distributie logan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Corect, pe LoganI L90 avem motorizarile 1.6 MPI K7M si 1.6 16V K4M, iar colegul a scris ” la loganul meu 1.6 mpi din 2008”, atasez procedura Dacia de schimbare a distributiei pentru un motor K7M710 plus ultima captura doar ca info pentru un motor K4M690.
    Attached Files

    Comment


    • Iar pentru colegii cu K4M690 (1.6 16V) atasez si o arhiva cu un fisier pdf (nu pot altfel iar procedura fiind mai mare nu doresc sa ”abuzez” cu aceste capturi) cu schimbarea distributiei pentru acest motor.
      Attached Files

      Comment


      • Mersi de informatii.
        NU am folosit cale, dar sunt sigur ca am pus-o la punctul corect.
        Surprinderea mea era ca dupa ce am rotit distributia la mana, dupa o rotatie completa semnul de pe curea nu mai batea pe semnul rotii dintate.
        Ma gandesc ca dupa un numar de rotatii complete egal cu numarul de dinti ai curelei revine din nou pe semn.
        Si la cureaua veche data jos am observat lucrul asta.
        Masina functioneaza perfect, doar ca uneori cu motorul cald apare un zornait la 1500 rot/min, sunet ce apare din ce vad la multe loganuri, chiar si de noi.

        Comment


        • Da, acest lucru asa cum bine si corect s-a scris anterior depinde si de "schita distributiei", iar la alte modele Dacia\Renault distributia se ”pune la punct” incepand cu marcajele de pe arborele cotit cel cu came si roata de curea a pompei de inalta presiune (ex K9K) trebuie sa fie un numar fix de dinti (spatii libere), in cazul tau trebuie avut grija si la tensionarea curelei (vezi procedura atasata, plus alte posturi din acest topic, tutorialele de pe forum si internet, etc.)...

          Comment


          • OK, am extras paginile din manualul vechi.
            Un motor care "se respecta" are cel putin o cala de blocaj al arborelui motor (cotit). Si acest 1.6 MPI il are (intr-adevar, nu are pentru zona distributiei, precum la 1.6 mpi 16V si 1.5 dCi).
            Pentru precizia executiei, linistea mecanicului, eu prefer verificarea tuturor punctelor cheie.
            Daca unii canta fara partitura este o alta poveste...

            Gil, inclusiv in manualul tau se observa locasul unde se pozitioneaza aceasta cala
            Attached Files
            Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

            Comment


            • Nu numai ca se observa dar pentru motorul K4M(690) am si facut cele doua sublinieri cu rosu referitor la cala (ulterior am atasat tot manualul) iar pentru K7M(710) sper ca sunt destul de clare capturile din manualul de reparatii.
              Legat de precizia executiei, linistea mecanicului, verificari, etc. total de acord, tocmai de aceea am si dat like postului #6224, dar totusi sunt diferente intre motoarele 1.6 MPI K7M si 1.6 16V K4M sau 1.5 dCi , etc., iar de multe ori detaliile pot face ”diferenta” si asa cum am scris multe informatii utile se gasesc destul de usor in posturi, topice, tutoriale de pe acest forum, ex:
              - topicul acesta
              - https://www.loganclub.ro/forum/forum...ia#post3668209
              - https://www.loganclub.ro/forum/lucru...ence#post21688
              - https://www.loganclub.ro/forum/lucru...a-ac#post55475
              - etc....

              Comment


              • Salut, am intampinat o problema la schimbarea distributiei
                Am inlocuit pompa de apa, rola intinzatoare si cureaua de distributie. Cureaua era la semne si era tensionata la frecventa din manual (162 Hz), asa ca am pornit motorul cateva secunde ca sa vad daca e totul in regula. In momentul acela am observat cum cureaua pleaca spre exteremitatea fuliilor ca si cum ar vrea sa iasa afara (aveti poza atasata, cureaua din poza nu e de logan, dar se observa cum sta pe marginea fuliei).
                Mentionez urmatorul lucru: Nu am remontat carterul inferior/superior al distributiei si nici suportul motorului. Am remontat doar fulia de accesorii a arborelui cotit. Intrebarea mea este urmatoarea:
                De ce sta cureaua pe marginea fuliilor? E normal? Ar trebui sa imi fac griji? Am oprit motorul repede, deci nu stiu daca ar fi sarit de pe fulii, nu am vrut sa testez.

                1. Este cumva din cazua ca nu am remontat carterele distributiei? Are vreo relevanta? Stabilizau acestea in vreun fel fulia axului cu came sauansamblul pompa de apa + rola intinzatoare?
                2. Este cumva din cauza vreunei piese noi schimbate de mine? Inainte sa le montez pe cele noi le-am comparat cu cele vechi si le-am verificat sa nu aiba joc (nu aveau). Am pus la loc rola veche si cureaua veche, dar prezinta acelasi comportament, asa ca raman cu 2 posibilitati: pompa de apa, pe care chiar nu as vrea sa o demontez sau carterele distributiei. Eu zic ca tensiunea curelei iese din ecuatie, pentru ca era tensionata corespunzator, dupa cum am mentionat mai sus (In plus am incercat o tensiune mai slaba si una mai inalta, fara vreo diferenta).


                Piesele noi sunt de origine, tot ce am strans am strans la cuplul specificat in manualul de service.

                Attached Files

                Comment

                Working...
                X
                Anulare DPF
                Politica de Securitate Google