe o mica scadere a consumului, undeva pe la 0,2-0,4 l/ 100 km.
                            Cam asa am constatat si eu cu Ravenol VST 5W40.

                            Comment


                            • Ravenol SSL 0w40; 6100 km de la ultimul schimb.
                              Asa cum am mai spus, de la 6 mii incepe sa-si schimbe oarecum culoarea.
                              Attached Files
                              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                              Comment


                              • Fata de Elf, cu M1 consumul de benzina a scazut cu 0.4-0.5 l/100 km.
                                Am folosit M1 100.000 km.
                                Last edited by mr.K; 1 October 2017, 22:12.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google